Hva gjør du akkurat nå?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
GSXR-Erling
Innlegg: 69
Registrert: 09 nov 2023, 20:04
Motorsykkelen din: XT1200Z 2011

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av GSXR-Erling »

1: skriver her :)
2: lurer på om det blir skitur med hodelykt imorgen
3: tatt ny hel Dainese skinndress ut fra kaldt garderobeskap, må bare ha den litt på imorgen :)
Har nu:
YZ250F, VTR1000F, RSV1000R, XT1200Z og R6 (bane). :)

ErikW
Innlegg: 696
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av ErikW »

Nå er det detailing og coating av nysykkelen i dag + ny vindskjerm.
IMG_3249.jpeg
IMG_3250.jpeg
Også polert og Coatet Suzuki DR650 grus sykkelen
IMG_3251.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av rolf-arne »

På tur over Tanafjorden, fremme i Vadsø i morra tidlig.... litt sjøgang , det betyr litt "skalling",
Så det blir litt som å skulle sove i en gyngestol.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

mekkern
Innlegg: 7591
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av mekkern »

Fyller tarmene etter tur på sykehus.. :crazy:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

mekkern
Innlegg: 7591
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av mekkern »

Akkurat nå lurer jeg på hvordan det går med finansmarkedene når AI tar over handelen-når alt blir styrt av logaritmer og kunstig intelligensroboter-hvor ligger da fortjenestepotensialet? samme med valutamarkedene...
De med den ferskeste programvaren som vinner eller?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

GSXR-Erling
Innlegg: 69
Registrert: 09 nov 2023, 20:04
Motorsykkelen din: XT1200Z 2011

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av GSXR-Erling »

Bytter ut alle 7 bremseslangene på min Xt1200Z -11.
Disse leverte på 5 dager: https://www.probrake.de/
Har nu:
YZ250F, VTR1000F, RSV1000R, XT1200Z og R6 (bane). :)

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av rolf-arne »

rolf-arne skrev:På tur over Tanafjorden, fremme i Vadsø i morra tidlig.... litt sjøgang , det betyr litt "skalling",
Så det blir litt som å skulle sove i en gyngestol.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Straks hjemme igjen , med samme hurtigruta, Polarlys.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 767
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Audi Mannen »

mekkern skrev: 23 jan 2024, 20:13 Akkurat nå lurer jeg på hvordan det går med finansmarkedene når AI tar over handelen-når alt blir styrt av logaritmer og kunstig intelligensroboter-hvor ligger da fortjenestepotensialet? samme med valutamarkedene...
De med den ferskeste programvaren som vinner eller?
Kunne ikke dy meg og må spørre, Bruker du det? i tilfellet hvilken? Har en sønn som maser om vi skal se på en slik løsning, men jeg har ikke tid nok til å sette meg godt nok inn i det.
Ducati Multistrada V4S - 2021

mekkern
Innlegg: 7591
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av mekkern »

Audi Mannen skrev: 24 jan 2024, 13:33
mekkern skrev: 23 jan 2024, 20:13 Akkurat nå lurer jeg på hvordan det går med finansmarkedene når AI tar over handelen-når alt blir styrt av logaritmer og kunstig intelligensroboter-hvor ligger da fortjenestepotensialet? samme med valutamarkedene...
De med den ferskeste programvaren som vinner eller?
Kunne ikke dy meg og må spørre, Bruker du det? i tilfellet hvilken? Har en sønn som maser om vi skal se på en slik løsning, men jeg har ikke tid nok til å sette meg godt nok inn i det.
Nei ikke pr.dd. men synes det er spennende.
Dog lurer jeg på om dette egentlig vil ha noen nytte da de fleste vil ha AI-roboter som trader mot hverandre om kun kort tid.
Da er det kun ren flax og insidehandel som gjenstår som fortjeneste.
Men er en nok i forkant med god programvare vil en sikkert kunne ha en fortjeneste-men de fleste med penger bak seg er nok allerede i sving er jeg redd.
Sist redigert av mekkern den 24 jan 2024, 15:23, redigert 1 gang totalt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av dypen »

Tittet på innlegg til @mekkern men kunstig intelligens (AI) har jeg ikke brukt tid på :scratch
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

mekkern
Innlegg: 7591
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av mekkern »

dypen skrev: 24 jan 2024, 15:22 Tittet på innlegg til @mekkern men kunstig intelligens (AI) har jeg ikke brukt tid på :scratch
Etter kort tid vil jo AI kunne se trender og potensialer tusenvis ganger raskere enn vi mennesker-men noen har jo et talent uten like da.
Inntil maskinene kopierer og videreutvikler dette. og da snakker vi om MEGET kort tid hvis en har en https://www.livescience.com/quantum-computing
og selv om vi ikke er helt der i praktisk bruk så er supercomputerne i full sving.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1297
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Gammelsmurfen »

mekkern skrev: 24 jan 2024, 15:32
dypen skrev: 24 jan 2024, 15:22 Tittet på innlegg til @mekkern men kunstig intelligens (AI) har jeg ikke brukt tid på :scratch
Etter kort tid vil jo AI kunne se trender og potensialer tusenvis ganger raskere enn vi mennesker-men noen har jo et talent uten like da.
Inntil maskinene kopierer og videreutvikler dette. og da snakker vi om MEGET kort tid hvis en har en https://www.livescience.com/quantum-computing
og selv om vi ikke er helt der i praktisk bruk så er supercomputerne i full sving.
Det er riktig det, pr. nå er det noen ting som funker meget bra, mens andre ting er ganske langt unna.

F. eks. så er ChatGPT veldig bra på kode (programmeringsspråk), både ved at man beskriver hva man trenger på en grei måte, eller limer inn kode man har skrevet selv for debug. Førstnevnte blir sjelden 100% så man må kunne språket for å fikse litt på det, men man får utrolig mye gratis.
En annen ting den er bra på er å fikse på oppsettet/formattering på et dokument, avsnitt etc. men man bør jo være litt bevisst på hva man putter inn der...
Aksjer vil den ikke svare på, det har den tydeligvis fått beskjed om i koden om å ikke gjøre :D
Tallknusing og analyse av data med god input er AI (eller KI om man vil) veldig bra på, en del annet krever fortsatt en hjerne.

Men hva man putter inn og hvordan er ganske avgjørende for resultatet, shit in=shit out det gjelder her også.

Kanskje Kjerkol har brukt ChatGPT :scratch

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av dypen »

Tittet litt på ChatGPT … Hvis jeg husker så er det bare å registrere konto og gratis å bruke …
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

ErikW
Innlegg: 696
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av ErikW »

Sitter og bestiller nye Continental TKC70 fremdekk til GS`n
Velger de igjen..

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1297
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Gammelsmurfen »

dypen skrev: 24 jan 2024, 23:34 Tittet litt på ChatGPT … Hvis jeg husker så er det bare å registrere konto og gratis å bruke …
Det er riktig, helt gratis.
Men det er også mulig å benytte det programmatisk via API eller i næring, da koster det penger.
Det er jo litt gøy når du ikke er helt fornøyd med resultatet, forteller hvorfor eller hva som er feil
så retter eller utbedrer den resultatet.
Bare å leke seg litt med det @dypen, så blir det også enda bedre da man selv får litt erfaring med hvordan det funker.

Svar