Kunne ikke dy meg,diskusjoner om dette tema er alltid morsomt !!
Tut og kjør !!
Føler ikke at dette er noe for meg,men andre kan jo mene noe annet---noen
liker mora og noen liker dattera..
Kolonnekjøring....moro både i teori og praksis....?
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Kolonnekjøring....moro både i teori og praksis....?
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Kolonnekjøring....moro både i teori og praksis....?
Kolonnekjøring , det er noe de driver med på Høyfjellsoverganger når været er ille om vintern, det
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Kolonnekjøring....moro både i teori og praksis....?
Jeg liker kolonnekjøring jeg. Jeg innfinner min plass så fort jeg innhenter en sykkel fremfor meg, ikke akkurat noe som skjer oftest... Men det skjer...
Har kjørt en del i store kolonner og det er litt artig, men blir litt for vildt når bilister ikke kjenner til reglene om lange ekvipasjer og skal hive seg inn midt inne i kolonna. Mer enn en gang det har vert sykler som har blitt presset ut av veien pga bilister som ikke kjører forbi hele følget og hiver seg inn fordi det kommer møtende bil. Reglene for sykler som kjører i formasjon er jo det samme som fks musikk korps, men ser ingen biler som prøver å pløye seg igjennom der...
Dog, MC kolonner kan også ta litt hensyn til bilister. Kolonnekjøring krever at to personer vet hva dem gjør og det er som regel Road Capt og en "trailer".
Road Capt kjører i front mens det er trailer sin oppgave å informere Roac Capt om hva som skjer bakerst i troppen. Om det ikke er samband, må trailer kjører frem og levere beskjed om hva som skjer bakerst i kolonnen.
Har kjørt en del i store kolonner og det er litt artig, men blir litt for vildt når bilister ikke kjenner til reglene om lange ekvipasjer og skal hive seg inn midt inne i kolonna. Mer enn en gang det har vert sykler som har blitt presset ut av veien pga bilister som ikke kjører forbi hele følget og hiver seg inn fordi det kommer møtende bil. Reglene for sykler som kjører i formasjon er jo det samme som fks musikk korps, men ser ingen biler som prøver å pløye seg igjennom der...
Dog, MC kolonner kan også ta litt hensyn til bilister. Kolonnekjøring krever at to personer vet hva dem gjør og det er som regel Road Capt og en "trailer".
Road Capt kjører i front mens det er trailer sin oppgave å informere Roac Capt om hva som skjer bakerst i troppen. Om det ikke er samband, må trailer kjører frem og levere beskjed om hva som skjer bakerst i kolonnen.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- SheDevil
- Innlegg: 1910
- Registrert: 19 des 2008, 06:37
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
- Sted: Sør-Trøndelag
Re: Kolonnekjøring....moro både i teori og praksis....?
Jeg kan godt kjøre i kolonne om jeg er "kompatibel" med de andre som jeg kjører sammen med..
Om det ikke passer, lar jeg enten resten av "gjengen" kjøre fra meg eller jeg kjører i fra den, avhengig av hvilken "dagsform" jeg er i, hvilken "type" kjøring det er i og i hvilket miljø man beveger seg i.
Jeg gjør det som stort sett passer meg, om det passer de andre og eller andre ting
Om det ikke passer, lar jeg enten resten av "gjengen" kjøre fra meg eller jeg kjører i fra den, avhengig av hvilken "dagsform" jeg er i, hvilken "type" kjøring det er i og i hvilket miljø man beveger seg i.
Jeg gjør det som stort sett passer meg, om det passer de andre og eller andre ting
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil