Gammelgutts gjøren og laden.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
Takk for sist Gammelgutt Og igjen: Gratulere med de nye "dekkene"! Blåbæret passer utmarket
-
- Innlegg: 351
- Registrert: 05 nov 2010, 12:46
- Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
var det ikke en slik du hadde? flere som kjører laangt med 250
http://www.horizonsunlimited.com/hubb/r ... post336738" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.horizonsunlimited.com/hubb/r ... post336738" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
Stratos bringer mitt humør langt under horisonten, den inneholder melk.RuneMC skrev:blåbæret er vel greit det ?
...eller Stratos (siden den bringer humøret opp i stratosfæren og er blå som Stratos-sjokoladen)
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
Denne er en eldre modell enn min, men ellers lik.bergenser83 skrev:var det ikke en slik du hadde? flere som kjører laangt med 250
http://www.horizonsunlimited.com/hubb/r ... post336738" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
Nå har Blåbæret gått 2500km og har fått sitt første bad.
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
2500. Da har du snart tatt igjen meg. Og det på kun en ukes kjøring. Imponert.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Bubbu
- Innlegg: 898
- Registrert: 20 mar 2010, 20:35
- Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
- Sted: Trondheim
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
Bader du med sykkelen dinGammelgutt skrev:Nå har Blåbæret gått 2500km og har fått sitt første bad.
(The Beast )
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
Har du bestilt 10 000 service da?
(Akkurat 1 mnd ventetid på service hos MC-Oslo når jeg bestilte på den jeg byttet inn...)
(Akkurat 1 mnd ventetid på service hos MC-Oslo når jeg bestilte på den jeg byttet inn...)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
Nei, må vel først få tatt førstegangservicen. Bestilte time den dagen jeg skrev under kontrakten. Har time 14 juni.
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
Oi, oi. Når skal førstegangsservicen egentlig tas da?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
Var på Smia idag og prøvekjørte Ninja 250. Den har bedre bremser, aks og sving enn Hyosungen, men er trangere og mer liggende i sittestillingen. Bånndraget kan ikke sammenliknes, Ninjaens var bånn, måtte ha skikkelig turtall.
Turen hjemmefra gikk om Sollihøgda og Skaret til Lier. Var innom og plukket med meg Mekkern, kjørte motorveien til Kobbervikdalen utenfor Drammen. Gamle E18 mot retning Sande, og Østbygdaveien.
Hjemover kjørte jeg sammen med Togmannen. Kjørte Østbygdaveien, og fikk etterhvert forholdsvis kraftig regnvær, så vede Kobbervikdalen tok vi motorveien. Vi hadde lurt på å ta Skaret opp, men stoppet på Shell ved gakle lierbommen og ble enige om å dra strake veien hjemover.
I bunn av Lierbakken la jeg meg i høyre kjørefelt i 80 og ga på i sjette gir. Ny asfalt og regn er virkelig glatt, fikk en voldsom vobbling da bakhjulet slapp. Fikk rettet opp og tok det rolig. På Liertoppen tok jeg av og kjørte gamleveien til Asker. Fra Asker er det kollektivfelt så da da er det greit, slipper å ha biler helt oppi baken da.
I morgen er det spådd bra vær så kanskje det blir langtur med Båbæret?.
Turen hjemmefra gikk om Sollihøgda og Skaret til Lier. Var innom og plukket med meg Mekkern, kjørte motorveien til Kobbervikdalen utenfor Drammen. Gamle E18 mot retning Sande, og Østbygdaveien.
Hjemover kjørte jeg sammen med Togmannen. Kjørte Østbygdaveien, og fikk etterhvert forholdsvis kraftig regnvær, så vede Kobbervikdalen tok vi motorveien. Vi hadde lurt på å ta Skaret opp, men stoppet på Shell ved gakle lierbommen og ble enige om å dra strake veien hjemover.
I bunn av Lierbakken la jeg meg i høyre kjørefelt i 80 og ga på i sjette gir. Ny asfalt og regn er virkelig glatt, fikk en voldsom vobbling da bakhjulet slapp. Fikk rettet opp og tok det rolig. På Liertoppen tok jeg av og kjørte gamleveien til Asker. Fra Asker er det kollektivfelt så da da er det greit, slipper å ha biler helt oppi baken da.
I morgen er det spådd bra vær så kanskje det blir langtur med Båbæret?.
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
I dag ble det tur på Hedemarken. Sandvika- Lillestrøm- Bjørkelangen- Kongsvinger- Svullrya- Velta- Kjellmyra. Snudde på Kjellmyra og kjørte tilbake til Skalbukilen, kjørte gjennom Kynndalen og til Braskereidsfoss- Elverum- Hamar- Oslo- Sandvika.
Var innom Skiblanderbrygga før jeg kjørte hjemover. Var heldig med været, noen regndråper i Hamar, og utenfor Lillestrøm og i Oslo. Turen tok 14 timer inklusiv div besøk. Og det ble 50 mil. Blåbæret er snill mot en gammel skrott, er ikke sliten.
Og så har jeg et lite jubileum i dag;
8/5-2008- 29/5-2009 Daelim Roadwin 125...................36000km
29/5-2009- 19/5-2011 Hyosung 250............................59000km
2010 Minsk 125.........................................................2000km
19/5- 30/5 2011 BMW f 650gs.....................................3000km
.........................................................................=100000km
Var innom Skiblanderbrygga før jeg kjørte hjemover. Var heldig med været, noen regndråper i Hamar, og utenfor Lillestrøm og i Oslo. Turen tok 14 timer inklusiv div besøk. Og det ble 50 mil. Blåbæret er snill mot en gammel skrott, er ikke sliten.
Og så har jeg et lite jubileum i dag;
8/5-2008- 29/5-2009 Daelim Roadwin 125...................36000km
29/5-2009- 19/5-2011 Hyosung 250............................59000km
2010 Minsk 125.........................................................2000km
19/5- 30/5 2011 BMW f 650gs.....................................3000km
.........................................................................=100000km
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
Gratulere med de første 100" Gammelgutt Tenker mila kommer till å rulle på noe årrntli på Båbæret framover!
Kommer du på kaffe i Skibotn i løpet av sommern??
Kommer du på kaffe i Skibotn i løpet av sommern??
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
Vel hjemme igjen etter tur til Trøndelagen, fikk ikke skrevet noe i går da jeg hadde problemer med det trådløse nettverket.
Takk til Globe og Globinen for lån av seng.
Kjørte om Hønefoss og Gjøvik og E6 oppover. Fyllte bensin på Oppdal og fant ut at Blåbæret bruker mindre enn både Daelimen og Hyosungen. Tok av på Bærkåk da jeg skulle til Orkanger. Var innom på ålderdomshemmet på Fannrem og hilste på en gammel kamerat. Han er firånetti og begynner å bli gammel.
Laksefisket har startet så det var ikke husrom å oppdrive i Orkanger. Så det ble tur til Trondhjæm og overnatting hos Globe og Globinen. Snakket med Globe på telefonen før jeg dro fra Fannrem, han ba meg ringe når jeg kom til campingplassen i Trondheim, ca tre kvarter fra Orkanger. Enten er veien blitt kortere elller så går Blåbæret veldig fort. Så ikke noe til campingplassen så jeg ringte etter ca.30 min kjøring. Da hadde jeg kjørt 5-6km for langt, men fikk beskjed om å vente der jeg var, så etter kort tid hørte jeg en brumming og der kom Globe på TDMen og loset meg videre til Residensen sin.
Der traff jeg Globinen, Gizmodude, She-devil og Broderen. Det var visst dugnad i garasjen. Og i haven trodde jeg det var en tam grevling, men det var bare et slik dyr som gjør i begge ender.
Sov meget godt i Residensen og våknet uthvilt ved femtiden. Spiste min medbragte frokost (kålsalat med hamburger) og laget meg en koffeinfri kaffe. Klarte å koke litt vann på kokeplaten, kaffemaskinen forstod jeg ikke noe av. slikt høyteknologisk hjem er langt over en gammel manns fatteevne. Forsøkte å slå på TVn men gav opp og fant et ukeblad å kikke i. Gikk ut og snudde sykkelen og da fant jeg Adressa slik at jeg fikk mer å lese i, før vertskapet fikk gnidd sukaten ut av øya.
Globe fulgte meg et stykke på vei (i bil) slik at jeg greit fant veien inn på E6. Kjørte over Hjerkinn der jeg tok en liten stopp og forsøkte å ringe til sjefen i http://www.schnellpanzer.de" onclick="window.open(this.href);return false; men fikk ikke svar, men da jeg var hjemme igjen så jeg at han hadde ringt tilbake. Fikk to regndråper på visiret så jeg tok på regnjakke og andre hansker. Regnbukse tok jeg på før jeg startet turen, det var jo spådd bøtter med regnvær i Østerdalen. Kjøre gjennom Tynset og tok rv.30 ned gjennom Rendalen til Koppang. Morsommere vei enn rv3 og nesten ingen trafikk. Den herskende vindretning i Norge er motvind, skrev tre engelskmenn på tur i Norge for vel hundre år siden. Og det stemte på denne turen også. Fyllte bensin på Koppang og fikk på 16,2 liter på en 16 liters tank. Men glemte å sette sykkelen på hovedstøtta slik jeg pleier, så jeg fikk ikke regnet på eksakt forbruk.
Hadde ikke sett noe regn så jeg tok av regntøyet, men to mil lenger ned åpnet alle sluser seg. Kjørte østsiden av Glomma fra Koppang til Evenstad, var rett ved høyskolen på Evenstad da regnet begynte så jeg kom meg under tak ganske raskt. På Evenstad var det store forandringer siden jeg gikk der for snart førti år siden. Etter en stund gav regnet seg, men jeg tok på regnjakke og hansker før jeg kjørte videre. Tekstilbuksen impregnerte jeg for ikke lenge siden så jeg tok sjansen på at den ville holde.
Det var oppholdsvær til jeg nærmet meg Rena, da kom det nytt styrtregn. Ble sprutet skikkelig ned av et par trailere jeg møtte. Men regnet gav seg igjen litt syd for Rena. Rett før før Elverum skvatt jeg skikkelig, en møtende bilist svinge plutselig over veien mellom meg og bilen foran meg. Han slakket ikke på farten og blinklyset virket visst ikke.
Fra Elverum kjørte jeg til Kirkenær der jeg tok inn på Finnskogen, stoppet og hilste på et sted der og fikk i meg noe termossuppe jeg hadde med.
Kom meg vel hjem etter 116 mil på to dager. Ble nesten litt sliten i vensrearmen av å hilse på alle de motorsyklistene jeg møtte etter veien, de var nok på vei til Norgestreffet.
Takk til Globe og Globinen for lån av seng.
Kjørte om Hønefoss og Gjøvik og E6 oppover. Fyllte bensin på Oppdal og fant ut at Blåbæret bruker mindre enn både Daelimen og Hyosungen. Tok av på Bærkåk da jeg skulle til Orkanger. Var innom på ålderdomshemmet på Fannrem og hilste på en gammel kamerat. Han er firånetti og begynner å bli gammel.
Laksefisket har startet så det var ikke husrom å oppdrive i Orkanger. Så det ble tur til Trondhjæm og overnatting hos Globe og Globinen. Snakket med Globe på telefonen før jeg dro fra Fannrem, han ba meg ringe når jeg kom til campingplassen i Trondheim, ca tre kvarter fra Orkanger. Enten er veien blitt kortere elller så går Blåbæret veldig fort. Så ikke noe til campingplassen så jeg ringte etter ca.30 min kjøring. Da hadde jeg kjørt 5-6km for langt, men fikk beskjed om å vente der jeg var, så etter kort tid hørte jeg en brumming og der kom Globe på TDMen og loset meg videre til Residensen sin.
Der traff jeg Globinen, Gizmodude, She-devil og Broderen. Det var visst dugnad i garasjen. Og i haven trodde jeg det var en tam grevling, men det var bare et slik dyr som gjør i begge ender.
Sov meget godt i Residensen og våknet uthvilt ved femtiden. Spiste min medbragte frokost (kålsalat med hamburger) og laget meg en koffeinfri kaffe. Klarte å koke litt vann på kokeplaten, kaffemaskinen forstod jeg ikke noe av. slikt høyteknologisk hjem er langt over en gammel manns fatteevne. Forsøkte å slå på TVn men gav opp og fant et ukeblad å kikke i. Gikk ut og snudde sykkelen og da fant jeg Adressa slik at jeg fikk mer å lese i, før vertskapet fikk gnidd sukaten ut av øya.
Globe fulgte meg et stykke på vei (i bil) slik at jeg greit fant veien inn på E6. Kjørte over Hjerkinn der jeg tok en liten stopp og forsøkte å ringe til sjefen i http://www.schnellpanzer.de" onclick="window.open(this.href);return false; men fikk ikke svar, men da jeg var hjemme igjen så jeg at han hadde ringt tilbake. Fikk to regndråper på visiret så jeg tok på regnjakke og andre hansker. Regnbukse tok jeg på før jeg startet turen, det var jo spådd bøtter med regnvær i Østerdalen. Kjøre gjennom Tynset og tok rv.30 ned gjennom Rendalen til Koppang. Morsommere vei enn rv3 og nesten ingen trafikk. Den herskende vindretning i Norge er motvind, skrev tre engelskmenn på tur i Norge for vel hundre år siden. Og det stemte på denne turen også. Fyllte bensin på Koppang og fikk på 16,2 liter på en 16 liters tank. Men glemte å sette sykkelen på hovedstøtta slik jeg pleier, så jeg fikk ikke regnet på eksakt forbruk.
Hadde ikke sett noe regn så jeg tok av regntøyet, men to mil lenger ned åpnet alle sluser seg. Kjørte østsiden av Glomma fra Koppang til Evenstad, var rett ved høyskolen på Evenstad da regnet begynte så jeg kom meg under tak ganske raskt. På Evenstad var det store forandringer siden jeg gikk der for snart førti år siden. Etter en stund gav regnet seg, men jeg tok på regnjakke og hansker før jeg kjørte videre. Tekstilbuksen impregnerte jeg for ikke lenge siden så jeg tok sjansen på at den ville holde.
Det var oppholdsvær til jeg nærmet meg Rena, da kom det nytt styrtregn. Ble sprutet skikkelig ned av et par trailere jeg møtte. Men regnet gav seg igjen litt syd for Rena. Rett før før Elverum skvatt jeg skikkelig, en møtende bilist svinge plutselig over veien mellom meg og bilen foran meg. Han slakket ikke på farten og blinklyset virket visst ikke.
Fra Elverum kjørte jeg til Kirkenær der jeg tok inn på Finnskogen, stoppet og hilste på et sted der og fikk i meg noe termossuppe jeg hadde med.
Kom meg vel hjem etter 116 mil på to dager. Ble nesten litt sliten i vensrearmen av å hilse på alle de motorsyklistene jeg møtte etter veien, de var nok på vei til Norgestreffet.