Kenneth på tur - en nybegynners MC-logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Cato81
Innlegg: 7
Registrert: 01 jul 2022, 14:47
Motorsykkelen din: Yamaha Fz8 2015

Re: Kenneth på tur - en nybegynners MC-logg

Legg inn av Cato81 »

Takk for tilbudet Bjerknez, men der takker jeg nok nei 😂😂😂

Online
Kenneth 81
Innlegg: 64
Registrert: 31 aug 2023, 16:28
Motorsykkelen din: -
Sted: Skedsmokorset

Re: Kenneth på tur - en nybegynners MC-logg

Legg inn av Kenneth 81 »

Vi prøver å unngå fellesvelt. Det overlater vi til motorløse sykler i Tour de France. :lol

Online
Kenneth 81
Innlegg: 64
Registrert: 31 aug 2023, 16:28
Motorsykkelen din: -
Sted: Skedsmokorset

Re: Kenneth på tur - en nybegynners MC-logg

Legg inn av Kenneth 81 »

Forrige uke begynte med å bli sendt til USA på en jobbreise, så da ble det lite tid til MC-timer. Landet på Gardermoen i 9-tiden på lørdag, rimelig utslitt og komplett og totalt døgnvill. :mk

Men i går var det heldigvis på tide med ny kjøretime. Denne gangen på ny sykkel! Fremdeles en Yamaha MT-07, men mye nyere enn den jeg har brukt hittil. Husker ikke årsmodellene, men den forrige hadde nesten 60k på telleren, den nye litt over 12k.

Begynte med litt oppvarming inne på parkeringsplassen, med litt knoting i "garasjen". Selv om den nye sykkelen utgangspunktet er nesten helt lik den forrige, så utgjør ca 40.000 km med skolekjøring litt forskjell: syklene var noe ulike i "detaljene" som f.eks. gassrespons fra tomgang, gripepunkt/friksjonssone på clutchen og også litt på når bremsene tar. :O Dette, sammen med en uke siden sist time, gjorde at jeg måtte begynne litt "på nytt" med å få god kontroll på krypkjøringen. For å være helt ærlig så følte jeg ikke at jeg kom meg opp på nivået jeg var på før USA-turen, men det går seg nok til når jeg får en time eller to til på den sykkelen. :thumleft

Men nok om det, etter noen runder med oppvarming så var det ut i trafikken igjen! Vi begynte på samme vis som sist: ut fra sjåførskolen, retning Skedsmo Kirke, til høyre i krysset etter kirken og ned bakken retning Lillestrøm. Men allerede her begynte trafikken å krangle litt: det hadde vært en ulykke på E6 i nærheten, så mange kjørte rundt ulykkesstedet via Skedsmokorset. Det var kø i krysset ut fra Vestvollveien, noe jeg omtrent aldri har sett før. Men vi kom oss ut av krysset til slutt og satte kursen ned mot Fetveien.
I rundkjøringen på Fetveien så tok vi til venstre retning Lillestrøm i stedet for høyre mot Kjeller. Tanken var å kjøre retning Fetsund for å få litt landeveiskjøring. Men her gikk trafikken veldig sakte, og tidvis stoppet den helt opp. :doh I rundkjøringen rett før Lillestrøm golfklubb ga vi opp og tok til høyre på Sørumsgata inn mot Lillestrøm sentrum i stedet. Landeveiskjøringen ble droppet til fordel for bykjøring.

Ikke det artigste man kan gjøre hverken med bil eller sykkel, men noe som er greit å beherske allikevel. Vi brukte mesteparten av timen på å kjøre rundt småhusbebyggelsen i Lillestrøm med et par sveip via sentrum. Mye trafikk her og selvfølgelig, men fikk øvd mye på kryss, girbruk, plassering, krypkjøring og generell manøvrering i lav og relativt lav hastighet. Ved et par anledninger så tror jeg sjåførlæreren ble mer frustrert over trafikken enn det jeg var, så det ble spontant bestemt at jeg skulle lære meg lane-splitting og å kjøre forbi køen når det var rødt i lyskryssene. :thumleft Ikke dumt å lære seg det heller! :twothumbs:

Når timen begynte å nærme seg slutten satte vi kursen tilbake til sjåførskolen: ut fra Lillestrøm via Storgata, og så tilbake samme veien som vi kom fra. Det var heldigvis ikke noe kø den veien, så vi kunne få normal fart på syklene opp bakken og forbi kirken.

Dessverre så ble timen litt amputert av trafikken. Føler ikke helt at man får valuta for pengene når man står i ro og stirrer i bakluka på en Golf akkurat... Men når det er sagt så synes jeg bykjøringen var artigere enn jeg hadde regnet med at det skulle være! Slik kjøring er jo ganske "teknisk", med øving på mange elementer samtidig og på kort tid: Bruk av gass, gir (jeg tror jeg giret dobbelt så mange ganger i går som jeg gjorde på de tre forrige timene til sammen :lol ) og brems, plassering, blinklys (nå har jeg nesten lært meg å skru dem av igjen :lol ), lese trafikken godt nok til at man slipper å stoppe og sette foten ned, forbikjøring av stillestående kø, lane-splitting og så videre. Så alt i alt så ble det en god økt på tross av trafikken, og jeg merket på slutten av timen at flere av de tekniske elementene føltes mye mer naturlige enn på starten av timen, og det er vel strengt tatt litt av hensikten. :D

De neste timene er allerede på torsdag og fredag, da er planen landeveiskjøring på en av dagene og mer bykjøring den andre. Gleder meg allerede! :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22938
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kenneth på tur - en nybegynners MC-logg

Legg inn av Bjerknez »

Ja, bykjøring i tett trafikk er faktisk en ganske utfordrende og teknisk øvelse med tanke på plassering, planlegging, lanesplitting, blikk etc. Ganske slitsomt og kjøre i tett trafikk. Det er mye som skjer på en gang. Men heldigvis er det sjeldent fare for liv og død.

Men kjedelig er det helt klart og ikke noe man foretrekker etter at lapen er i boks. Bykjøring i tett trafikk er også positivt i forhold til krypkjøringen. Man får trent en del balanse etc. :)

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 377
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Kenneth på tur - en nybegynners MC-logg

Legg inn av SveinHa »

Kenneth 81 skrev: 23 apr 2024, 08:46 Føler ikke helt at man får valuta for pengene når man står i ro og stirrer i bakluka på en Golf akkurat...
Nei, hadde det nå bare vært en Range Rover så... :lol

Høres ut som om du har fått en god del utbytte av timen selv om det ble litt amputert. Lykke til videre :thumleft
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

KiMedic
Innlegg: 243
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Kenneth på tur - en nybegynners MC-logg

Legg inn av KiMedic »

Kenneth 81 skrev: Men i går var det heldigvis på tide med ny kjøretime. Denne gangen på ny sykkel! Fremdeles en Yamaha MT-07, men mye nyere enn den jeg har brukt hittil. Husker ikke årsmodellene, men den forrige hadde nesten 60k på telleren, den nye litt over 12k.

Begynte med litt oppvarming inne på parkeringsplassen, med litt knoting i "garasjen". Selv om den nye sykkelen utgangspunktet er nesten helt lik den forrige, så utgjør ca 40.000 km med skolekjøring litt forskjell: syklene var noe ulike i "detaljene" som f.eks. gassrespons fra tomgang, gripepunkt/friksjonssone på clutchen og også litt på når bremsene tar. :O Dette, sammen med en uke siden sist time, gjorde at jeg måtte begynne litt "på nytt" med å få god kontroll på krypkjøringen. For å være helt ærlig så følte jeg ikke at jeg kom meg opp på nivået jeg var på før USA-turen, men det går seg nok til når jeg får en time eller to til på den sykkelen. :thumleft
Akk det der kjenner jeg meg godt igjen i! Jeg begynte på en lett å fin gs650, plutselig fikk jeg en bmw f900. Syns det var som å begynne helt på nytt. Spesielt tyngden.

Men da fikk hue ditt jobba litt ekstra å læreren så du mestret det fintBilde er en del av opplæringa å sjekke sliktBilde Dessuten kjører du den beste nakensykkelen i 700 klassen spør du meg! MT07 er uten noe elektronikk bortsett fra abs. Å den motoren er legendarisk godBilde
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22938
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kenneth på tur - en nybegynners MC-logg

Legg inn av Bjerknez »

Yamaha sine motorer i MT og XSR modellene er mye motor for pengene synes jeg. Men jeg liker XSR modellene mye bedre med tanke på utseende. Godt smaken er forskjellig :)

KiMedic
Innlegg: 243
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Kenneth på tur - en nybegynners MC-logg

Legg inn av KiMedic »

Bjerknez skrev:Yamaha sine motorer i MT og XSR modellene er mye motor for pengene synes jeg. Men jeg liker XSR modellene mye bedre med tanke på utseende. Godt smaken er forskjellig :)
XSR er dritfin den åBilde retropreg ift hypermoderne mtBilde
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22938
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kenneth på tur - en nybegynners MC-logg

Legg inn av Bjerknez »

KiMedic skrev: 23 apr 2024, 12:15
Bjerknez skrev:Yamaha sine motorer i MT og XSR modellene er mye motor for pengene synes jeg. Men jeg liker XSR modellene mye bedre med tanke på utseende. Godt smaken er forskjellig :)
XSR er dritfin den åBilde retropreg ift hypermoderne mtBilde
Ved neste korsvei er XSR900 med Øhlins, full acra og masse annet en sykkel som ligger blandt de jeg er interresert i. Triumph Speed Twin 1200 ligger nok høyest.

Så har jeg kikket litt på BMW R Nine T og BMW R1200RS.

De to sistnevnte er i mine øyne alt for dyre i forhold til hva man får, men syklene er fine på sin måte.

Online
Kenneth 81
Innlegg: 64
Registrert: 31 aug 2023, 16:28
Motorsykkelen din: -
Sted: Skedsmokorset

Re: Kenneth på tur - en nybegynners MC-logg

Legg inn av Kenneth 81 »

SveinHa skrev: 23 apr 2024, 08:56 Nei, hadde det nå bare vært en Range Rover så... :lol

Høres ut som om du har fått en god del utbytte av timen selv om det ble litt amputert. Lykke til videre :thumleft
Hadde helt klart vært å foretrekke å stirre på en Range Rover... :lol

Var slettes ikke unyttig nei, satser på at det fortsetter på samme viset. :twothumbs:

Online
Kenneth 81
Innlegg: 64
Registrert: 31 aug 2023, 16:28
Motorsykkelen din: -
Sted: Skedsmokorset

Re: Kenneth på tur - en nybegynners MC-logg

Legg inn av Kenneth 81 »

KiMedic skrev: 23 apr 2024, 09:37 Akk det der kjenner jeg meg godt igjen i! Jeg begynte på en lett å fin gs650, plutselig fikk jeg en bmw f900. Syns det var som å begynne helt på nytt. Spesielt tyngden.

Men da fikk hue ditt jobba litt ekstra å læreren så du mestret det fintBilde er en del av opplæringa å sjekke sliktBilde Dessuten kjører du den beste nakensykkelen i 700 klassen spør du meg! MT07 er uten noe elektronikk bortsett fra abs. Å den motoren er legendarisk godBilde
Har jo ikke akkurat helt fått se hva den sykkelen og motoren er god for ennå, men for meg virker den veldig lettkjørt, og bortsett fra litt "rykking" i overgangen fra null gass til bittelitt gass, så virker motoren veldig medgjørlig. :D Plenty med krefter er det og, men kreftene kommer veldig jevnt oppover turtallet så det er liten risiko for å få mer krutt enn det man ber om i øyeblikket. Passer sånn sett veldig fint for en nybegynner! :thumleft

