Fersk Mc sjåfør trenger råd om starter

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Olavrex
Innlegg: 12
Registrert: 04 nov 2009, 11:58
Motorsykkelen din: Suzuki GS650 Katana

Fersk Mc sjåfør trenger råd om starter

Legg inn av Olavrex »

Hei. Jeg kjøpte meg Mc i høst, en gammel Suzuki Katana GS 650 85 mod. Nå når sesongen er i gang så tok starteren kvelden. Har akkurat byttet clutch og gledet meg til å kjøre, men den gang ei. I tillegg kommer det Bensin ut av slangen fra Luftfilteret mitt når sykkelen står stille, har nå drenert forgasserne med dreneringskruene nederst i hvert kammer og håper at det skal hjelpe:(..

Over til saken, noen som vet hvor jeg kan få tak i starter?? Ønsker så inderlig å få den på veien igjen. Hvis noen har råd om andre ting som bensin ut av luftfilteret eller andre tips så kom gjerne med de:)

Dette begynner å bli kjipt:(

" You'll never walk alone"
You’ll Never Walk Alone...

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Fersk Mc sjåfør trenger råd om starter

Legg inn av mekkern »

Når du sier at starteren har tatt kvelden-kan du utdype det litt? for her er det masse feilkilder som kan utbedres enkelt og billig...Bensin fra luftfilterboksen?KAN være flottørnålene som er litt grodde... skru av hele forgasserrekka og åpne flottørkamrene,demonter og rens allt inni..men kan også være vakumkrana di som er defekt/full av dritt.

Hei på deg forresten.. :D
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Olavrex
Innlegg: 12
Registrert: 04 nov 2009, 11:58
Motorsykkelen din: Suzuki GS650 Katana

Re: Fersk Mc sjåfør trenger råd om starter

Legg inn av Olavrex »

Hei og takk for svar:)

Har prøvd å kjøre strøm rett på starteren og den drar ikke rundt da heller, banker jeg litt på den hender det at den turner litt for så å gi seg...

Når jeg tok av tanken så det ut som om clutch-vaieren som jeg byttet hadde klemt på noen slanger/krana , kan dette ha noe å si?
Hadde håpet å slippe å skru opp hele forgasserekka mi, men må man så må man:(
You’ll Never Walk Alone...

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Fersk Mc sjåfør trenger råd om starter

Legg inn av mekkern »

Oki da er nok børstene i starteren kaputte... :(

renner det bensin med en gang du stanser eller kommer det etter en stund? og stopper det eller pipler det hele tiden?
går sykkelen på alle sylindrene hvis den står på tomgang i noen minutter?
og når du starter?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Olavrex
Innlegg: 12
Registrert: 04 nov 2009, 11:58
Motorsykkelen din: Suzuki GS650 Katana

Re: Fersk Mc sjåfør trenger råd om starter

Legg inn av Olavrex »

Hei igjen. Så fort jeg stopper sykkelen så renner det mer enn det pipler ut av slangen fra luftfilteret hele tiden.

Den har ikke gått på alle syl til enhver tid i det siste, alt dette startet etter vinter-lagring.
You’ll Never Walk Alone...

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Fersk Mc sjåfør trenger råd om starter

Legg inn av mekkern »

rengjør forgasserne og sjekk om det kan være hull i vakummembranen i bensinkrana,er det hull i denne renner det bensin inn i insuget/forgasseren via vakumslangen.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar