Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva (prosjekttråd)
- Atrox
- Innlegg: 256
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva (prosjekttråd)
Da har det skjedd igjen... vært for ivrig på Finn og brått ser en noe som ser for godt ut til å være sant og slenger seg rundt.
Hadde egentlig ingen intensjon om å fylle opp garasjen med enda en sykkel, men de formerer seg jo som hybelkaniner! Det havna en Breva 750 der i går...
Et litt småslitent eksemplar med ukjent historikk og kilometerstand, men det ble gjenspeilet i prisen, motor/gir/bremser/drivverk virker i ok stand.
Har aldri hatt italiensk sykkel tidligere, tips til hvor en skaffer slitedeler til disse? Lillebror MC er vel eneste jeg umiddelbart kommer på i nærheten av meg.
Samt har noen forslag til instrumentering som kan passe disse? Originale instrumentene er defekt, og har blitt erstattet av noe jeg ikke er fornøyd med.
Jeg liker syklene originale, men ser at denne aldri kommer tilbake dit - så åpen for forslag (men som kler denne type sykkel).
Hadde egentlig ingen intensjon om å fylle opp garasjen med enda en sykkel, men de formerer seg jo som hybelkaniner! Det havna en Breva 750 der i går...
Et litt småslitent eksemplar med ukjent historikk og kilometerstand, men det ble gjenspeilet i prisen, motor/gir/bremser/drivverk virker i ok stand.
Har aldri hatt italiensk sykkel tidligere, tips til hvor en skaffer slitedeler til disse? Lillebror MC er vel eneste jeg umiddelbart kommer på i nærheten av meg.
Samt har noen forslag til instrumentering som kan passe disse? Originale instrumentene er defekt, og har blitt erstattet av noe jeg ikke er fornøyd med.
Jeg liker syklene originale, men ser at denne aldri kommer tilbake dit - så åpen for forslag (men som kler denne type sykkel).
Sist redigert av Atrox den 18 jun 2024, 11:20, redigert 1 gang totalt.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Ojsann! Spennende
!!
Brevasyklene pleier å være bunnsolide, men også vlbrukte mange av de.
Så ja, dette kan bli en spennede italiensk reiser, for å si det på den måten
.
Uanset, gratulerer såp mye med såvel sykkel som å ta sjansen på det uvisse med masse sydlandsk karakter
.
Tips til nettbutikk som har det meste:
https://www.stein-dinse.com/en/moto-guz ... -1786.html
Hør gjerne også med Hadeland MC og Fritid, solm har et stort delelager.

Brevasyklene pleier å være bunnsolide, men også vlbrukte mange av de.
Så ja, dette kan bli en spennede italiensk reiser, for å si det på den måten

Uanset, gratulerer såp mye med såvel sykkel som å ta sjansen på det uvisse med masse sydlandsk karakter

Tips til nettbutikk som har det meste:
https://www.stein-dinse.com/en/moto-guz ... -1786.html
Hør gjerne også med Hadeland MC og Fritid, solm har et stort delelager.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7111
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
GratulererAtrox skrev: 24 mai 2024, 09:56
Jeg liker syklene originale, men ser at denne aldri kommer tilbake dit - så åpen for forslag (men som kler denne type sykkel).


dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Atrox
- Innlegg: 256
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Nja, det er gjort en del med den som jeg er usikker på om jeg klarer å reversere, også litt i forhold til hva det er verdt å legge i den kostnadsmessig. Jeg skal uansett begynne med å gi den en skikkelig service og sikre at den er driftssikker.
Det er blant annet byttet til et uoriginalt dashbord, samt byttet lykter, potter osv. Usikker på om jeg får tak i rette delene, uten at det koster skjorta. Jeg kan investere en del i denne, men tror heller jeg vil prioritere å finne noe enklere/billigere løsninger enn å gå helt tilbake til original i denne omgang.
Men leser din og andres prosjekttråder med stor interesse, kan fort bli en slik en her og.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7111
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Det blir litt håpløst å bruke 90k hvis tilsvarende eksemplarer i original stand går for 60k … Da er det ikke bare arbeidsinnsats men også lommeboka det går utover.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Atrox
- Innlegg: 256
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Litt slik jeg tenker også - tenkte da heller å gå den alternative ruta denne gang :) Men det er ikke snakk om å lage streetfighter eller caferacer eller noe slikt - all ære til de som synes det er fint, men jeg er ikke der.
Blir heller en brukssykkel med personlig preg :)
Ser https://www.garasjeoutlet.no/ har en del saker til fornuftig pris - noen med erfaring?
Blir heller en brukssykkel med personlig preg :)
Ser https://www.garasjeoutlet.no/ har en del saker til fornuftig pris - noen med erfaring?
- Atrox
- Innlegg: 256
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Barnearbeid er utrolig undervurdert - mini begynner å bli flink med polerkluten :)
[youtube]https://www.youtube.com/shorts/B3z85Ja0mlA[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/shorts/B3z85Ja0mlA[/youtube]
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Ser jo ikke så verst ut, da.Atrox skrev: 24 mai 2024, 21:59 Barnearbeid er utrolig undervurdert - mini begynner å bli flink med polerkluten :)
[youtube]https://www.youtube.com/shorts/B3z85Ja0mlA[/youtube]
Kan fort vekk bli et bra prosjekt av dette ?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Atrox
- Innlegg: 256
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Joda AJ - det hjalp mye å få av gørra rundt om. Begynt å bestille opp det som trengs for en god service og meldt meg inn i Guzzi-klubben for faglig påfyll. Alltid moro med noe "nytt".
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Atrox skrev: 24 mai 2024, 22:48 Joda AJ - det hjalp mye å få av gørra rundt om. Begynt å bestille opp det som trengs for en god service og meldt meg inn i Guzzi-klubben for faglig påfyll. Alltid moro med noe "nytt".

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 881
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Trodde kanskje dette var den som liggerpå Blocket til 24 t kr, men det er det ikke ser jeg.
Hva måtte du gi for denne da?
Hva måtte du gi for denne da?
- Atrox
- Innlegg: 256
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Ikke alt som er billigere over grensaErikW skrev: 24 mai 2024, 23:10 Trodde kanskje dette var den som liggerpå Blocket til 24 t kr, men det er det ikke ser jeg.
Hva måtte du gi for denne da?

-
Onlinedypen
- Innlegg: 7111
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Den ser jo kjempefin utAtrox skrev: 24 mai 2024, 21:59 Barnearbeid er utrolig undervurdert - mini begynner å bli flink med polerkluten :)
[youtube]https://www.youtube.com/shorts/B3z85Ja0mlA[/youtube]

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Enig!dypen skrev: 25 mai 2024, 15:50Den ser jo kjempefin utAtrox skrev: 24 mai 2024, 21:59 Barnearbeid er utrolig undervurdert - mini begynner å bli flink med polerkluten :)
[youtube]https://www.youtube.com/shorts/B3z85Ja0mlA[/youtube]![]()
Legg gjerne ut noen detaljebilder

For øvrig må man kunne si at italienske G.P.R. slip-on potter, evt. helanlegg er innafor på en klassisk italiensk sykkel som dette

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Atrox
- Innlegg: 256
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Atrox
- Innlegg: 256
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva (prosjekttråd)
Uoriginal lykt
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Atrox den 18 jun 2024, 10:59, redigert 1 gang totalt.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Riktig farge, helt klart!
Og ser for øvrig veldig bra ut
Bruksmerker på f.eks. ventildeksler på motor og andre steder må man naturligvis regne med på en slik sykkel.
Og ser for øvrig veldig bra ut

Bruksmerker på f.eks. ventildeksler på motor og andre steder må man naturligvis regne med på en slik sykkel.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Atrox
- Innlegg: 256
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Uoriginale instrumenter, antageligvis største problemet med sykkelen. Alle controller funker, de fleste varsellamper funker men en som er merket ECU lyser konstant samt varsel for lavt bensinnivå. Alle ledninger i bakkant er klipt og spleiset inn i de nye instrumentene - der blir det på sikt en større ryddejobb.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Atrox
- Innlegg: 256
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Den på Blocket så utrolig bra ut - ser ut som et knallkjøp!ErikW skrev: 24 mai 2024, 23:10 Trodde kanskje dette var den som liggerpå Blocket til 24 t kr, men det er det ikke ser jeg.
Hva måtte du gi for denne da?
- haakeik
- Innlegg: 748
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Bosted: Asker området
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Jeg har brukt MSP mye, når jeg trenger deler til min Stelvio.
https://www.motorcyclespareparts.eu/en/ ... otorcycles.
Eller bruker artikkelnummeret for å søke på Google etter billigere deler.
https://www.motorcyclespareparts.eu/en/ ... otorcycles.
Eller bruker artikkelnummeret for å søke på Google etter billigere deler.
-
- Innlegg: 881
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Er selv litt sugen på den på Blocket. Kan du si noe om kjørefølelsen osv. til meg a ?
- Atrox
- Innlegg: 256
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Bare kjørt den veldig forsiktig frem til jeg får tatt service og gått over sykkelen, men sammenlignet med BMW F650CS (samme årsmodell) som jeg også har så virker den noe sprekere (begge har ca 50hk), litt mer vibrasjoner, begge har veldig lik girkasse (dvs ingen av disse er silkemyke i gira, føles litt røffe men går alltid i gir som de skal). Guttungen på 12 liker Guzzien best - mer komfortabel å sitte bakpå. Jeg er 1.80 høy og Brevaen oppleves lav, men komfortabel.
- Atrox
- Innlegg: 256
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Hørt mye rart om italienske sykler og el, men her tipper jeg noen har tafsa etter at sykkelen forlot samlebåndet.. noen med erfaring med å bytte ledningsnett? Overkommelig for en som liker å skru, men som ikke har overvettes med peiling?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 452
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Tror trikset her er å bytte alt til røde kabler - sånn at det matcher sykkelen 
- Atrox
- Innlegg: 256
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Av alle ting fikk jeg plutselig en hyggelig melding av forrige eier! Er han som har bytta da originalinstumenter gikk heden og det var umulig å få tak i nytt. Han har merka alt med nummere så det er en logikk i det en ser på bildet. Samt hadde originalhåndbok han kunne sende meg - moro!