Hva med lårkorte blondiner ?Crinos skrev:Jeg hilser ofte på mopeder også jeg, og henter jeg inn en moped kan det godt være at jeg legger meg litt bak en stund. (så lenge vi kjører i fartsgrensen da).
Hilser som regel på veteranbiler også! :)
Håndsignaler
Re: Håndsignaler
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-
-Homer Simpson-
Re: Håndsignaler
Lårkorte blondiner på moped hilser jeg til. Apropos: På Stangebrua var det kaos på onsdag, der løp det nakne russedamer
over, nybarberte og fine, for en eller annen knute i premie.
Når det gjelder mopedister tror jeg ikke de liker å ha ett fartsmonster som Transalp`n liggende rett bak,
de feier jeg forbi.
over, nybarberte og fine, for en eller annen knute i premie.
Når det gjelder mopedister tror jeg ikke de liker å ha ett fartsmonster som Transalp`n liggende rett bak,
de feier jeg forbi.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Håndsignaler
Hender vell at de hilses på dem og heheDimzum skrev:Hva med lårkorte blondiner ?Crinos skrev:Jeg hilser ofte på mopeder også jeg, og henter jeg inn en moped kan det godt være at jeg legger meg litt bak en stund. (så lenge vi kjører i fartsgrensen da).
Hilser som regel på veteranbiler også! :)
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Håndsignaler
Det har jo kommet en god del nye medlemmer siden forrige sesong, og en del av de er ferske, derfor humper jeg denne. Les første post. Der er "reglene" oppsummert.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- stigagixx
- Innlegg: 132
- Registrert: 15 mar 2012, 19:50
- Motorsykkelen din: Suzuki Gsxr 750 K8
- Sted: Ringsaker
Re: Håndsignaler
Møter jeg en motorsyklist så kommer armen opp helt automatisk uten at jeg tenker på det.
Her i distriktet så er det svært få med Goldwing som hilser tilbake, men stort sett de fleste hilser.
Så får jeg unnskyld til alle jeg møtte som kjørte mjøsa rundt i fjor, som jeg ikke hilste på.
(jeg kjørte i motsatt retning )
Etter å ha holdt handa oppe omtrent fra Hamar til Brumunddal så blir man faktisk litt sliten
Her i distriktet så er det svært få med Goldwing som hilser tilbake, men stort sett de fleste hilser.
Så får jeg unnskyld til alle jeg møtte som kjørte mjøsa rundt i fjor, som jeg ikke hilste på.
(jeg kjørte i motsatt retning )
Etter å ha holdt handa oppe omtrent fra Hamar til Brumunddal så blir man faktisk litt sliten
- Kravik
- Innlegg: 1
- Registrert: 03 des 2012, 15:47
- Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar XVC 125 cc
- Kontakt:
Re: Håndsignaler
Jeg kjører bare lett MC .. 125 cc Yamaha Dragstar .. Så jeg hilser sjelden først, da jeg anser det som å kjøre "tung moped" ikke "lett motorsykkel" ..
Men jeg hilser alltid tilbake, og må jeg clutche så nikker jeg bare. :)
Mulig jeg kommenterer en gammel tråd, men må si jeg ikke har hørt om det med flat hånd ned mot bakken under styret for å advare mot kommende fare eller kontroll.. Så synes det er verdig å kommentere!
Men jeg hilser alltid tilbake, og må jeg clutche så nikker jeg bare. :)
Mulig jeg kommenterer en gammel tråd, men må si jeg ikke har hørt om det med flat hånd ned mot bakken under styret for å advare mot kommende fare eller kontroll.. Så synes det er verdig å kommentere!
Livet til for å leves!
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6970
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Håndsignaler
Jeg ble forbikjørt i går av en som ga et håndsignal jeg ikke har sett før.
Jeg kjørte selv sykkel, og på en lengre strekning opp en fjellovergang gikk det litt godt unna med en del tråkling og forbikjøring. Jeg la etter hvert merke til en motorsykkel som kom etter og hadde ennå større fart enn meg. Da han passerte meg tok han venstre hånd over fanget sitt og viste meg et vannrett V-tegn under høyre albue. Ikke skjønte jeg da, og ikke skjønner jeg så mye mer ennå. Men han fortsatte i samme fart og borte ble han.
