Større sykkel :)

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brumme
Innlegg: 23
Registrert: 21 jan 2011, 21:21
Motorsykkelen din: Honda CBF 600 S

Større sykkel :)

Legg inn av Brumme »

Hei :)

Virket som et hyggelig forum så da var det vel på tide og stikke formelt innom 8)

Nylig registrert på forumet men vært innom og lest en del :)

Noen som har noen kjennskap til Kawa GTR eller ZZR1400?

frister veldig, men de er jo en del større en Honda CBF 600 S som æ har farta rundt med ca 5,5k km nu i høst.

Hondaen er god å kjøre men føles litt liten så da har vel kubikksyka sneia innom her :redface

Ser og en del på Yamaha FJR 1300, men ville ha en litt mer sporty sak,har ikke prøvd den enda men har fått høre den ikke er så sporty??

Må vel si at æ har lyst på en sportstourer :D

Prøvde Honda VFR1200 før sesongen ga sæ,og wow :thumleft likte den godt. men heftig pris :s

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Større sykkel :)

Legg inn av Globe »

Heisann Brumme :vs og velkommen til oss her på mcsiden.no :[-o<

JA. dette med kubikksyka er nok et kjent fenomen for mange her...ikke alle..men for mange ;e

Ser at du nevner ZZR1400 blant de du vurderer....her har vi medlem svolp som er veldig nære å skaffe seg en slik, han nevnte det i denne tråden.

Ellers...så skal det bli spennende å følge med på hva du velger å gjøre...for du har tenkt å holde oss oppdatert?? :[-o< ;e

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Større sykkel :)

Legg inn av AJ »

Jeg var på "prøver'n" i sommer og endte opp med en Triumph Tiger 1050 og solgte TDM 900'en som jeg hadde hatt siden den var ny høsten 2006. Snaue 60.000 km sto telleren på da.

Da jeg prøve sykler var det på nippet at jeg kjøpte Kawaski ER6N, som jeg falt fullstendig for. Fantastisk flott sykkel!
Prøvde også en Moto Guzzi 1200 Sport, som jeg ikke fant meg helt til rette på. Litt bedre med Aprilia Shiver, men heller ikke den fikk "kryss i alle boksene"...

Så ble det Tiger'n, mye fordi den har mange gode fellestrekk med TDM. Omtrent samme kjørestilling, sittehøyde og motorkarakteristikk, dvs. mye dreiemoment der du trenger det mest på turtallsskalaen. Føles som at TDM'en er en liten smule raskere i aksellerasjon, mens Tiger'n har mer krefter, som det er greit å ha med passasjer og bagasje.

Så for meg har begge disse syklene vært store nok både i fysisk størrelse og effektmessig og jeg har ikke behov for noe som er større. Noen vil kanskje men at jeg ble angrepet av kubikksyken da jeg gikk fra en sykkel på 900 kubikk til en som har 150 kubikk mer, men jeg tør likevel påstå at kubikkstørrelsen i seg selv ikke var grunnen til at jeg byttet ut TDM'en.

Poenget for den som ønsker større sykkel er, tror jeg, ønske om mer krefter i et visst turtallsområde for å slippe å gire så mye.
Og jeg lurer på om man kanskje får maks uttelling i så måte ved å velge en 900 til 1100 kubikks MC.
Da får man en kjapp og dravillig MC som er rimelig letthåndterlig og lettkjørt og som ikke veier altfor mye.

1300, 1400 og 1600 kubikk synes jeg personlig blir litt "overkill" og passer kanskje best som rene langtursykler på veier vi ikke har så mye av her i Norge.

Men bevares! det er mange forskjellige syn på dette med kubikk.
Hvor mye har man egentlig behov for? Det er vel kanskje det som er det sentrale spørsmålet.

