Steinkastars drøm

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Steinkastars drøm

Legg inn av Steinkastar »

Hei !

Tenkte jeg skulle rable litt før PMs stikker av...
Ja så sitter jeg her, nyter en kald øl og en Cognac. "Sjefen" er ute å fester, mens jeg sitter igjen med min PMS.

Kort og godt om meg:
Født og oppvokst i Kristiansund på Goma, flyttet til Oslo tidlig i 20 årene. Man sier at man blir voksen når man flytter for seg selv, det skjedde ikke meg meg. Måtte runde 30 tallet før "faen sjøl" reiv mæ i nakken.
Voksen og voksen fru Blom, hvordan kan man beskrive en voksen person....ikke lett etter mitt syn. La meg si det på denne måten. Det ble mindre drikking og færre damer...endte faktisk opp men kun en av det motsatte kjønn.

I alle mine ubeskrivelige år, så har ikke MC vært et tema, kun en drøm.
Hadde kamerater som kjøpte seg R1 og de kjørte mindre pent og det gikk som det måtte gå for en av de dessverre RIP.
Jeg tok da et valg om at jeg skulle ikke kjøre opp til tung MC før jeg ble voksen nok.
En kamerat av meg fra Krisitiansund kjørte opp tidlig sommeren 2010 og sendte meg MMS av hans nye "kjæreste", en Honda CBR 900 RR.
Da jeg ankom KR på sensommeren ble det en liten luftetur på hans mc og da var det gjort. Jeg var klar...men var jeg voksen

Ifjor tok jeg lappen på første forsøk og dro fra biltilsynet med skryt fra sensor "Han flesker til" stod det t.o.m.på lappen fra sensor
I garasjen ventet en Yamaha R6...en drapsmaskin, eller "skrævrakett" som vi kaller det. Valget falt på en rød R6, fart og hester hadde ingenting med valget å gjøre. Det var følelsen jeg fikk når jeg så en R6 på Finn.no..valget var lett, noe så nydelig hadd jeg aldri sett.
Hvor lenge var Adam i paradis, for min del ca 2 uker for da kom vognkortet fra Biltilsynet....MC var registrert som lett MC. Dett er selvfølgelig noe jeg skulle ha sjekket i vognkortet ved kjøp, men som en unge på julaften....Ja dere skjønner. Det var full effekt, men avgiftene var ikke betalt.....
Fyren var ærlig og lovet å betale halve av summen det kostet for å registrer den som tung mc, Prisien ble 4500,- Overkommelig, men man kan egentlig ikke kjøre MC (kan og kan) før den da er regga. Ventetiden for time til biltilsynet i Oslo var 3 uker....3 uker...
Endte opp med at jeg fikk time i Drammen 1,5 uke etterpå.....1 oktober var alt klart. Jeg hadde sykkel (lovlig) og jeg hadde lappen. De neste 14 dagene ble tilbrakt på MC ryggen til min bedre halvdels irritasjon. Som nevnt ovenfor...Jeg kjørte rolig, kjørte ikke over evne.....Jeg storkoste meg.
Gleden ved å sette seg på en mc for første gang, lovlig, var ubeskrivelig, jeg hylte av glede inne i hjelmen( tror kanskje naboen hørte meg).
Vinteren har vært lang, hard, grusom, forferdelig og sist men ikke minst HVIT. Nå ser jeg frem til nye eventyr, som f. eks Smia MC, Tyrigrava, MC treff, mange dagsturer, langturer på kryss og tvers av Norge og noen svippturer i Sverige.
Mine MC venner har allerede vært ute å kjørt i år, men siden dette er min "første" sesong, så venter jeg i alle fall til Påsken før jeg triller herligheten ut. Vil ha bare veier uten grus.
Nyttbakdekk er satt på, skinndressen er vel i hus om et par uker. Nye boots/sko blir nok kjøpt på MC messen neste helg
Jeg skal kose meg sesonge 2011. Med MCsiden.no har jeg skjønt at felleskapet er vel så viktig, her er alle informative, oppriktige, hjelpsomme og sist men ikke minst MC GAL!
Gleder meg til å se dere på veiene 2011.

PS! Sorry skriveleifene. Ike lett etter en halvflaske med Cognac Anna :)
Sist redigert av Steinkastar den 06 mar 2011, 19:14, redigert 2 ganger totalt.
Veritas Aequitas

LUHG

Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Re: Steinkastars drøm

Legg inn av Steinkastar »

Steinkastar skrev:Hei !

Tenkte jeg skulle rable litt før PMs stikker av...
Ja så sitter jeg her, nyter en kald øl og en Cognac. "Sjefen" er ute å fester, mens jeg sitter igjen med min PMS.

Kort og godt om meg:
Født og oppvokst i Kristiansund på Goma, flyttet til Oslo tidlig i 20 årene. Man sier at man blir voksen når man flytter for seg selv, det skjedde ikke meg meg. Måtte runde 30 tallet før "faen sjøl" reiv mæ i nakken.
Voksen og voksen fru Blom, hvordan kan man beskrive en voksen person....ikke lett etter mitt syn. La meg si det på denne måten. Det ble mindre drikking og færre damer...endte faktisk opp men kun en av det motsatte kjønn.

I alle mine ubeskrivelige år, så har ikke MC vært et tema, kun en drøm.
Hadde kamerater som kjøpte seg R1 og de kjørte mindre pent og det gikk som det måtte gå for en av de dessverre RIP.
Jeg tok da et valg om at jeg skulle ikke kjøre opp til tung MC før jeg ble voksen nok.
En kamerat av meg fra Krisitiansund kjørte opp tidlig sommeren 2010 og sendte meg MMS av hans nye "kjæreste", en Honda CBR 900 RR.
Da jeg ankom KR på sensommeren ble det en liten luftetur på hans mc og da var det gjort. Jeg var klar...men var jeg voksen

Ifjor tok jeg lappen på første forsøk og dro fra biltilsynet med skryt fra sensor "Han flesker til" stod det t.o.m.på lappen fra sensor
I garasjen ventet en Yamaha R6...en drapsmaskin, eller "skrævrakett" som vi kaller det. Valget falt på en rød R6, fart og hester hadde ingenting med valget å gjøre. Det var følelsen jeg fikk når jeg så en R6 på Finn.no..valget var lett, noe så nydelig hadd jeg aldri sett.
Hvor lenge var Adam i paradis, for min del ca 2 uker for da kom vognkortet fra Biltilsynet....MC var registrert som lett MC. Dett er selvfølgelig noe jeg skulle ha sjekket i vognkortet ved kjøp, men som en unge på julaften....Ja dere skjønner. Det var full effekt, men avgiftene var ikke betalt.....
Fyren var ærlig og lovet å betale halve av summen det kostet for å registrer den som tung mc, Prisien ble 4500,- Overkommelig, men man kan egentlig ikke kjøre MC (kan og kan) før den da er regga. Ventetiden for time til biltilsynet i Oslo var 3 uker....3 uker...
Endte opp med at jeg fikk time i Drammen 1,5 uke etterpå.....1 oktober var alt klart. Jeg hadde sykkel (lovlig) og jeg hadde lappen. De neste 14 dagene ble tilbrakt på MC ryggen til min bedre halvdels irritasjon. Som nevnt ovenfor...Jeg kjørte rolig, kjørte ikke over emne.....Jeg storkoste meg.
Gleden ved å sette seg på en mc for første gang, lovlig, var ubeskrivelig, jeg hylte av glede inne i hjelmen( tror kanskje naboen hørte meg).
Vinteren har vært lang, hard, grusom, forferdelig og sist men ikke minst HVIT. Nå ser jeg frem til nye eventyr, som f. eks Smia MC, Tyrigrava, MC treff, mange dagsturer, langturer på kryss og tvers av Norge og neon svippturer i Sverige.
Mine MC venner har allerede vært ute å kjørt i år, men siden dette er min "første" sesong, så venter jeg i alle fall til Påsken før jeg triller herligheten ut. Vil ha bare veier uten grus.
Nyttbakdekk er satt på, skinndressen er vel i hus om et par uker. Nye boots/sko blir nok kjøpt på MC messen neste helg
Jeg skal kose meg sesonge 2011. Med MCsiden.no har jeg skjønt at felleskapet er vel så viktig, her er alle informative, oppriktige, hjelpsomme og sist men ikke minst MC GAL!
Gleder meg til å se dere på veiene 2011.

