Poll: Bruker du airbagvest når du kjører?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.

Bruker du airbagvest når du kjører?

Ja, alltid.
10
14%
Ja, noen ganger.
5
7%
Sjelden.
0
Ingen stemmer
Nei, aldri.
26
37%
Nei, det er bare noe unyttig fjas.
0
Ingen stemmer
Vurderer å kjøpe.
20
28%
Vurderer ikke å kjøpe.
6
8%
Hva er airbagvest?
4
6%
 
Stemmer totalt: 71

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Poll: Bruker du airbagvest når du kjører?

Legg inn av rolf-arne »


Lyka skrev: Ja det er og noe å tenke på, prøver å sette meg inn i alt mulig til jeg skal begynne selv til våren, beklager at jeg spør og graver, er takknemlig for svar Bilde


Enda godt det haha!
Takk, det skal jeg gjøre, er sikkert noen med vestene i bruk og test.
Har Helite jakke, og stropp.. fysisk stropp er valgt, fordi jeg på sikkerhet misstror elektronikken..

Forstår dem som velger elektronisk, på grus/offroad..

Vil ha mest mulig sikkerhet, og har valgt integrert i jakke, da er vestrn medtmilig beskyttet... jakken min fikk mye mefart på asfalten da jeg gikk i bakken...og jeg lurer på om vesten hadde tålt det...

Jakken ble en spjelk, alt var på plass, og hadde minimalt med bevegelighet...det med 16 ribbeinsbrudd.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

ErikW
Innlegg: 696
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Poll: Bruker du airbagvest når du kjører?

Legg inn av ErikW »

rolf-arne skrev: 18 sep 2023, 10:39
Lyka skrev: Ja det er og noe å tenke på, prøver å sette meg inn i alt mulig til jeg skal begynne selv til våren, beklager at jeg spør og graver, er takknemlig for svar Bilde


Enda godt det haha!
Takk, det skal jeg gjøre, er sikkert noen med vestene i bruk og test.
Har Helite jakke, og stropp.. fysisk stropp er valgt, fordi jeg på sikkerhet misstror elektronikken..

Forstår dem som velger elektronisk, på grus/offroad..

Vil ha mest mulig sikkerhet, og har valgt integrert i jakke, da er vestrn medtmilig beskyttet... jakken min fikk mye mefart på asfalten da jeg gikk i bakken...og jeg lurer på om vesten hadde tålt det...

Jakken ble en spjelk, alt var på plass, og hadde minimalt med bevegelighet...det med 16 ribbeinsbrudd.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
@rolf-arne det hadde sen selvfølgelig tålt. Vi har hatt 2 kraftige kræsj her med Skiens folk og de hadde vest. Ambulanse folka bare smilte når de kom..

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5290
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Poll: Bruker du airbagvest når du kjører?

Legg inn av dypen »

Ved bruk av airbagvest / airbagjakke brukes det da i tillegg alt innlegg som er i jakke bukse idag, tenker da på ryggskinne, beskyttelsesputer, øvrig beskyttelse innlegg etc ?
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Poll: Bruker du airbagvest når du kjører?

Legg inn av rolf-arne »

dypen skrev:Ved bruk av airbagvest / airbagjakke brukes det da i tillegg alt innlegg som er i jakke bukse idag, tenker da på ryggskinne, beskyttelsesputer, øvrig beskyttelse innlegg etc ?
Har alt integrert i jakka

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

ErikW
Innlegg: 696
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Poll: Bruker du airbagvest når du kjører?

Legg inn av ErikW »

dypen skrev: 18 sep 2023, 14:41 Ved bruk av airbagvest / airbagjakke brukes det da i tillegg alt innlegg som er i jakke bukse idag, tenker da på ryggskinne, beskyttelsesputer, øvrig beskyttelse innlegg etc ?
Helite airbag vest og jakke har ryggskinne integrert, så den i jakke er tatt ut. Ellers er alt annet i jakke på plass.
Har alltid før kjøp av airbag vesten alltid brukt egen ryggskinne til BMW. De i jakkene beskytter vel ikke stort egentlig?

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Poll: Bruker du airbagvest når du kjører?

Legg inn av rolf-arne »

For å legge til en betoning av hva jeg mener om , airbag... så vil sønnene mine , få beskjed om at vesten er gratis, den spanderer gamlingen- med anbefaling om integasjon i jakke..... ups det blir å koste mæ 3 stykk.... det tenkte jeg ikke helt ut , men sagt er sagt..

Jakke er alltid på, selv på dager med 25 gr i alpene, bildet...eller i Texas i 43 gr , 3 dager i strekk....Bilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Poll: Bruker du airbagvest når du kjører?

Legg inn av SveinHa »

rolf-arne skrev: 20 sep 2023, 07:24så vil sønnene mine , få beskjed om at vesten er gratis, den spanderer gamlingen- med anbefaling om integasjon i jakke.....
God tanke, den adopterer jeg :twothumbs:
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Lyka
Innlegg: 28
Registrert: 11 jul 2023, 09:13
Motorsykkelen din: Ingen enda

Re: Poll: Bruker du airbagvest når du kjører?

Legg inn av Lyka »

rolf-arne skrev: 20 sep 2023, 07:24 For å legge til en betoning av hva jeg mener om , airbag... så vil sønnene mine , få beskjed om at vesten er gratis, den spanderer gamlingen- med anbefaling om integasjon i jakke..... ups det blir å koste mæ 3 stykk.... det tenkte jeg ikke helt ut , men sagt er sagt..

Jakke er alltid på, selv på dager med 25 gr i alpene, bildet...eller i Texas i 43 gr , 3 dager i strekk....Bilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Visste ikke at de kom integrert i jakke, enda et alternativ å tenke på :). Flott holdning!

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Poll: Bruker du airbagvest når du kjører?

Legg inn av SveinHa »

Bare 45 svar på pollen så langt, der er vel flere aktive her?
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Staurheim
Innlegg: 61
Registrert: 17 des 2021, 07:30
Motorsykkelen din: Dr350

Re: Poll: Bruker du airbagvest når du kjører?

Legg inn av Staurheim »

Kjøpte helite turtle med stropp. Allergisk mot elektronisk batteristyr

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Poll: Bruker du airbagvest når du kjører?

Legg inn av rolf-arne »

Staurheim skrev: 07 nov 2023, 10:01 Kjøpte helite turtle med stropp. Allergisk mot elektronisk batteristyr
Vi skulle hatt ei egen avdeling - vi med den allergien. :-k
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

EgilR
Innlegg: 9
Registrert: 26 apr 2017, 21:01
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V85 -21

Re: Poll: Bruker du airbagvest når du kjører?

Legg inn av EgilR »

Er det noen her som har erfaring med airbagvest i en ulykke?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37880
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Poll: Bruker du airbagvest når du kjører?

Legg inn av AJ »

EgilR skrev: 04 feb 2024, 14:39 Er det noen her som har erfaring med airbagvest i en ulykke?
Hadde ikke @rolf-arne airbagvest på seg da han kræsjet med sin nyinnkjøpte BMW, tro :-k ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Poll: Bruker du airbagvest når du kjører?

Legg inn av SveinHa »

EgilR skrev: 04 feb 2024, 14:39 Er det noen her som har erfaring med airbagvest i en ulykke?
Det er et godt spørsmål. En ting er reklame, skryt, teori og slikt men hva med praktisk virkning ved ulykke?
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

ErikW
Innlegg: 696
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Poll: Bruker du airbagvest når du kjører?

Legg inn av ErikW »

2 bekjente her i Telemark har kræsjet kraftig og begge klarte seg bra. Ambulansepersonell i den ene ulykken var forundret over at det var mulig. Han andre nesten det samme, men ikke så stygg kræsj.
Så har vi jo @Rolf-Arne som smalt skikkelig og også klarte seg bra.
Bryst og nakkeskader er jo det vi dør av, så vesten beskytter godt der ig holder hodet stramt i hjelmen.

Vi smalt av en slik ved en feil på vår Lofoten tur og dæven å det fungerte. Utrolig godt den dro opptil hjelmen og nakken.
Bare å pakke den om og byttet patron, så var det bare å kjøre videre

Svar