Komunikasjon på sykkelen.

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
odinthegod
Innlegg: 36
Registrert: 20 mai 2011, 22:27
Motorsykkelen din: Suzuki GS1100GK :-D
Sted: Harstad
Kontakt:

Komunikasjon på sykkelen.

Legg inn av odinthegod »

Jeg skal kjøpe meg en "Nolan N43A Air HI-VISIBILITY N Com Multihjelm"
Bilde

Jeg skal også kjøpe meg et "Nolan N-COM Bluetooth KIT 2" http://shop.motorhuset.no/nolan-ncom-bl ... -3022.html

Nå skal altså kona også sitte på noen ganger.. Og jeg vil ha intercom. Vi begge bruker mobilene våre mye. Og vi begge vil ha blåtann intercom. Så jeg ender nok opp med å kjøpe to slike blåtann greier.. Dog kona skal få et som passer hennes halvhjelm.

Barna synes det er tøft å sitte på.. Og. Jeg ønsker å holde kontakten med dem og.. Det er ikke innebygget intercom på den Honda GW GL 1200 jeg skal kjøpe. Og jeg akter ikke bruke penger på to ekstra blåtannsett.

Så..

Går det å kombinere Nolan N-COM Bluetooth KIT 2 X SERIES med Nolan N-COM Basic-Kit 2 N103 / N43 (http://shop.motorhuset.no/nolan-ncom-ba ... -3015.html) tror dere?

Eller finnes det andre løsninger der jeg kan beholde blåtann samtidig som jeg kan kommunisere med barna?

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Komunikasjon på sykkelen.

Legg inn av Globe »

Jeg benytter Scala RIder 2 (den nyeste heter G4)

Da kan jeg kommunisere med barna eller husfruen når en av dem sitter på, samtidig som jeg har tilgang til telefon. Alt via blåtann :thumleft

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Komunikasjon på sykkelen.

Legg inn av tagesk »

Jeg har skiftet sykkel, og er i Blåtann-undersøke-modus.

Jeg har Hustru med telefon, GPS og egen telefon.
I dag har jeg tråd-basert opplegg som håndterer det fint.
I særdeleshet: Når en av telefonene ringer kommer samtalen inn slik at begge kan høre
og delta. Det er det vi ønsker, for som regel er det jobb-telefoner som ringer (og vi
driver firma sammen).

Til slutt: Vi har ofte 12-timers dager. Holder batteriene så lenge?
Må vi ha med ladere på tur?

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
odinthegod
Innlegg: 36
Registrert: 20 mai 2011, 22:27
Motorsykkelen din: Suzuki GS1100GK :-D
Sted: Harstad
Kontakt:

Re: Komunikasjon på sykkelen.

Legg inn av odinthegod »

Hmm..

Var ikke mange som hadde svar ;-)

Jeg vil gjerne bruke Nolan fordi jeg kjøper en Nolan hjelm og dem er klare for Nolan sitt eget com utstyr.

Men vil f.eks Nolans com utstyr kunne festes på andre hjelmer? Og vil Nolan's blåtann enheter kommunisere med andre blåtann com merker?

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Komunikasjon på sykkelen.

Legg inn av Dexter »

I utgangspunktet er blåtann en standard som skal fungere på tvers av produsent. Nolan er vel de beste til å svare på spørsmålet ditt egentlig. Jeg har en Schuberth C3 hjelm og dem har også egen kommunikasjon, men jeg velger likevel å skaffe meg Scala Rider G4 da dette uansett er noe av det grommeste som er å få av slikt utstyr (jadda, noen har sikkert andre meninger om akkurat det :knegg )

Scala rider kan flyttes fra hjelm til hjelm. Fås kjøpt med bom eller tråd-mic for integrering så den kan tilpasses alle hjelmer. Fungerer sammens med alle blåtannenheter og støtter A2DP, og har radio. Spesifikasjonene på Nolan kjenner jeg ikke, men det kan godt hende at det er mye av det samme.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
odinthegod
Innlegg: 36
Registrert: 20 mai 2011, 22:27
Motorsykkelen din: Suzuki GS1100GK :-D
Sted: Harstad
Kontakt:

Re: Komunikasjon på sykkelen.

Legg inn av odinthegod »

Dexter skrev:I utgangspunktet er blåtann en standard som skal fungere på tvers av produsent. Nolan er vel de beste til å svare på spørsmålet ditt egentlig. Jeg har en Schuberth C3 hjelm og dem har også egen kommunikasjon, men jeg velger likevel å skaffe meg Scala Rider G4 da dette uansett er noe av det grommeste som er å få av slikt utstyr (jadda, noen har sikkert andre meninger om akkurat det :knegg )

Scala rider kan flyttes fra hjelm til hjelm. Fås kjøpt med bom eller tråd-mic for integrering så den kan tilpasses alle hjelmer. Fungerer sammens med alle blåtannenheter og støtter A2DP, og har radio. Spesifikasjonene på Nolan kjenner jeg ikke, men det kan godt hende at det er mye av det samme.

Ah :-D

Scala. Er ikke dem noe smådyr? :-D

Menneh.

Jeg hadde likt om jeg kunne kjøpt en blåtannenhet (Nolan). Og så 3 sånne lednings enheter som kunne kobles sammen med min enhet (en av gangen).

Problemet er at det er bare jeg som har Nolan hjelm. Kona og barna har av andre merker.. Så jeg er avhengig av at deres intercom kan festes på deres hjelmer :-)

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Komunikasjon på sykkelen.

Legg inn av Dexter »

http://cdon.no/elektronikk/cardo_scala_ ... om-8300275" onclick="window.open(this.href);return false;

Prisen på dobbelt sett. Se også spesifikasjonene hva angår avstand og hvor mange du kan prate med :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar