Turtall ved kaldstart

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Sitrob
Innlegg: 5
Registrert: 29 mai 2019, 23:38
Motorsykkelen din: Kawasaki Z750 2007

Turtall ved kaldstart

Legg inn av Sitrob »

Hei!

Har en Kawasaki Z750 som ved kald start starter helt fint, men når den har gått i noen sekunder så starter turtallet å falle til et nivå hvor sykkelen nesten kveles. Hvis jeg gir noe gass før den faller på turtall stabiliserer den seg på "normalt" nivå. Om jeg gir gass når turtallet har begynt å falle så kveles motoren med en gang. Ved ny start så er den helt fin igjen. Dersom sykkelen bare for stå å gå på tomgang så øker turtallet til normalt nivå i løpet av en 10-15 sekunder.

Om jeg holder inne clutch og gir litt gass i den 10-15 sekunders perioden så kveles den stort sett ikke.

Med varme på motor så er problemet ikke tilstedeværende.

Har hatt sykkelen noen år nå, og problemet begynte å vise seg i løpet av forrige sesong. Det er for så vidt ingen problemer å kjøre sykkelen, men ønsker eventuelt å få det utbedret da jeg ønsker å bytte den ut etter hvert med noe annet.

Kilometerstand: 56000
Årsmodell 2007
Vedlikehold: Byttet plugger + pakninger, byttet toppdekselpakning, synkronisering av innspørytning, justert ventiler, byttet kjølevæske, bremser, olje, filter, cluthlameller. Det er også foretatt justering av tomgang. Alt vedlikehold er foretatt av merkeverksted for uten olje og filter bytte.

Noen som har en formening om hva dette kan være?

Svar