Bjerknez skrev: 15 jul 2024, 11:54
dypen skrev: 15 jul 2024, 10:42
Uansett hvilke sykkel jeg har hatt blir det kjørt uten kofferter, en liten ryggsekk med ett lastenett i reserve dekker mine daglige behov. En vanntett mc tilpasset såkalt «Drybag» som selges i forskjellige størrelser brukes ved behov og langhelg tur. Kofferter til sykkel’n står lagret og er aldri i bruk, siste gang var når vi hadde mcsiden tur til Bø Camping.
Så enig. Jeg synes drybags som er vanntette som kan festes nærmere sykkelen ser «røffere» ut samt får vekten ned på sykkelen.
Jeg synes slike løsninger ser mye bedre ut enn disse boksene.
Jeg snakket med en som kjørte triumph Tiger med sidevesker og toppboks. Han skulle vise meg hvor god plass det var i toppboksen. Jeg klarte nesten ikke p holde latteren tilbake når jeg så innholdet i boksen.
En liten paraply og fjerkontrollen til en radiostyrt bil
Kjekt å ha..?

Men selve den radiostyrte bilen var altså ikke med?
Jeg tar av sidekoffertene når de ikke er i bruk, som bare er på langtur hvor det er behov for mye bagasje. Drybaggen inneholder kun campingutstyr så den tas kun med om telting er planlagt. Men toppboksen har jeg på til enhver tid. Den er som hovedregel tom med unntak av litt småtterier som ligger i nett i lokket (førstehjelps-kit og refleksvest, har også fortsatt liggende våtservietter, en klut og en turkopp etter Europa-turen - dekkrep-kittet burde nok også vært med her). På stort sett alle turer utover jobbpendling så blir denne brukt til drikke og kanskje litt snacks og ev. et ekstra par hansker på dager hvor det er spådd nok temperatursvingninger til at det kan være kjekt. Samt naturligvis for oppbevaring av hjelm når jeg parkerer.
Hvordan det ser ut trumfer ikke det praktiske for min del - sykkelen er et verktøy og blir behandlet deretter. Den er heldig om den blir spylt av et par ganger i året

Men når det er sagt så syns jeg både alubokser og softbags ser tøft ut, det eneste jeg ikke har helt sansen for at bagasjeløsninger er plastkasser.