Vurderer å trimme sykkelen, hva trenger jeg og hva er det jeg må være obs på?

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
Nikolai guntvedt
Innlegg: 1
Registrert: 23 sep 2023, 08:39
Motorsykkelen din: Derbi senda sm125 2013

Vurderer å trimme sykkelen, hva trenger jeg og hva er det jeg må være obs på?

Legg inn av Nikolai guntvedt »

Har en derbi senda 125sm 2013 som ikke lever sitt beste liv med litt el problemer, noen ventiler som burde forfriskes, og den står nå ute og starter ikke pga dårlig tennplugg.

Vurderer å trimme den til 180cc ettersom at jeg må ut med motorn i vinter og at den nå bare har 11hk

Om jeg skal trimme den er det noen spesefike kits jeg burde kjøpe som passer til motor eller er det universalt til en viss grad?

Er en forgasser motor om det endrer på hva jeg trenger, setter veldig stor pris på hjelp ettersom jeg ikke finner deler som passer til sykkelen noen steder

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Vurderer å trimme sykkelen, hva trenger jeg og hva er det jeg må være obs på?

Legg inn av dypen »

Velkommen! Så lenge du er innforstått med lover og regler rundt dette finner du det meste på nettet ved å være kreativ i søkene dine, bruk mange forskjellige variabler og helst på engelsk. Bruk også parts number oppslag for å se hvilke årganger og sykler med samme motor med variabler fra land til land. Søk både på veiledning, ombygging og deler. Teknisk innsikt hjelper godt, vi må heller ikke glemme penger for det koster fort noen kroner. Tok ett søk med dine kriterier fra innlegget uten å ha sjekket hva det er … Lykke til :)
2013 Derbi Senda SM 125 big bore kit
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Svar