STASI i dag...

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
SveinHa
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Kontakt:

STASI i dag...

Legg inn av SveinHa »

Der er noen ting jeg helst skulle ønske at forble historie... STASI er en av de...

Nå vet jeg jo at myndighetene ønsker full kontroll på meg og mine gjøremål og de ønsker å gi meg minst mulig frihet til til å leve livet mitt. Det er ting jeg prøver å protestere mot så mye som mulig selv om jeg vet at det er like nyttig som å pisse i motvind...

Noen få helt ferske eksempler:
  • Jeg kjøpte meg en ny generator fra et firma i Spania til en pris rundt kr 6000. For at jeg skulle kunne overføre beløpet til Spania måtte jeg oppdatere STASI-registrene i min bank med alt det der fjaset med at jeg ikke var en politisk engasjert person (har svart på det tidligere), at jeg er norsk statsborger (de har bilde av passet mitt), hvor mye penger jeg kom til å sende eller motta fra utlandet pr måned og år (svarte 2 mill. på begge). Der var en del flere spørsmål også men husker ikke på uvesentligheter... Da STASI hadde fått sitt og jeg bekreftet til banken at STASI-registeret var oppdatert fikk jeg lov å sende av gårde de kr 6000 (noen dager forsinket...).
  • For å ikke legge fra meg flere spor enn nødvendig på nett kjører konsekvent VPN på PCen og GrapheneOS/E-OS eller lignende på telefonen.
  • Jeg har drevet å småhandlet litt i kryptovaluta, bare noen få tusen kroner, kjøpt og solgt litt og gjort noen kroner på det. ALLE salg jeg tjener på blir rapportert til myndighetene og skattlegges selv om jeg ikke har realisert gevinsten og jeg TROR at tap blir tilsvarende trukket fra gevinsten men VET ikke. I tillegg til transaksjonsgebyr på kryptobørsen så blir der ikke så mye netto ut av det hele...
  • Jeg har brukt FIRI for handel for den har et rent, oversiktlig og greit brukergrensesnitt men appen vil ikke på min nyeste telefon så i romjulen ville jeg overføre alle mine kryptopenger til min nye konto i Binance men da satte FIRI foten ned og låste pengene mine. Skulle jeg flytte verdiene mine måtte FIRI ha dokumentasjon på hvor de ble av med screenshot o.l. Jeg ba de ryke og reise og frigi mine penger og etter 3 purringer kansellerte de transaksjonen. Etter en uke fikk jeg omsider lov å fortsette handelen men da var der blitt nytt år og planen min om å bli kvitt STASI-FIRI før årsskiftet raknet... Valgte da å ta ut alt jeg hadde stående i FIRI og overføre til min bankkonto og etter en dag eller så fikk jeg en epost der "de godkjente mitt uttak" og at pengene ville komme i løpet av noen dager. De skylder på fare for hvitvasking men det er nok helt andre ting som ligger bak som å miste kontroll på pengeflyten...
  • De ovenfor nevnte tingene er også grunnen til at vi alle MÅ bruker mer kontanter. Kjøpte nylig noen hjul til bilen og lånte kr 3000 i kontanter av dama og hun ville ha pengene tilbake i kontanter rimeligvis. Stakk innom nærmeste minibank og ville ta ut kr 3000 men det gikk ikke, max beløp for ett uttak var kr 2000. Greit nok det men der var et gebyr på kr 27. Fikk mine 2000 og gjorde et nytt uttak på kr 1000, denne gang med et gebyr på kr 22 som til sammen er drøye 1.6% i gebyr... Det er tydelig at selv om butikker er PÅLAGT å ta mot kontanter så gjør myndigheter/banker det så ugunstig de kan for kundene... Husk at hver gang et beløp går gjennom en bank forsvinner promiller/prosenter av beløpet i bankens lomme men betaler du kontant så har seddelen samme verdi hele tiden... og det er nok ikke uten grunn at Stoltenfjerten vil fjerne tusenlappene...
Sardinia har innført lokal valuta for å bøte på de store bankenes klamme hånd over handelen og for å støtte det lokale næringslivet. Kanskje en ide for oss også?

Sist redigert av SveinHa den 16 jan 2026, 16:47, redigert 1 gang totalt.