Hadde jeg kjørt kun alene ville jeg mest sannsynlig endt opp med den utrolig friske, morsomme og svært lettkjørte Kawa ER6N etter prøveturen i sommer. Den sykker'n ga meg en virkelig god kjørefølelse.
Men så ble det altå en Tiger 1050 og jeg angrer ikke på det kjøpet, ikke minst fordi den viser seg å være en svært god tursykkel for.

Ikke lett å velge, men prøvekjør mange og gjør en så objektiv analyse og vurdering som mulig av hva du egentlig har lyst på og ikke minst behov for. Og mitt oppe i dette skal du selvfølgelig også la lyst og følelser få slippe til.
Men jeg tror det er lurt å løsrive seg litt fra tanken om at man trenger mye kubikk bare fordi man kanskje ikke er 100 % fornøyd med kreftene i den sykkelen man har i dag. En annen motorkarakter med omtrent samme kubikk kan også være løsningen. Nettopp fordi dreiemomentet er annerledes på turtallskurven og kan dermed bidra til en helt annen kjøreopplevelse.

Uansett så ønsker jeg deg lykke til i jakten på ny sykkel og før jeg glemmer det, velkommen hit til MCsiden.no :thumleft
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Større sykkel :)

Legg inn av MaxTron »

Kubbukksyken? Alldri hørt om :scratch :lol

Seriøst: har ikke prøvd de to sykklan du vurderer, men er jo mange gode råd over her, mitt råd er PRØVEKJØR, langt og lenge vist du har muligheten!! OG vist du har tengt å kjøre mye og lange turer villa æ gått fir den med kardang..
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

VTECeren
Innlegg: 5
Registrert: 08 jan 2011, 00:44
Motorsykkelen din: Honda VFR800 2007
Kontakt:

Re: Større sykkel :)

Legg inn av VTECeren »

Bytta inn cbr1000f mot vfr800 har 30hk og 20nm mindre. men eg har ein mc som e heilt super til dagsturer og snartur bort i butikken, grei nok på langtur. cbr`n var for tung til korte turer men heilt super på langtur. kjører mc fra april og til kulden kjem på høsten, blir 1 langtur i løpet av sessongen (ca 14 dagers tur) kjører ca 15 - 20k i sessongen. føler eg har valgt riktigt no :-)

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Bosted: Trondheim

Re: Større sykkel :)

Legg inn av Bubbu »

MaxTron skrev:Kubbukksyken? Alldri hørt om :scratch :lol
Tror det er noe kyra har :lol
(The Beast )

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Større sykkel :)

Legg inn av MaxTron »

Bubbu skrev:
MaxTron skrev:Kubbukksyken? Alldri hørt om :scratch :lol
Tror det er noe kyra har :lol
Akkurat ja, var snakk om noe... munn og kubbikksyke eller nånting i den dur for nån år siden ja :-J
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Fidel
Innlegg: 394
Registrert: 07 nov 2008, 10:35
Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica

Re: Større sykkel :)

Legg inn av Fidel »

Svaret er som alltid: Moto Guzzi ;-)
HP

http://www.ridenorway.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Større sykkel :)

Legg inn av MaxTron »

Fidel skrev:Svaret er som alltid: Moto Guzzi ;-)
Ja-Jo, Moto Guzzi Norge er er vel en flott tursykkel!?!
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Bosted: Stavanger

Re: Større sykkel :)

Legg inn av Svolp »

Hei brumme, dette er frekke frekke kubikkmonstere!

Jeg har prøvd både GTR, ZZR og FJR så her er min mening om de forskjellige!
Første sykkelen jeg prøvde var yamaha sin FJR. Motoren til FJR er en modernisert R1 motor med lavere register som gjør den til en utmerket touringmaskin. Du får også denne modellen med slureklutch men det har jeg ikke prøvd. Jeg syntes den var utrolig konfortabel og "lettkjørt" til og være såpass stor. Lett og balansere og krefter i fleng, hærlig låt fra motor også men noe vibrasjoner var det. En del duppeditter og vindskjerm som du kan justere automatisk, er også kardang og ikke kjede mener jeg og huske. Yamaha`n er også den billigste trur jeg men den har også da den minste motoren.

Jeg digga denne sykkelen helt til jeg prøvde ZZR1400, My god! Det er sykkel det..
Den største forskjellen FJR og ZZR syntes jeg var sittestillingen og effektregisteret, på meg som er 185 er det mye mer aggresiv kjørestilling på ZZR.. Rødmerket på ZZR starter på 11.000 mens på FJR starter det på 9000. Ergo, ZZR er bygget litt anderledes en FJR og er noe frekkere turtallsmessig.. ZZR har også 50hk mer en FJR og GTR. Hadde over 150 km/t med ZZR og da var jeg fremdeles i 2.gir og trengte ikke og skifte med det første for og si det slik. :[-( Dog, klarer jo sykkelen godt over 300km/t så er du tøff nok er det ikke et spørsmål om hvis, men tid du runder speedometeret.
En annen ting som skilte seg litt ut var lyden, det var nesten helt lydløst.. Kjørte sådan på en rolig dag men det var helt merkeligt.. ZZR`n glir gjennom lufta så lydløst at det eneste du hører er motorduren. Den eter vind til frokost og er utrooolig komfortabel selv med den litt mer fremover lente stillingen.. ZZR er også en Kjededrevet sykkel i motsetning til FJR og GTR. Skal jeg nevne noe negativt må det bli at den er ganske så slapp under 5000. Ta beskrivelsen "slapp" med en klype salt men til og være nesten 200hk føles det litt rart. Uansett så driver jeg og pruter på en nå og håååper meg og selger blir enige.

GTR var mer lik FJR komfort messig, dog er motoren 1400 kubikk med "bare" 155hk. Selv om rødmerkingen er på 10500 syntes jeg den var mer lik FJR en ZZR. GTR er stooor og tung men også lett og kjøre syntes jeg. Er ingen erfaren sjåfør på store maskiner men syntes alle var lette og beherske etter kort tid. Lite vibrasjoner og vindstøyen var som på FJR`n. Mener at det er samme motor som i ZZR men at den er tuna ned en del for og få bedre bunndrag. Eneste er at den er ganske lat denne også under 5000 rpm til og ha 155hk... Instrument panelet er nesten likt på GTR og ZZR men nå er begge kawasaki så noe annet er vel ikke og forvente. Alt i alt en finfin sykkel men også den dyreste av disse tre. Hvertfall hvis du skal kjøpe nytt. GTR har også kardang!

Det var mine erfaringer fra disse trolla, alle er skikkelig flotte maskiner så valget til den enkelte trur jeg blir personelig. For min del blir det ZZR pga motoren, utsende og komfort. Felles for alle tre er at forsikringen er ganske drøy. Hvertfall for en på min alder og situasjon! VFR har jeg ikke prøvd da den ikke er helt "meg".

Uansett sykkel trur jeg du kommer til og bli kjempe fornøyd, kjører selv 650 . Min og disse er to forskjellige verdener, uten tvil!

Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Større sykkel :)

Legg inn av Kawasaki »

Svolp skrev: kjører selv 650 . Min og disse er to forskjellige verdener, uten tvil!

Kenneth
En ungdom som har forstått det. Det er rett og slett ingenting som slår kubikk. :thumleft

Bare så synd at jeg ikke forstod det selv,da jeg var yngre og forpliktelsene var mere ego-sentrert :sk?

Bare kjør forsiktig,hvis du ender opp med "beistet"
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Bosted: Stavanger

Re: Større sykkel :)

Legg inn av Svolp »

Hehe kawa..
Skal legge fra meg horna når jeg drar på tur.. Selv om det til tider er vanskelig.. :janikk
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Større sykkel :)

Legg inn av Bringisen »

Jeg er veldig enig i AJ sitt innlegg og tenker likt akkurat der.

Selv har jeg gått både opp og ned når det gjelder kubikk og har erfart at det er så mye mer enn kubikk som teller i valg av en motorsykkel.
Motorkarakter er svært viktig og denne karakteren må passe din kjørestil.
En sykkel med moderat kubikk kan ha et bedre egnet mellomregister (der man ferdet mesteparten) enn en sykkel med masse kubikk.
Dessuten har man ikke alltid behovet for de 100hk som ofte er for mye.
Men bevares , så er det alltid kjekt med mer enn man trenger , "man vet aldri når man får brukt for det en vakker dag"(Øystein Sunde)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Større sykkel :)

Legg inn av MaxTron »

Alt for mye er akkurat passe når det gjelder motorsykkel :prop:

Er bare HÆÆÆRLIG å ha bra med krefter fra 2000rpm, og fra 2500rpm har en MYE krefter videre oppover øker det selvfølgelig bare!!

Er helt topp at det ALDRI er sykkelen som har begrensningene i noen som helst plass i det turtallsområdet en bruker under kjøring, er jo ikke praktisk å kjøre under 2500rpm, er DU som er begrensningene aldri kompromiss!!
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Større sykkel :)

Legg inn av tagesk »

Bringisen skrev:Selv har jeg gått både opp og ned når det gjelder kubikk og har erfart at det er så mye mer enn
kubikk som teller i valg av en motorsykkel. Motorkarakter er svært viktig og denne karakteren må passe din kjørestil.
Jeg kjører fortere med min Transalp 650 enn med min BMW GS 1150 når det blir skikkelig svingete.
GS'en er rett og slett for tung.
Det hjelper ikke å kunne dra på når det aldri er noen rette strekker å gjøre det på.

Jeg hadde engang en BMW K1200GT og den var som et tankskip i dette miljøet.
Selv om den sikkert kunne gjøre 250 km/t på rettstrekket var den nærmest ubrukelig her.

Men når vi snakker ferie, og den ferien inkluderer noen tusen km på motorvei på kryss og tvers i Europa, da
er det bare kubikk som gjelder. Og sekstrinns kasse. Har du en ti-timers dag foran deg, da er livet lettere
å leve med 4.000 enn med 6.000 rpm.

På den andre siden: Hadde jeg bare hatt Transalp'en, da hadde vi ikke siktet på Portugal som et "nært" feriemål.
Da hadde vi forblitt heimføinger (den grad man er heimføing når man bor i et fremmed land). Så vidt jeg kan huske
så er 750 ccm det minste som har kommet på besøk til oss (OlaM).
Det er ikke uten grunn!

Mitt råd vil derfor være at om man føler at man bare gi efter for kubikk-syken, så ikke gå fra
650 til 1400. Det kan (meget!) godt tenkes at en 850 vil bringe lykke. Forskjellen i pris fra en 850 til
en 1400 blir ganske mange liter bensin man kan fylle på tanken. Og dekk. Og GPS. Og SPOT Tracker.
Og....

Selv har jeg ikke bruk for hverken mer kubikk eller fler hester enn jeg har. Om jeg ikke har kubikk-syke fordi
jeg her "nok", eller om jeg er imun, det er jo ikke så lett å si. Jeg ønsker meg en 12GS ene og alene fordi
den er 40 kg lettere enn min 1150.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3341
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Bosted: Berger
Kontakt:

Re: Større sykkel :)

Legg inn av rogg »

Jeg har nok lite å bidra med her. Men vil i alle fall be deg prøve syklene før du handler. Ikke sikkert en 1400 passer deg best. Jeg hadde en Honda Shadow 750cc som 1. sykkel. Grei nok, men egnet seg dårlig med to på og lange turer.
Så jeg gikk til BMW og handlet en 99.mod 1100 RT. Den med boksermotor. Denne sykkelen trives jeg veldig godt på. Har kjørt den i 4 sesonger, og kommer til å kjøre mange til.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brumme
Innlegg: 23
Registrert: 21 jan 2011, 21:21
Motorsykkelen din: Honda CBF 600 S

Re: Større sykkel :)

Legg inn av Brumme »

Takker for kjappe og fine svar :)

Gjorde "tabben" med cbf'en, god sykkel,men den eneste æ prøvde :) ville bare ha sykkel så æ nådde noen kilometer for sesongen gikk hen og ble vinter.

