Ny feil ang start av MC
Ny feil ang start av MC
På min nåværende MC, må jeg ha den i fri for å kunne starte.
Den stopper momentant dersom jeg har den i gir og tar ned støtten.
Har jeg støtta oppe, starter den kun i fri.
Mener å huske at den tidligere MC' startet også når den var i gir, så fremt jeg hadde kløtsjen inne?
Irriterende når man står i et lyskryss og kveler MC'en, og må stresse med å få den i fri før den starter. Er dette vanlig?
Den stopper momentant dersom jeg har den i gir og tar ned støtten.
Har jeg støtta oppe, starter den kun i fri.
Mener å huske at den tidligere MC' startet også når den var i gir, så fremt jeg hadde kløtsjen inne?
Irriterende når man står i et lyskryss og kveler MC'en, og må stresse med å få den i fri før den starter. Er dette vanlig?
Sist redigert av Onsløv den 13 jul 2010, 19:20, redigert 2 ganger totalt.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37891
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Start av MC
Husker ikke hvordan dette er på TDM'en selv om motoren har stoppet ved igangsetting noen få ganger i lyskryss... Men dette finner jeg helt sikkert ut siden det samme kommer til å skje i år, regner jeg med. Tosylindrede motorer finner gjerne på å stoppe om man er litt brå på clutchen uten at gasshånda følger helt med samtidig...Onsløv skrev:På min nåværende MC, må jeg ha den i fri for å kunne starte.
Den stopper momentant dersom jeg har den i gir og tar ned støtten.
Har jeg støtta oppe, starter den kun i fri.
Mener å huske at den tidligere MC' startet også når den var i gir, så fremt jeg hadde kløtsjen inne?
Irriterende når man står i et lyskryss og kveler MC'en, og må stresse med å få den i fri før den starter. Er dette vanlig?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37891
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Start av MC
Husker ikke hvordan dette er på TDM'en selv om motoren har stoppet ved igangsetting noen få ganger i lyskryss... Men dette finner jeg helt sikkert ut siden det samme kommer til å skje i år, regner jeg med. Tosylindrede motorer finner gjerne på å stoppe om man er litt brå på clutchen uten at gasshånda følger helt med samtidig...Onsløv skrev:På min nåværende MC, må jeg ha den i fri for å kunne starte.
Den stopper momentant dersom jeg har den i gir og tar ned støtten.
Har jeg støtta oppe, starter den kun i fri.
Mener å huske at den tidligere MC' startet også når den var i gir, så fremt jeg hadde kløtsjen inne?
Irriterende når man står i et lyskryss og kveler MC'en, og må stresse med å få den i fri før den starter. Er dette vanlig?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 52
- Registrert: 21 nov 2009, 23:26
- Motorsykkelen din: BMW R1250GSA 2019
- Sted: Vestfold
Re: Start av MC
Motor i gir skal starte med klutsjen inne, dersom støtte er oppe.
Re: Start av MC
Jeg hadde samme problemet + problem med bryteren til sidestøtten. Sprayet sidestøttebryter og clutchbryter godt med contact protect fra Biltema og problemene var borte.
Re: Start av MC
Har i dag startet min XJ etter vinteren.
Kan greit startes i gir når klutsjen holdes inne.( Har ikke prøvd uten å holde den inne)
Kan kun startes i fri dersom sidestøtta er nede.
Hva som gjør at du sliter, har jeg ingen aning om.
Geso
Kan greit startes i gir når klutsjen holdes inne.( Har ikke prøvd uten å holde den inne)
Kan kun startes i fri dersom sidestøtta er nede.
Hva som gjør at du sliter, har jeg ingen aning om.
Geso
Er ikke så flink, men veldig ivrig!
- d.strand
- Innlegg: 241
- Registrert: 15 des 2009, 17:31
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
- Sted: Lillestrøm / Colchester England
Re: Start av MC
Når vi snakker om sykler som ikke vil starte. Da jeg var ute på min første tur for sesongen i dag, så kom jeg ikke lenger enn 600 meter før sykkelen bestemte seg for å bare skru seg av. Og jeg kunne rett slett ikke skjønne hvorfor Første jeg tenkte var, "jeg har vell skrudd på bensinkrana på fullt? " Så jeg sjekket den, og den hadde jeg så klart skrudd på. Så jeg tenkte jaja, får prøve å starte den igjen.. Og ingenting skjedde.. Ikke så mye som knist.. Så jeg satt ned støtta, og da slo det meg.. Kan det være at kabelen som registrerer om støtta er nede eller ikke har løsnet? Og gjett om den var.. Så plugget den inn igjen, festet den også litt med elektro-teip, og vips! full fres igjen Alt dette skjedde pga jævla telehiv! Eller.. Fordi jeg kanskje fordi jeg var å rota litt rundt støtten da jeg skrudde sammen sykkelen for et par dager siden? Jeje, same shit, alt fungerer nå
Men tilbake til det jeg egentlig skulle si, på min CBR så kan jeg starte den i gir med clutchen inne så lenge støtta er oppe :-) Og i fri både med støtta nede og oppe
Men tilbake til det jeg egentlig skulle si, på min CBR så kan jeg starte den i gir med clutchen inne så lenge støtta er oppe :-) Og i fri både med støtta nede og oppe
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.
Re: LØST: Start av MC
Da har jeg fått fikset det slik at MC'en starter når den er i gir også...
Kort versjon:
Dårlig kontakt i bryteren.
Lang versjon:
Først tok jeg og nappet ut kontakten til bryteren, så tok jeg en ledning og stappet hver sin ende ned i hver sin kontakt.
Forsøkte å starte... skjedde ingenting.
Så tok jeg multimeteret, sett på nederste bilde, et slikt er gull verdt å ha i feilsøkingsøyemed, og målte om det kom strøm gjennom ledningene. Joda, 11,5 volt på ene ledningen og 9v på den andre, målt til jord.
Ikke spør meg, jeg skjønte ikke noe jeg heller.
Så gikk jeg inn og forberedte middag....
ca 5 minutter etterpå....
En lyspære tente 15 cm over hodet mitt, jeg hadde jo glemt å ta opp støtta for pokker, er jo en bryter på støtta der og.
Ut igjen, ta av kontakten, og "kortslutte" denne. VROOOM!
Yess. Så skrudde jeg ut switchen, en skrue som holdt denne fast, og tok den med inn. Den var klemt sammen med 4 stk hemper, så var litt tricky å få åpnet den.
Shot with E4200 at 2010-04-06
Sånn ser den altså ut inni... (Sorry dårligt bilde)
Man ser kanskje at det er sorte flekker på kontaktflaten. Måten denne switchen virker på er at når man trykker inn clutch-hendelen, vil fjæren presse ut "skli-klossen" og lage "kortslutning" på kontaktflaten.
Så her måtte det renses.
I boden ble 5-56 tatt frem for anledningen, og innom badet for å hente Q-tips. Sprayet en dash på og skrubbet med q-tipsen.
Verktøyene som ble brukt under "reperasjonen"
Shot with E4200 at 2010-04-06
Tidsforbruk: Ca en matbit.
Kort versjon:
Dårlig kontakt i bryteren.
Lang versjon:
Først tok jeg og nappet ut kontakten til bryteren, så tok jeg en ledning og stappet hver sin ende ned i hver sin kontakt.
Forsøkte å starte... skjedde ingenting.
Så tok jeg multimeteret, sett på nederste bilde, et slikt er gull verdt å ha i feilsøkingsøyemed, og målte om det kom strøm gjennom ledningene. Joda, 11,5 volt på ene ledningen og 9v på den andre, målt til jord.
Ikke spør meg, jeg skjønte ikke noe jeg heller.
Så gikk jeg inn og forberedte middag....
ca 5 minutter etterpå....
En lyspære tente 15 cm over hodet mitt, jeg hadde jo glemt å ta opp støtta for pokker, er jo en bryter på støtta der og.
Ut igjen, ta av kontakten, og "kortslutte" denne. VROOOM!
Yess. Så skrudde jeg ut switchen, en skrue som holdt denne fast, og tok den med inn. Den var klemt sammen med 4 stk hemper, så var litt tricky å få åpnet den.
Shot with E4200 at 2010-04-06
Sånn ser den altså ut inni... (Sorry dårligt bilde)
Man ser kanskje at det er sorte flekker på kontaktflaten. Måten denne switchen virker på er at når man trykker inn clutch-hendelen, vil fjæren presse ut "skli-klossen" og lage "kortslutning" på kontaktflaten.
Så her måtte det renses.
I boden ble 5-56 tatt frem for anledningen, og innom badet for å hente Q-tips. Sprayet en dash på og skrubbet med q-tipsen.
Verktøyene som ble brukt under "reperasjonen"
Shot with E4200 at 2010-04-06
Tidsforbruk: Ca en matbit.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
Re: LØST: Start av MC
Jævla matvrak.........
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: LØST: Start av MC
Onsløv skrev:Da har jeg fått fikset det slik at MC'en starter når den er i gir også...
Kort versjon:
Dårlig kontakt i bryteren.
Lang versjon:
Først tok jeg og nappet ut kontakten til bryteren, så tok jeg en ledning og stappet hver sin ende ned i hver sin kontakt.
Forsøkte å starte... skjedde ingenting.
Så tok jeg multimeteret, sett på nederste bilde, et slikt er gull verdt å ha i feilsøkingsøyemed, og målte om det kom strøm gjennom ledningene. Joda, 11,5 volt på ene ledningen og 9v på den andre, målt til jord.
Ikke spør meg, jeg skjønte ikke noe jeg heller.
Så gikk jeg inn og forberedte middag....
ca 5 minutter etterpå....
En lyspære tente 15 cm over hodet mitt, jeg hadde jo glemt å ta opp støtta for pokker, er jo en bryter på støtta der og.
Ut igjen, ta av kontakten, og "kortslutte" denne. VROOOM!
Yess. Så skrudde jeg ut switchen, en skrue som holdt denne fast, og tok den med inn. Den var klemt sammen med 4 stk hemper, så var litt tricky å få åpnet den.
Shot with E4200 at 2010-04-06
Sånn ser den altså ut inni... (Sorry dårligt bilde)
Man ser kanskje at det er sorte flekker på kontaktflaten. Måten denne switchen virker på er at når man trykker inn clutch-hendelen, vil fjæren presse ut "skli-klossen" og lage "kortslutning" på kontaktflaten.
Så her måtte det renses.
I boden ble 5-56 tatt frem for anledningen, og innom badet for å hente Q-tips. Sprayet en dash på og skrubbet med q-tipsen.
Verktøyene som ble brukt under "reperasjonen"
Shot with E4200 at 2010-04-06
Tidsforbruk: Ca en matbit.
Først trodde jeg det var pizza,,,men kanskje det var knekkebrød?
Kult skrevet uansett
"Do the right thing"
Re: LØST: Start av MC
Sopp på knekkebrød?Relax skrev:Først trodde jeg det var pizza,,,men kanskje det var knekkebrød?
Kult skrevet uansett
Aniwei, det er pizza, uten ost. Kan kanskje ikke kalles pizza da..
Re: LØST: Start av MC
Jo, takk for den, ellers bare bra?cheron skrev:Jævla matvrak.........
Kjem plutselig en tur
Re: LØST: Start av MC
Verktøyene som ble brukt under "reperasjonen"
Shot with E4200 at 2010-04-06
JADA jeg skjønner at du har fått dette til og gratulerer med det, man hva pokker brukte du stearinlyset til under denne jobben - de står "nevnt" under "verktøy"
Shot with E4200 at 2010-04-06
JADA jeg skjønner at du har fått dette til og gratulerer med det, man hva pokker brukte du stearinlyset til under denne jobben - de står "nevnt" under "verktøy"
Re: LØST: Start av MC
Man må ha litt romantisk stemning når man duller med elskerinnen sin.