KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Brukeravatar
BMWilly
Innlegg: 184
Registrert: 09 apr 2012, 16:29
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Sted: Elverum

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av BMWilly »

Da får vi prøve det :prf
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

mekkern
Innlegg: 7594
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av mekkern »

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

isakberntsen
Innlegg: 49
Registrert: 03 jan 2012, 21:01
Motorsykkelen din: ktm duke 125cc 2011 modell

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av isakberntsen »

jeg får ikke start på min duke, er mest sannsynlig noe feil med pluggkabelen, får den mest sannsynlig idag og da blir jeg og bytte olje også. forhandleren sa at han har hatt dette problemet med to duker før så det er mest sannsynlig kabelen.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

isakberntsen skrev:jeg får ikke start på min duke, er mest sannsynlig noe feil med pluggkabelen, får den mest sannsynlig idag og da blir jeg og bytte olje også. forhandleren sa at han har hatt dette problemet med to duker før så det er mest sannsynlig kabelen.
Kjedelig. Men bra du har en forhandler som ikke har noe imot å sende delene da :-) Du hadde jo noe andre problemer med sykkelen. Løste det seg greit?
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

isakberntsen
Innlegg: 49
Registrert: 03 jan 2012, 21:01
Motorsykkelen din: ktm duke 125cc 2011 modell

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av isakberntsen »

ja, det gikk greit, batteriet hadde kortsluttet. ja, jeg får alle delene gratis og de sender de med en gang :D :thumleft

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Onsløv »

fikse skrev:Da er sykkelen inne på reklamasjon. Har blitt lovet dyrt og hellig at sykkel skal være 100% feilfri når den kommer ut. Og det håper jeg jaggu de holder, for nå er sykkelen solgt!
Hva? Solgt? :scratch Hva ska du ha nå da?
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Onsløv skrev:
fikse skrev:Da er sykkelen inne på reklamasjon. Har blitt lovet dyrt og hellig at sykkel skal være 100% feilfri når den kommer ut. Og det håper jeg jaggu de holder, for nå er sykkelen solgt!
Hva? Solgt? :scratch Hva ska du ha nå da?
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=21&t=4339" onclick="window.open(this.href);return false; :thumleft
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Peet96
Innlegg: 40
Registrert: 07 aug 2011, 01:14
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Peet96 »

Hei Fikse!! Er klar over at du har solgt din duke, men hvor ofte smurte du kjedet ditt? Har nå kjørt min duke snart 600km og jeg har enda ikke smurt d :-k vet ikke hvordan man gjør d heller... hva er best å bruke som smuring? og i hele tatt.. hvordan gjør man d? :scratch er helt ny i gamet, så vær så snill å svar!! :prf

Takker på forhånd! PS: er det andre som kan dette, så svar dere også!! :thumleft
KTM DUKE 125

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av AJ »

Ta sjansen på å svare, jeg :-)
Jeg sverger til girolje. Bruker en liten oljekanne og snurrer bakhjulet rundt i passe tempo mens jeg påfører olja fra kanna på innsiden av kjedet i beskjedne mengder.
Deretter bruker jeg polérgarn for å tørke av overskytende olje og for å påføre litt olje på sidene av kjedene - fram- og baksiden. Litt olje her er med på å hindre rustdannelse.

Jeg er muligens en av få som bruker olje på kjedet. De fleste bruker kjedespray, som påføres på samme måte. dvs. at du sprayer beskjedne mengder på innsiden av kjedet, dvs. den siden av kjedet som ruller på drevene/tannhjulene... ;-).
De fleste MC-produsenter anbefaler kjedesmøring hver 300 - 500 km., hver gang etter vask og hver gang etter etter kjøring i regn.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Snikkeren »

Hei.
Jeg bruker Royal Purple MaxChain til å smøre med.

Enkleste måten å smøre kjedet på er hvis du har depostøtte til sykkelen, men det er ikke et must. Jeg smører ca hver 500 km, eller oftere hvis jeg har kjørt en del i regn. Jeg pleier også å smøre rett etter en kjøretur når kjedet er varmt. Du sprayer på fra innsiden, altså der hvor drevene kommer borti kjedet. Snurr hjulet rundt mens sykkelen står på depostøtten, eller smør litt og flytt sykkelen før du smører igjen.

Håper det var greit forklart. :vs
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Ja. Jo. Trenger vel egentlig ikke si noenting her jeg :vs
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Peet96
Innlegg: 40
Registrert: 07 aug 2011, 01:14
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Peet96 »

Hello! :) Har oppkjøring A1 imorgen, og er driiiit nervøs! :sorry Er mest nervøs for sikkerhetskontrollspørsmålene. En skal jo sjekke og vise at motorsykkelen er i forskriftsmessig og forsvarlig stand. Hva vil dette si? Hva skal jeg sjekke, og hvordan avgjør jeg om kjøretøyet er i forskriftsmessig eller forsvarlig stand? :-k Takker for svar!!! :vs :thumleft
KTM DUKE 125

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av AJ »

Det er "hundre" år siden jeg kjørte opp og da var det ikke nøy med sikkerhetskontroll... :mk
Men jeg kan tenke meg at det er viktig å sjekke lysene, at alle pærene virker som de skal (hovedlys, blinklys, bremselys og nødblinker, om sykker'n er ustryt med det...).
Dekkontroll er nok også viktig, vil jeg tro...
Det samme med bremsene; kjenne etter at de virker - ikke bare kikke på kaliperne og bremseskivene... ;-)

Sikkert noe jeg har glemt... :-k
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av poulet_cavalier »

Peet96 skrev:Hello! :) Har oppkjøring A1 imorgen, og er driiiit nervøs! :sorry Er mest nervøs for sikkerhetskontrollspørsmålene. En skal jo sjekke og vise at motorsykkelen er i forskriftsmessig og forsvarlig stand. Hva vil dette si? Hva skal jeg sjekke, og hvordan avgjør jeg om kjøretøyet er i forskriftsmessig eller forsvarlig stand? :-k Takker for svar!!! :vs :thumleft
Pugge: http://www.abtrafikkskole.no/default.asp?pageid=3906
NB: feil om dekkmønster - det skal være 1,6mm

Litt feil tråd?
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av AJ »

poulet_cavalier skrev:
Peet96 skrev:Hello! :) Har oppkjøring A1 imorgen, og er driiiit nervøs! :sorry Er mest nervøs for sikkerhetskontrollspørsmålene. En skal jo sjekke og vise at motorsykkelen er i forskriftsmessig og forsvarlig stand. Hva vil dette si? Hva skal jeg sjekke, og hvordan avgjør jeg om kjøretøyet er i forskriftsmessig eller forsvarlig stand? :-k Takker for svar!!! :vs :thumleft
Pugge: http://www.abtrafikkskole.no/default.asp?pageid=3906
NB: feil om dekkmønster - det skal være 1,6mm

Litt feil tråd?
Helt riktig :thumleft
Men i all nervøsiteten kan det sikkert være lett å ta feil... ;-)
Uansett så ønsker vi deg masse lykke til :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar