Norges beste MC-forum??

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Norges beste MC-forum??

Legg inn av Snikkeren »

Du kan jo alltids laste bildet opp til Photobucket, og resize det der. Gratis, og enkelt.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Norges beste MC-forum??

Legg inn av MaxTron »

Dexter skrev:Det enkleste du kan bruke er denne nettsiden som lar deg gjøre nokså mange bildebehandlinger direkte i nettleseren. Gratis og uten registrering!

http://www.picnik.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ellers er jo paint.net gratis, men dette er jo mer et tegneprogram, men det har masse funksjoner for de som måtte ønske å puske med slikt.

Selv har jeg kjøpt en lisens av ACDsee, men dette er mer organisering og visning av bilder. Kan resize og klippe + noe mer men ikke spesielt avansert.
Takk for det, skal ta en titt innpå picnik etter hvert, så får dere kansje se mitt sure oppsyn og.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Norges beste MC-forum??

Legg inn av MaxTron »

Det må gjerne varra lov å rakke ned på Harley, men da er det vel lov å rakke ned på alt anna og vist en finn det for godt??

Personlig syns æ det værste er sykkla som tydeligvis er så stygge at de må pakkes inn i plastikk for å skjule det værste, og dæm blir jo ikke nødvendigvis fine av det heller.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Norges beste MC-forum??

Legg inn av jhn »

Ja helt enig, det må være lov å mislike alle sykler ("rakke ned på" høres litt ut som umotivert og grunnløs mobbing i mine ører) Det e mange stygge sykla som e prøvd pynta på uten større hell,sjøl synes æ at æ har en usedvanlig stygg sykkel, men samtidig mene æ at de fleste har enten noe fasinerende, imponerende, sjarmerende, forundrende eller vakkert over sæ som gjør at æ like de allikevel

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Norges beste MC-forum??

Legg inn av Banditmannen »

MaxTron skrev:Fant ut hvordan æ ska gjør det ja. Men har ett nytt problem: Nån som kan gi mæ tips om ett nedlastbart gratisprogram som kan "nedskalere" bilder, altså gi grovere oppløsning?
Image Resizer for Windows er jo utrolig enkel og grei! :thumleft
Bare å høyre klikke på hvilket som helst bilde du har på maskina di, så kommer det opp et "Resize Picture"-alternativ i menyen, så er det bare å velge hvilken størrelse man vil ha.

Hvis du bruker gamle Windows XP, finner du det her:
http://download.microsoft.com/download/ ... ySetup.exe" onclick="window.open(this.href);return false;

Og hvis du bruker Vista eller Win7 finnes denne(kloning av over nevnte):
http://imageresizer.codeplex.com/releases/view/30247" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Norges beste MC-forum??

Legg inn av Onsløv »

FastStone har noen geniale programmer.
Jeg bruker FastStone Capture og FastStone Imageviewer.

Imageviewer til å titte og resize vinduet. Den har noen funksjoner jeg liker, f.eks bevege musa til venstre, får man opp en meny med forskjellige verktøy, og tar man musa i høyre kant, så får man opp exif-info om bildet, når bioldet er tatt, hvilken blender osv osv.

Capture bruker jeg til å ta bilde av skjermen. Denne kan lagre rett til fil, eller via en editor.
Du kan capture del av skjermen, aktivt vindu, autoscroll har den og...

Pass på å ikke last ned siste versjon av FastStone Capture, for den er shareware, de eldre versjonene er freeware. Hvis jeg ikke hsuker feil, så er 4.2 siste versjon som er freeware.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37907
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Norges beste MC-forum??

Legg inn av AJ »

Har lagt merke til at et... skal vi si... konkurrerende motorsykkelforum har pådratt seg et problem siden nyttår som fort kan føre til helt uholdbare tilstander.
Dette forumet, som jeg altså ikke kommer til å navngi, er større enn MCsiden.no hva medlemtall angår, men ikke i aktivitet slik situasjonen er nå. Forumet har likevel hatt en tildels voldsom medlemstilstrømning nå etter nyttår. Jeg var selv svært aktiv på dette forumet inntil sommeren/høsten 2008. Da var aktiviteten en helt annen enn hva tilfellet er i dag.

