MC på god vei mot 100.000 km - og enda lenger...

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4718
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: MC på god vei mot 100.000 km - og enda lenger...

Legg inn av FredrikE24 »

Hvor langt syklene går har klart med bruken å gjøre. Å kjøre på riks- og landeveier er enkelt. Gir nærmest ingen bruksslitasje.

Kjører man mye i byn og den slags så slites alt ut.
Jeg er over 140k straks og har mye vedlikehold på typiske slitedeler. Så er bruken variert, inspirert og daglig. Slitasje på bremser, clutch, dempere og mye småkjøring er det daglige.

Hadde jeg kjørt utelukkende turer i inn- og utland, så hadde den fortsatt vært strøken med originalt både det ene og det andre. Det er jeg sikker på.

JoeHugin
Innlegg: 204
Registrert: 01 sep 2022, 14:00
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200N

Re: MC på god vei mot 100.000 km...

Legg inn av JoeHugin »

ErikW skrev: 10 aug 2023, 10:27
dypen skrev: 09 aug 2023, 22:39 Du verden, det var imponerende :thumleft Har han tenkt på hvor mange timer han har på sykkel’n :D
Svein kjører turer daglig. Han er 73 eller 74 år nå, men i topp form.
For noen få år siden dro han til skogs pga. krystallsyke og nedlegg i venstre sving på Valebøveien (kjent MC vei.) Krystallsyken var han ikke klar over annet enn at han hadde merket noe svimmel, men på denne turen ble plutselig helling til venstre vært, så da dro det til skogs inn i alt av trær som var der og fikk vel 4 mnd. på sykehus for reparasjon av frontpartiet på kroppen.
Nå ere på tide med en airbag vest Svein sa jeg til han, men han var for "gammal" til d nå sa han :crazy:
Godt det gikk relativt bra da, høres ut som en frisk og sunn kar i utgangspunktet.

Skulle ønske jeg også hadde tid/mulighet til å kjøre hver dag 🙂

Svar