Gikk egentlig og så på større sykler men "alle" æ snakka med anbefalte 600ccm som en grei starter sykkel. Mye snakk om å ha en sykkel man ikke blir redd å kjøre, så gikk for en liten en,bommert!!

Skal nok prøve flere før neste kjøp, mye snasne godsaker ute i verden.

Lista e bynt å bli lang over sykler som må prøves :)

Takker for fine svar om fjr,zzr og gtr'en :) må nok pine mæ gjennom prøvekjøring av de mopedene.

Akkurat vært å sett på triumph st 1050, bare så synd man ikke får prøvekjørt noe nu i kulda :(

Gleder mæ til messa på lillestrøm, her også vurdert den nye cbf 1000 som kommer i år, litt spent på nye vfr'n óg.

Ble ikke jul i 2010 siden vi vær i thailand og Cruisa rundt med scootere,så utsatte den til messa :)

P.s Aj så på tiger'n og,liker den godt :)

Takker igjen for mange svar og fin mottakelse på forumet :)

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Større sykkel :)

Legg inn av ArcticTiger »

Jeg har sykkler rundt 1000ccm, og syns det er "nok". Det blir selvfølgelig aldri nok, klart det.
Men jeg stusser litt Svolp, når du sier du syns en 1400kubikker er "lat" under 5000 omdr. Er det virkelig mulig?? Skikkelig bånndrag, og forøvrig drag over hele registeret, burde jo nettopp være en storkubbikers fordel??

Sånn var iaffal den gamle 1200 Banditen min, aldri nødvendig å gire ned fra høyeste gear (5.) ved forbikjøring, bare en lett vridning med rulla og vips fra 80 til 170 på noen få billengder. Godt drag fra 3000.

Det samma med 1050 Tigern, den drar reint fra 2000 og har skikkelig kraft fra 3500.

Begge disse sykkla er selvfølgelig puslinger mot en 200hk 1400kubikker, men de er lettkjørte, hendige sykkler som gir kjøreglede i massevis, og plass nok til en sjåffør på 196cm og 115kg dauvekt :thumleft

Og en 1050 Tiger triple motor, den brummer fint den, Brumme :knegg

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Bosted: Stavanger

Re: Større sykkel :)

Legg inn av Svolp »

ArcticTiger skrev:Jeg har sykkler rundt 1000ccm, og syns det er "nok". Det blir selvfølgelig aldri nok, klart det.
Men jeg stusser litt Svolp, når du sier du syns en 1400kubikker er "lat" under 5000 omdr. Er det virkelig mulig?? Skikkelig bånndrag, og forøvrig drag over hele registeret, burde jo nettopp være en storkubbikers fordel??
Du har helt rett men slik er det desverre ikke og det er ganske latterlig.. Som tidligere sagt.. Ta det med en klype salt hva lat er i den sammenheng men når det er 200hk og 1.4l motor på 240kg trudde jeg at det skulle være et BRUTALT bunndrag i hele registeret. Samme gjelder på GTR, også fra kawasaki og samme type motor..
Når jeg kom hjem googlet jeg litt og det går noen poster om nettopp dette. Noen mener at når EURO4 kravene kom ble det gjort ett eller annet med motor/eksos(Har ikke peiling på teknisk) med sykkelen som gjorde at den mista en del av "puffen" på lavere rpm. Skal sies at dette bare skal gjelde 06-08 modellene og at 09,10 og 11 er utbedret og skal fungere strålende. Sykkelen jeg prøvde var en 07 og den jeg vil kjøpe er en 09 men har ikke fått prøvekjørt denne ennå. Skulle gjerne presisert det i første post. Brumme. Sats på en GTR eller ZZR 09 eller nyere for og eleminere det problemet.

Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brumme
Innlegg: 23
Registrert: 21 jan 2011, 21:21
Motorsykkelen din: Honda CBF 600 S

Re: Større sykkel :)

Legg inn av Brumme »

Jaja har vel egentlig sånn smått begynt å revurdere zzr'en, sjekka forsikring idag :)

woohaa,bilsport og mc 22 000 med kun ansvar :) de ville ikke forsikre delkasko eller fullkasko :)

Gjensidige skulle "bare" ha litt over 8 000 for full kasko med 75% bonus :)

Kunne sikkert levd med den siste prisen, men gtr'en havna bare på 3800 hos begge selskapan. Fjr 1300 ble jo noe rimeligere med 2800 hos gjensidige :)

Altfor lenge til prøvekjøring :( selv messa i lillestrøm føles ut til å være år unna :(

Hardt ramma av pms nu :)

Skal dra å sikler mer på 1050'en på lørdag, graarud i sarpsborg har jo kawa-dag på lørdag :)

Brumme
Innlegg: 23
Registrert: 21 jan 2011, 21:21
Motorsykkelen din: Honda CBF 600 S

Re: Større sykkel :)

Legg inn av Brumme »

P.s Svolp ser på 2010/2011 utgavene av gtr og zzr :) nytt ubesudlet leketøy :)

Litt sær på det punktet :) gammel bil,ny sykkel!! Viktig å prioritere i livet :D

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Bosted: Stavanger

Re: Større sykkel :)

Legg inn av Svolp »

Brumme skrev:gammel bil,ny sykkel!! Viktig å prioritere i livet :D
Eller begge deler :knegg
Fra spøk til alvor, skrev i en annen post her på siden resultatet etter dagens erfaring rundt ringe runden jeg hadde til de forskjellige forsikringselskapene.

Jeg bare klipper og limer så ser du hva jeg måtte "slite" med helt til KLP kom inn og redda dagen.

ZZR1400 FULL KASKO

Forsikringselskaper:
STOREBRAND: Venter ennå på tilbud
FRISK : NEI (For mye risiko mtp alder og type sykkel)
UNISON : NEI (26 år år på MC)
Bilsport&MC : NEI (Kun ansvar forsikring)
TERRA : 45.000 kr (Enkelforsikring)
IF : 40.500 kr (Enkelforsikring)
NEMI : 36.200 kr (Enkelforsikring)
GJENSIDIGE : 22.635 kr (Totalkunde)
FRENDE : 21.655 kr (Totalkunde)

Hold på hatten boys and girls!

KLP : 12.100 kr (Enkeltkunde)

Kriteriene som jeg har er som følger: 24år, full kasko, garasje, fg godkjent skivelås med alarm, startsperre, ingen andre brukere under 24 og komplett kjøreutstyr.

Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brumme
Innlegg: 23
Registrert: 21 jan 2011, 21:21
Motorsykkelen din: Honda CBF 600 S

Re: Større sykkel :)

Legg inn av Brumme »

Snakka med KLP :)

De spurte etter hk og vekt,fikk det og NEI det er ikke en sykkel vi forsikrer :D

Så kordan du har fått tilbud på 12 tusen vet æ ikke,men prisen er jo ikke gærn med tanke på alderen din :)

Billigste æ har kommet ut med er fortsatt 8500 på gjensidige og det med 75% bonus :)

Skla sjekke mer opp 1050'en :) fin sykkel den og da,vel det er mye fint der ute :jada:

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Bosted: Stavanger

Re: Større sykkel :)

Legg inn av Svolp »

Så merkelig, det er jo tøys..
Snakket med dem på onsdag og har jo tilbudet skrevet på mail.

Triumphen er jo fin, fin pris også!

Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Bosted: Brumunddal

Re: Større sykkel :)

Legg inn av Intruder »

:terge :\m/: Burde vel hatt større ja.....damene sier at det ofte er størrelsen det kommer
an på ved mange anledninger.. :skriver :mc2
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar