Side 1 av 1

trenger hjelp til å fine ut kos eg kan rygge med Unilli cx50

Lagt inn: 06 jun 2011, 22:52
av exerk123
eg trenger hjelp til å finne ut kos eg kan rygge me Unilli cx 50 eller (unilli cx-50)
de står på denne siden.
http://arnemolsen.no/atv/index.php?opti ... &Itemid=28" onclick="window.open(this.href);return false;
håper at nåken kan hjelpe meg.
eg hadde vert velig glad vist någen kone hjelpt meg.
hadde :vs

Re: trenger hjelp til å fine ut kos eg kan rygge med Unilli

Lagt inn: 06 jun 2011, 22:59
av Kawasaki
Du må sette den i revers :thumleft

Re: trenger hjelp til å fine ut kos eg kan rygge med Unilli

Lagt inn: 06 jun 2011, 23:07
av Crinos
Nå kjenner jeg ikke til unilli cx50, men en kammerat av meg hadde en god gammal sideblåser (Harley) som opprinnelig hadde sidevogn.
Den hadde revers der første gir normalt sett er, og 1, 2 og 3 der 2,3,4 normalt sett var.

Kammeraten øvde seg på revers kjøring og klarte etter hvert å mestre dette, selv uten sidevogn. Var ganske så hysterisk når han kom putrende feil vei på gårdstunet!

Re: trenger hjelp til å fine ut kos eg kan rygge med Unilli

Lagt inn: 07 jun 2011, 22:00
av exerk123
ja men de e jo automatgir på an så eg har ikkje heilt fone ut kor eg sjifte på de kansje någen av dok vet kor eg kan skifta på de ? ;-);)

Re: trenger hjelp til å fine ut kos eg kan rygge med Unilli

Lagt inn: 07 jun 2011, 23:18
av mekkern
Det BØR vel selger vite? :-k

Re: trenger hjelp til å fine ut kos eg kan rygge med Unilli

Lagt inn: 08 jun 2011, 00:25
av RuneMC
Bør vel følge med en form for brukerhåndbok hvis ikke importøren har sløyfet det ja. Dog hvis oversettelse er gjort av kinesere fra kinesisk til engelsk og deretter til norsk, så kan det bli helt uforståelig.

Titt på denne
http://www.youtube.com/watch?v=SF4FGcIYRWY

HVIS kontrollene er nogenlunde standardiserte så bør du altså finne enten en girspak for å velge P, N, D, R (Park, Nøytral=fri, Drive=kjør, Revers) eller mer sannsynlig siden 50cc'en sikkert er veldig basis utstyrt, bare en enklere spak på siden av motoren som er for å velge F N R (Forover, Nøytral, Revers)

Kan ofte være en sikkerhetsmekanisme ved at man må trykke inn bremsen samtidig (slik at det ikke skal være mulig å sette den direkte fra forover til revers under kjøring -> ødelegger giret ellers...)