PS! Sorry skriveleifene. Ike lett etter en halvflaske med Cognac Anna :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Veritas Aequitas

LUHG

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Steinkastars drøm

Legg inn av tomsnes »

Hei Steinkastar.

Er helt sikker på at vi treffes i løpet av sesongen. Ihvertfall på Tyrigrava.

Mvh.
Tom
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

mekkern
Innlegg: 7593
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Steinkastars drøm

Legg inn av mekkern »

Flott mc.kjenner følelsen av vårskjelven... en ting er å rase litt i den hvite gugga i nabolaget- Men sitringen som lurer i skrotten som ser at det smelter og vet at det snart er mulig med TUR...den er ikke lett å stagge...men sitter å planlegger veier og ruter som skal kjøres når det blir vær og ren asfalt.

Lykke til med første hele sesong-vi sees nok etter veien.

PS det er ikke de første turene som er skumlest, men når du føler dettte er planke-DA skal du passe på.

:mc1 :mc1 :mc1 :prop:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Morten
Innlegg: 111
Registrert: 25 jun 2010, 10:41
Motorsykkelen din: HD 2007 Night Rod Special, 1130 kubikk
Sted: Oslo

Re: Steinkastars drøm

Legg inn av Morten »

Flott skrevet, kjenner meg igjen i det meste....stå på...møte på tyrigrava til sommer´n.
Jeg er han fyren på en Nightrod Harley, lav sykkel, lang mannn (190 høy), "driter " i hva andre kjører, poenget er at man har en felles MC interesse :thumleft
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes"

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Steinkastars drøm

Legg inn av Dexter »

Ja, det er vel mer sannsynlig enn usannsynlig at vi møtes i løpet av sessongen :thumleft Tyrigrava har jeg faktisk ikke vært på enda så dit må jeg jo en tur :janikk
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Steinkastars drøm

Legg inn av AJ »

Flott start på bloggen, Steinkastar :prf
Tror nok vi sees på både Tyrigrava og Smia til våren og sommer'n.
Ta deg gjerne en tur til Vormsund også. Trivelig møteplass det også.

Og hvis du tar deg en runde fra Oslo, mot Hadeland og over mot Ringerike og gamleveien langs Tyrifjorden tilbake til Oslo igjen, må du gjerne gi beskjed så slenger jeg meg med et stykke av veien.
Møtes gjerne på Harestua kro, hvor kineserne serverer god og billig mat :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Steinkastars drøm

Legg inn av Svolp »

Bra skrevet!

Rå sykkel og ta det lungt :-)
Kanskje me treffes på veien til våren!

Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Steinkastars drøm

Legg inn av MaxTron »

Bra historie, og bra skrevet :thumleft

Du er nok ikke den første, og heilt sikkert heller ikke den siste som, uforvarende, kjøper mellomklasse, bra det løste seg innen rimelige grenser :D

Er vel ganske sannsynlig at vi møtes i løpet av sommarn, har jo tenkt å få med mæ en del treff æ og, og så skulle vel du en tur oppover til BallByn i løpet av sommarn?
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Re: Steinkastars drøm

Legg inn av Steinkastar »

Takk til alle.

Selvfølgelig møtes vi på veien, eller hos kineserne (AJ) som lager god mat hehe :)

Baillsuind ja. Blir nok et par turer opp dit også. Skal møte en kamerat på Vinstra for en kopp kafffe et par ganger også...han skal kjøre fra KR.

Gleder meg vilt nå, man hører fuglene kvitrer, solen smelter snøen på verandaen. La oss håpe på plussgrader og kraftig regnskyll ganske snart.

Ha en strålende dag folkens :)
Veritas Aequitas

LUHG

Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Re: Steinkastars drøm

Legg inn av Steinkastar »

mekkern skrev:Flott mc.kjenner følelsen av vårskjelven... en ting er å rase litt i den hvite gugga i nabolaget- Men sitringen som lurer i skrotten som ser at det smelter og vet at det snart er mulig med TUR...den er ikke lett å stagge...men sitter å planlegger veier og ruter som skal kjøres når det blir vær og ren asfalt.

Lykke til med første hele sesong-vi sees nok etter veien.

PS det er ikke de første turene som er skumlest, men når du føler dettte er planke-DA skal du passe på.

:mc1 :mc1 :mc1 :prop:
Jeg skal passe på :)
Veritas Aequitas

LUHG

Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Re: Steinkastars drøm

Legg inn av Steinkastar »

Morten skrev:Flott skrevet, kjenner meg igjen i det meste....stå på...møte på tyrigrava til sommer´n.
Jeg er han fyren på en Nightrod Harley, lav sykkel, lang mannn (190 høy), "driter " i hva andre kjører, poenget er at man har en felles MC interesse :thumleft

:thumleft :thumleft :thumleft :thumleft
Veritas Aequitas

LUHG

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Steinkastars drøm

Legg inn av ArcticTiger »

Gratulere med Lappen og Flott sykkel og den kraftige vinterPMSen Steinkastar :thumleft
Selv var jeg en kjapp tur i Vestfold i helga, og var en snartur (5 min :oh ) og hilste på Tigern, så jeg deler dine følelser :knegg og vet hvordan du har det :bananas :\m/:
Og måtte dine turer bringe deg langt mot nord, så er det koke-kaffe i Mekka vet du :vs

Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Re: Steinkastars drøm

Legg inn av Steinkastar »

ArcticTiger skrev:Gratulere med Lappen og Flott sykkel og den kraftige vinterPMSen Steinkastar :thumleft
Selv var jeg en kjapp tur i Vestfold i helga, og var en snartur (5 min :oh ) og hilste på Tigern, så jeg deler dine følelser :knegg og vet hvordan du har det :bananas :\m/:
Og måtte dine turer bringe deg langt mot nord, så er det koke-kaffe i Mekka vet du :vs

Takker :) Koke-kaffe.....fekje ber :) :D :D :D :D
Veritas Aequitas

LUHG

Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Re: Steinkastars drøm

Legg inn av Steinkastar »

Var innom Mc messen i helgen, var rett og slett litt for mye av det gode. Banneren til MCsiden.no ble observert i sidesynet, men så jeg noen kjente fra formumet, nei da. Jeg "karret" meg videre, siklende rundt om i bygget mens jeg kikket på hva slags herligheter messen hadde å tilby.

Jeg smilte fra øre til øre, øynene gikk på kryss og tvers, jeg satt på det som kunne`s sitte på, men det var egentlig bare en ting jeg tenkte på. Fy f.... så irriterende det er å være på MC messe......Jeg må faktisk kjøre bil hjem igjen. Nei, nå må våren blomstre, vi kan jo ikke ha det sånn lengre.


Endte faktisk opp med nye mc støvler...Så noe bra kom det jo ut av besøket på messen...

Gleder meg til veien igjen er klar for min lille "røde fare"

http://shop.motorhuset.no/gaerne-grs-ra ... p-265.html
Veritas Aequitas

LUHG

Svar