GSX750F 92 modell

Her kan du legge ut salgsannonse på sykkelen din.
MrTveit
Innlegg: 22
Registrert: 06 apr 2013, 16:24
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 750F

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av MrTveit »

dypen skrev:På FB er det mest oppgulp og veldig sjelden du får gode svar med noen få unntak.
Spot on :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av SveinHa »

MrTveit skrev: 06 des 2023, 21:11Men det å indikere at det bare er å kaste har jeg liten sans for,
Det var vel ikke akkurat det som ble skrevet men mekanisk leamikk som er gammelt, har stått lenge og har en del kjente feil må prises deretter...

Jeg kjøper ofte bil, båt eller andre ting som har større mangler men da MÅ prisen være slik at jeg i alle fall har en rimelig sjangs til å gå i null, altså at prisen jeg i utgangspunktet betaler pluss nødvendige deler og en rimelig sum for arbeid ikke overstiger det en tilsvarende sak som er i orden koster...

Det hender jeg tjener greit på disse prosjektene (selv om jeg ALDRI kjøper et prosjekt for å tjene men for å bruke) men jeg er nok redd jeg ligger alt for nær null på de fleste...

Vedr den aktuelle sykkelen så våger jeg ikke å antyde noen pris for det er et marked jeg kjenner alt for dårlig...
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

mekkern
Innlegg: 7590
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av mekkern »

Om du vil tolke svaret mitt på den måten du har gjort så ok. Hvis det er en sykkel en har lyst til å beholde og gidder å fixe på den så er det helt ok.men som jeg sa det ligger rundt 10-15tusen for slike sykler.Tro at sykler går for utropspris på Finn?-skjelden.
Nei-jeg har nok gamle sykler som er mer verdt for meg enn markedet vil gi,så den kan du beholde for min del.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

MrTveit
Innlegg: 22
Registrert: 06 apr 2013, 16:24
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 750F

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av MrTveit »

mekkern skrev:Om du vil tolke svaret mitt på den måten du har gjort så ok. Hvis det er en sykkel en har lyst til å beholde og gidder å fixe på den så er det helt ok.men som jeg sa det ligger rundt 10-15tusen for slike sykler.Tro at sykler går for utropspris på Finn?-skjelden.
Nei-jeg har nok gamle sykler som er mer verdt for meg enn markedet vil gi,så den kan du beholde for min del.
Hei, det klarte du i utgangspunktet å poengtere i første setning at den var verdiløs. Derav mitt svar.

«Sykkelen trenger mer enn "en sjekk" før den får noen verdi»

Som jeg sier, har har full forståelse at det kan koste litt å få den tipp topp, men var mest på jakt etter om noen viste ca verdi pr nå. For meg så kan den godt stå i mange år til, men kunne være at noen kunne vært interessert og at noen hadde noe erfaring med den type sykkel. Ikke trenger jeg pengene og ikke trenger jeg plassen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

mekkern
Innlegg: 7590
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av mekkern »

I dagens samfunn er summer under 20000kr ikke å regne for vesentlig verdi.Heller ikke for kjøretøy.(sett i litt perspektiv da folk ukritisk kjøper ukjente bilmerker på strøm til 5-900tusen++)

Med verdi så mener jeg i forhold til de som er ok og fungerer tilfredstillende-gjør den det? hvis ikke må det fixes på så den blir brukbar-ingen andre enn eierene gidder å gjøre det gratis.når tilstanden er som normalt vil en få markedspris.
En kjøper vil vurdere verdien av et kjøretøy som ikke funker mot et kjøretøy som funker og hva dette kan koste med ukjent tilstand for kjøper.
Denne verdien kan være fra meget lite til nærmere ca fungerende sykkel-avhengig av kjøpers vurdering av tilstanden.

Fryktet i høst større påkost på en Honda CBR1000F som jeg har og dens salgsverdi og kom frem til at hvis feilen var det jeg fryktet så hadde jeg kastet den (500kr i vrakpant) enn å brukt mange tusen og mange timer på en sykkel med markedsverdi ca12-15000kr.men dog en del affeksjonsverdi.
Slapp med skrekken og noen timer med arbeid.

Så derfor vil jeg si at det er eiers verdi og kjøpers verdi-ikke alltid de stemmer helt overens-spesielt ikke på gamle 2hjulinger.
Men på gamle mopeder og mopeddeler er det fortsatt ville tilstander.. :knegg
Takk for meg og god natt. :sleepy
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1053
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av Domino »

Det er vel med gamle motorsykler som med gamle biler: Bruksverdien overstiger salgsverdien med god margin.

