(med ABS men uten servo). Men så begynte clutchen å slippe forrige uke, og vi skal på ferie (med sykkelen)
i morgen, så da var det ikke annet å kjøre enn å kjøre til BMW:
- Ny clutch
- Ny slavesylinder; sykkelen har jo hydraulisk clutch. Sylinderen var helt utslitt (minst 5mm slakk i lageret). Men heldigvis ingen lekkasje.
- Slangen fra clutchen (på styret) til sylinderen rustet der den passerer over girkassen; skiftet.
- "Splines" mellom motor og girkasse var tørre, men ikke slitt. Satt inn med mobyden-fett.
- SIM-ringen ut fra girkassen som jeg skiftet for 25.000 km siden var tydeligvis ikke satt skikkelig inn for den lakk litt. SKiftet.
- SIM-ringen der kardangen ankommer "final drive" (bakhjulet) lakk. SKiftet.
- Paraleverl-algrene, som jeg skiftet for 50.000 km siden, var tørre men ikke slitt. Renset i bensin, satt inn med moby-fett, og montert.
- O-ringen mellom luftinntaket og "throttle body" på begge sider skiftet
- Olje (15-50) og filter
- Nytt fordekk montert og balansert (Tourance, ikke EXP).
- Nytt batteri
- Sist men ikke minst: Sykkelen nøye vasket (føste gang siden 2006!)
at Bamsefar nå kan kjøre nye 100.000 km uten større inngrep.
[TaSK]