Blinklys indikator fungerer kun til ene siden. LØST!

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
umotorsport
Innlegg: 12
Registrert: 23 jan 2010, 14:44
Motorsykkelen din: 95. Suzuki RF600R
Sted: Gudbransdalen

Blinklys indikator fungerer kun til ene siden. LØST!

Legg inn av umotorsport »

Har en 95. Suzuki RF600R. Denne har kun en blinklys indikator på instrumentpanelet og ikke en til hver side, denne fungerer kun når jeg blinker til venstre og ikke høyre. Noen som vet hva som kan være feil?
Sist redigert av umotorsport den 13 feb 2010, 18:44, redigert 1 gang totalt.
95. Suzuki RF600R
06. Suzuki RM-Z250

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Blinklys indikator fungerer kun til ene siden.

Legg inn av cheron »

Er ikke to små pærer inni der da? Det har jeg vært borti på andre sykler...
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

umotorsport
Innlegg: 12
Registrert: 23 jan 2010, 14:44
Motorsykkelen din: 95. Suzuki RF600R
Sted: Gudbransdalen

Re: Blinklys indikator fungerer kun til ene siden.

Legg inn av umotorsport »

Det tenkte jeg ikke på at det kan være, så da får jeg sjekke det.

Takk for rask svar! :thumleft
95. Suzuki RF600R
06. Suzuki RM-Z250

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: Blinklys indikator fungerer kun til ene siden.

Legg inn av FJZZR »

umotorsport skrev:Har en 95. Suzuki RF600R. Denne har kun en blinklys indikator på instrumentpanelet og ikke en til hver side, denne fungerer kun når jeg blinker til venstre og ikke høyre. Noen som vet hva som kan være feil?
Hvis ikke det er to pærer, så kan det være at indikatoren blir forsynt via to dioder.

Og hvis en av disse tar kvelden, så blir det sånn.

umotorsport
Innlegg: 12
Registrert: 23 jan 2010, 14:44
Motorsykkelen din: 95. Suzuki RF600R
Sted: Gudbransdalen

Re: Blinklys indikator fungerer kun til ene siden.

Legg inn av umotorsport »

Var kun en pære til indikatoren, men har flere problemer med blinklysene. Skulle montere led blinklys så jeg tok av alle de orginale blinklysene utenom det ene og montert på et led blinklys og et rele fra biltema. Prøvde blinklysene, men da funket ikke noe. I ren frustrasjon trykte jeg på tuta og da fungerte blinklysa og indikatoren blinket til hver side :-k etter dette monterte jeg alle led blinklysa og når jeg prøver blinken nå så blinker alt sammen uavhengig hvilken side jeg blinker til og indikatoren blinker ikke i det hele tatt. Har prøvd og tatt av et og et blinklys for og se om det kan være feil uten at det hjalp, har også prøvd nytt rele. Så til det store spm. hva er feil? Kan det være noe feil inni huset dær blinklys bryteren sitter?
95. Suzuki RF600R
06. Suzuki RM-Z250

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Blinklys indikator fungerer kun til ene siden.

Legg inn av ejs »

Noen releer må ha 21 watts pærer for å fungere ordentlig.
Prøv igjen med 21watts pærer.dersom det virker da,
så må du ha motstander til led blinkerene eller elektronisk rele... :vs :vs
If it ain't broke, I'll break it.

umotorsport
Innlegg: 12
Registrert: 23 jan 2010, 14:44
Motorsykkelen din: 95. Suzuki RF600R
Sted: Gudbransdalen

Re: Blinklys indikator fungerer kun til ene siden.

Legg inn av umotorsport »

Relet jeg bruker er lastuavhengig og skal være laget for og brukes sammen med led blinklys, men som du sier så funket det når jeg hadde tilkoblet et av de orginale blinklysa. Får prøve og koblet til et av de orginale igjen og prøve. Takk for tipset!
95. Suzuki RF600R
06. Suzuki RM-Z250

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Blinklys indikator fungerer kun til ene siden.

Legg inn av pelsen »

hvis alle blinker samtidig er det nok en koblingsfeil som gir begge sider strøm når bare den ene siden skulle hatt strøm.

umotorsport
Innlegg: 12
Registrert: 23 jan 2010, 14:44
Motorsykkelen din: 95. Suzuki RF600R
Sted: Gudbransdalen

Re: Blinklys indikator fungerer kun til ene siden.

Legg inn av umotorsport »

Ja var det jeg regnet med og, men prøvde og ta av et å et blinklys for se, men det hjalp ikke. Relet funker jo bare viss det er koblet riktig så jeg mistenker det er noe inni huset som blinklysbryteren sitter i som kødder.
95. Suzuki RF600R
06. Suzuki RM-Z250

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: Blinklys indikator fungerer kun til ene siden.

Legg inn av kuleberg »

har du orginale blinklys? jeg fikk samme problem da jeg byttet til LED-blinkers. Fant ut at dette hadde med at uten last på blinklysene så funker ikke idikatoren. bare et tips.

umotorsport
Innlegg: 12
Registrert: 23 jan 2010, 14:44
Motorsykkelen din: 95. Suzuki RF600R
Sted: Gudbransdalen

Re: Blinklys indikator fungerer kun til ene siden.

Legg inn av umotorsport »

Har bytta til led blinklys nå. Etter dette at problema oppsto. Skal prøve og sette på igjen de orginale blinklysa for og se da. Det som er så rart er at jeg har montert lastuavhengig rele slik at problemet med at led blinklysa blinker for fort og at det da ikke skal ha noe å si hvor lite/mye du belaster relet. Men alle tips mottas med takk!
95. Suzuki RF600R
06. Suzuki RM-Z250

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: Blinklys indikator fungerer kun til ene siden.

Legg inn av kuleberg »

det samme hadde jeg. det ble bare rot med både blinking og indikator, så måtte sette en motstand på hver side. Altså en på høyre og en på venstre. på min er det kobling i frontlykta, så kjøpte bare to motstander på biltema som er for LED-blinklys, og så satte jeg på en på hver side der ;) tror nok det er dette som er ditt problem også. Stresset leeeenge på google før jeg skjønte hva som måtte til ;)

umotorsport
Innlegg: 12
Registrert: 23 jan 2010, 14:44
Motorsykkelen din: 95. Suzuki RF600R
Sted: Gudbransdalen

Re: Blinklys indikator fungerer kun til ene siden.

Legg inn av umotorsport »

Skjønner. Har googla noe nå og ser det er fler som har hatt dette problemet ja. Jeg tenkte jeg skulle prøve og sette inn en motstand på ledningen som går til jord fra relet og se om det funker da. Takk for hjelpa! :thumleft
95. Suzuki RF600R
06. Suzuki RM-Z250

umotorsport
Innlegg: 12
Registrert: 23 jan 2010, 14:44
Motorsykkelen din: 95. Suzuki RF600R
Sted: Gudbransdalen

Re: Blinklys indikator fungerer kun til ene siden.

Legg inn av umotorsport »

kuleberg: Vet du hvor mye ohm biltema motstandene er på? Hadde tenkt og sette på en som er på 2.2kohm.
95. Suzuki RF600R
06. Suzuki RM-Z250

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: Blinklys indikator fungerer kun til ene siden.

Legg inn av kuleberg »

nei man må bare bruke ohms lov for å finne ut hvor stor du skal bruke, men du må sette inn en som er tilsvarende ca det samme som orginalpærene for å få orginalt relè. hvis du har lastfritt relè og bare skal ha inn motstand så funket det for meg å bare bruke halvparten på hver side. men du må nok ha en motstand på hver utgang, altså en på høyre og en på venstre for å få det til å fungere. og siden høyre/venstre ofte styres fra knappebryteren så må du koble deg inn etter bryteren en plass. På min Intruder er det en del kobling i frontlykta, så der fikk jeg lagt mine. Husk at motstandene blir svæært varme, og du må for all del ikke bruke di bittesmå, da di blir ekstra varme.. Di på biltema fungerte veldig bra for meg =)

Svar