Jeg tørr ikke reise på Mc messa!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
//cbr900rr//
Innlegg: 36
Registrert: 08 feb 2011, 13:16
Motorsykkelen din: Honda cbr 900rr 1997
Sted: Skien

Jeg tørr ikke reise på Mc messa!

Legg inn av //cbr900rr// »

Hei
Høsten 2010 fikk jeg på nette se min drømmesykkel til salgs en 1997 Honda cbr 900rr. Å smaken er jo som baken.
Men denne hadde jeg lyst på. Da jeg syntes dette er en pen modell. Disse nye ekstreme som lages nå, synes jeg personelig ikke er pene.
Det hadde gått 5 år siden jeg måtte selge min Honda cbr 600 pga ny jobb som behøvde bil i jobben. Sykkelen ble offret og jeg ble ulykkelig.
Så jeg spurte fruen høsten 2010 forsiktig om igjen kjøp av sykkel. Fikk egeltlig ingen svar, så jeg tok dette som et ja og begynte å by. For den nette sum av 37 000 kr fikk jeg tilslaget. Reiste inn til Oslo for å hente den. Sykklen var fra USA kjørt et par år her hjemme og hadde gått 26 000 Miles. Vell sykkelen hadde slitte Avon dekk "av veien" som de kalles i Skien. Kjede og drev nedslitt, noen små kosmetiske feil. Men dette var en jeg skulle ha.
Kjørte noen små turer på høsten men var ikke trygg på kjede som var kappet og klinket sammen igjen. Dekkene var jo heller ikke noe å skryte av så glatt kjørebane på høsten fristet ikke på en uten kasko.
Men så begynte det! dette fenomene dere kaller PMS. Selvfølgelig måtte jeg kjøpe drev, kjede og dekk. Felgene ble lakket nye blinklys ble montert. Olje og filter ble byttet, spido og turtelller fikk ny bakgrunn skallert i km/t.
Å så var den ferdig leng før jul.
Hva nå! jeg satt der med hjelmen på kjeftet på Kari Gjengedal og var sur :ills . Begynte da å surfe på nette der jeg har traff på denne siden som faktisk hjelper når det står på som værst.

Men til saken dette fenomen dere kaller PMS.
Jeg må hele tiden kjøpe noe til sykkelen eller meg selv.
Begynte etter jeg hadde satt inn sykkelen og hadde sterke abstinenser. Jeg oppsøkte min lokale mc butikk her i Skien som foresten heter "Krambua" og har en fin nettside.
Ny hjelm måtte jeg ha for den gammle fikk jeg ikke nytt visir til.
Så skulle jeg ha nye hasker ente opp med nye jakke i steden. Så ble det bukse til den nye jakka. Æææ så måtte jeg selvfølglig ha ny støvler å hasker forresten to par der. Nå har jeg kjøpt sota visir og ryggskinne.
Så hvis jeg setter meg på bussen til Oslo i helgen så ender jeg sikkert opp med noe mer.
Tror jeg låser meg inne denne helgen å kaster nøkklen. ;-);)

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Jeg tørr ikke reise på Mc messa!

Legg inn av ArcticTiger »

:thumleft Du er heeeeeelt normal :yahoo
Stilig sykkel du fikk deg :thumleft , og klart den og du og det personlige verneutstyret trenger vedlikehold.
Jeg er enig med deg om den mc-messa, dit hadde ikke jeg tørt å gå heller :lol

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Jeg tørr ikke reise på Mc messa!

Legg inn av Crinos »

Jeg kjenner meg SÅÅÅ igjen. Velkommen til MCsiden :D

Ender alltid opp med å kjøpe "litt" ekstra til sykkelen...
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

mekkern
Innlegg: 7592
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Jeg tørr ikke reise på Mc messa!

Legg inn av mekkern »

Hvis du bare tar med kontanter nok til messeturen får du ikke handlet noe..legg korta hjemme. :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Jeg tørr ikke reise på Mc messa!

Legg inn av Relax »

Min taktikk har vært på mørke vinterkvelder ...å skjenke kona et glass eller to......og så surfe på nett mens vi prater og har det hyggelig osv...Og når jeg finner en eller anne blank duppedings,,gjerne med knapper på... så viser jeg henne den og sier: Er ikke den fin? Og hun kaster ett blikk på den og sier: "joda... sånn hadde vært fin.."
Klikk......så er den bestilt....... i en såkalt felles avgjørelse... ;e :knegg :knegg
"Do the right thing"

Brukeravatar
Gliciouz
Innlegg: 127
Registrert: 07 mar 2011, 16:45
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750 1998

Re: Jeg tørr ikke reise på Mc messa!

Legg inn av Gliciouz »

Kontanter er lurt ja... om det er så lenge siden du kjøre er det ikke rart du klør etter verneutstyr...eller alt annet for den saks skyld...

Min første sykkel august 2010!!
Jeg fikk omtrent samme deal på min gixxer 750 '98 forutenom at min hadde gått 68 000km. :(
Måtte bytte drev, dekk, oljefilter pluss litt småplukk som landet på omtrent 10 000... Noen som kan fortelle om det er et ålreit kjøp?

Er jeg den eneste her som er helt grønn når det kommer til å mekke sykkel???

Mekkern hvor er beste stedet å ha sykkelen på service eller få den reparert i området vårt?

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Jeg tørr ikke reise på Mc messa!

Legg inn av Snikkeren »

@Gliciouz: Jeg trok nok ikke du er den eneste som er grønn når det kommer til å mekke på motorsykkel. Men det er jo det som er så fint med sånne forum som dette. Dersom man lurer på noe, får man stort sett svar. Og ingen spørsmål er for dumme.
Jeg synes det er kjekt å gjøre mesteparten selv. Jeg var jo helt grønn selv da jeg begyndte å mekke på mopeden min som 16 åring. Har selvfølgelig plukket opp en del iløpet av årene, men det er fremdeles veldig mye jeg ikke kan.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

mekkern
Innlegg: 7592
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Jeg tørr ikke reise på Mc messa!

Legg inn av mekkern »

Gliciouz skrev:Mekkern hvor er beste stedet å ha sykkelen på service eller få den reparert i området vårt?
Tja-godt spørsmål-Jeg aner faktisk ikke for jeg gjør alt selv...
Men mener å ha hørt at de som har hatt de på Monsterbike har vært fornøyde?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Jeg tørr ikke reise på Mc messa!

Legg inn av Banditmannen »

//cbr900rr// skrev:Hei
Høsten 2010 fikk jeg på nette se min drømmesykkel til salgs en 1997 Honda cbr 900rr. Å smaken er jo som baken.
Men denne hadde jeg lyst på. Da jeg syntes dette er en pen modell. Disse nye ekstreme som lages nå, synes jeg personelig ikke er pene.
Det hadde gått 5 år siden jeg måtte selge min Honda cbr 600 pga ny jobb som behøvde bil i jobben. Sykkelen ble offret og jeg ble ulykkelig.
Så jeg spurte fruen høsten 2010 forsiktig om igjen kjøp av sykkel. Fikk egeltlig ingen svar, så jeg tok dette som et ja og begynte å by. For den nette sum av 37 000 kr fikk jeg tilslaget. Reiste inn til Oslo for å hente den. Sykklen var fra USA kjørt et par år her hjemme og hadde gått 26 000 Miles. Vell sykkelen hadde slitte Avon dekk "av veien" som de kalles i Skien. Kjede og drev nedslitt, noen små kosmetiske feil. Men dette var en jeg skulle ha.
Kjørte noen små turer på høsten men var ikke trygg på kjede som var kappet og klinket sammen igjen. Dekkene var jo heller ikke noe å skryte av så glatt kjørebane på høsten fristet ikke på en uten kasko.
Men så begynte det! dette fenomene dere kaller PMS. Selvfølgelig måtte jeg kjøpe drev, kjede og dekk. Felgene ble lakket nye blinklys ble montert. Olje og filter ble byttet, spido og turtelller fikk ny bakgrunn skallert i km/t.
Å så var den ferdig leng før jul.
Hva nå! jeg satt der med hjelmen på kjeftet på Kari Gjengedal og var sur :ills . Begynte da å surfe på nette der jeg har traff på denne siden som faktisk hjelper når det står på som værst.

Men til saken dette fenomen dere kaller PMS.
Jeg må hele tiden kjøpe noe til sykkelen eller meg selv.
Begynte etter jeg hadde satt inn sykkelen og hadde sterke abstinenser. Jeg oppsøkte min lokale mc butikk her i Skien som foresten heter "Krambua" og har en fin nettside.
Ny hjelm måtte jeg ha for den gammle fikk jeg ikke nytt visir til.
Så skulle jeg ha nye hasker ente opp med nye jakke i steden. Så ble det bukse til den nye jakka. Æææ så måtte jeg selvfølglig ha ny støvler å hasker forresten to par der. Nå har jeg kjøpt sota visir og ryggskinne.
Så hvis jeg setter meg på bussen til Oslo i helgen så ender jeg sikkert opp med noe mer.
Tror jeg låser meg inne denne helgen å kaster nøkklen. ;-);)
Gjett om jeg kjenner meg igjen! :prf
Flott at du står fram! Her inne er du IKKE alene! :prop:
Håper enda flere kan stå fram, slik at samfunnet blir klar over denne fryktelige lidelsen, som så mange av oss lider voldsomt av! :sorry
Det er vel bare å innse at dette er en lidelse vi dessverre aldri kan bli helt kvitt.
Vi kan være symptomfrie i mange måneder av gangen, men når høsten og den enda skumlere vinteren kommer, da kommer PMSen snikende igjen...
Noen har tatt grep, og flyttet til varmere strøk, slik som Jæren eller Toscana, men dette kan fort bli kostbart og upraktisk.
Nei, jeg mener vi som lider av dette grusomme syndromet nå må stå opp og si: MER global oppvarming! :thumleft

PS. Selv skal jeg på messa, og har til og med fylt opp kotoen litt for anledningen!
Detta kan bli stygt... :8-[

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Jeg tørr ikke reise på Mc messa!

Legg inn av Cbr »

Parkert motorsykkel syndrom her og. Vente på speil, clutch/bremse hendler og det der proguard til rizoma. Galskap, jeg ska jo egentligt spare til ny bil. Men måtte ha det da jeg ikke like de så er på.

Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Re: Jeg tørr ikke reise på Mc messa!

Legg inn av Steinkastar »

Banditmannen skrev:
//cbr900rr// skrev:Hei
Høsten 2010 fikk jeg på nette se min drømmesykkel til salgs en 1997 Honda cbr 900rr. Å smaken er jo som baken.
Men denne hadde jeg lyst på. Da jeg syntes dette er en pen modell. Disse nye ekstreme som lages nå, synes jeg personelig ikke er pene.
Det hadde gått 5 år siden jeg måtte selge min Honda cbr 600 pga ny jobb som behøvde bil i jobben. Sykkelen ble offret og jeg ble ulykkelig.
Så jeg spurte fruen høsten 2010 forsiktig om igjen kjøp av sykkel. Fikk egeltlig ingen svar, så jeg tok dette som et ja og begynte å by. For den nette sum av 37 000 kr fikk jeg tilslaget. Reiste inn til Oslo for å hente den. Sykklen var fra USA kjørt et par år her hjemme og hadde gått 26 000 Miles. Vell sykkelen hadde slitte Avon dekk "av veien" som de kalles i Skien. Kjede og drev nedslitt, noen små kosmetiske feil. Men dette var en jeg skulle ha.
Kjørte noen små turer på høsten men var ikke trygg på kjede som var kappet og klinket sammen igjen. Dekkene var jo heller ikke noe å skryte av så glatt kjørebane på høsten fristet ikke på en uten kasko.
Men så begynte det! dette fenomene dere kaller PMS. Selvfølgelig måtte jeg kjøpe drev, kjede og dekk. Felgene ble lakket nye blinklys ble montert. Olje og filter ble byttet, spido og turtelller fikk ny bakgrunn skallert i km/t.
Å så var den ferdig leng før jul.
Hva nå! jeg satt der med hjelmen på kjeftet på Kari Gjengedal og var sur :ills . Begynte da å surfe på nette der jeg har traff på denne siden som faktisk hjelper når det står på som værst.

Men til saken dette fenomen dere kaller PMS.
Jeg må hele tiden kjøpe noe til sykkelen eller meg selv.
Begynte etter jeg hadde satt inn sykkelen og hadde sterke abstinenser. Jeg oppsøkte min lokale mc butikk her i Skien som foresten heter "Krambua" og har en fin nettside.
Ny hjelm måtte jeg ha for den gammle fikk jeg ikke nytt visir til.
Så skulle jeg ha nye hasker ente opp med nye jakke i steden. Så ble det bukse til den nye jakka. Æææ så måtte jeg selvfølglig ha ny støvler å hasker forresten to par der. Nå har jeg kjøpt sota visir og ryggskinne.
Så hvis jeg setter meg på bussen til Oslo i helgen så ender jeg sikkert opp med noe mer.
Tror jeg låser meg inne denne helgen å kaster nøkklen. ;-);)
Gjett om jeg kjenner meg igjen! :prf
Flott at du står fram! Her inne er du IKKE alene! :prop:
Håper enda flere kan stå fram, slik at samfunnet blir klar over denne fryktelige lidelsen, som så mange av oss lider voldsomt av! :sorry
Det er vel bare å innse at dette er en lidelse vi dessverre aldri kan bli helt kvitt.
Vi kan være symptomfrie i mange måneder av gangen, men når høsten og den enda skumlere vinteren kommer, da kommer PMSen snikende igjen...
Noen har tatt grep, og flyttet til varmere strøk, slik som Jæren eller Toscana, men dette kan fort bli kostbart og upraktisk.
Nei, jeg mener vi som lider av dette grusomme syndromet nå må stå opp og si: MER global oppvarming! :thumleft

PS. Selv skal jeg på messa, og har til og med fylt opp kotoen litt for anledningen!
Detta kan bli stygt... :8-[

Hadde dama mi hatt skikkelig PMS hun også, ikke sånn vanlig pms (som egentlig ikke gjør det noe bedre), så hadde sikkert vinteren vært litt bedre. :-k
Men det er vel derfor et slikt forum er så populært :)
Veritas Aequitas

LUHG

Brukeravatar
//cbr900rr//
Innlegg: 36
Registrert: 08 feb 2011, 13:16
Motorsykkelen din: Honda cbr 900rr 1997
Sted: Skien

Re: Jeg tørr ikke reise på Mc messa!

Legg inn av //cbr900rr// »

Nå er jeg i gang igjen med PMS. Stadig på nett og kjøper de mest utrolige dingser på Ebay. Nå går det i Carbon deler :-k
Hvorfor i svarte skal jeg kjøpe dette? :8-[
Men det må jo være PMS som herjer i kroppen. HÅPER VÅREN KOMMER I SØR SNART :b_c:

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Jeg tørr ikke reise på Mc messa!

Legg inn av Onsløv »

Og snart MC-messe i Porsgrunn.... :dontknow
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6968
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Jeg tørr ikke reise på Mc messa!

Legg inn av Jompa »

Ja, kjenner meg igjen.
Jeg har allerede "feber", har lyst på ny sykkel, HD Electra Glide.
Nå har jeg allerede handlet deler til sykkelen, men ikke skrudd dem på. Litt skruing hadde nok sikkert kurert "feberen".
Men, om jeg hadde fått en god pris for Kawasakien, så kanskje ? :scratch
Nei, det går nok ikke. Jeg, som har misjonert for 4-sylindrede luftkjølte japser i nesten ett helt år, kan ikke bare gå over
til touringjern sånn uten videre.
Forresten, hvorfor ikke ? Harlyen passer kanskje bedre til min (manglende) kjørestil ?
PMS er utvilsomt en farlig sykdom. :mk
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Jeg tørr ikke reise på Mc messa!

Legg inn av bikerdude73 »

Jeg har som regel 2-3 ulike mc-febere per uke. Spesielt om vinteren.
Hadde nettopp en ide om en FZR1000 streetfighter sykkel. Så gikk jeg over til en god tursykkel.
Eks er Transalp, Super Teneree og lignd.

Kjøper litt forskjelligt småsnacks til de ulike sykelene mine gjennom hele vinteren.
Mekker og litt her og der.

Men den "PMS'en" er jammen meg fæl!! Og en mc-messe hadde ikke gjort saken noe bedre. ](*,)
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Svar