Honda CBR1000F

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Honda CBR1000F

Legg inn av dypen »

Men ingen store skade på deg :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Honda CBR1000F

Legg inn av dypen »

1E4BF9DD-076C-4DB2-AB94-F2D97E9E2CDB.jpeg
EB5FE4AD-EB71-40BB-99F8-99F6BEC18179.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Online
Omdal
Innlegg: 59
Registrert: 31 jan 2020, 16:31
Motorsykkelen din: Suzuki dl 1000 2019.
Sted: Sira. Flekkefjord

Re: Honda CBR1000F

Legg inn av Omdal »

Takk til mekkeren for info. 👍 Dette skal jeg se på. Tilbake til min cbr, jeg kjenner tidligere eiger, hann hadde sykkelen i 20 år og eiger før han hevdet og ha kjørt den på Lista flystripe. Og då viste speedometeret ikke mindre en 275kmt. Enten lyver speedometeret eller forige eiger. Noen med lignende opplevelser??🤪
Suzuki dl 1000 v strom 2019.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.

Online
Omdal
Innlegg: 59
Registrert: 31 jan 2020, 16:31
Motorsykkelen din: Suzuki dl 1000 2019.
Sted: Sira. Flekkefjord

Re: Honda CBR1000F

Legg inn av Omdal »

Foresten hva med dagens palmebensin på disse? Jeg fyller 98 så ofte jeg kan. Tidligere bare 95.
Suzuki dl 1000 v strom 2019.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.

mekkern
Innlegg: 7592
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Honda CBR1000F

Legg inn av mekkern »

Omdal skrev: 23 aug 2023, 00:13 Takk til mekkeren for info. 👍 Dette skal jeg se på. Tilbake til min cbr, jeg kjenner tidligere eiger, hann hadde sykkelen i 20 år og eiger før han hevdet og ha kjørt den på Lista flystripe. Og då viste speedometeret ikke mindre en 275kmt. Enten lyver speedometeret eller forige eiger. Noen med lignende opplevelser??🤪
med 120/60-17 i stedet for oem 110/70-17 så bånnet den speedometret... :lol
men med 120/70-17 er den ganske bra.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

mekkern
Innlegg: 7592
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Honda CBR1000F

Legg inn av mekkern »

Bensin-ingen ting på disse er egentlig kompatibelt med etanol-så 98 oktan er saken-fylte noe 95oktan i Bormio i 2018 og den likte den ikke-måtte slure i gang på 4-5000rpm for å rull på sykkelen..fyller bare 100+ på tur i europa hvis mulig.
Forresten så funker den gull på Motul 300V 15w-50. null slurr og ikke for ille smell når en setter i 1 gear når kald, og god gearing-stille motor.
Bruker NGK iridiumplugger og ingen prob med start/skifte på våren som med std plugger.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Honda CBR1000F

Legg inn av dypen »

');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

DAE
Innlegg: 48
Registrert: 28 apr 2022, 16:35
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
Sted: Samnanger, Vestland

Re: Honda CBR1000F

Legg inn av DAE »

dypen skrev: 22 aug 2023, 17:39 Men ingen store skade på deg :)
Litt skamslått etter rulling i vegen, lærlingen måtte jobbe litt meir enn planen ei veke-to....og sleit ei skulder når sykkel skulle oppatt på vegen, tung den klumpen...

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Honda CBR1000F

Legg inn av dypen »

Noen gode ord på veien til en god brukt sykkel …
Catch the right model at the right moment in its life cycle, though, and you’ll get more bike for your money than you could ever rightfully expect; combining comfort, performance, handling and (fingers crossed) reliability, all for a fraction of the cost of a new machine that offers little or nothing more in any of those areas.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Honda CBR1000F

Legg inn av dypen »

Her var det en som fikk en billig CBR1000F, er vedkommende litt nevenyttig og opptatt av det estetiske blir det bra.

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=328868369
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

mekkern
Innlegg: 7592
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Honda CBR1000F

Legg inn av mekkern »

En ting en skal være litt forsiktig med på 87-88modellen SC21.
er å bruke avslått motor som brems ved rygging..
Denne modellen har ikke noe "tilbakelås" på strammeren og kan kamme over ved rotasjon bakover.
dette erfarte jeg etter årets tur. Da jeg hadde rygget den ut av gamle transiten og startet den så raklet den som en diesel.
Trodde først at kamstrammeren var løs og det var grunnen til raklinga men dengang ei..
etter litt demontering og bruk av kamera så fant jeg at alle innsugsventilene hadde laget merker i stemplene og at den hadde kammet over bakover på inn og ut kammene.
IMG_9427.JPG
Så dette må ha skjedd ved "reversj" ellers hadde det vært etterslep på kammene.
Men dette er tydligvis solide saker og ved kompressjonstest så hadde jeg fortsatt 15bar på alle sylindrene og ventilklaringene nesten spot on.
så etter litt kødding med å justere meg tilbake (hurra for påskrudde kamdrev) så var jeg tilbake på null og en lærdom rikere.
IMG_9431.JPG
Kamstrammeren på SC21 sitter forresten på den jævligste plassen mulig-under kammene ned mellom sylinder 2-3 og må ha ut kammene for å kunne skiftes(ikke spør hvordan jeg fant ut dette).
IMG_9432.JPG
kjedestrammer bilde vist oppned.
IMG_9444.JPG
hjemmelaget verktøy for ventiljustering.Det er flattrekkerspor-ikke umbraco som i boka (mulig 600ccm)
IMG_9443.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Honda CBR1000F

Legg inn av dypen »

God info og veldig viktig å ta meg seg for CBR1000F eiere! Kjedestrammeren’s plassering er der jeg har merket med rød firkant på bilde …

CB1EADBC-BE79-4244-B618-A7A3217CBD88.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1597
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Honda CBR1000F

Legg inn av Kjellrf »

Jeg hadde en 1990 SC24 i rød/hvit, i 1991-92, en av 12 som blei tatt inn i den farven. Kjørte 19.000km på ett år.
Rett etter jeg solgte den, låste giringa seg. Viste seg å være nålelageret i drevdekslet som var tørt. Ringte Kellox da feilen oppstod, og de (Frosterud) ringte tilbake etter 2-3 timer og sa det var en lignende feil i Italia i 1989...
Drivinga til oljepumpa røyk for neste eier etter 55.000km.
Bortsett fra vindstøy fra kåpeglasset, er det en fin langtursykkel, men den er for lang og treigstyrt på de morsomme småveiene. 87-88-modellen er morsommere/mer viril i lavere fart, antagelig pga smalere dekk. Kom fra VF1000F2, savnet draget fra bunn som VF'en hadde, CBR'en våkner ikke før over 5000 omdreininger og har ett ekstra gir å gire imellom...
Sist jeg så sykkelen, på midten/slutten av 90-tallet, hadde den nok gått nærmere 100.000km. Avregistrert i 2018, i følge Autosys.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1597
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Honda CBR1000F

Legg inn av Kjellrf »

Ellers kan det nevnes at 87-modellen ofte hadde litt urunde kamdrev, sees hvis man drar på starteren med toppdekselet av. En grunn til at kamkjedestrammerne røyk tidlig, og kamkjede strakk seg. Men bør være utbedret for lenge siden.
Strammeren til primærkjeden kunne også bånne og bli der, med mye skrangling. Fantes modifiseringskit, med forsterket primærkjede og strammer. Motoren måtte deles...
Dette skal være oppdatert på 88-modellen, som det kom 5 av til Norge, i hvit/blå. De fleste registrert i 88 er overliggere.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar