Sesongstart

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Sesongstart

Legg inn av Dexter »

Gammelgutt skrev:
FJZZR skrev:Dette med ryper som ikke er så interesserrt i mc er vel et kjent problem for en del av oss.
..
Det har ikke jeg problem med. Problemet er at det ikke er noen ryper som er interessert i meg. :-k
Jeg er ikke plaget med at hun på død og liv vil være med for å si det slik... :-J
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37901
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sesongstart

Legg inn av AJ »

Var ikke akkurat sånn at hun på død og liv synes dette var så stas da jeg kjøpte TDM'en høsten 2006 heller...
Men så ville hun bli med en liten tur bare for å få bekreftet at dette med MC ikke var noe for henne.
Etter det så... vel, på fine sommerdager er det et evig mas om å bli med på tur... :roll

:knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: Sesongstart

Legg inn av FJZZR »

:-)
Er nok ofte sånn.

Viktig å ha noen felles interesser, men noen "egne" skader absolutt ikke.
Nytter ikke "henge me' hue" av den grunn!

Kanskje det går bedre hvis jeg kler salen med saueskinn :lol
Deter vel en annen sølvgrå Kawa "her inne" som har det, men om det har hatt noen positiv effekt på damene, det får vi spørre eieren om!!

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: Sesongstart

Legg inn av FJZZR »

AJ skrev:Var ikke akkurat sånn at hun på død og liv synes dette var så stas da jeg kjøpte TDM'en høsten 2006 heller...
Men så ville hun bli med en liten tur bare for å få bekreftet at dette med MC ikke var noe for henne.
Etter det så... vel, på fine sommerdager er det et evig mas om å bli med på tur... :roll

:knegg
Vel, det er vel sånn at det blir en tur for å bekrefte at det ikke er noe for henne heller.
men vi får nå se :thumleft
Undere har skjedd før, så kanskje jeg mister sykkelen...

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Sesongstart

Legg inn av gbruaset »

Hadde uansett vært morsomt å få til et lite forumtreff etter sesongstart. Først en tur på Grava, så kanskje en svipptur rundt Øyeren, eller gamle vegen til Son.

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: Sesongstart

Legg inn av FJZZR »

gbruaset skrev:Hadde uansett vært morsomt å få til et lite forumtreff etter sesongstart. Først en tur på Grava, så kanskje en svipptur rundt Øyeren, eller gamle vegen til Son.
Good idea!! :thumleft Follo regionen er full av morsomme, svingete veier.

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Sesongstart

Legg inn av gbruaset »

FJZZR skrev:
gbruaset skrev:Hadde uansett vært morsomt å få til et lite forumtreff etter sesongstart. Først en tur på Grava, så kanskje en svipptur rundt Øyeren, eller gamle vegen til Son.
Good idea!! :thumleft Follo regionen er full av morsomme, svingete veier.
Ja, særlig den gamle veien til Son. Den er nydelig. Stemningsfullt å kjøre på svingete veier mellom bondegårdene. Mn det er også mange fine veier ut mot Fetsund og mot Bjørkelangen.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37901
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sesongstart

Legg inn av AJ »

gbruaset skrev:Hadde uansett vært morsomt å få til et lite forumtreff etter sesongstart. Først en tur på Grava, så kanskje en svipptur rundt Øyeren, eller gamle vegen til Son.
Jada!! \:D/
Dette høres bra ut :thumleft
Forum-treff må vi få til, vettu!! :knegg
Gjerne 'Grava' og rundt Øyeren, en tur på Hurumlandet, Son, hvor-som-helst egentlig skulle passe bra. sku' jeg mene... ;e

Hadeland, som fortsatt er Norges Toscana, har også mange hyggelige avstikker å by på ;-) ;)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Godtvoksen

Re: Sesongstart

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev:Var ikke akkurat sånn at hun på død og liv synes dette var så stas da jeg kjøpte TDM'en høsten 2006 heller...
Men så ville hun bli med en liten tur bare for å få bekreftet at dette med MC ikke var noe for henne.
Etter det så... vel, på fine sommerdager er det et evig mas om å bli med på tur... :roll

:knegg
Det er godt å registrere at det ikke bare er min kone som er svært lite begeistret i utgangspunktet. Det til tross for at hun har trivdes som eksosrype når vi er på ferie i Hellas. Av en eller annen uforståelig og merkelig grunn frykter hun trafikken mer her i Norge enn i Hellas. Nå har jeg kjøpt kjøredress og hjelm til henne, for jeg tror/håper hun vil like MC-turer bare hun får vært med på noen fine turer i pent varmt sommervær... :D

Godtvoksen

Re: Sesongstart

Legg inn av Godtvoksen »

kuleberg skrev: Så da igjen straks for meg turer denne sesongen til alle plasser man er innom på sykkeltur som man ellers ikke ser når man er på ferie. Ser meget fram til en debutsesong for min del :bananas
Du må ta en stopp her litt lengre vest i fylket. Har sett på bildene av sykkelen din - den ser råtøff ut, og hadde vært artig å sett i virkeligheten..:-)

Gammelgutt

Re: Sesongstart

Legg inn av Gammelgutt »

gbruaset skrev:Hadde uansett vært morsomt å få til et lite forumtreff etter sesongstart. Først en tur på Grava, så kanskje en svipptur rundt Øyeren, eller gamle vegen til Son.
Eller gamle veien til Ørje og riksvei 21 nordover og 170 til Bjørkelangen. Riksvei 21 er en av mine favoritter, masse skog, vann og svinger.

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Sesongstart

Legg inn av gbruaset »

Bilde

Apropo Son, her er gamleveien. Bare en drøy måned til, nå!

Gammelgutt

Re: Sesongstart

Legg inn av Gammelgutt »

Å som vi gleder oss. Det blir bedre enn julekvelden. :mc7

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: Sesongstart

Legg inn av FJZZR »

Sånne bilder er jo ren terror!
Ser du er like ved nedkjøringa til Krokstrand.
Har bodd i området i nesten 10 år, så jeg er ganske godt kjent.

Området rundt Bjørkelangen er også veeeeldig fint.
Utpå sommeren bader vi i Røyetjenn! (Perle rett øst for Bjørkelangen)

Sola skinner, og det smelter litt snø nå!!!!!! :thumleft

Brukeravatar
Electraglide-97
Innlegg: 7
Registrert: 21 des 2009, 15:06
Motorsykkelen din: H-D Electra 1997
Sted: Nittedal

Re: Sesongstart

Legg inn av Electraglide-97 »

For meg er det Randsfjorden rundt som er sessonstart.
Sykkelen begynner å ligne på slik den så ut når jeg satte den bort. Litt montering og pussing igjen.
Ser virkelig frem til sessongstart.

Elctraglide 1997

Svar