Norsense
Motorsykkelen din: For tiden uten.

Re: STASI i dag...

Legg inn av Norsense »

Må si meg enig.

Stoltenberg vil nå avskaffe tusenlappen. Det i en tid der det nærmer seg hyperinflasjon, og det snart er den valøren du må sende med ungene når de skal kjøpe softis med strøssel. Det burde jo heller innføres 5000 og 10000 sedler.

Alt handler om kontroll. Kriminalitet skyves foran som begrunnelse. X skal forbys for noen fikk Grok til å lage bilder av Starmer i bikini. Noen brukte Telegram til å omsette stoff. Da må det selvsagt forbys.

Hvis ikke staten kan lese alle meldingene dine og spore all din finansielle aktivitet må det bort. Velkommen 1984.

Kanskje er det mest skuffende at mange søvngjengere i det store og det hele ønsker det velkommen. Noen er til og med aktivister. De samme menneskene som var blockwart under pandemien. Passa på at ingen hadde en for mye besøkende og ønsket død over de uvaksinerte.

Brukeravatar
SveinHa
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

Norsense skrev: 16 jan 2026, 14:55 Kanskje er det mest skuffende at mange søvngjengere i det store og det hele ønsker det velkommen. Noen er til og med aktivister. De samme menneskene som var blockwart under pandemien. Passa på at ingen hadde en for mye besøkende og ønsket død over de uvaksinerte.
Ja, der er du inne på noe uhyre viktig. Mainstream media er utelukkende til for programmering av folket og jeg har fått myyyye pepper for å påpeke det... og det hjelper ikke stort om jeg uttrykker stor skepsis til vaksiner heller...
HjernedødNRK.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

Veldig glad jeg ikke har det på samme måten og kan nyte full frihet. Myndighetene prøver ikke å kontrollere eller begrense meg på noen måte. Og jeg får det jeg vill av informasjon via en fri og uavhengig presse.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

SveinHa skrev: 16 jan 2026, 15:12 Mainstream media er utelukkende til for programmering av folket og jeg har fått myyyye pepper for å påpeke det...
Programmering eller ikke skal jeg ikke ta stilling til, men at NRK Nyheter gjennom dagen bedriver en repetisjonsøvelse på at bestemt utvalg nyheter er det ingen tvil om.
Samtidig som jeg hører/ser på NRK Nyheter i løpet av dagen og gjør det samme med andre nyhetsformidlere på nett så er det overraskende hvor mange nyheter NRK åpenbart bevisst utelater til fordel for det nyhetsutvalget de velger å kjøre i repetisjons-modus gjennom hele dagen.

Så må man gjerne kalle denne formen for nyhetsformidling programmering... Uansett så gjør NRK åpenbart en seleksjon av nyheter og kjører kun på disse i time etter time selv med all den tid og ressurser de har til rådighet.
TV2 gjør det samme - med de samme nyhetene...

For å få en bredere dekning og forståelse av nyhetsbilde er det helt avgjørende å få med seg hva som formidles i alternative medier utover hovedstrømsmediene.

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

AJ skrev: 16 jan 2026, 19:21
SveinHa skrev: 16 jan 2026, 15:12 Mainstream media er utelukkende til for programmering av folket og jeg har fått myyyye pepper for å påpeke det...
Programmering eller ikke skal jeg ikke ta stilling til, men at NRK Nyheter gjennom dagen bedriver en repetisjonsøvelse på at bestemt utvalg nyheter er det ingen tvil om.
Samtidig som jeg hører/ser på NRK Nyheter i løpet av dagen og gjør det samme med andre nyhetsformidlere på nett så er det overraskende hvor mange nyheter NRK åpenbart bevisst utelater til fordel for det nyhetsutvalget de velger å kjøre i repetisjons-modus gjennom hele dagen.

Så må man gjerne kalle denne formen for nyhetsformidling programmering... Uansett så gjør NRK åpenbart en seleksjon av nyheter og kjører kun på disse i time etter time selv med all den tid og ressurser de har til rådighet.
TV2 gjør det samme - med de samme nyhetene...

For å få en bredere dekning og forståelse av nyhetsbilde er det helt avgjørende å få med seg hva som formidles i alternative medier utover hovedstrømsmediene.
Jeg ser ikke på NRK eller TV2. Så det har jeg lite greie på. Men vi har fremdeles en fri presse. Som du og skriver her så er det viktig å få med seg det som formidles i alternative medier. Og disse alternative mediene beviser jo at vi har en fri presse.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

JohnnyTh skrev: 16 jan 2026, 21:21 Som du og skriver her så er det viktig å få med seg det som formidles i alternative medier. Og disse alternative mediene beviser jo at vi har en fri presse.
Fri presse har vi selvfølgelig her i landet. Skulle vel egentlig bare mangle.
Men altfor mange forholder seg til hovedstrømsmediene og får dermed ikke med seg nyansene og det brede nyhetsbildet.

Et eksempel:
Denne NTB saken, som jeg mener burde være av interesse for NRK og TV2 med flere, er ikke nevnt med et ord i hovedstrømsmediene:

https://www.document.no/2026/01/16/sols ... -pa-jorda/

Så kan man spørre... Hvorfor ikke?

Utfordringen i nyhetsformidlingen i dag er den åpenbare nyhetsseleksjonen og repetisjonsøvelsen man gjør i timevis av disse utvalgte nyhetssakene på de største nyhetskanalene.
Denne formidlingsmåten kan fort oppfattes som programmering eller kanskje enda verre... en slags indoktrinering av folk som følger disse kanalene.

Brigg
Motorsykkelen din: Yamaha XVZ 12 Venture Royale 1985

Legg inn av Brigg »

Jeg vet ikke om adressa regnes som hovedstrømsmedie der sørpå landet. Om ikke kanskje dere bør vurdere å legge den til på leselisten.
https://www.adressa.no/nyheter/innenrik ... -paa-jorda
Trondheim
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale

Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Brigg skrev: 16 jan 2026, 21:53 Jeg vet ikke om adressa regnes som hovedstrømsmedie der sørpå landet. Om ikke kanskje dere bør vurdere å legge den til på leselisten.
https://www.adressa.no/nyheter/innenrik ... -paa-jorda
Joda, Adressa må jo regnes som et hovedstrømsmedie og er dermed et hederlig unntak :drg .
Muligens flere der ut også, får man håpe...

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Brukeravatar
Gammelbokser
Motorsykkelen din: Gammelboksere

Legg inn av Gammelbokser »

AJ skrev: 16 jan 2026, 21:34
JohnnyTh skrev: 16 jan 2026, 21:21 Som du og skriver her så er det viktig å få med seg det som formidles i alternative medier. Og disse alternative mediene beviser jo at vi har en fri presse.
Men altfor mange forholder seg til hovedstrømsmediene og får dermed ikke med seg nyansene og det brede nyhetsbildet.
Et eksempel:
Denne NTB saken, som jeg mener burde være av interesse for NRK og TV2 med flere, er ikke nevnt med et ord i hovedstrømsmediene:
https://www.document.no/2026/01/16/sols ... -pa-jorda/
Så kan man spørre... Hvorfor ikke?
Kanskje siden noen forskere er interessert i publisitet om sine egne fagfelt, og dermed på sikt mer midler til sin egen forskning? Mao sensasjons- eller katastrofe-journalistikk?

Solaktiviteten har i hundrevis av år fulgt en 11-års syklus, men det er kun i de siste tiårene at forskere har hatt tilgang til detaljerte solobservasjoner fra satelitter. Utover å forårsake nordlys i polare strøk på jorden, har de nylig ført til navigasjonsproblemer for noen sivile fly - som i motsetning til fra et par tiår tilbake nå baserer sin navigasjon på signaler fra GPS-satelitter; et system som er følsomt for partikkelstrømmen fra utbrudd på solen. Dvs nok et eksempel på moderne teknologi som har blitt tatt i bruk uten å ha blitt feilsikret tilstrekkelig, basert på kjente fakta om hvordan solaktiviteten varierer regelmessig.

Bakgrunnsinfo:
https://spaceweather.com/archive.php?vi ... &year=2026

Brukeravatar
SveinHa
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

AJ skrev: 16 jan 2026, 21:34
Hvor fri pressen er kan jo absolutt diskuteres. Vi har en halvdel pressestøttefinansiert presse og en halvdel ikke-pressestøttefinansiert. De har begge hver sin agenda og summen av de kan gi er noenlunde nyansert bilde.
AJ skrev: 16 jan 2026, 21:34 Utfordringen i nyhetsformidlingen i dag er den åpenbare nyhetsseleksjonen og repetisjonsøvelsen man gjør i timevis av disse utvalgte nyhetssakene på de største nyhetskanalene.
Denne formidlingsmåten kan fort oppfattes som programmering eller kanskje enda verre... en slags indoktrinering av folk som følger disse kanalene.
Det ER programmering når en ensidig gjentar en politisk korrekt sak uten å ta med hele bildet.

Også VELDIG interessant å se etterdønningene etter siste episode av "Debatten" med Fredrik Solvang. Der vises helt tydelig den aktive undertrykkingen av synspunkter som de politisk korrekte ikke ønsker dradd fram i lyset... Regelrett kvalmende og en skamplett for NRK...

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

SveinHa skrev: 17 jan 2026, 00:15 Hvor fri pressen er kan jo absolutt diskuteres. Vi har en halvdel pressestøttefinansiert presse og en halvdel ikke-pressestøttefinansiert. De har begge hver sin agenda og summen av de kan gi er noenlunde nyansert bilde.
Har du noen gang blitt nektet å skrive noe? Er det noe du blir nektet å lese? Troe du at noen kommer til å nekte deg hvis du begynner å gi ut avis eller andre media?

At etablerte media har en politisk agenda og egeninteresse betyr ikke at vi ikke har en fri presse. Det sitter ingen statlig agenter sjekker hva VG skriver.

Brukeravatar
SveinHa
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

JohnnyTh skrev: 17 jan 2026, 01:00 Har du noen gang blitt nektet å skrive noe? Er det noe du blir nektet å lese? Troe du at noen kommer til å nekte deg hvis du begynner å gi ut avis eller andre media?

At etablerte media har en politisk agenda og egeninteresse betyr ikke at vi ikke har en fri presse. Det sitter ingen statlig agenter sjekker hva VG skriver.
Jeg har ikke for vane å skrive i tradisjonelle aviser så jeg er ikke blitt nektet der men en hører jo om mange, f.eks. forskere, som ikke får sine innlegg publisert fordi de ikke følger politisk korrekt agenda. Og akkurat forskningsartikler er uhyre viktig i denne sammenhengen for i det en forsker "justerer" forskningen sin for å tekkes media er forskningen ren politikk og ikke forskning... men Greta Thunberg slipper til...

Og så har vi shadowbanning i asosiale medier: Jeg kan skrive (nesten) hva jeg vil men det dukker kanskje ikke opp i feeden til mine følgere... DET er jeg blitt utsatt for og der jeg har opplevd det er jeg ikke lengre. Jeg har nulltoleranse for sensur (skjønner sensur om en skriver straffbare ting men det er ikke slikt jeg gjør).

Og så har vi søkemotorene på nett: De er politisk styrte. Jeg har gjort mange søk etter ting jeg VET er på nett men finner det ikke om ikke jeg husker hvilket nettsted saken ligger på... og med Kunstig Sladder (aka AI/KI) er hele internet i ferd med å ødelegge seg selv.

Libsenth
Motorsykkelen din: Honda Shadow VT1100 fra 1988

Legg inn av Libsenth »

Oioi, for en diskusjonstråd. Banken er STASI? Forskere får ikke medieblest fordi de ikke er politisk korrekte? Shadowbanning på sosiale medier (mao. amerikanske selskaper som baseres på profitt) sammenlignes med fri presse?

Nå er det på tide å ta seg et eple og gå ut og nyte litt frisk luft. Jeg holder meg med Johnny.

Brukeravatar
SveinHa
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

Libsenth skrev: 17 jan 2026, 01:34Jeg holder meg med Johnny.
Helt greit det :thumleft

Jeg prøver å uttrykke mine meninger og folk får nå gjøre akkurat hva de vil med de men hvis jeg klarer å få bare en person til å åpne opp for at der finnes en verden utenfor mainstream media så er det godt nok for meg...
BlindBelief.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
SveinHa
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

En liten episode med Stasis Vegvesen. Jeg har en bil som har vært av veien i 6 år og det var på tide å gjøre noe med. EU-kontroll ok, omregistrering ok, skilter bestilt (ville ha nye for de gamle var fryktelig stygge), forsikring ok... Ja, da er jo alt ok tirsdag 17.03...eller?!?!? Men neida, registreringen kunne ikke fullføres.

Jeg ringte Stasis Vegvesen, satt en drøy halvtime i telefonkø og da jeg fikk svar forklarte jeg saken: Alle formaliteter og avgifter i orden, hvorfor blir ikke bilen ferdig registrert? Jo, siden der stod i systemet til SVV at skiltene var makulerte måtte jeg vente på nye skilt. Det at jeg sa at jeg hadde de gamle skiltene imponerte ikke i det hele tatt. Det hele stoppet på at jeg hadde bestilt skiltene for levering på Haugesund trafikkstasjon og da kunne ikke bilen bli ferdig registrert før jeg hadde fått skiltene utlevert. Hadde jeg bestilt skiltene levert i min postkasse til kr 170 i porto så hadde registreringen blitt ferdig momentant!!!!

Hun i andre enden av tråden kunne ikke gjøre noe som helst i sakens anledning men hvis jeg ville så kunne hun booke time på trafikkstasjonen slik at jeg kunne stikke innom og snakke med de men hun ante ikke om de heller kunne gjøre noe... Time ble booket og et par minutt etter samtalen var slutt poppet en SMS opp på telefonen og bekreftet time...i Flekkefjord... Jeg booket umiddelbart første ledige time i Haugesund og det ble på mandag førstkommende og skiltene ble bekreftet ankommet Haugesund i dag. Første ledige time, om jeg hadde booket i dag, er onsdag 01.04... Der dukker jo jevnlig opp nye timer innimellom men jeg klarte ikke å finne noen tidligere enn mandag førstkommende.

Jeg synes dette er en ufattelig maktarroganse og en så u-elegant håndtering av en enkel rutinesak som det går an... Fikk til og med purring fra forsikringsselskapet at nå måtte jeg se å få bilen registrert ellers ble forsikringen slettet...

En helt annen sak som BLE ordnet raskt og elegant var da jeg oppgraderte MC-førerkortet. Det gikk heller ikke av seg selv slik det skulle og etter en halvtime i telefonkø viste det seg at siden jeg har C1 førerkort uten de nå obligatoriske tilleggskursene for yrkestransport så stoppet dette MC oppgraderingen. Ser nå ikke helt sammenhengen med yrkestransport og MC da...

Brukeravatar
SveinHa
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

De er i farten igjen... Ny smittevernlov ute på høring. ALLE kan skrive innspill på høringen. Dette er den eneste muligheten vi har til å påvirke (selv om de HØYST sannsynlig ikke bryr seg om folket i denne saken heller... :evil )
Forslaget til ny smittevernlov representerer en fundamental forskyvning av makt fra folket til byråkratiet. Den gir regjeringen fullmakt til å kontrollere din kropp, ditt hjem og din bevegelsesfrihet – og du har kun frem til 8. april på å si din mening.
https://steigan.no/2026/04/08-04-2359-d ... ivet-ditt/

Brukeravatar
SveinHa
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

Har sendt inn svar nå og det er femte gangen jeg svarer på høringer om ny smittevernlov siden 2021. De gir seg ALDRI, blir smittevernloven ikke godkjent nå så kommer en ny og bittelitt revidert... om og om igjen til den er i boks...

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

SveinHa skrev: 07 apr 2026, 11:20 Har sendt inn svar nå og det er femte gangen jeg svarer på høringer om ny smittevernlov siden 2021. De gir seg ALDRI, blir smittevernloven ikke godkjent nå så kommer en ny og bittelitt revidert... om og om igjen til den er i boks...
Er jo ganske mange som ikke bryr seg om de skitter andre. Så jeg tenker det kommer et lovverk som beskytter oss mot personer som med vilje smitter andre i nærmiljøet. PS, jeg har ikke lest lovforslaget.