Tar man en kikk på medlemslista til dette forumet nå om dagen etterlates liten tvil om at langt bortimot de siste 30 (!) nyregistreringene ikke har noe med MC-interesse å gjøre.
Merkelige brukernavn og tvilsomme nettadresser i tillegg til oppgitte opphavsland fjerne fra Norge får meg helt klart til å tenke at dette nærmest er et organisert spammerangrep på det aktuelle motorsykkelforumet.
Det har også vært blitt lagt ut poster som langt fra har noe som helst med MC å gjøre. Disse er riktignok fjernet, men disse tvilsomme nye medlemmene står fortsatt på medlemslista...

Så hvorfor nevner jeg dette?
Jo, jeg nevner dette for jeg mener at et av mange kjennetegn på et godt forum som fungerer er:

1. Moderatorer som er til stede jevnlig for å overvåke regulær og irregulær aktivitet på forumet
2. Tilstedeværende og våkne moderatorer som luker unna et hvert tilløp til spamming
3. Sjekker IP-adresser, brukernavn, e-post adresser brukt i forb. med registreringen opp mot det man kan finne av spammeroversikter.
4. Sletter kjapt de man har klare indikasjoner på er spammere, gjerne før de får aktivert kontoen sin.
5. Sørge for å utestenge aktuelle spammer IP-adresser.

Ikke alltid like lett, men nødvendig når man drifter et forum for nettopp å unngå spammere. Man vet aldri når slike "sovende" meldemmer slår til med massivt angrep som fort kan kvele et forum og legge det dødt for godt.
Oppdatert programvare og nærmest kontinuerlig overvåkning av aktiviteten er nesten et must for å hindre stadig mer aktive spammere.

Så min mening er at fravær av slike ting er et av mange kjennetegn på et godt forum, dvs. at brukerne kan bruke det så mye de ønsker og orker uten å måtte se risikere at møteplassen forurenses av inviterte og uønskede spammere uten interesse for hva forumet handler om.

Hva som er et godt forum handler, slik jeg altså tenker, også om mer enn selve innholdet på forumet.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Norges beste MC-forum??

Legg inn av Dexter »

Så har vi et par anti-spam mekanismer her på forumet også. Jeg kan bare komme på at vi har fått inn 1 tvilsom bruker som ble deaktivert og fjernet umiddelbart etter at vi oppdaget den. Den ene er så enkel at den er genial og betyr at du enten må gjette riktig eller forstå norsk for å komme forbi :lol

Noen av disse "usynlige" oppgraderingene vi gjør har også anti-spam forbedringer i seg og vi har enda mer avanserte CAPTCHA-muligheter som vi enda ikke har hatt bruk for å aktivere liggende på lur. :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Norges beste MC-forum??

Legg inn av Kawasaki »

Nå skal man være forsiktige med å forherlige seg selv altfor mye. At bike.no innehar et stort antall ressurspersoner når det kommer til tekniske spørsmål,er hevet over enhver tvil,og det skulle forundre meg om de ikke kan skilte med norges beste mc-forum i så måte.Jeg har hentet mye god hjelp derfra, men vil jeg gå riktig i "dybden" så har jeg et par utenlandske modellspesifikke forum jeg vanker på.

At de tilsynelatende er i en liten down-periode tror jeg skyldes flere ting,men hovedsakelig forumets ledelse,eller mangel på sådan. Og som en lenger oppe her i tråden nevnte, de har et par moderatorer som er flinkere til å hause opp en diskusjon enn å roe den ned.
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37907
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Norges beste MC-forum??

Legg inn av AJ »

Vel, nå var det ikke bike.no jeg tenkte på.
Det forumet er jo en del av en bedrift, for å si det slik, og da er det naturlig at man også har de ressursene man trenger for å drifte et slikt forum som en del av forretningskonseptet.

Det forumet jeg trakk fram er, så vidt jeg vet, driftet på samme måte som MCsiden.no, på frivillighet og på fritid uten kommersielle interesser og dermed heller ingen pengesterke onkler i kulissene...

Og med det som utgangspunkt så synes jeg i all beskjedenhet at MCsiden.no driftes bedre enn 'konkurrenten'...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

mekkern
Innlegg: 7599
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Norges beste MC-forum??

Legg inn av mekkern »

Synes personlig at det er 2 fungerende "allmenforum" i norge-Dette og Bike.

Det jeg mener med "allmenforum" er forum som dekker alle typer MC.
Bike er uten tvil best på tekniske ting.

Her på "vårt"forum har det hittill fungert bra med en jevnt økende medlemsmasse.
Her er tonen litt mer "inkluderende" føler jeg-uansett hva en kjører og type kjøring.

Men her har det også vært skjær i sjøen da vi har hatt frafall av flere årsaker.
Heller ikke årsak eller løsning har vært spesielt bra,i enkelte av tilfellene.
Selvjustisen blandt brukerne holder ganske bra standard synes jeg.

Litt forsiktighet med selvforherligelse av forumet/driften tror jeg det er lurt å tenke på da jeg vet enkelte har fått dette litt høyt i halsen.
For det er ALLE brukerne som holder dette forumet intressant,ikke bare Forumledelsen.
Forumet har blitt MYE større etter vi blåste liv i det for noen år siden men føler at noe av tonen/gleden har gått tapt på veien hit.

Dette er mine tanker om "beste forumet" diskusjonen.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Norges beste MC-forum??

Legg inn av Snikkeren »

Jeg er forsåvidt enig i at bike er bedre på det tekniske, men det har jo sine naturlige årsaker. Med såppass høyere medlemstall er det bare naturlig at det er flere som sitter på forskjellig type kompetanse.
Likevel vil jeg si at jeg trives bedre her inne. Mcsiden er et mer inkluderende forum. Spydigheter er jo egentlig bare morsomt, så lenge det ikke går over i drittslenging, og den morsomme linjen føler jeg vi klarer å holde her.

På bike synes jeg moderatorene har hatt feil fokus i modereringen sin. Den siste tiden har også alle forsøk på morsomheter blitt slått hardt ned på, selv om det har vært helt uskyldig.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37907
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Norges beste MC-forum??

Legg inn av AJ »

mekkern skrev: Litt forsiktighet med selvforherligelse av forumet/driften tror jeg det er lurt å tenke på da jeg vet enkelte har fått dette litt høyt i halsen.
For det er ALLE brukerne som holder dette forumet intressant,ikke bare Forumledelsen.
Det jeg har streket under er jeg 100 % enig i! Det er brukerne som er forumet. Ingen tvil om det.

Også enig i at man skal være litt forsiktig med å trekke fram egen fortreffelighet. Ikke enig i at dette er selvforherligelse. Men det er nå uansett hvordan man vrir og vender på det et faktum at forumledelsen i dette forumet i større grad er tilstede og tar tak i ting som ikke funker.
Være seg brukere som ikke vet å oppføre seg og de få tilfellene av driftstans og nedetid MCsiden.no har hatt (la det fortsette slik :overtro ).
Så kan man være enig eller uenig i hvordan tiltakene har vært mot brukere som vi moderatorer mener har gått for langt ikke bare en men flere ganger.
Når det gjelder driftstans har vi satt i gang ting for å få 1) klarhet i årsakene 2) informert brukerne via Facebook sidene til MCsiden.no og 3) gjort det som står i vår makt for å få forumet opp igjen.
At vi legger ned en del arbeid også i slike ting mener jeg bidrar sitt til at aktiviteten på et jevne er høy her inne og gjør MCsiden.no til et stabilt, levende og aktivt forum.

Og det må vel være lov å skryte litt av hva vi i fellesskap har fått til så langt, håper jeg, uten at det nødvendigvis bør føre til for mange pasninger av slaget om at vi er selvforherligende...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Norges beste MC-forum??

Legg inn av Duville »

Noen ganger kan det vel også være veldig fornuftig å akseptere at man har fått ett råd, en anbefaling eller mening, ta det til etterretning og hvis nødvendig, justere kursen, eller bare akseptere at noen har den meningen - i stedet for å forsvare egne handlinger og på den måten kanskje, spesiellt i dette tilfellet, bekrefte den uttalte påstanden som nok en del er litt enige likevel.....

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Norges beste MC-forum??

Legg inn av Kawasaki »

Hehe,selvforherligelse,et herlig ord:-))

Var ikke myntet på noen spesielle personer,da jeg brukte det tidligere ikveld.Kun et generellt tips til hvemsomhelst.
Var ikke klar over at det fantes andre mc-forumer i Norge enn dette og bike,heller. Er visst ikke 100% oppdatert,forstår jeg. :eh
ikkebike.norwegianforum.net

Svar