mc klær som ikke gjør at du koker bort

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4718
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: mc klær som ikke gjør at du koker bort

Legg inn av FredrikE24 »

BigFudge87 skrev: 10 jul 2023, 00:26 ser det er mange forslag her. men ser også at jeg og noen av dere har forskjellig konsept over hva som ikke koster alt for mye. jeg har ikke råd til å kjøpe bare jakke til 10-15 tusen kr eller mer. sikkert veldig bra tøy, men ikke innenfor mitt budsjett. er på jakt etter noe som er bedre enn thansen sitt, å det er i første omgang veldig billige klær. så skjønner selv at jeg må strekke prisen litt. men ikke så mye. men takker uansett for alle forslag :)
Det er jo en grei sak, det jeg har i bakhodet, er at kjøp av "feil" produkt ofte ender med bøttevis av supplement og utstyr for å få noe som funker under de fleste forhold. Hvor mye billigere dette er på lang sikt vet jeg ikke. Jeg ser for meg at det ikke er så mye billigere.
Så først og fremst, så vil jeg si at man skal kjøpe den høyeste kvaliteten lommeboka tåler, og litt til.

En annen faktor er hvor mye du kjører, og under hvilke forhold. Kjører du korte turer i godt vær, kan veldig mye være godt nok.
Selv kjører jeg sportstourer med begrenset plass på turer, og kjører generelt mye. En kjøredress med klær under, og kun et sett tøy å ha på når man ikke har på dressen + undertøyskift er det jeg prioriterer å ha med av klær.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5299
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: mc klær som ikke gjør at du koker bort

Legg inn av dypen »

dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Erik_1976
Innlegg: 16
Registrert: 26 feb 2021, 19:10
Motorsykkelen din: FatBob og Africa Twin Adventure

Re: mc klær som ikke gjør at du koker bort

Legg inn av Erik_1976 »

Forstår behovet godt. Jeg pendler daglig inn til Oslo og syns 30 grader er heftig varmt.
Har drømt om Klim, da jeg har forstått at det er virkelig er bra saker, men har ikke tatt meg råd til det enda.
Har gått for alpinestars, og kjøpte meg ny bukse nå når det var på det varmeste, og må si jeg er veldig fornøyd.
God lufting og godt stoff er tingen! Jeg er ihvertfall veldig fornøyd.
https://www.xlmoto.no/product/mc-bukser ... PM-4949320

Svar