Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Lagt inn: 13 apr 2022, 21:00
Pirelli dekket du omtaler er ikke 80/20-dekk. Det er derimot et 70/30-dekk.
20 aktive år fra 2004 til 2024 så langt!
https://www.mcsiden.no/
Pirelli dekket du omtaler er ikke 80/20-dekk. Det er derimot et 70/30-dekk.
Vi sier 75/25, da Er vel ikke noe normert standard på dette så er vel bare en indikasjon på hva den aktuelle fabrikaten tenker.
Nei, satte på et par på Versys 650 i fjor høst - lurer på om jeg kjørte ca 3000 på dem. Da så de fremdeles nye ut. Solgte Versys’en i vår.Elruts84 skrev: ↑13 apr 2022, 17:53Road 5 dekkene er magiske. Enig i det. Har du kjørt dem fra start til slutt noen gang? Hvor mange KM fikk du utav dem?BjørnSover skrev: ↑13 apr 2022, 17:34 Jeg savner Road5 dekkene jeg hadde på Versys 650. Har nå Anakee Road, og de lager en del støy. Pluss jeg stolte mer på Road 5 på vått føre.
Dette går opp i hundretall. Det betyr at man ikke kan si at et dekk er 60/60. Det blir 120 og det går ikke. Første talldelen referer til asfalt, den andre til løsere underlag. Og nevnte dekk er et 70/30-dekk, det er ikke noe mer å diskutere siden produsenten har sagt det. TCK80 er et 50/50. Det er mange meninger rundt dekk og jeg har sågar hørt at dekket under her er nevnt som et 70/30 dekk. Totalt kunnskapsløst spørru meg.pingvin skrev: ↑14 apr 2022, 09:01Vi sier 75/25, da Er vel ikke noe normert standard på dette så er vel bare en indikasjon på hva den aktuelle fabrikaten tenker.
MEN har i mitt stille sinn tenkt at burde kunne kalle dekk f.eks, 80/30. Tilsynelatende ulogisk men om man har gjort en veldig bra jobb (evt brukt myk gummi på bekostning av levetiden) så like bra som konkurrenetes 80/20 dekk på løst underlag og like bra som 70/30 på asfalt, så er det en slags logikk i det. TKC80 kunne vært 60/60 f.eks.
10K på originaldekkene var jo ikke så mye i grunn, skiftet du litt før du egentlig måtte eller?Tom Færøvig skrev: ↑10 apr 2022, 14:08 Jeg valgte meg også disse i vår. Kjører mest på asfalt, men av og til på grus. Veldig fornøyd så langt. Sykkelen svinger nesten av seg selv i forhold til de forrige dekkene (Dunlop Mixtour som satt på når den var ny). Hakket mer stabile i litt høy fart og veldig bra grep både på tørt og vått føre. Fikk ca 10K ut av de forrige dekkene - er spent på disse
Er enig i at summen ikke bør overstige 100, men hvis det er dårlige dekk, kanskje en 40/30 hadde vært beskrivendeutc skrev: ↑20 apr 2022, 08:40 Dette går opp i hundretall. Det betyr at man ikke kan si at et dekk er 60/60. Det blir 120 og det går ikke. Første talldelen referer til asfalt, den andre til løsere underlag. Og nevnte dekk er et 70/30-dekk, det er ikke noe mer å diskutere siden produsenten har sagt det. TCK80 er et 50/50. Det er mange meninger rundt dekk og jeg har sågar hørt at dekket under her er nevnt som et 70/30 dekk. Totalt kunnskapsløst spørru meg.Skjermbilde 2022-04-20 083901.png
Derfor sier at tilsynelatende ulogisk, går på hvor mange prosent hhv asfalt og offroad dekket er tiltenkt for.BjørnSover skrev: ↑24 apr 2022, 07:13Er enig i at summen ikke bør overstige 100, men hvis det er dårlige dekk, kanskje en 40/30 hadde vært beskrivendeutc skrev: ↑20 apr 2022, 08:40 Dette går opp i hundretall. Det betyr at man ikke kan si at et dekk er 60/60. Det blir 120 og det går ikke. Første talldelen referer til asfalt, den andre til løsere underlag. Og nevnte dekk er et 70/30-dekk, det er ikke noe mer å diskutere siden produsenten har sagt det. TCK80 er et 50/50. Det er mange meninger rundt dekk og jeg har sågar hørt at dekket under her er nevnt som et 70/30 dekk. Totalt kunnskapsløst spørru meg.Skjermbilde 2022-04-20 083901.png