Online
Kenneth 81
Innlegg: 64
Registrert: 31 aug 2023, 16:28
Motorsykkelen din: -
Sted: Skedsmokorset

Re: Kenneth på tur - en nybegynners MC-logg

Legg inn av Kenneth 81 »

Bjerknez skrev: 23 apr 2024, 11:26 Yamaha sine motorer i MT og XSR modellene er mye motor for pengene synes jeg. Men jeg liker XSR modellene mye bedre med tanke på utseende. Godt smaken er forskjellig :)
Må si jeg er enig om utseendet. MT-07 er for så vidt en fin sykkel, men XSR700 ser mye bedre ut. Der har de klart å få til en veldig vellykket moderne tolkning av et "klassisk" utseende. :D

Online
Kenneth 81
Innlegg: 64
Registrert: 31 aug 2023, 16:28
Motorsykkelen din: -
Sted: Skedsmokorset

Re: Kenneth på tur - en nybegynners MC-logg

Legg inn av Kenneth 81 »

Da var det på tide med nok en oppdatering her! :D

Kjøretimer igjen på torsdag og fredag. Skal ta det litt kjapt da jeg egentlig sitter og skriver på en masteroppgave, men hodet trenger et lite avbrekk fra "må-gjøre-skriving", så da blir det heller "har-lyst-til-å-gjøre-skriving" for noen minutter.... :lol

Torsdag var første skikkelige landeveiskjøringen! :biker: Endelig! Ikke tid til noe oppvarming på parkeringsplassen, rett på sykkelen og ut porten. :D Denne gangen kjørte vi til venstre ut fra industriområdet og rett opp Trondheimsveien retning Skedsmokorset. I rundkjøringen oppe på Skedsmokorset tok vi til venstre ut på Gjerdrumsveien. Skal ikke ta turen sving for sving, men kort sagt så holdt vi oss stort sett på svingete landeveier med 60- og 80-soner, med noen avbrekk gjennom diverse småsteder nord og øst for Skedsmokorset, før vi til slutt kom tilbake igjen via Leirsund, Rolf Olsens vei, til høyre opp Leirsundveien mot Skedsmo Brannstasjon, over Skedsmokorset igjen og ned tilbake til Hønsen.

Må si det var en veldig artig kjøretur, endelig litt ut å nærmest bare kjøre! :D Fokuset for timen var egentlig ganske enkelt: kjør maskinen og plasser seg rett i veibanen i svinger og sånt. Høres veldig lett ut, men blir fort overraskende komplisert når man skal beherske en egentlig ukjent maskintype. Er jo vant med å fokusere på trafikken og hvor jeg skal, men det blir fort litt overbelastning i hodet når man plutselig i tillegg må tenke på hvordan man opererer selve maskinen... :O
Som eksempel på det så kan det nevnes at jeg klarte sporvalg stort sett bra, helt til girskift ble blandet inn, da ble sporvalget mye dårligere da gass, brems, clutch og gir plutselig trengte vel mye fokus... Ett annet eksempel var å komme seg ut i ett kryss når man ble stående i ro i en motbakke: Da ble det litt mye å følge med på trafikken, finne en luke, og klare å ta løs fra stillestående i en bakke. Ble litt klabb og babb, men gikk jo tross alt bra det og. :twothumbs:

Oppsummert så var det en veldig artig time: mye svinger, litt fart på sykkelen og fikk blandet inn noen kryss og rundkjøringer med tilhørende krypekjøring. Fikk beskjed om at jeg kjører bra, men vi var enige om at jeg trenger litt mer mengdetrening på å faktisk operere sykkelen, særlig giring og å bruke gass og clutch litt jevnere enn hva jeg fikk til når jeg ble stresset på denne turen. Alt i alt ganske så fornøyd! :thumleft


