Mc stereo

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Mc stereo

Legg inn av Busa Trond »

Takker for info. Jobbet sammen med en i Hønefoss som gjorde det bra i bil stereo. Han hadde en Ford fiesta med ok konkurranse anlegg, når vi holdt for ørene utenfor bilen så gjorde det fysisk vondt i kroppen å høre på. Hehe moro er det😀

Online
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7000
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Mc stereo

Legg inn av Jompa »

Er det noe fremdrift på stereofronten ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23190
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mc stereo

Legg inn av Bjerknez »

Busa Trond skrev: 07 mai 2024, 16:58 Takker for info. Jobbet sammen med en i Hønefoss som gjorde det bra i bil stereo. Han hadde en Ford fiesta med ok konkurranse anlegg, når vi holdt for ørene utenfor bilen så gjorde det fysisk vondt i kroppen å høre på. Hehe moro er det😀
Men hva går disse konkurransene ut på EGENTLIG?

Mest mulig bass, eller lydkvalitet? Med så mye bass som du nevner er det vel neppe lydkvaliteten som står i høysetet? Jeg ser for meg at mye bass er enkelt, hvis man har penger nok, men lydkvelitet er nok kanskje en større utfordring?

I dag hvor man har aktiv støykansellering på frekvensnivå så ser jeg for meg at det er MYE man kan gjøre for å forbedre lydkvaliteten inne i en bil, hvis man har penger nok. Jeg har for meg at de fleste er ute etter mye bass for så og spille Vassendgutane på full guffe?

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 480
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Mc stereo

Legg inn av Canutus »

Vet ikke hvordan det er i dag, men jeg bygget endel i bil på -90tallet (både privat, noe for kunder og demobiler) og han jeg bygget med fikk en 1.plass i NM. Den gang var det flere klasser en kunne stille i. Såvidt jeg husker så var det flere effektklasser i db-drag, men vi stilte i en klasse der selve anleggskomponentene hadde en øvre prisklasse som var nokså lav. det var altså ikke mulig å bare betale seg til gode plasseringer.
Vi brukte vanvittig mye tid i garagen den gangen, og reiste rundt på kvalifiseringshelger rundtom i landet.
I den Prisbegrensede klassen, ble det målt og gitt poeng opp til 120db, men det ble også målt forvrengning, frekvensområde og kurve. noe ga poeng og noe ga minuspoeng. Byggeestetikk og sikkerhet var vel og poenggivende, og om jeg ikke husker feil var vel skorting på sikkerhet diskveliserende i noen tilfeller.
Bjerknez skrev: 22 mai 2024, 02:32
Busa Trond skrev: 07 mai 2024, 16:58 Takker for info. Jobbet sammen med en i Hønefoss som gjorde det bra i bil stereo. Han hadde en Ford fiesta med ok konkurranse anlegg, når vi holdt for ørene utenfor bilen så gjorde det fysisk vondt i kroppen å høre på. Hehe moro er det😀
Men hva går disse konkurransene ut på EGENTLIG?

Mest mulig bass, eller lydkvalitet? Med så mye bass som du nevner er det vel neppe lydkvaliteten som står i høysetet? Jeg ser for meg at mye bass er enkelt, hvis man har penger nok, men lydkvelitet er nok kanskje en større utfordring?

I dag hvor man har aktiv støykansellering på frekvensnivå så ser jeg for meg at det er MYE man kan gjøre for å forbedre lydkvaliteten inne i en bil, hvis man har penger nok. Jeg har for meg at de fleste er ute etter mye bass for så og spille Vassendgutane på full guffe?

Svar