Brigg
Innlegg: 98
Registrert: 11 aug 2023, 21:44
Motorsykkelen din: Yamaha XVZ 12 Venture Royale 1985

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av Brigg »

MrTveit skrev: 06 des 2023, 23:04 Ikke trenger jeg pengene og ikke trenger jeg plassen.
Såfremt du ikke helt har mistet interessen for å kjøre MC er vel det beste da å beholde sykkelen.
MrTveit skrev: 06 des 2023, 21:11
Har skrudd såpass mye at jeg veit ting koster.
Da har du jo mulighet til å fikse de tingene som må fikses på sykkelen etterhvert som du får tid til å gjøre det. Sett opp en plan for når sykkelen skal være ship shape og ta et delprosjekt av gangen feks hver vinter dersom det er da du har mest ledig tid.
MrTveit skrev: 05 des 2023, 17:47
-ikke vært i bruk siste 6-7 år pga barn og ikke tid til rep.
Min erfaring er at barn veldig fort blir ungdommer. Og da får du plutselig oppdrag med å være ledsager ved øvelseskjøring på lettsykkel eller moped. Og da vil sykkelen være grei å ha. Så et tidsperspektiv på når sykkelen bør være ferdig vedlikeholdt kan være når den eldste blir 15.
Trondheim
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale

Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5287
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av dypen »

Gode råd :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

MrTveit
Innlegg: 22
Registrert: 06 apr 2013, 16:24
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 750F

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av MrTveit »

Brigg skrev:
MrTveit skrev: 06 des 2023, 23:04 Ikke trenger jeg pengene og ikke trenger jeg plassen.
Såfremt du ikke helt har mistet interessen for å kjøre MC er vel det beste da å beholde sykkelen.
MrTveit skrev: 06 des 2023, 21:11
Har skrudd såpass mye at jeg veit ting koster.
Da har du jo mulighet til å fikse de tingene som må fikses på sykkelen etterhvert som du får tid til å gjøre det. Sett opp en plan for når sykkelen skal være ship shape og ta et delprosjekt av gangen feks hver vinter dersom det er da du har mest ledig tid.
MrTveit skrev: 05 des 2023, 17:47
-ikke vært i bruk siste 6-7 år pga barn og ikke tid til rep.
Min erfaring er at barn veldig fort blir ungdommer. Og da får du plutselig oppdrag med å være ledsager ved øvelseskjøring på lettsykkel eller moped. Og da vil sykkelen være grei å ha. Så et tidsperspektiv på når sykkelen bør være ferdig vedlikeholdt kan være når den eldste blir 15.
Denne likte jeg godt, absolutt ingen dårlig ide. Da har jeg 7 år på meg ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

MrTveit
Innlegg: 22
Registrert: 06 apr 2013, 16:24
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 750F

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av MrTveit »

Domino skrev:Det er vel med gamle motorsykler som med gamle biler: Bruksverdien overstiger salgsverdien med god margin.
Der har du nok helt rett. For ja, den er langt i fra ny :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

MrTveit
Innlegg: 22
Registrert: 06 apr 2013, 16:24
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 750F

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av MrTveit »

mekkern skrev:I dagens samfunn er summer under 20000kr ikke å regne for vesentlig verdi.Heller ikke for kjøretøy.(sett i litt perspektiv da folk ukritisk kjøper ukjente bilmerker på strøm til 5-900tusen++)

Med verdi så mener jeg i forhold til de som er ok og fungerer tilfredstillende-gjør den det? hvis ikke må det fixes på så den blir brukbar-ingen andre enn eierene gidder å gjøre det gratis.når tilstanden er som normalt vil en få markedspris.
En kjøper vil vurdere verdien av et kjøretøy som ikke funker mot et kjøretøy som funker og hva dette kan koste med ukjent tilstand for kjøper.
Denne verdien kan være fra meget lite til nærmere ca fungerende sykkel-avhengig av kjøpers vurdering av tilstanden.

Fryktet i høst større påkost på en Honda CBR1000F som jeg har og dens salgsverdi og kom frem til at hvis feilen var det jeg fryktet så hadde jeg kastet den (500kr i vrakpant) enn å brukt mange tusen og mange timer på en sykkel med markedsverdi ca12-15000kr.men dog en del affeksjonsverdi.
Slapp med skrekken og noen timer med arbeid.

Så derfor vil jeg si at det er eiers verdi og kjøpers verdi-ikke alltid de stemmer helt overens-spesielt ikke på gamle 2hjulinger.
Men på gamle mopeder og mopeddeler er det fortsatt ville tilstander.. :knegg
Takk for meg og god natt. :sleepy
Du har helt rett, er ikke store verdinene det er snakk om. Men det som var poenget er var at verdiløs er den ikke. Er endel som har blitt gjort med den siste åra, så er ikke slik at den har vært ustartet totalt på 7 år

Sist jeg kjørte er 3 år siden, men da tente den ikke på alle sylinderen, så da ble det byttet coiler. Nå tenner den hele veien. Tok også av forgassere i samme slengen, men mistenker at jeg kåla det til med wireføring. Derfor den krangler. Har faktisk også bytta olje 4 ganger på de åra, selv om den har blitt minimalt brukt.

Hadde aldri kjøpt elbil til 900000,- men ja mange gjør det helt ukritisk som du sier. Jeg går for driftssikkerhet, 3l diesel Hilux :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar