2024 BMW R1300 GS Adventure

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure

Legg inn av mekkern »

dypen skrev: 11 jul 2024, 18:27
mekkern skrev: 11 jul 2024, 14:36 Sett den nye GS1700Light? :prf

https://www.facebook.com/reel/746193990914216
Fine detaljer og romslige kofferter :lol
Litt skeptisk til vann.... :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 6828
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure

Legg inn av dypen »

Leser at R1300 produseres i Kina, India og Brasil.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure

Legg inn av mekkern »

dypen skrev: 13 jul 2024, 09:39 Leser at R1300 produseres i Kina, India og Brasil.
veldig mye av mc blir produsert i India. KTM skal vel kjøre 2 linjer på 1390modellen også(Østerrike/india), tidligere har det vært opp til 390 modellen.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 6828
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure

Legg inn av dypen »

Ser KTM har Indiske på eier siden.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

BjørnSover
Innlegg: 450
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Bosted: Stavanger

Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure

Legg inn av BjørnSover »

Så en YouTube video som leste noen kommenterer om 1300GSA - noen som synes det så ut som legger som hadde blitt krasjet inn i tanken. Andre at tanken ser ut som en bmw Key fob.

lazyboy
Innlegg: 362
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure

Legg inn av lazyboy »

Ser for jæ…ig ut. Men samma det.
Det skal brukes, ikke ses på.
Tipper salget går så det suser

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24450
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure

Legg inn av Bjerknez »

Det her må være noe av det styggeste og rareste jeg har sett...
IMG_1470.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5002
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure

Legg inn av FredrikE24 »

Men det er rart med det. BMW kommer alltid med noe nytt og merkelig mtp. Design, om et par år ser kanskje mange sykler slik ut.
Det vokser på en etterhvert. Når det gjelder bilene, var det ramaskrik da Chris Bangle kom med E60 og E65 på tidlig 2000-tallet. E60 ser forholdsvis moderne ut den dag i dag.

Jeg ser potensiale, ser annerledes og litt tøff ut.
Modellen trengte en stor makeover, og der har de levert.

kaLARSnikov
Innlegg: 352
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
Bosted: Østfold

Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure

Legg inn av kaLARSnikov »

FredrikE24 skrev: 14 jul 2024, 23:38 Men det er rart med det. BMW kommer alltid med noe nytt og merkelig mtp. Design, om et par år ser kanskje mange sykler slik ut.
Det vokser på en etterhvert. Når det gjelder bilene, var det ramaskrik da Chris Bangle kom med E60 og E65 på tidlig 2000-tallet. E60 ser forholdsvis moderne ut den dag i dag.

Jeg ser potensiale, ser annerledes og litt tøff ut.
Modellen trengte en stor makeover, og der har de levert.
Enig, syns faktisk den var ganske tøff. Kanskje fordi de bøse sidene med integrerte tåkelys ser litt sci-fi ut og jeg digger jo sci-fi.

Snaue 270 kilo er ikke like tøft på noe som skal være lagd for å kjøre også utenfor vanlige asfaltveier. På den annen side så kommer jeg sannsynligvis aldri til å ha råd til en slik, så det spiller egentlig ingen trille for min del :lol

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24450
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure

Legg inn av Bjerknez »

Dem har faktisk klart å lage den så stygg, at den faktisk ser bedre ut MED sidevesker 😂 Men de fleste som kjøper en slik sykkel kjører jo uansett med sidevesker og toppboks 24/7 uansett.

Det positive er jo uansett at dem som fortsatt har den gamle modellen fint kan beholde den en stund til. 😂

Toalmar
Innlegg: 514
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: .
Bosted: **

Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure

Legg inn av Toalmar »

Bjerknez skrev: 15 jul 2024, 08:17 Dem har faktisk klart å lage den så stygg, at den faktisk ser bedre ut MED sidevesker 😂 Men de fleste som kjøper en slik sykkel kjører jo uansett med sidevesker og toppboks 24/7 uansett.
Pussige greier det der :D
Jeg synes også at de fleste med GS kjører med vesker 24/7, men det er sikkert helt feil.

lazyboy
Innlegg: 362
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure

Legg inn av lazyboy »

Mine er alltid på. Står ikke i veien for meg😀
Alltid plass til og kjøpe med noe og kan låse inn hjelm og jakke om jeg ønsker👍

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 6828
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure

Legg inn av dypen »

Uansett hvilke sykkel jeg har hatt blir det kjørt uten kofferter, en liten ryggsekk med ett lastenett i reserve dekker mine daglige behov. En vanntett mc tilpasset såkalt «Drybag» som selges i forskjellige størrelser brukes ved behov og langhelg tur. Kofferter til sykkel’n står lagret og er aldri i bruk, siste gang var når vi hadde mcsiden tur til Bø Camping.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24450
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: 15 jul 2024, 10:42 Uansett hvilke sykkel jeg har hatt blir det kjørt uten kofferter, en liten ryggsekk med ett lastenett i reserve dekker mine daglige behov. En vanntett mc tilpasset såkalt «Drybag» som selges i forskjellige størrelser brukes ved behov og langhelg tur. Kofferter til sykkel’n står lagret og er aldri i bruk, siste gang var når vi hadde mcsiden tur til Bø Camping.
Så enig. Jeg synes drybags som er vanntette som kan festes nærmere sykkelen ser «røffere» ut samt får vekten ned på sykkelen.

Jeg synes slike løsninger ser mye bedre ut enn disse boksene.

Jeg snakket med en som kjørte triumph Tiger med sidevesker og toppboks. Han skulle vise meg hvor god plass det var i toppboksen. Jeg klarte nesten ikke p holde latteren tilbake når jeg så innholdet i boksen.

En liten paraply og fjerkontrollen til en radiostyrt bil :lol

kaLARSnikov
Innlegg: 352
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
Bosted: Østfold

Re: 2024 BMW R1300 GS Adventure

Legg inn av kaLARSnikov »

Bjerknez skrev: 15 jul 2024, 11:54
dypen skrev: 15 jul 2024, 10:42 Uansett hvilke sykkel jeg har hatt blir det kjørt uten kofferter, en liten ryggsekk med ett lastenett i reserve dekker mine daglige behov. En vanntett mc tilpasset såkalt «Drybag» som selges i forskjellige størrelser brukes ved behov og langhelg tur. Kofferter til sykkel’n står lagret og er aldri i bruk, siste gang var når vi hadde mcsiden tur til Bø Camping.
Så enig. Jeg synes drybags som er vanntette som kan festes nærmere sykkelen ser «røffere» ut samt får vekten ned på sykkelen.

Jeg synes slike løsninger ser mye bedre ut enn disse boksene.

Jeg snakket med en som kjørte triumph Tiger med sidevesker og toppboks. Han skulle vise meg hvor god plass det var i toppboksen. Jeg klarte nesten ikke p holde latteren tilbake når jeg så innholdet i boksen.

En liten paraply og fjerkontrollen til en radiostyrt bil :lol
Kjekt å ha..? :lol Men selve den radiostyrte bilen var altså ikke med?

Jeg tar av sidekoffertene når de ikke er i bruk, som bare er på langtur hvor det er behov for mye bagasje. Drybaggen inneholder kun campingutstyr så den tas kun med om telting er planlagt. Men toppboksen har jeg på til enhver tid. Den er som hovedregel tom med unntak av litt småtterier som ligger i nett i lokket (førstehjelps-kit og refleksvest, har også fortsatt liggende våtservietter, en klut og en turkopp etter Europa-turen - dekkrep-kittet burde nok også vært med her). På stort sett alle turer utover jobbpendling så blir denne brukt til drikke og kanskje litt snacks og ev. et ekstra par hansker på dager hvor det er spådd nok temperatursvingninger til at det kan være kjekt. Samt naturligvis for oppbevaring av hjelm når jeg parkerer.

Hvordan det ser ut trumfer ikke det praktiske for min del - sykkelen er et verktøy og blir behandlet deretter. Den er heldig om den blir spylt av et par ganger i året :lol Men når det er sagt så syns jeg både alubokser og softbags ser tøft ut, det eneste jeg ikke har helt sansen for at bagasjeløsninger er plastkasser.

Svar