dypen skrev: 10 mai 2025, 21:53
Det mest naturlige vil være å blinke med lyshorn eller varselblink som jeg har opplevd når bilister varsler om dyr i eller ved veien.
Men noe helt annet, hadde en litt ubehagelig opplevelse 1. mai hvor jeg var på tur ut av en venstre sving i nedoverbakke mellom Årnes og Rånåsfoss.
På tidspunktet i svingen hvor jeg kunne se ut av svingen kommer en eldre sort BMW på min side og gjør ingen spor endring i forhold til meg hvor jeg lå på for å avslutte utgangen av svingen. Det gikk bra men du får en uggen følelse (reaksjon) etterpå, eldre sort BMW stv hvor jeg kunne skimte en liten person med veldig store solbriller bak rattet som tydelig kjørte spor … langt ut før svingen for å gå inn med god fart ut. Det at ikke fører valgte å komme seg nærmere sin side av veien da jeg kom var skremmende. Relativt smal vei på stedet hvor det blir viktig å holde sin side.
Jeg er en av dem som kjlrer BMW og bruker gjerne også solbriller. Om jeg sitter veldig lavt vet jeg dog ikke, men min bil er nå slikt bygget at det kanskje vertfall ser sånn ut for andre.
Her jeg bor på landet itenfor Fredrikstad er det et kjent sted med mange svinger hvor MC førere hvert år gjerne vil børste støvet av kjlrekunnskapene. Har vært to MC ulykker her ute på bare tre uker.
Jeg møter dem stadig og dem kjlrer jaggu meg ikke pent. Ut fra kjlrestilen virker dem uerfarne og jakter nedlegg i sving. To ganger har det skjedd atnjeg nesten har fått dem rett i panseret. Jeg ligger inn mot midtstripen i sving og dem som så vidt klarer svingen. Jeg ser det på lang avstand og gir dem mer plass.
Dette skjer hvert eneste år her jeg bor. Som regel unge førere på enten lett eller mellomtung som tøffer seg. Ikke nytter det å snakke til dem heller. Så da får det vel gå som det går. Det er ikke MITT liv og treffer dem meg så er det som regel dem som havner på sykehus (i beste fall). Bilen er forsikret.
Dem har regelerett ikke snøring i det hele tatt, og vertfall ikke når dem kjører fler i sammen.
Det er også sjelden eller aldri kontroll her jeg bor og veldig lite trafikk, noe som betye at man kan dra på litt uten problemer.
Bare søk på mc ulykke Torsnes og se på treffene du får. Torsnes er en veldig liten bygd. Det at det har skjedd så mange ulykker her er ikke tilfeldig.