Gammelgutts gjøren og laden.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av ArcticTiger »

Takk for sist Gammelgutt :thumleft Og igjen: Gratulere med de nye "dekkene"! Blåbæret passer utmarket :D

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av bergenser83 »

var det ikke en slik du hadde? flere som kjører laangt med 250

http://www.horizonsunlimited.com/hubb/r ... post336738" onclick="window.open(this.href);return false;

Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Gammelgutt »

RuneMC skrev:blåbæret er vel greit det ?

...eller Stratos (siden den bringer humøret opp i stratosfæren og er blå som Stratos-sjokoladen)
Stratos bringer mitt humør langt under horisonten, den inneholder melk.

Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Gammelgutt »

bergenser83 skrev:var det ikke en slik du hadde? flere som kjører laangt med 250

http://www.horizonsunlimited.com/hubb/r ... post336738" onclick="window.open(this.href);return false;
Denne er en eldre modell enn min, men ellers lik.

Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Gammelgutt »

Nå har Blåbæret gått 2500km og har fått sitt første bad.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Snikkeren »

2500. Da har du snart tatt igjen meg. Og det på kun en ukes kjøring. Imponert. :notworthy:
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Bubbu »

Gammelgutt skrev:Nå har Blåbæret gått 2500km og har fått sitt første bad.
Bader du med sykkelen din :-k
(The Beast )

Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Gammelgutt »

Neida jeg bader ikke selv heller, bare dusjer.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av RuneMC »

Har du bestilt 10 000 service da? :D
(Akkurat 1 mnd ventetid på service hos MC-Oslo når jeg bestilte på den jeg byttet inn...)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Gammelgutt »

Nei, må vel først få tatt førstegangservicen. Bestilte time den dagen jeg skrev under kontrakten. Har time 14 juni.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Snikkeren »

Oi, oi. Når skal førstegangsservicen egentlig tas da?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Gammelgutt »

Var på Smia idag og prøvekjørte Ninja 250. Den har bedre bremser, aks og sving enn Hyosungen, men er trangere og mer liggende i sittestillingen. Bånndraget kan ikke sammenliknes, Ninjaens var bånn, måtte ha skikkelig turtall.

Turen hjemmefra gikk om Sollihøgda og Skaret til Lier. Var innom og plukket med meg Mekkern, kjørte motorveien til Kobbervikdalen utenfor Drammen. Gamle E18 mot retning Sande, og Østbygdaveien.

Hjemover kjørte jeg sammen med Togmannen. Kjørte Østbygdaveien, og fikk etterhvert forholdsvis kraftig regnvær, så vede Kobbervikdalen tok vi motorveien. Vi hadde lurt på å ta Skaret opp, men stoppet på Shell ved gakle lierbommen og ble enige om å dra strake veien hjemover.

I bunn av Lierbakken la jeg meg i høyre kjørefelt i 80 og ga på i sjette gir. Ny asfalt og regn er virkelig glatt, fikk en voldsom vobbling da bakhjulet slapp. Fikk rettet opp og tok det rolig. På Liertoppen tok jeg av og kjørte gamleveien til Asker. Fra Asker er det kollektivfelt så da da er det greit, slipper å ha biler helt oppi baken da.

I morgen er det spådd bra vær så kanskje det blir langtur med Båbæret?. :nattinatti

Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Gammelgutt »

I dag ble det tur på Hedemarken. Sandvika- Lillestrøm- Bjørkelangen- Kongsvinger- Svullrya- Velta- Kjellmyra. Snudde på Kjellmyra og kjørte tilbake til Skalbukilen, kjørte gjennom Kynndalen og til Braskereidsfoss- Elverum- Hamar- Oslo- Sandvika.

Var innom Skiblanderbrygga før jeg kjørte hjemover. Var heldig med været, noen regndråper i Hamar, og utenfor Lillestrøm og i Oslo. Turen tok 14 timer inklusiv div besøk. Og det ble 50 mil. Blåbæret er snill mot en gammel skrott, er ikke sliten.

Og så har jeg et lite jubileum i dag;

8/5-2008- 29/5-2009 Daelim Roadwin 125...................36000km
29/5-2009- 19/5-2011 Hyosung 250............................59000km
2010 Minsk 125.........................................................2000km
19/5- 30/5 2011 BMW f 650gs.....................................3000km
.........................................................................=100000km




:mc7

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av ArcticTiger »

Gratulere med de første 100" Gammelgutt :thumleft Tenker mila kommer till å rulle på noe årrntli på Båbæret framover!
Kommer du på kaffe i Skibotn i løpet av sommern??

Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Gammelgutt »

Vel hjemme igjen etter tur til Trøndelagen, fikk ikke skrevet noe i går da jeg hadde problemer med det trådløse nettverket.

Takk til Globe og Globinen for lån av seng.

Kjørte om Hønefoss og Gjøvik og E6 oppover. Fyllte bensin på Oppdal og fant ut at Blåbæret bruker mindre enn både Daelimen og Hyosungen. Tok av på Bærkåk da jeg skulle til Orkanger. Var innom på ålderdomshemmet på Fannrem og hilste på en gammel kamerat. Han er firånetti og begynner å bli gammel.

Laksefisket har startet så det var ikke husrom å oppdrive i Orkanger. Så det ble tur til Trondhjæm og overnatting hos Globe og Globinen. Snakket med Globe på telefonen før jeg dro fra Fannrem, han ba meg ringe når jeg kom til campingplassen i Trondheim, ca tre kvarter fra Orkanger. Enten er veien blitt kortere elller så går Blåbæret veldig fort. Så ikke noe til campingplassen så jeg ringte etter ca.30 min kjøring. Da hadde jeg kjørt 5-6km for langt, men fikk beskjed om å vente der jeg var, så etter kort tid hørte jeg en brumming og der kom Globe på TDMen og loset meg videre til Residensen sin.

Der traff jeg Globinen, Gizmodude, She-devil og Broderen. Det var visst dugnad i garasjen. Og i haven trodde jeg det var en tam grevling, men det var bare et slik dyr som gjør i begge ender.

Sov meget godt i Residensen og våknet uthvilt ved femtiden. Spiste min medbragte frokost (kålsalat med hamburger) og laget meg en koffeinfri kaffe. Klarte å koke litt vann på kokeplaten, kaffemaskinen forstod jeg ikke noe av. slikt høyteknologisk hjem er langt over en gammel manns fatteevne. Forsøkte å slå på TVn men gav opp og fant et ukeblad å kikke i. Gikk ut og snudde sykkelen og da fant jeg Adressa slik at jeg fikk mer å lese i, før vertskapet fikk gnidd sukaten ut av øya.

Globe fulgte meg et stykke på vei (i bil) slik at jeg greit fant veien inn på E6. Kjørte over Hjerkinn der jeg tok en liten stopp og forsøkte å ringe til sjefen i http://www.schnellpanzer.de" onclick="window.open(this.href);return false; men fikk ikke svar, men da jeg var hjemme igjen så jeg at han hadde ringt tilbake. Fikk to regndråper på visiret så jeg tok på regnjakke og andre hansker. Regnbukse tok jeg på før jeg startet turen, det var jo spådd bøtter med regnvær i Østerdalen. Kjøre gjennom Tynset og tok rv.30 ned gjennom Rendalen til Koppang. Morsommere vei enn rv3 og nesten ingen trafikk. Den herskende vindretning i Norge er motvind, skrev tre engelskmenn på tur i Norge for vel hundre år siden. Og det stemte på denne turen også. Fyllte bensin på Koppang og fikk på 16,2 liter på en 16 liters tank. Men glemte å sette sykkelen på hovedstøtta slik jeg pleier, så jeg fikk ikke regnet på eksakt forbruk.

Hadde ikke sett noe regn så jeg tok av regntøyet, men to mil lenger ned åpnet alle sluser seg. Kjørte østsiden av Glomma fra Koppang til Evenstad, var rett ved høyskolen på Evenstad da regnet begynte så jeg kom meg under tak ganske raskt. På Evenstad var det store forandringer siden jeg gikk der for snart førti år siden. Etter en stund gav regnet seg, men jeg tok på regnjakke og hansker før jeg kjørte videre. Tekstilbuksen impregnerte jeg for ikke lenge siden så jeg tok sjansen på at den ville holde.

Det var oppholdsvær til jeg nærmet meg Rena, da kom det nytt styrtregn. Ble sprutet skikkelig ned av et par trailere jeg møtte. Men regnet gav seg igjen litt syd for Rena. Rett før før Elverum skvatt jeg skikkelig, en møtende bilist svinge plutselig over veien mellom meg og bilen foran meg. Han slakket ikke på farten og blinklyset virket visst ikke. :bl3

Fra Elverum kjørte jeg til Kirkenær der jeg tok inn på Finnskogen, stoppet og hilste på et sted der og fikk i meg noe termossuppe jeg hadde med.

Kom meg vel hjem etter 116 mil på to dager. Ble nesten litt sliten i vensrearmen av å hilse på alle de motorsyklistene jeg møtte etter veien, de var nok på vei til Norgestreffet.



:mc7

Svar