Brukeravatar
Gammelbokser

SveinHa skrev: 07 apr 2026, 11:20 Har sendt inn svar nå og det er femte gangen jeg svarer på høringer om ny smittevernlov siden 2021. De gir seg ALDRI, blir smittevernloven ikke godkjent nå så kommer en ny og bittelitt revidert... om og om igjen til den er i boks...
Og hva er så problemet med dette lovforslaget?

En gang for lenge siden hadde vi sanatorier hvor presumptivt tuberkulosesmittede ble sendt. Siden da har antallet mennesker på kloden vår blitt mangedoblet, og tillegg forflytter disse seg både internasjonalt og interkontinentalt verre enn trekkfugler. For å forhindre masseutbrudd av smittsomme sykdommer og ditto massedød er det helt nødvendig med lovgiving som kan bremse smittespreding*.

Et eks.; det er nå endel år siden, men problemstillingen er enda mer aktuell i dag; en person bosatt i skandinavia reiste hjem til slekt i Asia, og returnerte ferdig smittet med multiresistente tuberkulosebakterier. Smittekilden ble først oppdaget etter at flere personer ble smittet av den hjemvendte multikulturelle borgeren, og de ble kun med nød og neppe kurert etter bruk av sisteskansen av reserve-antibiotika virksomme mot TB.

Mener du at det bør være fri flyt og ubegrensede importmuligheter av smittestoffer fra hele verden til vår bortgjemte fjellknaus?

*En annen ting er at kloden vår hadde hatt godt av en pandemi som reduserte mennneskebestanden til et antall som den kunne tåle å brødfø på sikt.

Brukeravatar
SveinHa
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

Gammelbokser skrev: 07 apr 2026, 20:52 Og hva er så problemet med dette lovforslaget?
Problemet er litt forenklet at det ikke handler om smitte i det hele tatt men om kontroll. Om noen tror at Influensa-19, aka Covid, var noe som "bare hendte" så har jeg lest en plan for hele Influensa-19 greiene, detaljert beskrevet og tidfestet med detaljer som hvordan ta hånd om tvilerne, sosiale media, vaksine, boosterdoser, rapportering, karantene+++, og den planen lastet jeg ned fra WHOs nettside og den var datert 2014...

WHO har allerede sikret seg myndighet til å kunne erklære "pandemi" etter eget forgodtbefinnende uten å ha noe som helst faglig grunnlag å støtte seg på.
Gammelbokser skrev: 07 apr 2026, 20:52 *En annen ting er at kloden vår hadde hatt godt av en pandemi som reduserte mennneskebestanden til et antall som den kunne tåle å brødfø på sikt.
Joda, det kan nå så være. De prøvde seg i 2010 med svineinfluensaen og den vaksinen gikk inn i historien som den farligste...dengang... Jeg ble "påtvunget" den rottegiften og har ikke vært i jobb siden... Covid-vaksinen er i en helt annen liga og folk dør jo som fluer av den fremdeles.

Dere får nå tro hva dere vil men ta i alle fall deres valg basert på kunnskap og ikke propaganda! Det kan hjelpe å finne ut hva Rockefeller gjorde for "den vestlige medisin" og enda viktigere hva han gjorde mot all annen tusener av år gammel medisin...

Brukeravatar
Gammelbokser

SveinHa skrev: 07 apr 2026, 21:57
Gammelbokser skrev: 07 apr 2026, 20:52 Og hva er så problemet med dette lovforslaget?
Problemet er litt forenklet at det ikke handler om smitte i det hele tatt men om kontroll. Om noen tror at Influensa-19, aka Covid, var noe som "bare hendte" så har jeg lest en plan for hele Influensa-19 greiene, detaljert beskrevet og tidfestet med detaljer som hvordan ta hånd om tvilerne, sosiale media, vaksine, boosterdoser, rapportering, karantene+++, og den planen lastet jeg ned fra WHOs nettside og den var datert 2014...
2014 - da var nok planen basert på erfaringene fra SARS-CoV-1*, som forårsaket SARS**, og som spredde seg fra Asia til vestlige land mellom 2002 og 2004. Det var bare tilfeldigheter som gjorde at SARS ikke nådde tilsvarende epi/pandemisk nivå som SARS-CoV-2 senere gjorde fom 2019.

En lang rekke vitenskapsmenn og -kvinner innså etter SARS-utbruddet i 2002-4 at det var bare snakk om tid før nye bølger av humanpatogene Coronavirus kunne/ville spre seg til pandemisk nivå. Skulle de da bare sitte på gjerdet og si "det som kommer, kommer"? De valgte å forberede seg på de neste bølgen, inkludert planer om fremstilling av vaksinedoser mot SARS-CoV-1. Noe som det ikke ble noe av siden ingen til slutt ville betale for utviklingskostnadene.

Du nevnte svineinfluensaen i 2010. Da ble to versjoner av "klassisk fremstilte" vaksiner brukt, enten basert på virus dyrket i a) egg, eller b) cellekulturer. Personer som er allergiske overfor egg kan logisk nok reagere på a)-varianten. Var det den du fikk/ble påtvunget?

Ellers ble det i noen land brukt masse penger på innkjøp av store lagre med antivirale medikamenter mot svineinfluensaviruset***. Dels var det tvilsom dokumentert effekt av disse, og andre mente at pengene kunne vært brukt bedre på andre tiltak. Men sånn går det når innflytelsesrike representanter for legemiddelindustrien klarer å overtale (evt rundsnakke) politikere om at det er det beste våpenet . . . .

*https://en.wikipedia.org/wiki/SARS-CoV-1
**https://en.wikipedia.org/wiki/SARS
***https://www.bbc.co.uk/news/health-22608671

Brukeravatar
SveinHa
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

Gammelbokser skrev: 07 apr 2026, 23:02 Var det den du fikk/ble påtvunget?
Aner ikke. INGEN informasjon ble gitt, kun massivt press i en halvtimes tid der jeg fikk vite hvor dum jeg var som ikke ville ha "gratis" vaksine... Har ingen allergier.
Gammelbokser skrev: 07 apr 2026, 23:02 Ellers ble det i noen land brukt masse penger på innkjøp av store lagre med antivirale medikamenter mot svineinfluensaviruset***. Dels var det tvilsom dokumentert effekt av disse, og andre mente at pengene kunne vært brukt bedre på andre tiltak. Men sånn går det når innflytelsesrike representanter for legemiddelindustrien klarer å overtale (evt rundsnakke) politikere om at det er det beste våpenet . . . .
Jeg har med egne øyne sett i WITS multimilliardhandel blant en mengde land med "Covid-19 testutstyr" i 2017-18. Hvem visste at Covid-19 kom til å dukke opp noen år senere? Da dette begynte å spre seg på nett ble teksten endret til "Medisinsk testutstyr"...

Fant bare denne her i farten:
Covid19-2018-2.jpg

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

SveinHa skrev: 07 apr 2026, 23:27
Gammelbokser skrev: 07 apr 2026, 23:02 Var det den du fikk/ble påtvunget?
Aner ikke. INGEN informasjon ble gitt, kun massivt press i en halvtimes tid der jeg fikk vite hvor dum jeg var som ikke ville ha "gratis" vaksine... Har ingen allergier.
Gammelbokser skrev: 07 apr 2026, 23:02 Ellers ble det i noen land brukt masse penger på innkjøp av store lagre med antivirale medikamenter mot svineinfluensaviruset***. Dels var det tvilsom dokumentert effekt av disse, og andre mente at pengene kunne vært brukt bedre på andre tiltak. Men sånn går det når innflytelsesrike representanter for legemiddelindustrien klarer å overtale (evt rundsnakke) politikere om at det er det beste våpenet . . . .
Jeg har med egne øyne sett i WITS multimilliardhandel blant en mengde land med "Covid-19 testutstyr" i 2017-18. Hvem visste at Covid-19 kom til å dukke opp noen år senere? Da dette begynte å spre seg på nett ble teksten endret til "Medisinsk testutstyr"...

Fant bare denne her i farten:
Covid19-2018-2.jpg
Bruker du WITS aktivt? Når du sier du så det med egne øyner, mener du da at du så handelen mens den pågikk, eller har du sett det i ettertid? Del et skjermbilde fra WITS som viser det du sa.
Jeg kan ikke mye om WITS, men forstår det sånn at alle her tilgang der. Hvordan bruker man WITS?

Svar