Hva bruker dere lørdagen til?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av Duville »

Dexter skrev:Hei og hopp og god morgen til alle!

Hva bruker dere lørdagen til? Her i huset har vi "lånt" bort eldstemann så vi har bare lille trulte igjen. Blir vel en liten handletur og så videre avslapping hjemme egentlig. Har vært ute en liten tur å fjernet snø og is fra campingvogna.
I kveld skal vi surre en biff, bakt potet, peppersaus og smørdampet mais. Fantastisk godt og sååå enkelt!

Mens vi spiser i kveld så blir det helt sikkert en episode eller 2 av MASH :knegg fantastisk tidløs humor!

Var en tur i garasjen også da jeg var ute å pusket rundt vogna... lengter etter våren ja... gjør det hver gang jeg ser sykkelen...

Begynte å lese dette og fikk helt frysninger når jeg las hva Dexter bruker lørdagen til :knegg (fjerne snø og is - det andre var jo ok da)

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av Cbr »

Ska begynne å flytte inn i garasjen alt så ska vær der. Sigural dekket har stått snart 24 timer, men jeg vente noen ekstra timer for å vær sikker. Ska bli herligt da det blir orden å jeg får tømt enkelte meget fullstappa rom.

Etterpå fortsette jeg å male ute.

Ellers får damå besøk av ei venninne så overnatte.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av rogg »

mekkern skrev:
rogg skrev:I dag bruker jeg lørdagen til å jobbe. Har vakt og sitter på renseanlegget og sentrifugerer maijnnsjit. Men en TS på 11,75% tør jeg ikke kjøre noe over 3 kubikk i timen. Får kjøre ned nivået en 30-40 cm, så stopper jeg sentrifuga.. Ha en fin lørdag da forumister..
vi pleier å kjøre en 30kubikk i timen og en TS på 35%..Kos deg på Bokerøya og ta deg en Kaffekopp på Verandaen og se på båtan.
Kan nok kjøre hardere ja, men orker ikke sitte der å følge med. Banka i gang med 30% i dag, og da tilta den... Kutta hele prosessen og sendte meldinger om for høyt trykk...Nei, er vel på tide å få skifta ut sentrifuga, er vel slitt..
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Godtvoksen

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av Godtvoksen »

Har hatt en fin dag på Fedafjorden her i Kvinesdal og fått mine første åtte makreller i år. Det smakte herlig med sprøstekte makrellfileter i rømmesaus...

Bilde

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av Dexter »

Hva gjør jeg på en lørdag? Joda, den tidligere nevnte vogna som jeg fjernet snø og is fra i vinter ble i morges hekta på bilen. Deretter satte vi kursen for dyreparken i Kristiansand (igjen, var der forrige helg også). Vi har billetter til generalprøve på Kaptein Sabeltann-forestillingen som går søndag kveld :thumleft Vi kom så tidlig til Kristiansand, at vi rakk å fise rundt i dyreparken i flere timer. Må legge til at det var beleilig å starte med middag under tak, for du store verden som det regnet!!

Nå er vi stasjonert på Hamre Familiecamping

Dyreparken er virkelig en genial greie for barn - og voksne! Har vi årskort? JADDA! :knegg Synd det er så langt for oss å kjøre, men slik er det bare.

Ha en fortsatt fortreffelig helg folkens!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Godtvoksen

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av Godtvoksen »

Dexter skrev: Må legge til at det var beleilig å starte med middag under tak, for du store verden som det regnet!!
Det var godt jeg ikke la ut på MC-tur til Grimstad som var planlagt i dag.

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av OleB »

Lørdag (og fredag og søndag) tilbringes i Bergen. Skulle ønske dette var kosetur, men desverre bare mas og alt for mye å stå i med. ;e Eldste avkommet flytter fra en leilighet på utsiden av Bergen og inn til sentrum - og ingen kunne ane hva ei tøtte på 20 somre har rukket å samle ihop ](*,)
Har da vært morsomme veier å se, men transpsorten foregår med 8 hjul - ikke to :evil

Hjemover i morra - får sjekke om det er farbare MC-veier og gjøre turen på to hjul snart :prop:
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

mekkern
Innlegg: 7594
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av mekkern »

trukke du har gått glipp av mye mc kjøring hjemme i dag-radaren viste VÅTT i efta.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37894
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av AJ »

Lørdagen ble brukt til fin tur over Valdresflya til hytteovernatting på Sjoa, hvor vi traff glisende Globe og hans nye Yamaha TDM 900 på vei hjem til Trondheim \:D/

Neste lørdag kan det fort bli tur til Vestlandet, skjønt vi har ikke endelig bestemt oss enda. Men turen denne helgen fristet til å legge ut på en lengre tur så fort muligheten byr seg \:D/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av Intruder »

Denne lørdagsmorgenen brukte jeg blant annet til å lese om en ulykke
i Uthuskrysset på E6 i Stange..... :oh :notlistening
Bilisten hadde vikeplikt men så dessverre ikke MC-en..... :mc3 :jada:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av Onsløv »

Lørdagen idag blir brukt til å hente vårt nyvaska skittentøy, som sannsynligvis er både rent og tørt nå.

Så blir det mekking av en provisorisk startknapp innhandlet på clasohlson til den nette sum av 24 kr.

Så blir det vel å sende en sms til Globe og høre om vi skal ta oss en roadtrip. :prop:

:b_c:

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av Snill Vaffel »

Dro på jobb 0700 var hjemme 17:30 :mk Samma greia i morgen ...
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av cheron »

Lørdagen brukte jeg til å lage nytt gulv i Boble prosjektet...

Bilde
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37894
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av AJ »

I dag har jeg holdt på med å bytte ut staur i skigarden rundt huset her vi bor. Noen har "råtnety på rot" og må derfor byttes.
Jeg har bakhon nok, men staur er det nesten håpløst å få tak i... Men en bonde som som jobber på Bygger'n hadde noen liggende hjemme på garden og de fikk jeg kjøpt for godteripenger :knegg
Så nå er skigardrestaureringen i gang for fullt :thumleft
Manglet litt ståltråd, men det fikset seg det også gjennom ei venninne nedi skråningen mot riksvegen... :knegg
Hun hadde visst metervis liggende på låven :prf
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Hva brukere dere lørdagen til?

Legg inn av Dexter »

I dag har har lillejenta blitt 2 år. Dagen har vært preget av feiring, med både middagsgjester og kaffe og kakegjester og masse styr. Utover det så har jeg kjørt 856,67 meter i bare shorts og t-skjorte (og hjelm naturligvis). Måtte på jobb å hente noe, da klarte jeg ikke å motstå fristelsen for å få litt luft med bevegelse til å velsigne den svette kroppen min... Jepp - det har vært ubehagelig varmt i dag.

Fikk svar fra samordna opptak at jeg ikke fikk skoleplass. Da blir det vel en tur til utlandet i steden tenker jeg... (FN eller UN-tjeneste)
:-k
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar