Lillestrøm - India på 4 uker med Royal Enfield

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5289
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Lillestrøm - India på 4 uker med Royal Enfield

Legg inn av dypen »

Ser dere diskuterer Royal Enfield Himalayan på forumet, Mandeep i denne tråden har nå masse erfaring etter turen (har det vært noen uttalelser etter turen) og spesielt moro å se spec på gammel vs ny som har fått en boost effektmessig +++ Gammel vs ny se link:

https://www.advpulse.com/adv-news/royal ... 452-specs/
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 496
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Lillestrøm - India på 4 uker med Royal Enfield

Legg inn av MGR1 »

Ser at han er på vei til Iran nå.

BjørnSover
Innlegg: 393
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Lillestrøm - India på 4 uker med Royal Enfield

Legg inn av BjørnSover »

Har selv vært på tanken om å ta dette eventyret, men da India - Norge. Fly til India, kjøpe Himalayan og kjøre hjem. Foreløpig ikke konkrete planer, mer en tanke og drøm.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5289
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Lillestrøm - India på 4 uker med Royal Enfield

Legg inn av dypen »

BjørnSover skrev: 04 nov 2023, 18:48 Har selv vært på tanken om å ta dette eventyret, men da India - Norge. Fly til India, kjøpe Himalayan og kjøre hjem. Foreløpig ikke konkrete planer, mer en tanke og drøm.
Spennende :twothumbs: Har du sjekket hva sykkel’n koster i India … Tipper den er dyrere :O
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

BjørnSover
Innlegg: 393
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Lillestrøm - India på 4 uker med Royal Enfield

Legg inn av BjørnSover »

dypen skrev: 04 nov 2023, 19:39
BjørnSover skrev: 04 nov 2023, 18:48 Har selv vært på tanken om å ta dette eventyret, men da India - Norge. Fly til India, kjøpe Himalayan og kjøre hjem. Foreløpig ikke konkrete planer, mer en tanke og drøm.
Spennende :twothumbs: Har du sjekket hva sykkel’n koster i India … Tipper den er dyrere :O
Vet ikke hvor mye den koster ferdig registrert, men det er ikke det som vil velte lasset. Jeg er mer bekymret for matforgiftning og sikkerhetssituasjon.

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 496
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Lillestrøm - India på 4 uker med Royal Enfield

Legg inn av MGR1 »

BjørnSover skrev: 04 nov 2023, 18:48 Har selv vært på tanken om å ta dette eventyret, men da India - Norge. Fly til India, kjøpe Himalayan og kjøre hjem. Foreløpig ikke konkrete planer, mer en tanke og drøm.
Har fundert på dette selv, men leste et sted at det ikke er lov for utlendinger å registrere kjøretøy i Inda, så det er en liten utfordring der. Mulig man må få en tredjepart til å registrere sykkelen på seg.

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1053
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Lillestrøm - India på 4 uker med Royal Enfield

Legg inn av Domino »

Hvis man ikke kan få en slags turistvognlisens/eksportskilter? Kan jo være verdt å sjekke. Forutsatt at sykkelen er samme versjon som er typegodkjent i Europa.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5289
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Lillestrøm - India på 4 uker med Royal Enfield

Legg inn av dypen »

dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

BjørnSover
Innlegg: 393
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Lillestrøm - India på 4 uker med Royal Enfield

Legg inn av BjørnSover »

dypen skrev: 05 nov 2023, 16:56 Ta en titt her …
https://www.royalenfield.com/in/en/lega ... rt-policy/
Dessverre dyster lesing for min del. Alt av sjarmen med i kjøpe RE i India og kjøre den hjem blir borte. Selv å kjøpe i Norge og shipe den tilbake (!?) for å kjøre den hjem blir ikke det samme.
Men siden RE tydeligvis er klar over dette kan en håpe at de på et tidspunkt kan selge EU versjoner for export fra India.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5289
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Lillestrøm - India på 4 uker med Royal Enfield

Legg inn av dypen »

BjørnSover skrev: 07 nov 2023, 20:10
dypen skrev: 05 nov 2023, 16:56 Ta en titt her …
https://www.royalenfield.com/in/en/lega ... rt-policy/
Dessverre dyster lesing for min del. Alt av sjarmen med i kjøpe RE i India og kjøre den hjem blir borte. Selv å kjøpe i Norge og shipe den tilbake (!?) for å kjøre den hjem blir ikke det samme.
Men siden RE tydeligvis er klar over dette kan en håpe at de på et tidspunkt kan selge EU versjoner for export fra India.
Det tror jeg du bare kan glemme så lenge det er importør / forhandlere. Det måtte i tilfelle arrangeres sammen med en forhandler her du kjøper av og du henter i India :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Svar