The two cylinder blog
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37907
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: The two cylinder blog
Tøft, tomsnes!!
Gratulerer!!
Gratulerer!!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- MaxTron
- Innlegg: 2543
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
Re: The two cylinder blog
He-He, kanskje nå sånt ja Uansett drittøff ja!!ArcticTiger skrev:Ja tøff som juling i hvert fall, det er sikkert Jeg lurte litt på om det kanskje var en StreetFighter med Cruiser-motor - det blir jo en..... StreetCruiser
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
Re: The two cylinder blog
huff, ikke bland inn sjellsord som cruiser her, denne sykkern er altfor tøff til det.
- MaxTron
- Innlegg: 2543
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
Re: The two cylinder blog
Enig i det, det eneste slektskap den har med Cruiser er at motoren kommer fra en. Men går ut fra at den er tuna helt annerledes.pelsen skrev:huff, ikke bland inn sjellsord som cruiser her, denne sykkern er altfor tøff til det.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: The two cylinder blog
Ja det der "Cruiser" begrepet er jo litt ...betent for noen av oss. Men hvilken betegnelse ville du gitt den da Pelsen? Dreiemomentet er vel, som nevnt, det store fortrinnet med motorn. Det har jeg sansen for, skikkelig "grunt" fra tomgang og til turtallsperra tarn
Skal bli artig med din første street report Tomsnes
Skal bli artig med din første street report Tomsnes
Re: The two cylinder blog
Trenger ikke være så rart... En V8'er kan jo være tørst... Dogde Ram f.eks....Geir skrev:Ser frem til bildene. Hva i himmelens navn har dere kjørt med? 1,88 liter på milen tyder på noe stridsvognlignende...tomsnes skrev:Etter 85 mil med henger, og 160 liter bensin forbrukt, har Twister og tomsnes endelig kommet hjem til Sandefjord.
118D'en min brukte 0,9 på snøføre med boggitilhenger og en 300-400 kilos ATV på.
Brukte nesten en desiliter mer enn vanlig bare den får en henger på seg.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Re: The two cylinder blog
det passer vel best å kalle den street-fighter. Den ser ut til å ha et chassi som kan håndtere mye motor.
Jeg har jo en stor twin selv, KTM RC8R, det er en 1200 og det er litt grunt der også. Den løfter hjulet hvis jeg ikke er forsiktig.
Jeg tipper at Yamaha har tunet om motoren litt, for mye grunt i et slikt chassi blir litt for mye hjulløft.
Jeg har jo en stor twin selv, KTM RC8R, det er en 1200 og det er litt grunt der også. Den løfter hjulet hvis jeg ikke er forsiktig.
Jeg tipper at Yamaha har tunet om motoren litt, for mye grunt i et slikt chassi blir litt for mye hjulløft.
Re: The two cylinder blog
Vel... dette var faktisk med en ganske ny Honda accord 2,0 automat!!!!Onsløv skrev:Trenger ikke være så rart... En V8'er kan jo være tørst... Dogde Ram f.eks....Geir skrev:Ser frem til bildene. Hva i himmelens navn har dere kjørt med? 1,88 liter på milen tyder på noe stridsvognlignende...tomsnes skrev:Etter 85 mil med henger, og 160 liter bensin forbrukt, har Twister og tomsnes endelig kommet hjem til Sandefjord.
118D'en min brukte 0,9 på snøføre med boggitilhenger og en 300-400 kilos ATV på.
Brukte nesten en desiliter mer enn vanlig bare den får en henger på seg.
den måtte slite på max mye av tiden... Så vi fant vel ut at om vi hadde tatt 5,2ltr V8 jeepen min, hadde vi nok spart bensin!!..
Tomsnes; sovnet??
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- MaxTron
- Innlegg: 2543
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
Re: The two cylinder blog
Hvorfor MÅ denne sykkel i bås? Det finnes da ingen bås den egentlig passe i!pelsen skrev:det passer vel best å kalle den street-fighter. Den ser ut til å ha et chassi som kan håndtere mye motor.
Jeg har jo en stor twin selv, KTM RC8R, det er en 1200 og det er litt grunt der også. Den løfter hjulet hvis jeg ikke er forsiktig.
Jeg tipper at Yamaha har tunet om motoren litt, for mye grunt i et slikt chassi blir litt for mye hjulløft.
Den er vel litt i slekt med Buell, og Monster, men den er heller ikke det samme som noen av dem...
Anyway! Den er KUL, TØFF og den er sæ sjøl!! Og den er ikke dusinvare! alle positive ting "i mi bok"
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
Re: The two cylinder blog
får vel håpe at flere fabrikker finner på å ta svære, daffe cruisermotorer, tune dem om og bruke dem til noe fornuftig :[-o<
- Geir
- Innlegg: 810
- Registrert: 29 mar 2009, 01:24
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
- Sted: Sør for Bergen...
Re: The two cylinder blog
Vel, min arbeidsbil - en -99 Blazer med V6 bensin - øker på med en halvliter på milen med boogihenger og en pakke gipsplater (ca 750 - 800 kg) og slurper unna lette 1,5 l/mil ved det oppsettet. Med det i tankene synes jeg at 1,88 l/mil med en sykkel på hengeren heftig...Onsløv skrev:Trenger ikke være så rart... En V8'er kan jo være tørst... Dogde Ram f.eks....Geir skrev:Ser frem til bildene. Hva i himmelens navn har dere kjørt med? 1,88 liter på milen tyder på noe stridsvognlignende...tomsnes skrev:Etter 85 mil med henger, og 160 liter bensin forbrukt, har Twister og tomsnes endelig kommet hjem til Sandefjord.
118D'en min brukte 0,9 på snøføre med boggitilhenger og en 300-400 kilos ATV på.
Brukte nesten en desiliter mer enn vanlig bare den får en henger på seg.
Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
- Geir
- Innlegg: 810
- Registrert: 29 mar 2009, 01:24
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
- Sted: Sør for Bergen...
Re: The two cylinder blog
Yepp, det skal ikke forundre meg. Stakkars Hondaen... Uansett; vel verdt det hele når man ser sykkelen!Twister skrev:[klippe...]
Vel... dette var faktisk med en ganske ny Honda accord 2,0 automat!!!!
den måtte slite på max mye av tiden... Så vi fant vel ut at om vi hadde tatt 5,2ltr V8 jeepen min, hadde vi nok spart bensin!!..
Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Sted: Skien
Re: The two cylinder blog
Hvorfor må egentlig noen sykler i bås? Hvis jeg liker en sykkel, gjør jeg det uansett hvilken bås den havner i!MaxTron skrev:Hvorfor MÅ denne sykkel i bås? Det finnes da ingen bås den egentlig passe i!pelsen skrev:det passer vel best å kalle den street-fighter. Den ser ut til å ha et chassi som kan håndtere mye motor.
Jeg har jo en stor twin selv, KTM RC8R, det er en 1200 og det er litt grunt der også. Den løfter hjulet hvis jeg ikke er forsiktig.
Jeg tipper at Yamaha har tunet om motoren litt, for mye grunt i et slikt chassi blir litt for mye hjulløft.
Den er vel litt i slekt med Buell, og Monster, men den er heller ikke det samme som noen av dem...
Anyway! Den er KUL, TØFF og den er sæ sjøl!! Og den er ikke dusinvare! alle positive ting "i mi bok"
Men når det er sagt, så setter jeg nok både ting og mennesker i bås jeg også, er vel kanskje sånn vi bare gjør...?
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: The two cylinder blog
Når jeg brakte dette med "segment/bås" på banen, så tenkte jeg først og fremst på hva slags egenskaper sykkern har. Hva egner den seg best til? Jeg har aldri sett noen slik sykkel før, og aner ikke hva den står for
Jeg liker mange slags sykkler, det har ikke noe med det å gjøre. (Øhh, men det må stå Tiger på de da )
Disse gruppene vi plasserer sykkla i sier jo litt om hva sykkern er god for, du skjønner hva en R-sykkel, eller en Cruiser er for noe.
Kanskje den passer i en ny gruppe, som vi rett og slett kan kalle: FREKK
Jeg liker mange slags sykkler, det har ikke noe med det å gjøre. (Øhh, men det må stå Tiger på de da )
Disse gruppene vi plasserer sykkla i sier jo litt om hva sykkern er god for, du skjønner hva en R-sykkel, eller en Cruiser er for noe.
Kanskje den passer i en ny gruppe, som vi rett og slett kan kalle: FREKK
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Sted: Skien
Re: The two cylinder blog
Ja, eller HEFTIG!ArcticTiger skrev:Når jeg brakte dette med "segment/bås" på banen, så tenkte jeg først og fremst på hva slags egenskaper sykkern har. Hva egner den seg best til? Jeg har aldri sett noen slik sykkel før, og aner ikke hva den står for
Jeg liker mange slags sykkler, det har ikke noe med det å gjøre. (Øhh, men det må stå Tiger på de da )
Disse gruppene vi plasserer sykkla i sier jo litt om hva sykkern er god for, du skjønner hva en R-sykkel, eller en Cruiser er for noe.
Kanskje den passer i en ny gruppe, som vi rett og slett kan kalle: FREKK