Visir

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Visir

Legg inn av Cbr »

Vurdere nytt visir på min XR 1000 hjelm, selv om den går ut på dato iløpet av året. Ser på Sota og Silver. Hva er best/kuulest? Hjelmen er svart. Er det et veldig problem iforhold til mørke tunneler? I mcbutikk der mente de det hva et problem å ville ha meg over på sota bare øverst på visiret i blått. Men det ser ikke så kuult ut.

Poenget er å få hjelmen kuulere ut + at andre ikke kan se at jeg ser på de.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Visir

Legg inn av Globe »

Jeg kjøpte meg en XR-1100 i fjor, valgte sort visir i tillegg til det blanke. Har ikke problemer ved kjøring i tuneller med det svarte. Har med meg blankt visir ved lengre turer, for ved skumring, sen kveld, sent ti sesongen.......ja da blir det mørkt :knegg

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Visir

Legg inn av Cbr »

Ok. Tror jeg velge Silver, blir sikkert bare litt sota då. Evt skifte til blanke sånn på kveld.

Brukeravatar
Kenny
Innlegg: 36
Registrert: 25 aug 2010, 18:38
Motorsykkelen din: Suzuki SV 650 S 2003

Re: Visir

Legg inn av Kenny »

Når du bytter ut hjelmen kan du kjøpe med innebygde solbriller :jada:
Kjøpte ny ifjor ved mc-butikken på Gausel, fungerer glimrende!

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Visir

Legg inn av Cbr »

Under tråd: Gadgethjørnet :-)

Går jeg nærmere inn på hvorfor det ikke er rette løsningen for meg, vil ha Thermahelmet Halo hjelmen pga dens livreddene teknologi.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Visir

Legg inn av TBI81 »

Svart hjelm og visir er jo en vinner 8) Tunneller er litt ekle i begynnelsen, men det blir en vanesak. Mørke kvelder er et problem (bare prøv med mørke solbriller), men det tar heldigvis bare 10sec å bytte visir ;)

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Visir

Legg inn av Cbr »

Åsså må jeg dra på visir + dille me å ta av og på. Noen av disse tunnellene har bare plass til 1 bil, ingen lys, vannlekasjer og skilt stikke ut fra veggene.

http://www.e-tintproducts.com/index1.html bestilt MX-9 n kan vær blir bra.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Visir

Legg inn av MaxTron »

Nå har Uvex kommet med det de hevder er verdens første hjelm med visir som skifter toning som standard!!
Bilde
http://www.uvex-sports.de/en/uvex-sport ... riotronic/" onclick="window.open(this.href);return false;

Selges i Norge her: http://norsafe.net/?c=vv&vg=2&ug=14&vid=211001" onclick="window.open(this.href);return false;

Dette er dessverre en åpningshjelm, men når noen først har lansert dette, og vist det fungerer bra kommer det helt sikkert til å komme flere modeller :prop: :prop:
Ser ut til at du kan velge om du vil skifte med knapp eller automatisk, og følsomheten på fotocellen kan også velges :thumleft :thumleft
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Visir

Legg inn av Jompa »

TBI81 skrev:Svart hjelm og visir er jo en vinner 8) Tunneller er litt ekle i begynnelsen, men det blir en vanesak. Mørke kvelder er et problem (bare prøv med mørke solbriller), men det tar heldigvis bare 10sec å bytte visir ;)
Løsning: vipp opp visiret når du kjører inn i tunneller.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Visir

Legg inn av Dexter »

Jompa skrev:
TBI81 skrev:Svart hjelm og visir er jo en vinner 8) Tunneller er litt ekle i begynnelsen, men det blir en vanesak. Mørke kvelder er et problem (bare prøv med mørke solbriller), men det tar heldigvis bare 10sec å bytte visir ;)
Løsning: vipp opp visiret når du kjører inn i tunneller.
Løsning: kjøp hjelm med nedfellbart solvisir, f.eks. Schuberth C3. Genial hjelm spør du meg!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Visir

Legg inn av Cbr »

Manuelle nedfellbare visir må du opp te hjelmen med handa hele tia å dra i en slide bryter. Av på, av på.

Visir som reagere på solyset. Irriterrende at det ikke kan slås av, alltid på solbriller, nei takk.

http://www.e-tintproducts.com/index1.html" onclick="window.open(this.href);return false; bestilt MX-9 n kan vær blir bra, omtale komme senere..

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Visir

Legg inn av Banditmannen »

Cbr skrev:Under tråd: Gadgethjørnet :-)

Går jeg nærmere inn på hvorfor det ikke er rette løsningen for meg, vil ha Thermahelmet Halo hjelmen pga dens livreddene teknologi.
Det blir jo egentlig litt smak og behag. Uansett hvilken løsning man velger, om det er sota visir, e-tint visir, innebygd nedfelbar solbrille, eller løse solbriller, må man gjøre noen kompomisser! Enten man prioriterer pris, utsende, tyngde, komfort, og hva det nå måtte være!
Persolig syns jeg min Schuberth C3s innebygde solbrille, fantastiske ventilasjon, i tillegg til åpning da selvfølgelig, er mer en gode nok grunner til å velge den! :janikk

I ytterste konsekvens er jo eneste trygge og holde seg i skyggen, og la vær å kjøre motorsykkel! :janikk
Men så var det det med å leve da... \:D/

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Visir

Legg inn av Cbr »

Smak og behag spille inn og ja. Nei kan ikke slutte å kjøre :)

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Visir

Legg inn av Dexter »

Cbr skrev:Manuelle nedfellbare visir må du opp te hjelmen med handa hele tia å dra i en slide bryter. Av på, av på.

Visir som reagere på solyset. Irriterrende at det ikke kan slås av, alltid på solbriller, nei takk.

http://www.e-tintproducts.com/index1.html" onclick="window.open(this.href);return false; bestilt MX-9 n kan vær blir bra, omtale komme senere..
Jeg ser fordelen med automatikk, men jeg er vel i utgangspunktet litt skeptisk da jeg er redd automatikken kanskje ikke alltid gjør det jeg vil eller reagerer når jeg skulle ønske.

Det at jeg må ta handa opp til hjelmen tenker jeg nesten ikke over... det er min "automatikk" og fungerer akkurat når jeg vil det :knegg

Til slutt er det vel kanskje smak og behag :janikk
Det er det samme for skylda hvem som har den...

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Visir

Legg inn av TBI81 »

Jompa skrev:
TBI81 skrev:Svart hjelm og visir er jo en vinner 8) Tunneller er litt ekle i begynnelsen, men det blir en vanesak. Mørke kvelder er et problem (bare prøv med mørke solbriller), men det tar heldigvis bare 10sec å bytte visir ;)
Løsning: vipp opp visiret når du kjører inn i tunneller.
Jepp, men går greit om det er mye lys ;)

Svar