Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
-
- Innlegg: 7613
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Det finnes enkelte utgaver av noen dekk som er spesialprodusert for leveranse med nye sykler og enkelte av disse havner på markedet men de har en egen kode.
Akkurat som det er spesialutgaver for eksempelvis fordekk BMW K1600.
I Tyskland må det kun benyttes dekk som er godkjente for aktuell mc.
https://moto.permission.jfnet.de/BRIDGESTONE/15277.pdf
Akkurat som det er spesialutgaver for eksempelvis fordekk BMW K1600.
I Tyskland må det kun benyttes dekk som er godkjente for aktuell mc.
https://moto.permission.jfnet.de/BRIDGESTONE/15277.pdf
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Da ser det ut til at det ble misforstått. Dette foregår som følger: BMW bestiller 10000 dekk av spesifik dimensjon til sin mc-produksjon. Disse spekkes til lavere kvalitet mtp kjørelengde. De benytter bare 8000 av de. Ergo sitter de igjen med 2000 dekk for mye. Disse kvitter de seg med til bla Dekkonline og alle andre kanaler under deres paraply. BMW vil ikke ha et større lager enn høyst nødvendig for å få plass til andre dekk av andre dimensjoner/merke/mønster osv. Så havner de samme 2000 dekkene på nettet og vi kjøper villig vekk. Dette er en kjent sak i dekkbransjen. Mange handler av disse 2000 dekkene fordi man ikke vet bedre. De nevner aldri noe om lavere spekket kvalitet mtp kilometerbelastning. (BMW er omtalt fordi det var kort å skrive. Det kunne like gjerne vært Honda eller hvem som helst annet)AJ skrev: ↑25 okt 2023, 10:40Jeg har også vanskelig for å tro at det er slik at dekknettbutikkene leverer annenrangs dekk. Det er vel ingen dekkprodusenter som tar sjansen på å lage og levere to ulike kvaliteter på samme type dekk, en kvalitet for dekkforhandlere og de store dekkkjedene og en annen kvalitet for dekknettbutikkene...Canutus skrev: ↑25 okt 2023, 08:01Men hva er det som får deg til å tro at en lokal sjappe i lille Norge skal få tak i bedre dekk med samme navn enn kansje en av europas største? Nei dette må jeg få bedre dokumentert om jeg skal tro på det.
Selv har jeg ikke merket noen forskjell på dekk fra Motorsykkeldekk.com og fra Norgesdekk. Bortsett ifra at Norgesdekk har levert til meg på kontoret over natten så jeg foretrekker det.
Det at disse i de aller fleste tilfellene har lavere pris har ganske sikkert sin naturlige årsak i at de har lavere driftsutgifter i tillegg til å ha forhandlet fram gode prisavtaler med dekkleverandørene.
Også vet jo "alle" at dekkbransjen ofte er blitt sett på som en "cowboybransje" når det gjelder prissettingen spesielt. Men ikke når det gjelder dekkvaliteten med unntak av at det med jevne mellomrom dukker opp noen tvilsomme nye dekkmerker.
Disse "cowboy"tilstandene er antakelig noe vi ser et snev av nå om dagen med ganske dramatisk økning i dekkprisene hos mange dekkselgere...
Kan jeg dokumentere det? Nei. Jeg velger å stole på fler ansatte hos en av landets store dekkimportører. Dette dokumentasjonshysteriet brer om seg. Ikke fordi man egentlig ikke vil stole på folk men fordi enkelte ikke liker den sannheten man blir servert. Sånn er det bare. aksepter det eller la være.
En seriøs norsk dekkforhandler har normalt såvidt god yrkesstolthet at de ikke handler fra annet enn offisielle kanaler, og det er ikke Dekkonline."no"
Den enkelte bør jo spørre seg selv; Hva har jeg igjen for å spare noen skarve kroner ? Egentlig er det et selvbedrag for jeg har tilgode å se mine dimensjoner billigere enn nettopp hos min lokale dekkforhandler.
Et annet moment er at ved reklamasjon er en norsk disk enklere å forholde seg til enn et firma i Tyskland.
Et tredje moment som jeg har nevnt riktig mange ganger: hold omsetning i Norge. Det er det som i det lange løp betaler for sykehusbehandlinger, veier, pensjon osv.
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)
-
- Innlegg: 7613
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Så man kan selge bare søppeldekk i hele europa for mange millioner euro i året? uten at ryktet hadde blitt ødelagt av mc-pressen/forumer?
https://en.wikipedia.org/wiki/Delticom
Mens en mikroskopisk dekkimportør i europeisk sammenheng sitter med alle kremdekka???
Jadda.....seriøs?
At man KAN få en god deal her til lands er ikke importørenes fortjeneste, for de har melket markedet max i mange år til vi fikk muligheten til å hente dekkene selv fra utlandet.
Vet forøvrig ikke om noen som har levert syklene sine med eksempelvis Heidenau K60 Scout slik at dekkene jeg har kjøpt er bare dritt.. Eller Mitas C02 .
https://en.wikipedia.org/wiki/Delticom
Mens en mikroskopisk dekkimportør i europeisk sammenheng sitter med alle kremdekka???
Jadda.....seriøs?
At man KAN få en god deal her til lands er ikke importørenes fortjeneste, for de har melket markedet max i mange år til vi fikk muligheten til å hente dekkene selv fra utlandet.
Vet forøvrig ikke om noen som har levert syklene sine med eksempelvis Heidenau K60 Scout slik at dekkene jeg har kjøpt er bare dritt.. Eller Mitas C02 .
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Tror jeg rett og slett lar være å forholde meg til udokumenterte påstander og uttalelser og satser på å gjøre egne erfaringer.
Så da kommer jeg tilbake til det når jeg har fått lagt om til Maxxi-dekkene og kjørt noen tusen km. med disse for så å sammenligne med erfaringen jeg så langt har med Dunlop-dekkene. Gjerne også Mitas-dekkene selv om de er på en annen sykkel.
Så over og ut fra meg i denne omgangen .
Så da kommer jeg tilbake til det når jeg har fått lagt om til Maxxi-dekkene og kjørt noen tusen km. med disse for så å sammenligne med erfaringen jeg så langt har med Dunlop-dekkene. Gjerne også Mitas-dekkene selv om de er på en annen sykkel.
Så over og ut fra meg i denne omgangen .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 705
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Sted: Skien
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Det var en uhyre dårlig argumentasjon egentlig Når mine dekk går 13-16000 km, skal jeg ikke tro på dekka eller km.telleren da eller? Tullprat …utc skrev: ↑25 okt 2023, 06:26Du må gjerne påstå det. Lev gjerne i troen. Det er folk som tror på Trump også :) Tenker slik: Har du råd til premium-mc så har du råd til å handle dekk lokalt også.ErikW skrev: ↑24 okt 2023, 23:07utc skrev: ↑24 okt 2023, 10:37Det er bare å gratulere Spørs om du ikke blir skuffet over kjørelengden på et OEM-dekk fra Dekkonline.no/Tirendo.no.
OEM-dekk er av vesentlig dårligere kvalitet fordi mc-produsentene bare skal levere nye sykler med dekk. Kravet er lavere pris ergo går det utover kvaliteten. Så det spørs om du egentlig har spart noen ting i det hele tatt. Antagelig det motsatte. Det gjenstår å se.
Den gangen jeg var skikkelig kjip og totalt uvitende bestilte jeg dekk fra Dekkonline.no. Kilometer-erfaring ble 4.355 kilometer mens det fra et overdiskdekk hos min lokale dekkpusher gav 12.800 kilometer.
Verden vil bedras og vi med den.
Det der er bare tull og tøys påstår jeg.
Handlet på Dekkonline 4-5 ganger og fått 13-16 t km ut av disse med Lofotentur og tungt lastet sykkel på ferie osv.
så ja, det skal jeg fortsette med. TKC 70 settet jeg har på nå er gått 6800 km bare, men holder 1 sesong til det. Prisen var for begge på en god netthandle dag kr 3.570,-
Sparer til pensjonstiden, så handler der det kan spares, selv til en premium MC.
-
- Innlegg: 705
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Sted: Skien
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Jeg kjøper fortsatt ikke dine argumentasjoner. Så du er da 100% sikker på at en BMW forhandler ikke kjøper av deise partiene? Jeg spør igjen 100% sikker.utc skrev: ↑25 okt 2023, 15:28Da ser det ut til at det ble misforstått. Dette foregår som følger: BMW bestiller 10000 dekk av spesifik dimensjon til sin mc-produksjon. Disse spekkes til lavere kvalitet mtp kjørelengde. De benytter bare 8000 av de. Ergo sitter de igjen med 2000 dekk for mye. Disse kvitter de seg med til bla Dekkonline og alle andre kanaler under deres paraply. BMW vil ikke ha et større lager enn høyst nødvendig for å få plass til andre dekk av andre dimensjoner/merke/mønster osv. Så havner de samme 2000 dekkene på nettet og vi kjøper villig vekk. Dette er en kjent sak i dekkbransjen. Mange handler av disse 2000 dekkene fordi man ikke vet bedre. De nevner aldri noe om lavere spekket kvalitet mtp kilometerbelastning. (BMW er omtalt fordi det var kort å skrive. Det kunne like gjerne vært Honda eller hvem som helst annet)AJ skrev: ↑25 okt 2023, 10:40Jeg har også vanskelig for å tro at det er slik at dekknettbutikkene leverer annenrangs dekk. Det er vel ingen dekkprodusenter som tar sjansen på å lage og levere to ulike kvaliteter på samme type dekk, en kvalitet for dekkforhandlere og de store dekkkjedene og en annen kvalitet for dekknettbutikkene...Canutus skrev: ↑25 okt 2023, 08:01Men hva er det som får deg til å tro at en lokal sjappe i lille Norge skal få tak i bedre dekk med samme navn enn kansje en av europas største? Nei dette må jeg få bedre dokumentert om jeg skal tro på det.
Selv har jeg ikke merket noen forskjell på dekk fra Motorsykkeldekk.com og fra Norgesdekk. Bortsett ifra at Norgesdekk har levert til meg på kontoret over natten så jeg foretrekker det.
Det at disse i de aller fleste tilfellene har lavere pris har ganske sikkert sin naturlige årsak i at de har lavere driftsutgifter i tillegg til å ha forhandlet fram gode prisavtaler med dekkleverandørene.
Også vet jo "alle" at dekkbransjen ofte er blitt sett på som en "cowboybransje" når det gjelder prissettingen spesielt. Men ikke når det gjelder dekkvaliteten med unntak av at det med jevne mellomrom dukker opp noen tvilsomme nye dekkmerker.
Disse "cowboy"tilstandene er antakelig noe vi ser et snev av nå om dagen med ganske dramatisk økning i dekkprisene hos mange dekkselgere...
Kan jeg dokumentere det? Nei. Jeg velger å stole på fler ansatte hos en av landets store dekkimportører. Dette dokumentasjonshysteriet brer om seg. Ikke fordi man egentlig ikke vil stole på folk men fordi enkelte ikke liker den sannheten man blir servert. Sånn er det bare. aksepter det eller la være.
En seriøs norsk dekkforhandler har normalt såvidt god yrkesstolthet at de ikke handler fra annet enn offisielle kanaler, og det er ikke Dekkonline."no"
Den enkelte bør jo spørre seg selv; Hva har jeg igjen for å spare noen skarve kroner ? Egentlig er det et selvbedrag for jeg har tilgode å se mine dimensjoner billigere enn nettopp hos min lokale dekkforhandler.
Et annet moment er at ved reklamasjon er en norsk disk enklere å forholde seg til enn et firma i Tyskland.
Et tredje moment som jeg har nevnt riktig mange ganger: hold omsetning i Norge. Det er det som i det lange løp betaler for sykehusbehandlinger, veier, pensjon osv.
Er det slik på drill og utstyr også da.? Jeg kjøper kun Maklta utstyr og handler da ikke på jernvarebutikken, men ofte på min store lokale flisbutikk, der de har f.eks. den beste drillen til 2790,- mens jernvareforhandleren har den til 3.490,- Får jeg da en sekunda drill da eller som ikke varer så lenge…
Sist redigert av ErikW den 26 okt 2023, 18:06, redigert 1 gang totalt.
-
- Innlegg: 7613
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Kjøp bensin og diesel eller bruk strøm når det er dyrest-DA får du kvalitet veit du....
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Sted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
For øyeblikket bare 17 kr for 95 her hos oss..19 for 98....,men bare til tanken er tom neste uke...da byttes operatør.mekkern skrev:Kjøp bensin og diesel eller bruk strøm når det er dyrest-DA får du kvalitet veit du....
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Sted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Dekk kvaltet kan sikkert variere , både fordi noe produseres i partier og fordi det er flere produsenter/steder... pris økningen denne sommer/høst skyldes at mange har vært produsert i Russland...
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
xlmoto.no selger Maxxis ProMaxx M6102 og M6103 dekk. Er det noen her inne som har erfaring, kjøpt og kjørt med slike dekk? En bekjent har en gammel sykkel som står mer en den blir brukt, brukes til kiosken hvis det er sol og over +22
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- hansiver
- Innlegg: 218
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
- Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
Re: Dekk merke Maxxis
Har Maxxis dekk på min 150 ccm Honda PCX scooter, disse er jeg godt fornøyd med. 13 000 km på bakdekket så langt og fortsatt litt igjen. Greit grep på våt asfalt også. Men detter er en scooter som ikke går fortere enn 110 km/t. På min Kawasaki bruker jeg IRC dekk og er godt fornøyd med disse
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
https://thailandlivet.wordpress.com/
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23040
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Dekk merke Maxxis
Jeg hadde også et sett dekk på min 1980 mod. Honda MB5 moped i 1992 som sikkert hadde stått på siden den var ny. Var ikke noe galt med dem heller. Men så var det jo ikke snakk om heftig nedlegg og gasspådrag på våte veier.
Poenget er at en 150cc scooter normalt ikke kjøres på en slik måte at dekkene blir presset. Jeg har selv kjørt en 350cc scooter (Kawasaki) og den rev ikke akkurat skinnet av pølsa. Nedlegg med en slik er bare uansett veldig unaturlig.
Jeg kommer aldri noensinne til å sette på budsjett dekk på min motorsykkel for å spare penger. Vi snakker kun noen hundrelapper i forskjell opp til gode dekk. Det er det verdt.
Poenget er at en 150cc scooter normalt ikke kjøres på en slik måte at dekkene blir presset. Jeg har selv kjørt en 350cc scooter (Kawasaki) og den rev ikke akkurat skinnet av pølsa. Nedlegg med en slik er bare uansett veldig unaturlig.
Jeg kommer aldri noensinne til å sette på budsjett dekk på min motorsykkel for å spare penger. Vi snakker kun noen hundrelapper i forskjell opp til gode dekk. Det er det verdt.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Ingen Maxxis erfaring så langt, men har et sett liggende hos @MrPitlane til V7'ern. Klare til å bli satt på i løpet av '24 sesongen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23040
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Til min Rocket har jeg så vidt jeg vet kun to merker å velge mellom. Avon og Metzeler. Avon er de dekkene jeg har blitt vant til, så det er dem jeg holder meg til. Men Metzeler er sikkert ikke dårlige dem heller.
Andre for meg ukjente merker holder jeg meg langt unna hvis jeg har mulighet til å velge fra mer kjente leverandører.
Andre for meg ukjente merker holder jeg meg langt unna hvis jeg har mulighet til å velge fra mer kjente leverandører.