Noen som har en ide om hva han mente? Inviterte han til kappkjøring eller?
Jeg kjørte selv sykkel, og på en lengre strekning opp en fjellovergang gikk det litt godt unna med en del tråkling og forbikjøring. Jeg la etter hvert merke til en motorsykkel som kom etter og hadde ennå større fart enn meg. Da han passerte meg tok han venstre hånd over fanget sitt og viste meg et vannrett V-tegn under høyre albue. Ikke skjønte jeg da, og ikke skjønner jeg så mye mer ennå. Men han fortsatte i samme fart og borte ble han.
Noen som har en ide om hva han mente? Inviterte han til kappkjøring eller?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Håndsignaler
Kan det være denne, tro?
3. The Big One --> http://www.viewfromthecloud.com/2006/08 ... tings.html" onclick="window.open(this.href);return false; (scroll ned på siden...)
3. The Big One --> http://www.viewfromthecloud.com/2006/08 ... tings.html" onclick="window.open(this.href);return false; (scroll ned på siden...)
kjellv skrev:Jeg ble forbikjørt i går av en som ga et håndsignal jeg ikke har sett før.
Jeg kjørte selv sykkel, og på en lengre strekning opp en fjellovergang gikk det litt godt unna med en del tråkling og forbikjøring. Jeg la etter hvert merke til en motorsykkel som kom etter og hadde ennå større fart enn meg. Da han passerte meg tok han venstre hånd over fanget sitt og viste meg et vannrett V-tegn under høyre albue. Ikke skjønte jeg da, og ikke skjønner jeg så mye mer ennå. Men han fortsatte i samme fart og borte ble han.
Noen som har en ide om hva han mente? Inviterte han til kappkjøring eller?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Håndsignaler
Pleier å ta flat hånd mot bakken når jeg hilser på motorsyklister, mest fordi det er slik syklistene har hilst på meg. Slipper dessuten å ha hånda oppi vinden slik at jeg mister kontroll. Nå er jeg fersk da.
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Håndsignaler
Det kan sikkert fort forveksles med varsling om fare/fartskontroll. (Se gjerne første innlegg i tråden.)Emsal skrev:Pleier å ta flat hånd mot bakken når jeg hilser på motorsyklister, mest fordi det er slik syklistene har hilst på meg. Slipper dessuten å ha hånda oppi vinden slik at jeg mister kontroll. Nå er jeg fersk da.
Hvis man føler seg usikker på å løfte hånden fra styret, så er det bedre å bare løfte fingrene fra styret uten å slippe det. Da tror ihvertfall ingen at man varsler. :)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Håndsignaler
Det var en motorsyklist som gav meg et meget tydelig tegn på fare i en sving, han pumpet veldig tydelig og ivrig med handa.
Han var helt ned i gangfart, og hang på siden av sykkelen og gjorde noen voldsomme pumpe bevegelser med hånda
Jeg var sikker på at det hadde skjedd en katastrofal ulykke rundt svingen. Jeg bremset rimelig hardt og listet meg rundt svingen, mens jeg forberedte meg på det værste
Det stod to reinsdyr i vegkanten 100 m forbi svingen. Jeg vil påstå at denne varslingen om fare ikke var tilpasset faren, og utgjorde en større fare enn dyrene gjorde.
Dette var på en strekning man gjerne ser et hundretalls reinsdyr i løpet av en times kjøring ... om man skulle varsle om alle disse, ville det bli en veldig urytmisk og trasig kjøretur.
Det er litt forskjellig hva folk legger i disse tegnene, og derfor tar jeg ikke tegnene så veldig høytidlig.
Han var helt ned i gangfart, og hang på siden av sykkelen og gjorde noen voldsomme pumpe bevegelser med hånda
Jeg var sikker på at det hadde skjedd en katastrofal ulykke rundt svingen. Jeg bremset rimelig hardt og listet meg rundt svingen, mens jeg forberedte meg på det værste
Det stod to reinsdyr i vegkanten 100 m forbi svingen. Jeg vil påstå at denne varslingen om fare ikke var tilpasset faren, og utgjorde en større fare enn dyrene gjorde.
Dette var på en strekning man gjerne ser et hundretalls reinsdyr i løpet av en times kjøring ... om man skulle varsle om alle disse, ville det bli en veldig urytmisk og trasig kjøretur.
Det er litt forskjellig hva folk legger i disse tegnene, og derfor tar jeg ikke tegnene så veldig høytidlig.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Håndsignaler
Sikkert en søringjhn skrev:Det var en motorsyklist som gav meg et meget tydelig tegn på fare i en sving, han pumpet veldig tydelig og ivrig med handa.
Han var helt ned i gangfart, og hang på siden av sykkelen og gjorde noen voldsomme pumpe bevegelser med hånda
Jeg var sikker på at det hadde skjedd en katastrofal ulykke rundt svingen. Jeg bremset rimelig hardt og listet meg rundt svingen, mens jeg forberedte meg på det værste
Det stod to reinsdyr i vegkanten 100 m forbi svingen. Jeg vil påstå at denne varslingen om fare ikke var tilpasset faren, og utgjorde en større fare enn dyrene gjorde.
Dette var på en strekning man gjerne ser et hundretalls reinsdyr i løpet av en times kjøring ... om man skulle varsle om alle disse, ville det bli en veldig urytmisk og trasig kjøretur.
Det er litt forskjellig hva folk legger i disse tegnene, og derfor tar jeg ikke tegnene så veldig høytidlig.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Håndsignaler
He he, nei, jeg tror det var verre enn som så, det så ut som en utlending på en stor ktm.SuperMorten skrev:Sikkert en søringjhn skrev:Det var en motorsyklist som gav meg et meget tydelig tegn på fare i en sving, han pumpet veldig tydelig og ivrig med handa.
Han var helt ned i gangfart, og hang på siden av sykkelen og gjorde noen voldsomme pumpe bevegelser med hånda
Jeg var sikker på at det hadde skjedd en katastrofal ulykke rundt svingen. Jeg bremset rimelig hardt og listet meg rundt svingen, mens jeg forberedte meg på det værste
Det stod to reinsdyr i vegkanten 100 m forbi svingen. Jeg vil påstå at denne varslingen om fare ikke var tilpasset faren, og utgjorde en større fare enn dyrene gjorde.
Dette var på en strekning man gjerne ser et hundretalls reinsdyr i løpet av en times kjøring ... om man skulle varsle om alle disse, ville det bli en veldig urytmisk og trasig kjøretur.
Det er litt forskjellig hva folk legger i disse tegnene, og derfor tar jeg ikke tegnene så veldig høytidlig.
Det er jo forståelig at de tar det litt rolig når det er dyr i veibanen, men denne karen skremte nesten møkka av meg.
Jeg nevnte det bare siden noen snakker om ukjente signaler og forskjellige måter å hilse på, folk har også forskjellig syn på når noe går fra å være en del av det generelle trafikkbildet til å bli en fare ... tenkte det kunne være greit å huske på, og at man pga det ikke bør være så rigid med tegn-reglene.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Håndsignaler
Jinten fløy vel nakne over Stangebrua for å gire opp gamlinga i Old Bikers MC Hamar da de startet onsdagsturen sin..Svein2 skrev:Lårkorte blondiner på moped hilser jeg til. Apropos: På Stangebrua var det kaos på onsdag, der løp det nakne russedamer
over, nybarberte og fine, for en eller annen knute i premie.
Når det gjelder mopedister tror jeg ikke de liker å ha ett fartsmonster som Transalp`n liggende rett bak,
de feier jeg forbi.
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Håndsignaler
En litt annen vinkling på synet på varsling av kontroll. De snakker jo bil her, men jeg har stort sett de samme leveregler, helt uavhengig av hvilket kjøretøy jeg benytter.
http://www.nrk.no/buskerud/up-vil-ha-sl ... 1.11936942
http://www.nrk.no/buskerud/up-vil-ha-sl ... 1.11936942