Det kan ha vært litt igjen, men ikke mye. Var på slitevarslerne noen plasser bak og fordekkene var jevnt og fint slitt men også klare for bytte synes jeg. Tenker vannplaning først og fremst. De mixtourene var trygge og gode dekk synes jeg, men merker litt forskjell på de nye først og fremst ved nedlegg i sving, men også stabilitet i noe høyere fart. De gamle var nok hakket bedre på grus, men det blir stort sett asfalt av varierende kvalitet under dekkene for tida.Nomade skrev: ↑20 apr 2022, 08:4510K på originaldekkene var jo ikke så mye i grunn, skiftet du litt før du egentlig måtte eller?Tom Færøvig skrev: ↑10 apr 2022, 14:08 Jeg valgte meg også disse i vår. Kjører mest på asfalt, men av og til på grus. Veldig fornøyd så langt. Sykkelen svinger nesten av seg selv i forhold til de forrige dekkene (Dunlop Mixtour som satt på når den var ny). Hakket mer stabile i litt høy fart og veldig bra grep både på tørt og vått føre. Fikk ca 10K ut av de forrige dekkene - er spent på disse
Jeg veit ikke prosenter men det funka greit på Nurburgring i dag.utc skrev: ↑20 apr 2022, 08:40Dette går opp i hundretall. Det betyr at man ikke kan si at et dekk er 60/60. Det blir 120 og det går ikke. Første talldelen referer til asfalt, den andre til løsere underlag. Og nevnte dekk er et 70/30-dekk, det er ikke noe mer å diskutere siden produsenten har sagt det. TCK80 er et 50/50. Det er mange meninger rundt dekk og jeg har sågar hørt at dekket under her er nevnt som et 70/30 dekk. Totalt kunnskapsløst spørru meg.Skjermbilde 2022-04-20 083901.pngpingvin skrev: ↑14 apr 2022, 09:01Vi sier 75/25, da Er vel ikke noe normert standard på dette så er vel bare en indikasjon på hva den aktuelle fabrikaten tenker.
MEN har i mitt stille sinn tenkt at burde kunne kalle dekk f.eks, 80/30. Tilsynelatende ulogisk men om man har gjort en veldig bra jobb (evt brukt myk gummi på bekostning av levetiden) så like bra som konkurrenetes 80/20 dekk på løst underlag og like bra som 70/30 på asfalt, så er det en slags logikk i det. TKC80 kunne vært 60/60 f.eks.
Dette ser merkelig ut. Send bildene til dekkprodusent og sjekk. De er sikkert ikke interessert i at noen kjører på deres dekk med skader i.MortenL skrev: ↑30 apr 2022, 13:52 20220430_133259.jpg20220430_133245.jpg
Noen som har formening om kuttene som vises på dekksidene her? Jeg leverte dekk og sykkel på verksted for 8 dager siden for omlegging, og i dag ser jeg disse kuttene. Det ene går rundt 80% av dekket. Minner om knivskader etter at de har skåret bort plastikken som dekkene var kledd i..
Enig -- men hvor dypt er kuttet ? Om du bruker dekkene på kort tid har det neppe noe å si for sikkerhet - men om dekket står på noen år så betyr dybden mye ... men uansett - hadde bedt dem ordne nye dekk..BjørnSover skrev: ↑30 apr 2022, 20:38Dette ser merkelig ut. Send bildene til dekkprodusent og sjekk. De er sikkert ikke interessert i at noen kjører på deres dekk med skader i.MortenL skrev: ↑30 apr 2022, 13:52 20220430_133259.jpg20220430_133245.jpg
Noen som har formening om kuttene som vises på dekksidene her? Jeg leverte dekk og sykkel på verksted for 8 dager siden for omlegging, og i dag ser jeg disse kuttene. Det ene går rundt 80% av dekket. Minner om knivskader etter at de har skåret bort plastikken som dekkene var kledd i..
Kjør til firmaet som har montert og vis dem skaderMortenL skrev: ↑30 apr 2022, 13:52 20220430_133259.jpg20220430_133245.jpg
Noen som har formening om kuttene som vises på dekksidene her? Jeg leverte dekk og sykkel på verksted for 8 dager siden for omlegging, og i dag ser jeg disse kuttene. Det ene går rundt 80% av dekket. Minner om knivskader etter at de har skåret bort plastikken som dekkene var kledd i..