Neste time var allerede på fredag! Planen var egentlig landeveiskjøring igjen, men siden jeg gav tilbakemelding på torsdagen om at jeg ikke syntes giring og sånt satt skikkelig så ble det ny plan: bykjøring! :O Rett og slett for å få mer mengdetrening på kryss, rundkjøringer og giring. Ikke helt det jeg håpet på, men landeveiskjøring blir jo mer morro når ting sitter, så her var det bare å hoppe på sykkelen og sette av gårde.
Ut fra Hønsen, retning Olavsgaard, ned på E6 og retning Oslo. Nå er jo ikke motorveikjøring spennende under noen som helst omstendigheter, men det var artig å få litt fart på sykkelen! :D Vi var (heldigvis) ikke så alt for lenge på motorveien, men tok av på avkjørsel 42 mot Karihaugen og derifra begynte vi å jobbe oss tilbake igjen via Stovner og Gjelleråsen (tror jeg, mistet litt oversikten og fokuserte litt mer på å kjøre motorsykkel enn å huske hvor vi var :crazy: ).
Ble mild sagt litt variert kjøring i alt fra 40- til 80-soner, med mye kryss, rundkjøringer, filskifter, "køsniking" i kollektivfelt og mange muligheter for å øve på den tekniske biten av motorsykkelkjøringen. Og ikke minst å lese trafikkbildet rundt seg for å vurdere hvem av kamikazesjåførene med sertifikat fra ebay rundt meg som kom til å ignorere vikeplikten neste gang.... :doh Helt utrolig mange knehøner uten verken vett, kunnskap eller folkeskikk i trafikken! ](*,)

Det sagt, så gikk det meste bra! :D Girskift begynner å sitte, men sliter ennå litt når jeg skal ut i kryss. Kvelte sykkelen bare en gang, men føler jeg blir overforsiktig og vil helst ha en luke som er mer enn stor nok til et vogntog før jeg tør sette avgårde. :redface
Problemet er litt at jeg stoler ikke nok på meg selv og tar nok sikkerhetsmargin til at jeg kan komme meg halvveis ut i veien, kvele sykkelen, velte den, reise den opp igjen og reparere eventuelle skader før neste bil kommer... Nåja, litt overdrevet, men det er sånn det føles. :lol
Realiteten er jo selvfølgelig at enten kveler jeg sykkelen og kommer ingen vei, og dermed er jeg trygg. Eller så kommer jeg av gårde, og da er det bare å peke sykkelen i rett retning og gi gass, og dermed er jeg trygg da og. :roll
En grunn til at det blir slik er nok rett og slett at jeg som regel har tid til å ta timene 14:30-16:00 og dermed alltid er ute å kjøre når det er veldig mye trafikk. Da blir jeg litt ekstra defensiv og sløser mye tid på å vente på luker, dermed får jeg ikke trent fult så mye som jeg ville ha gjort hvis trafikken var roligere. Ny time på mandag 13:00 vil teste den hypotesen. :P

Tilbake til kjøreturen. Etter å ha rotet rundt i rundkjøringer og sånt i en times tid begynte vi å nærme oss Hellerudsletta. Hvis hukommelsen sitter så kom vi ned Bråteveien og så til høyre i rundkjøringen på Trondheimsveien, retning Hvam. Jeg hadde ikke fulgt med på klokken, så jeg regnet med vi skulle videre retning Hvam, Olavsgaard så tilbake til Hønsen, men fikk beskjed om at siden jeg hadde vært så flink med bykjøringen så måtte vi ha litt landeveiskjøring på slutten! :twothumbs:
I stedet for å kjøre mot Hvam så tok vi til venstre på Kragerudveien (avkjøringen mot parkeringen ved Hellerudsletta), over Nitelva på Åråsveien, fulgte den til vi kom til Solbergveien som vi fulgte gjennom Tæruddalen til rundkjøringen tilbake på Trondheimsveien. Der tok vi til høyre ned Trondheimsveien og tilbake til Hønsen Sjåførskole.

