Øreplugger ?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
bherman
Innlegg: 87
Registrert: 04 jul 2010, 13:19
Motorsykkelen din: Honda VF750 C -94, ST1100 -95, R1200RT -06

Re: Øreplugger ?

Legg inn av bherman »

Duville skrev: Tror ikke det er jackplugg der nei - det er jo en usb men denne kan neppe brukes som utgang for høytalere - men jeg vet ikke det heller nei----
Lykke til med loddebolten du :)
--
Baard

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Onsløv »

bherman skrev:Kjøp deg Mc-headsett og Sena SMH10 med A0303 så har du full pakke :D
Og med dette settet kan du bestemme vha slags "høyttalere" du vil ha? Dvs øreplugger eller små diskanter?

bherman
Innlegg: 87
Registrert: 04 jul 2010, 13:19
Motorsykkelen din: Honda VF750 C -94, ST1100 -95, R1200RT -06

Re: Øreplugger ?

Legg inn av bherman »

Onsløv skrev:
bherman skrev:Kjøp deg Mc-headsett og Sena SMH10 med A0303 så har du full pakke :D
Og med dette settet kan du bestemme vha slags "høyttalere" du vil ha? Dvs øreplugger eller små diskanter?
Jupp! Det vil si, med grunnsettet får du flate høyttalere (som folk skryter av har den beste og høyeste lyden av hva de har testet), og med tilbehøret så kan du bruke hva du vil av ørepropper, ettersom den har en 3,5mm utgang.
Merk: Mc-headsett er noe Høreselslaben holder og er altså formstøpte ørepropper med høyttalere og har ingenting med Sena i seg selv å gjøre.
--
Baard

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Onsløv »

Vel, jeg får jevnlig laget formstøpte ørepropper..... uten høyttalere... til høreapparat...

Så jeg tenkte at ørepropper med høyttalere og jackplugg ville hjelpe meg masse :D, og ikke minst sambizen som har kraftigere saker, med radiosender og trådløs overføring på FM-bølgelengde rett gjennom hjernen.

:lol

Derfor passet det ypperlig med jack-kontakt, da har sambizen kanskje et håp om å kommunisere også.

Men hvorfor i alle dager skulle jeg ønske det???? :ills

mekkern
Innlegg: 7594
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Øreplugger ?

Legg inn av mekkern »

Onsløv skrev:Men hvorfor i alle dager skulle jeg ønske det???? :ills
Fordi du fortjener det....... :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Rottenikken »

Hvorfor har du ny moppe?
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Øreplugger ?

Legg inn av AJ »

Rottenikken skrev:Hvorfor har du ny moppe?
Fordi han fortjener det... :8-[ :-J

:prop:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

mekkern
Innlegg: 7594
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Øreplugger ?

Legg inn av mekkern »

Rottenikken skrev:Hvorfor har du ny moppe?
fordi jeg har masse grusveier og skogsbilveier i nærheten....snart er det snø også-greit med bare 130 kg sykkel....
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Rottenikken »

.åjavel, kjempetopp
Veien er viktigere enn målet.

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Banditmannen »

I dag kom de formstøpte øreproppene jeg bestilte på MC Messa, på standen til Hørselslaben A/S.
Glemte å spørre, og fant heller ikke noe informasjon i pakka, så lurer på om noen andre her vet noe.
Sånn som vedlikehold? Er det bare å vaske de forsiktig i mildt såpevann? :8-[
Og ekstra filter hvordan bestiller jeg det?
Var inne på sidene til Hørselslaben, fant ikke så mye der, men kan jo sende en mail...
:-)

Brukeravatar
Gliciouz
Innlegg: 127
Registrert: 07 mar 2011, 16:45
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750 1998

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Gliciouz »

Da fortsetter jeg min misjon om ultimat løsning for ører....
ideelt: intercom+telefon+hørselsdemping+musikk....

Ser ikke ut til at det er kommet noen ultimat løsning enda...så da hiver jeg meg inn i diskusjonen og håper noen har noen bedre ideer eller tips...

Jeg har Bluewhale Intercom. Kjøpte denne i sammenheng med at jeg skulle ta lappen ifjor og det er jo påbudt med intercom for øvelseskjøring...eller hur? Uansett...jeg er ikke kjempeimponert med dette settet ihvertfall. Hørt mye bra om scala rider, men jeg testet scala rider ifjor og og kan trygt si at jeg ikke syns det var vært prisen iforhold til "forbedring" vs Bluewhale.

Ok men denne tråden er om øreplugger....til støydemping/musikk.... Så løsningen som er nevnt tidligere her med Sena og jack kabel, der vil man evt miste musikk-kvalitet ved bruk av bluetooth. Jeg har ikke prøvd Sena, men både scala og bluewhale får en latterlig dårlig kvalitet på musikk ved avspilling via bluetooth fra iphone, så dette er i mine øyne uaktelt.

Jeg har ikke sett Hørselslaben sine propper med egne øyne men utifra bilder ser de ikke særlige solide ut iforhold til pris og ikke minst bruksområde, spesifikt hjelm av og på ofte...settet er jo designet til MC og med dette bør de også lage et SOLID produkt som tåler litt. Jeg er ikke overbevist. Noen som eier et par som har noen kommentarer om dette inntrykket jeg har? Samtidig lurer jeg også på om de har iPhone kontroll integrert i ledningen...? Fant ikke det på siden...

Så jeg har brukt et par høretelefoner til trening som har vanvittig god lydgjengivelse....og god bass...veldig godt volum output fra iphone også(aldri over 3/4 av max)... Headsett er laget av Sennheiser i samarbeid med Adidas, har mikrofon og iphone kontroll, vanntette er de og....og veldig robuste! Trent med disse i hele vinter og er Meget fornøyd.

PMX 680i

Bikja spiste disse...så nå har jeg bestilt nye som jeg forhåpentligvis kan bruke på motorsykkel og....en litt annen modell av den jeg har brukt til trening...in-ear canal plug versjon...

CX 680i
http://www.sennheiserusa.com/sport-earb ... ess_504603

Jeg håper disse demper en del støy itillegg, men de er ikke designet spesifikt til støydemping så dette vil være det eneste minuset. Skal komme med tilbakemelding på hvordan de er under hjelmen.

Intercom delen av sykkel-opplevelsen skulle jeg gjerne ønske litt input på da jeg føler at man like greit kan kjøre øreplugger fra iphone og ta en kjapp telefon til hverandre fra voice control om det er noe viktig...(ikke hvis det er passasjer da..hadde vært litt overkill...)

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Crinos »

Jeg er så enig med deg Gliciouz...
Jeg har veldig lyst på øreplugger som er som du sier: intercom+telefon+hørselsdemping+musikk og gjerne kjøre anvisning fra GPS.

Det jeg er i tvil med meg selv på er om man skal ha lyd issolerende, eller lyd kansellerende øreplugger.
Lyd issolerende gir mye renere og bedre lyd (audio) mens man mister mye av lyden fra utsiden, som kan være prekært for en MC sjåfør for å være aktsom.
Lyd kansellerende vrenger litt på lyden og er dermed ikke fult så optimalt for audio, men man vil da heletiden høre hva som skjer rundt seg.
Jeg er også i tvil om det går ann å kombinere på en grei måte kansellering på innsiden av en hjelm.

Dessverre tror jeg ikke det finnes noen ferdige fullgode løsninger, og for meg hvor telefon/musikk og hørselsdemping er det viktigste har jeg funnet min "optimale mix"...
Shure SE530 Sound Isolating Earphones. - http://store.shure.com/store/shure/en_U ... .105460100" onclick="window.open(this.href);return false;
kombinert med http://store.shure.com/store/shure/en_U ... .105498400" onclick="window.open(this.href);return false;
og http://store.shure.com/store/shure/en_U ... .104990500" onclick="window.open(this.href);return false; for at de skal sitte bedre i øret under hjelmen.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Øreplugger ?

Legg inn av biker7 »

Har en billig Mp3-spiller og disse fra Koss. http://cdon.no/elektronikk/koss_the_plug-880846" onclick="window.open(this.href);return false; Ser at noen tidligere her ikke var fornøyd med disse, men for 129,- spenn syns jeg de funker fint jeg. Bra lyd og bass, og demper utenifra lyd bra. Man kan i tillegg kjøpe sett med ulike plugger som passer på disse. http://cdon.no/elektronikk/koss_extra_e ... lug-747165" onclick="window.open(this.href);return false;. Mulig jeg prøver disse etterhvert.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Øreplugger ?

Legg inn av rogg »

Banditmannen skrev:I dag kom de formstøpte øreproppene jeg bestilte på MC Messa, på standen til Hørselslaben A/S.
Glemte å spørre, og fant heller ikke noe informasjon i pakka, så lurer på om noen andre her vet noe.
Sånn som vedlikehold? Er det bare å vaske de forsiktig i mildt såpevann? :8-[
Og ekstra filter hvordan bestiller jeg det?
Var inne på sidene til Hørselslaben, fant ikke så mye der, men kan jo sende en mail...
:-)
Jeg bestilte også propper på messen, får håpe de kommer snart.

Jeg har kjørt med disse gule som rulles sammen og puttes i øre. Funker veldig bra med tanke på demping av vindstøy, men funker dårlig når intercom og telefon brukes. De formstøpte har filter, så de slepper i gjennom tale. Skal bli spennende å se hvordan de virker.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Gliciouz
Innlegg: 127
Registrert: 07 mar 2011, 16:45
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750 1998

Re: Øreplugger ?

Legg inn av Gliciouz »

biker7 skrev:Har en billig Mp3-spiller og disse fra Koss. http://cdon.no/elektronikk/koss_the_plug-880846" onclick="window.open(this.href);return false; Ser at noen tidligere her ikke var fornøyd med disse, men for 129,- spenn syns jeg de funker fint jeg. Bra lyd og bass, og demper utenifra lyd bra. Man kan i tillegg kjøpe sett med ulike plugger som passer på disse. http://cdon.no/elektronikk/koss_extra_e ... lug-747165" onclick="window.open(this.href);return false;. Mulig jeg prøver disse etterhvert.

Ja jeg har disse liggende også...samt det ekstra settet med plugger....skal teste de og til uken...hopefully...

Skal se på de til Shure...må si at jeg syns det er mye dyre løsninger...for noe som egentlig ikke bør koste flere tusen kroner...og de dyre løsningene gir heller ingen ultimat solution...

Svar