Plombe i Varadero 125??

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
VaraderoOle
Innlegg: 2
Registrert: 10 mar 2010, 20:26
Motorsykkelen din: 2005 Varadero XL125V

Plombe i Varadero 125??

Legg inn av VaraderoOle »

Hei jeg kjører en 2005 Varadero 125 og er veldig fornøyd med det.
Jeg har hørt at det er noen som sier at det er plombe i eksosen på de, men så er det også noen som sier at det ikke er det... Tenkte kanskje det var noen her inne som kunne ha peiling på dette??
Jeg har funnet en "ting" på eksosanlegget som kan minne om en plombe, men jeg lurer på om det kan være catalysator??

På forhånd takk...

Ole

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38057
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Plombe i Varadero 125??

Legg inn av AJ »

VaraderoOle skrev:Hei jeg kjører en 2005 Varadero 125 og er veldig fornøyd med det.
Jeg har hørt at det er noen som sier at det er plombe i eksosen på de, men så er det også noen som sier at det ikke er det... Tenkte kanskje det var noen her inne som kunne ha peiling på dette??
Jeg har funnet en "ting" på eksosanlegget som kan minne om en plombe, men jeg lurer på om det kan være catalysator??

På forhånd takk...

Ole
Hey VaraderoOle :vs

Velkommen hit til oss her på MCsiden.no :thumleft
Baron von Waffel her på forumet har en 'dero 125 og det kan hende han vet noe om det du spør om :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Plombe i Varadero 125??

Legg inn av mekkern »

NEI! det er ikke "plombe" på den.. noen mod kan gjøres men det er ikke noe større å hente...åpne litt på luftfilterkassa og potte med mere gjennomstrømning-gir deg væl 5km tenker jeg,mao unødvendig.
tror du får sylindersett med mere kubikk,men det er dyrt og ikke veldig mye ekstra.4T motorer er ikke som 2T som det er mye å hente (opptil15-17 hk ekstra) men blir en stoppa så blir det en del pes også eller du skulle være i en ulykke med personskade-da kan det gå skikkelig til dundas.
4t er veldig driftsikkert og bruker lite bensin. :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti

Re: Plombe i Varadero 125??

Legg inn av Pollti »

Her er jeg helt on line med Mekkis ! Du kan sikkert bygge den om til 250 ganske lett men kostnadene er astronomiske sett mot effektøkningen. Også blir det ingen særlig effetøkning heller. Egentlig. :-k
Ta tung lappen og kjør deg selv opp i kubikk. En dag våkner du og finner deg selv ikke å være lykkelig med det heller. Da gjør du som Onkel Pollti og finner deg en lavkubikk fulleffekter. Tung moped det og pga hk/vekt. Det er gøy det selv om jeg gjerne skulle hatt mere dreiemoment til tider. 34 hk er nok til daglig råningen min ihvertfall. Ufordringen er forbikjøringer :roll 200 ccm og 34 hk holder for meg og jeg trives også godt på Haus Gestapos skremmende spreke 14,2 hk Super Bike :knegg Da kreves det enda mere planlegging før du raser forbi noens bestemor i sin alltid nyvaskete Suzuki Swift :mk
Det er flere gleder ved å kjøre mc enn å mange hk under tanken. Noen finner den gleden ved å ha en trillion ccm og en zillion hk tilgjengelig, vi litt mere sære finner gleden ved å mangle dette. Du må sette pris på utfordringene.

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Plombe i Varadero 125??

Legg inn av cheron »

Pollti skrev:Her er jeg helt on line med Mekkis ! Du kan sikkert bygge den om til 250 ganske lett men kostnadene er astronomiske sett mot effektøkningen. Også blir det ingen særlig effetøkning heller. Egentlig. :-k
Ta tung lappen og kjør deg selv opp i kubikk. En dag våkner du og finner deg selv ikke å være lykkelig med det heller. Da gjør du som Onkel Pollti og finner deg en lavkubikk fulleffekter. Tung moped det og pga hk/vekt. Det er gøy det selv om jeg gjerne skulle hatt mere dreiemoment til tider. 34 hk er nok til daglig råningen min ihvertfall. Ufordringen er forbikjøringer :roll 200 ccm og 34 hk holder for meg og jeg trives også godt på Haus Gestapos skremmende spreke 14,2 hk Super Bike :knegg Da kreves det enda mere planlegging før du raser forbi noens bestemor i sin alltid nyvaskete Suzuki Swift :mk
Det er flere gleder ved å kjøre mc enn å mange hk under tanken. Noen finner den gleden ved å ha en trillion ccm og en zillion hk tilgjengelig, vi litt mere sære finner gleden ved å mangle dette. Du må sette pris på utfordringene.
Plastbøtta ligger på verksted med det rare i :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Plombe i Varadero 125??

Legg inn av Pollti »

Greit Cheron. Kommer plutselig :8-[

Gammelgutt

Re: Plombe i Varadero 125??

Legg inn av Gammelgutt »

På en 250 og ikke minst en 125 blir det mer "aktiv" kjøring. Som Pollti skriver så må kjøringen planlegges mer enn med masse hk og kubikk. Det gjelder å holde turtallet der det er mest å hente og treffe riktig med giringen. Men så er det moro når du legger større sykler bak deg på svingete veier. :vs

VaraderoOle
Innlegg: 2
Registrert: 10 mar 2010, 20:26
Motorsykkelen din: 2005 Varadero XL125V

Re: Plombe i Varadero 125??

Legg inn av VaraderoOle »

Ok takker for svar, ville bare være sikker på at det ikke var noen plombe i den. Har hørt litt forskjellig her og der...
Jeg er bare 16 så jeg kan desverre ikke ta tung lappen enda :(

Gammelgutt

Re: Plombe i Varadero 125??

Legg inn av Gammelgutt »

Se på tiden på Varaderoen som en praksisperiode før tunglappen og kjør mest mulig. Jo flere kilometer jo mer rutine får du. Ta gjerne et førerutviklingskurs, det kan anbefales. :gk

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Plombe i Varadero 125??

Legg inn av Baron von Waffel »

Litt sent å komme på banen, men jeg kan bekrefte at det ikke er noen plombe eller liknende i Veslederoen. Trimmingspotensialet er i praksis null. Dette er en flott sykkel som hadde kledd en 250-motor. Men Honda har ikke sett det poenget. Sier som de andre, kos deg med sykkelen til du blir 18. Da tar du tunglappen og kjøper deg en fulleffekt 250.

Heldigvis er det lav omregistreringsavgift på MC, så ombygging og effektøkning overlater vi til andre, og kjøper heller ny sykkel når vi ønsker sykkel med andre spesifikasjoner enn den vi har.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Svar