Hei,
Jeg har hatt førerkort for A1 siden 2012 og skal utvide til A2 nå i slutten av mai.
Det er et dagskurs som inneholder følgende.
Utvidelseskurs
Sikkerhetskurs på øvingsbane
Sikkerhetskurs på veg
Mitt spørsmål er da; Er dette noe kjørelærer kan stryke deg på, eller blir utvidelsen til A2 godkjent etter kurset så lenge kjørelærer ser du behersker sykkel og er trygg i trafikken?
-Mann, 29
A2 utvidelse
Re: A2 utvidelse
Kravet til oppgradering fra A1 til A2 er at du har hatt A1 i minst to år, og hatt syv obligatoriske kjøretimer hos kjøreskole, og ett sikkerhetskurs på fire timer.
Da kan vel ikke kjøreskolelærer gjøre annet enn å anbefale mer kjøretimer hvis han mener du ikke er god nok?
Du hadde jo en oppkjøring på A1 der du ble vurdert av sensor og funnet skikket til å kjøre MC i trafikken.
Da kan vel ikke kjøreskolelærer gjøre annet enn å anbefale mer kjøretimer hvis han mener du ikke er god nok?
Du hadde jo en oppkjøring på A1 der du ble vurdert av sensor og funnet skikket til å kjøre MC i trafikken.
Sist redigert av Voksen den 04 mai 2025, 22:30, redigert 1 gang totalt.
- SveinHa
- Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
- Kontakt:
Det er et kurs uten eksamen. Så lenge du fullfører kurset får du A2 lappen i posten.
-----------------------------------------------
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
-
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2022
Takk for svar! Det var det jeg lurte på. :)