Snakk om god belønning for å få til bykjøringa! :twothumbs: For de som ikke er lokalkjente så er dette skikkelig "spaghettiveier" uten så mye som en antydning til en helt rett strekning! Sving på sving, noen slake og raske, noen serpentiner der man kan kutte nesten rett frem fra apex til apex, og en hel haug med skikkelige bråsvinger som krever nedbremsing og sykkelen godt over på siden! :twothumbs: Smalt er det og, bare sånn for sikkerhets skyld! :lol
Detta var høydepunktet for kurset så langt! Utrolig morro og utfordrende (for en nybegynner i hvertfall) :D Fikk endelig skikkelig bruk for plassering og forsvinningspunkt, og måtte holde et skikkelig fokus for å holde flyten. Farten var jo selvfølgelig ikke all verden, sikker sjeldent over 60 og sikkert ned i 40 i de krappeste svingene (i 80-sonen :-) ), men for meg så føltes det som Isle of Man TT :lol :twothumbs:

Det var riktignok et par ganger der jeg følte at "nu går detta til helvette!" når farten i en sving var litt over mitt komfortnivå og det kom bil imot, men klarte å huske det jeg har lært og i stedet for å bremse meg rett frem og i grøfta, så la jeg sykkelen ennå mer over og den bare smatt rundt svingen som om det var ingenting. :D Kanskje en av de viktigste tingene jeg har fått med meg fra kurs, teori og ikke minst "Full kontroll"-boka og filmen er at sykkelen er mye flinkere til å kjøre sykkel en det jeg er, så la den gjøre jobben sin med minst mulig forstyrrelser. :thumleft

Alt i alt nok en veldig vellykket økt: Jeg føler at den "tekniske" biten av kjøringen sitter mye bedre etter mengdetreningen vi fikk inn på fredag, og så fikk jeg ha det litt artig på slutten og! Gleder meg som en unge til å kunne kjøre på egen hånd! :twothumbs: :biker:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kenneth på tur - en nybegynners MC-logg

Legg inn av AJ »

Kenneth 81 skrev: I går, 10:21 Ett annet eksempel var å komme seg ut i ett kryss når man ble stående i ro i en motbakke: Da ble det litt mye å følge med på trafikken, finne en luke, og klare å ta løs fra stillestående i en bakke. Ble litt klabb og babb, men gikk jo tross alt bra det og. :twothumbs:
En bakkestartassistent er til god hjelp i mange bakkestartsituasjoner, særlig når det er mye trafikk og komplekse trafikk- og veiforhold, også for erfarne motorsyklister.
Har selv bakkestartassistent på KTM'en og synes dette er en bra greie å ha. Men greier meg også fint uten. Noe jeg har gjort på mine forrige sykler bortsett fra 1290'en jeg hadde før den jeg har nå.

Husker spesielt et krevende bakkestarttilfelle i en av hårnålsvingene i Stelviopasset i Italia for mer enn 10 år side.
I bra driv oppover i passet med passasjer og full oppfatning, måtte jeg stoppe i en sving med god dosering hvor en i kjørefølget, som hadde vært kjappere på gassen enn oss andre, hadde kommet borti en møtende bil med det resultat at hans flotte Moto Guzzi Norge lå i sideleie lett skamfert midt i kjørefeltet vårt.
Synet av sykkelen i denne posisjonen, fører stående (heldigvis!) i grøftekanten kombinert med stigningen og doseringen i svingen gjorde at man måtte holde hodet kaldt, plante rett bein i asfalten i forhold til helningen på veien/doseringen og holde sykkelen i ro til veibanen var klar igjen, for så å ta igang igjen. Uten å kvele Guzzimotoren, trille bakover ved igangsettelse, holde balansen, klar beskjed til passasjeren om å sitte helt rolig... Slippe opp brems, møte med gassen, holde balansen...
Rant noen svetteperler i panna mens det sto på husker jeg... :-)å
Mye trafikk i begge retninger var det også. Så det var en del ting å være spesielt oppmerksom på.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22938
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kenneth på tur - en nybegynners MC-logg

Legg inn av Bjerknez »

Bakbremsen må vel være fin å bruke i slike tillfeller?

Svar