Om tre ukers tid skal vi kjøre gjennom Frankrike, Spania og Portugal.
Spørsmålet er: Hvor ringer man om man har (mekaniske) problemer?
Jeg er på jakt efter en eller annen form for "alarmsentral" som kan sende en
"verkstedvogn" eller noe slikt til en GPS posisjon.
Når sykkelen har 160.000 km på telleren, ferien skal starte med to stk 1.000km-dager
og vi beregner å ha med omlag 60 kg mer enn registrert totalvekt, da kan slike
"nødnummer" være gode å ha.
[TaSK]
"NAF" i Frankrike, Spania og Portugal?
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
"NAF" i Frankrike, Spania og Portugal?
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: "NAF" i Frankrike, Spania og Portugal?
Har ikke BMW forhandlerne et slikt service nummer?
Edit: http://www.bmw-motorrad.no/no/no/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; du finner kontaktnr til de forskjellige land under "service".
Edit: http://www.bmw-motorrad.no/no/no/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; du finner kontaktnr til de forskjellige land under "service".
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Sted: Stavanger
Re: "NAF" i Frankrike, Spania og Portugal?
Se om dette hjelper deg noe!
http://www.naf.no/Documents/Bilferie/Mi ... nkrike.pdf Frankrike
http://www.naf.no/Bilferie/Under-reisen ... pa/Spania/ Spania
http://www.naf.no/Bilferie/Under-reisen ... /Portugal/ Portugal
Det står et eget nummer på vær link, trur det skal stemme.. Ta en titt!
Kenneth
http://www.naf.no/Documents/Bilferie/Mi ... nkrike.pdf Frankrike
http://www.naf.no/Bilferie/Under-reisen ... pa/Spania/ Spania
http://www.naf.no/Bilferie/Under-reisen ... /Portugal/ Portugal
Det står et eget nummer på vær link, trur det skal stemme.. Ta en titt!
Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: "NAF" i Frankrike, Spania og Portugal?
Fine greier!ArcticTiger skrev:Har ikke BMW forhandlerne et slikt service nummer?
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: "NAF" i Frankrike, Spania og Portugal?
Men her må man sikkert være NAF-medlem.Svolp skrev: Det står et eget nummer på vær link, trur det skal stemme.. Ta en titt!
Kenneth
Det er jeg ikke lenger.
Men jeg skal ringe og høre om jeg kan kjøpe dekning av dem for en periode.
Takk skal du ha.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Re: "NAF" i Frankrike, Spania og Portugal?
Min forikring på både bil og sykkel inkluderer veihjelp i hele Europa. Funker på samme måte bil og sykkel. Et nummer ( til Danmark tror jeg) og de ordner resten.
Har vært heldig å ikke hatt behov ennå
( kan jo ha noe med at jeg kjører Honda å gjøre )
Har vært heldig å ikke hatt behov ennå
( kan jo ha noe med at jeg kjører Honda å gjøre )
"Do the right thing"
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: "NAF" i Frankrike, Spania og Portugal?
To ganger har jeg hatt behov for "veihjelp".Relax skrev: ( kan jo ha noe med at jeg kjører Honda å gjøre )
Ene gangen med min BMW.
Om den historien kan vi vel si at man ikke skal neglisjere et lager som romler.
Efter noen hundre kilometer kommer det til å gå oppløsning.
Lett å si at BMW har dårlig kvalitet.
Men jeg vet godt at jeg i et par uker har undret meg over den rare lyden.
Uten å ha ork til å sjekke det ut.
Historien heter l'Unico del mondo.
Andre gangen var en HONDA Transalp som plutselig ikke ville ha noe med tenningsnøkkelen å gjøre.
Utenfor en bar i Gresseto nektet den å starte (HISS er noe dritt!).
Heldigvis var jeg selv hjemme, så gjestene som hadde leid sykkelen spiste en tidlig lunch mens jeg
suste til Grosseto med en ny nøkkel.
Nevnte jeg at HISS er noe dritt?
Uansett - å planlegge for "katastrofer" og driftstopp, for punkteringer og utforkjøringer, for anfall av
Meniérs sykdom (har jeg vært vitne til på tur!) og matforgiftninger, for på kjørsler
og utbrente lyspærer, alt dette er beklageligvis nødvendig. De aller fleste planlegger ikke; kredittkort og mobil er alt man trenger.
Kanskje det, men det setter alt for kraftige grenser for hva man kan finne på. Kan ikke dra til et sted uten
GSM dekning om mobilen er ditt dekkreprasjonssett.
Bildet viser et stopp nord i Hellas.
Rett ved der grensen mellom Albania, Makedonia og Hellas møtes.
Langt til nærmeste sted med dekning.
Langt til folk.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Re: "NAF" i Frankrike, Spania og Portugal?
jeg mener hva du skjønner..som det heter ..
Og jeg er enig med deg,,,,derfor nevnte jeg bl.a, hjullager i listen over hva man godt kan ha med seg over her et sted.,,pluss bremseklosser, kanskje litt bremsevæske, en plugg eller to og kanskje til og med pluggleding og ikke å forglemme, en bolt m/ tape slik at man kan blende av en bremsekalipter om det trengs. . Jeg har selv med verktøy på turer og ikke bare kredittkort og har brukt verktøyet en gang eller to.
Kona som sitter bak har bedre øre for ulyder enn meg. Hun hørte bakhjulslageret i sydtyskland på vei ned.. Etter 40-50 mil til ble jeg enig med henne ...men vi hadde fremdeles rund 300 mil før vi var hjemme...Spennende tur det også...med økende romling....men vi kom hjem. Etter det bytter jeg hjullager på ca 40-50 000 km...just in case.
( Enkel jobb om man har hjulet av for dekkbytte eller noe...)
Jeg gir tidligere nevnte 550 kg også skylden for "forbruk" av hjullager...
Jeg tenker også å bytte styrelager osv etter " bedre føre var" prinsippet , men det jeg tenker mest på ........etter 90 000 km på denne sykkelen ....er dynamoen.
Hadde det vært vanlige børster på den, så hadde det inngått i delelisten over deler jeg hadde hatt med..... men det er det ikke, etter hva jeg er blitt fortalt..
:-)
Og jeg er enig med deg,,,,derfor nevnte jeg bl.a, hjullager i listen over hva man godt kan ha med seg over her et sted.,,pluss bremseklosser, kanskje litt bremsevæske, en plugg eller to og kanskje til og med pluggleding og ikke å forglemme, en bolt m/ tape slik at man kan blende av en bremsekalipter om det trengs. . Jeg har selv med verktøy på turer og ikke bare kredittkort og har brukt verktøyet en gang eller to.
Kona som sitter bak har bedre øre for ulyder enn meg. Hun hørte bakhjulslageret i sydtyskland på vei ned.. Etter 40-50 mil til ble jeg enig med henne ...men vi hadde fremdeles rund 300 mil før vi var hjemme...Spennende tur det også...med økende romling....men vi kom hjem. Etter det bytter jeg hjullager på ca 40-50 000 km...just in case.
( Enkel jobb om man har hjulet av for dekkbytte eller noe...)
Jeg gir tidligere nevnte 550 kg også skylden for "forbruk" av hjullager...
Jeg tenker også å bytte styrelager osv etter " bedre føre var" prinsippet , men det jeg tenker mest på ........etter 90 000 km på denne sykkelen ....er dynamoen.
Hadde det vært vanlige børster på den, så hadde det inngått i delelisten over deler jeg hadde hatt med..... men det er det ikke, etter hva jeg er blitt fortalt..
:-)
"Do the right thing"
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: "NAF" i Frankrike, Spania og Portugal?
Ligner mer på en inspeksjon av snøryddingen over Ulsvåg-skaret tidlig i mai, syns nå jegtagesk skrev:
Bildet viser et stopp nord i Hellas.
Rett ved der grensen mellom Albania, Makedonia og Hellas møtes.
Langt til nærmeste sted med dekning.
Langt til folk.
[TaSK]
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: "NAF" i Frankrike, Spania og Portugal?
Å reise uten planer har konsekvenser.ArcticTiger skrev:Ligner mer på en inspeksjon av snøryddingen over Ulsvåg-skaret tidlig i mai, syns nå jegtagesk skrev:
Uansett - det blir gode historier ut av det.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)