Vanskelig å komme til for å fylle luft i dekk!

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Guro78
Innlegg: 120
Registrert: 13 jul 2010, 01:48
Motorsykkelen din: HD sportster 1200
Sted: Nedre Eiker

Vanskelig å komme til for å fylle luft i dekk!

Legg inn av Guro78 »

Jeg har stooore vansker med å komme til for å fylle luft i fordekket; er et eller annet med plassering av bremseskiver/gafler, etc som gjør at vinkelen blir feil.... Er dette et "vanlig" problem for andre også (sleit litt på forje sykkelen også men der fikk jeg det hvertfall til etter litt plunder)?
Finnes det noe tilleggsutstyr man kan kjøpe for å ha med i lomma eller har de dette på bensinstasjon?" Ser for meg en dyse (aner ikke om det heter "dyse" når man snakker om luft, men høres bedre ut enn "dings" eller "duppeditt" :knegg ) med annen vinkel, etc...

Godtvoksen

Re: Vanskelig å komme til for å fylle luft i dekk!

Legg inn av Godtvoksen »

Jeg søkte litt på Biltema og fant denne saken som syntes å være laget for å løse ditt problem:

http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Dekk-o ... ventil-90/

PS! Jeg har ikke prøvd den selv...

Brukeravatar
Guro78
Innlegg: 120
Registrert: 13 jul 2010, 01:48
Motorsykkelen din: HD sportster 1200
Sted: Nedre Eiker

Re: Vanskelig å komme til for å fylle luft i dekk!

Legg inn av Guro78 »

Godtvoksen skrev:Jeg søkte litt på Biltema og fant denne saken som syntes å være laget for å løse ditt problem:

http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Dekk-o ... ventil-90/

PS! Jeg har ikke prøvd den selv...
Hmm...hvordan fungerer den da, tro...? Klarer ikke helt å skjønne det ut fra bildet. Men til den prisen kan jeg jo bare løpe og kjøpe :D Tusen takk :D :thumleft

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Vanskelig å komme til for å fylle luft i dekk!

Legg inn av RuneMC »

Tror den vinkelventilen fra Biltema er beregnet på å erstatte eksisterende ventiler (synes det ser sånn ut - utifra gummi-pakningen?) men iflg denne artikkelen finnes det visstnok en variant for å skru på også...

http://www.klikk.no/motor/mc/article318647.ece
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Gammelgutt

Re: Vanskelig å komme til for å fylle luft i dekk!

Legg inn av Gammelgutt »

Den vinkelventlen fra Bilrema monteres istedet for den ventilen du har nå.

Men på MCartikler.no mener jeg de har en som kan skrues på den eksisterende ventilen. :scratch

MCspesialisten har visst også noe sånt.
Sist redigert av Gammelgutt den 31 jul 2010, 23:19, redigert 1 gang totalt.


Gammelgutt

Re: Vanskelig å komme til for å fylle luft i dekk!

Legg inn av Gammelgutt »

MCartikler har lager(utsalg) ved Slemmestad, kun kontantsalg. De har butikk i Sannergata i Oslo.

Brukeravatar
Guro78
Innlegg: 120
Registrert: 13 jul 2010, 01:48
Motorsykkelen din: HD sportster 1200
Sted: Nedre Eiker

Re: Vanskelig å komme til for å fylle luft i dekk!

Legg inn av Guro78 »

Godtvoksen skrev:Her er en som kan skrus på:

http://www.mcartikler.no/index.php?main ... ts_id=5895
Akkurat en slik jeg var ute etter! Men med porto og MVA så kosta den plutselig 142,- istedenfor 62,- :sk? så får høre med den/de lokale mcsjappa om de også selger...
Synd Biltema ikke hadde den, da, hehe ;-);)

PS!Leste litt feil på nettsiden. VAr visst 62,- inkl.MVA + porto =142,-
Sist redigert av Guro78 den 31 jul 2010, 23:43, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Guro78
Innlegg: 120
Registrert: 13 jul 2010, 01:48
Motorsykkelen din: HD sportster 1200
Sted: Nedre Eiker

Re: Vanskelig å komme til for å fylle luft i dekk!

Legg inn av Guro78 »

Gammelgutt skrev:MCartikler har lager(utsalg) ved Slemmestad, kun kontantsalg. De har butikk i Sannergata i Oslo.
Aha! Da skal jeg ta turen dit en dag; en svipp innom Slemmestad ;-);) Vet du forresten hvor dette lagerutsalget ligger? Jeg prøver å sende de mail, men virker som det er noen problemer med nettsiden deres.
Takk for tipset :D
Sist redigert av Guro78 den 31 jul 2010, 23:37, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Guro78
Innlegg: 120
Registrert: 13 jul 2010, 01:48
Motorsykkelen din: HD sportster 1200
Sted: Nedre Eiker

Re: Vanskelig å komme til for å fylle luft i dekk!

Legg inn av Guro78 »

Takk alle sammen for god hjelp! Ser ut som at problemet snart da kan løse seg \:D/

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Vanskelig å komme til for å fylle luft i dekk!

Legg inn av Onsløv »

Ser du sannsynligvis har løst dette enkelt.

Jeg sliter jeg også med å sjekke luft, men på bensinstasjonene jeg har vært på har de en sånn fyllepistol med to "tuter" på, en foran og en bak. Jeg har funnet ut at jeg klarer å "dra" den bakre tuten innpå når jeg bøyer ventilen på fremdekket. På bakdekket må jeg ha ventilen i en sånn posisjon at jeg klarer å dytte den fremre "tuten" innpå.

Prøv en annen posisjon på ventilen evnt? Prøv å komme til gjennom hull i bremseskiva ellerno... Men du slipper jo det med en sånn forlenger som andre har hintet til oppforbi her.

Brukeravatar
Guro78
Innlegg: 120
Registrert: 13 jul 2010, 01:48
Motorsykkelen din: HD sportster 1200
Sted: Nedre Eiker

Re: Vanskelig å komme til for å fylle luft i dekk!

Legg inn av Guro78 »

Onsløv skrev:Ser du sannsynligvis har løst dette enkelt.

Jeg sliter jeg også med å sjekke luft, men på bensinstasjonene jeg har vært på har de en sånn fyllepistol med to "tuter" på, en foran og en bak. Jeg har funnet ut at jeg klarer å "dra" den bakre tuten innpå når jeg bøyer ventilen på fremdekket. På bakdekket må jeg ha ventilen i en sånn posisjon at jeg klarer å dytte den fremre "tuten" innpå.

Prøv en annen posisjon på ventilen evnt? Prøv å komme til gjennom hull i bremseskiva ellerno... Men du slipper jo det med en sånn forlenger som andre har hintet til oppforbi her.
Har prøvd det meste utenom å bende for mye, men må si jeg foretrekker å prøve med en slik forlenger ;-);) Hvis du også ønsker en slik ventilforlenger fra MCartikler.no, men synes det er vel mye med mer enn doble prisen pga porto :sk? , kan jeg være behjelpelig med å kjøpe inn en for deg også når jeg skal innom utsalgslageret deres neste uke!? :-) Jeg sjekker såfall ut hva porto vil komme på og så gir jeg deg tilbakemld på hvor mye du kan sette inn på min konto og så sender jeg den på billigst måte! Jeg ber om forståelse for at jeg såfall tar 5,- for omkostninger (konvolutt/embalasje), noe som jeg uansett vil tro blir mye billigere enn i nettbutikken;-)

Uten å gjøre noen stor business av det, men kan være behjelpelig hvis det er andre som også er interessert? :-)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Vanskelig å komme til for å fylle luft i dekk!

Legg inn av Globe »

Jeg trenger ikke dette, men må si det er et kjempetilbud av deg å tilby en slik løsning Guro78 :=D> :thumleft

Godtvoksen

Re: Vanskelig å komme til for å fylle luft i dekk!

Legg inn av Godtvoksen »

Det er med meg som Globe, jeg trenger heller ikke en slik løsning - men er svært imponert over at du tar deg bry til noe slikt... :=D> :=D> :=D>

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Vanskelig å komme til for å fylle luft i dekk!

Legg inn av Onsløv »

Jeg klarer meg i grunnen med å sette sykkelen på midtstøtta og få snudd ventilene til dit det passer best å tre innpå slanga.

Men Guro78, kudos for forslaget.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Svar