Hei
Jeg har en 125cc supermotard med tilhørende asfaltdekk med 17 tommere foran og bak.
Skulle gjerne hatt noe mer grusvennlige dekk enn nåværende men sliter litt med å finne noe som er egnet som framdekk.
Et alternativ er å bruke bakdekk som framdekk hvor jeg her finner dimensjoner som passer nogenlunde godt men da er spørsmålet om dette er innafor eller i det hele tatt forsvarlig?
Pirelli MT 60 har blant annet et dekk i dimensjon 110/90-17 som kan passe. Riktig nok litt større enn originalt som er 100/80-17. Dekket fra Pirelli er i utgangspunktet et bakdekk men bildet viser nogenlunde likt mønster på både bakdekk og framdekk.
Er dette noe som kan gå eller finnes det andre mulige alternativer?
Adventuredekk/dualsportdekk til lettmc
Re: Adventuredekk/dualsportdekk til lettmc
Grunnet utålmodighet så ble det bestilt dekk uten videre råd fra andre. Får håpe det blir bra, og om ikke at dekkene kan returneres.
Valget endte på et Pirelli MT 60, 110/90-17 som skal gå foran. I utgangspunktet er dette et bakdekk men jeg kan ikke se at det er noen andre forskjeller enn dimensjonene mellom foran og bak.
Bak endte jeg opp med et Pirelli Scorpion Rally STR 130/80-17. Noe grovere enn dekket foran men så lenge dekkene passer på felgene så satser jeg på det beste. Forhåpentligvis gir dette bedre grusegenskaper enn nåværende asfaltdekk og samtidig er gode på asfalt.
Valget endte på et Pirelli MT 60, 110/90-17 som skal gå foran. I utgangspunktet er dette et bakdekk men jeg kan ikke se at det er noen andre forskjeller enn dimensjonene mellom foran og bak.
Bak endte jeg opp med et Pirelli Scorpion Rally STR 130/80-17. Noe grovere enn dekket foran men så lenge dekkene passer på felgene så satser jeg på det beste. Forhåpentligvis gir dette bedre grusegenskaper enn nåværende asfaltdekk og samtidig er gode på asfalt.
-
- Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
Re: Adventuredekk/dualsportdekk til lettmc
Nokon bytte hjul til enduro, det er vel kan hende best til gruskjøring