stort sett det som er på brukt markedet er jo bare filler
](./images/smilies/grrr.gif)
Jepp. Nå vet ikke jeg hvordan skaden din ser ut, men min var rett og slett knekt tvers av. Jeg manglet halve sirkelen av festet om du skjønner. Så det vi gjorde var at vi målte opp hvor tykk denne sirkelen skulle være, også lagde vi en "kanal" av den biten vi manglet i alu. Denne kanalen sørget vi for at var litt for lang, slik at den skodde seg under på hver ende hvor bruddene var på denne halvsirkelen som var igjen. Så fylt vi opp "kanalen" og lot dette herde. Deretter så finpussa vi detta, og la på en nytt lag som da gikk over hele sirkelen. Dette lot vi herde en stund, før vi pussa alt som var og lakkerte alt.nordan skrev:d.strand har du en beskrivelse om hvordan du gjorde støpe arbeidet på plasten din??
Sånne ting må dokumenteres med bilder!d.strand skrev:Jepp. Nå vet ikke jeg hvordan skaden din ser ut, men min var rett og slett knekt tvers av. Jeg manglet halve sirkelen av festet om du skjønner. Så det vi gjorde var at vi målte opp hvor tykk denne sirkelen skulle være, også lagde vi en "kanal" av den biten vi manglet i alu. Denne kanalen sørget vi for at var litt for lang, slik at den skodde seg under på hver ende hvor bruddene var på denne halvsirkelen som var igjen. Så fylt vi opp "kanalen" og lot dette herde. Deretter så finpussa vi detta, og la på en nytt lag som da gikk over hele sirkelen. Dette lot vi herde en stund, før vi pussa alt som var og lakkerte alt.nordan skrev:d.strand har du en beskrivelse om hvordan du gjorde støpe arbeidet på plasten din??
Når jeg skriver sirkel og halvsirkel, så mener jeg da om du ser på kåpene dine, så ser du jo hvor en bolt skal gå igjennom, f.eks under støtta på sykkelen (burde være et feste der) der hadde noe slått borti, slik at denne sirkelen var knekt. Og det er der jeg måtte støpe en ny sirkel.
Håper dette hjelper. Er vanskelig å forklare, men jeg håper du skjønner tegninga. Om ikke så får du bare spørre. :-)
cheron skrev:Sånne ting må dokumenteres med bilder!
Nå vet du til neste gang du skal fikse noe.. BILDER..d.strand skrev:cheron skrev:Sånne ting må dokumenteres med bilder!?
Du fikk meg til å le der Cheron![]()
![]()
Er enig i at bilder ville ha hjulpet, men hvordan mener du at jeg skulle ha klart å få tak i bilder, når sykkelen står i Norge og jeg studerer i England? Og jobben ble gjort i september, og bilder ble ikke tatt under prossen
Blir ikke noe neste gangcheron skrev:Nå vet du til neste gang du skal fikse noe.. BILDER..d.strand skrev:cheron skrev:Sånne ting må dokumenteres med bilder!?
Du fikk meg til å le der Cheron![]()
![]()
Er enig i at bilder ville ha hjulpet, men hvordan mener du at jeg skulle ha klart å få tak i bilder, når sykkelen står i Norge og jeg studerer i England? Og jobben ble gjort i september, og bilder ble ikke tatt under prossen![]()