Miniblinkers,problem

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Miniblinkers,problem

Legg inn av Kawasaki »

Holder på og fikser litt på XT'en min,i den forbindelse kjøpte jeg to mini-blinkers på Biltema som jeg vil prøve på.(skal ha alle 4 hvis jeg finner ut at det blir fint) Da jeg kobler dem opp fremme,så virker det fint til ene siden,selv om det blinker litt fort.Dette skal fikses med å sette på en motstand.

Men når jeg blinker til andre siden,så blinker det i begge mini-blinkerne + det ene gamle bak. Setter jeg på de gamle foran,så virker alt normalt. Hva er det som skjer?? :-k
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Miniblinkers,problem

Legg inn av Snikkeren »

Hmm. Det hørtes merkelig ut.
Det kan ikke være at blinklysene må ha en viss motstand for at det skal virke skikkelig? Har du prøvd med motstand montert?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

mekkern
Innlegg: 7601
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Miniblinkers,problem

Legg inn av mekkern »

sikkert det samme som på XL`n min-indikator pæra i instrumentpanelet..
den får + fra begge blinkkretsene,dvs hvis du blinker til høyre virker blinklyspærene på venstre som jjording.
plukk ut denne så blinker bare ene siden.
erstattet min med 2 12v lysdioder så nå ser jeg hvem side jeg blinker til-------- :lol

Edit- sjekk for overslag fra lederne til metall på blinklysene,Det ene blinklyset jeg kjøpte hos Btema hadde overslag..
men monterte dette foran da det bare er plast der...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Miniblinkers,problem

Legg inn av Kawasaki »

mekkern skrev:Edit- sjekk for overslag fra lederne til metall på blinklysene,Det ene blinklyset jeg kjøpte hos Btema hadde overslag..
...

Bingo :thumleft Det var overslag i det ene, skrudde det løs og lot det henge fritt,og da var det iorden. Mannskjit :knegg

Får ta det med tilbake til Biltema og slenge det på disken. Synd,for de var igrunn tøffe
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Miniblinkers,problem

Legg inn av Snikkeren »

Er ikke det bare å bytte det i et som virker?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Miniblinkers,problem

Legg inn av pelsen »

Jeg bruker Ikea-løsning til blinklys, de ligger i en fin plastkasse som får plass i hylla. :-)

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Miniblinkers,problem

Legg inn av Kawasaki »

mekkern skrev:sikkert det samme som på XL`n min-indikator pæra i instrumentpanelet..
den får + fra begge blinkkretsene,dvs hvis du blinker til høyre virker blinklyspærene på venstre som jjording.
plukk ut denne så blinker bare ene siden.
Dobbel bingo??

Dro tilbake til Biltema og sa jeg syntes lysa var fine nok de,men at jeg ville ha 4 som virka skikkelig. Han hadde aldri hatt reklamasjon på disse,påstod han.
Fram med et batteri og et multimeter,så var vi igang med å teste. Vi måtte teste 9!!! stykk før vi fikk plukket ut 4 som var iorden. Åpnet et lys,og det viser seg at det var litt dårlig isolert mellom "kortet" og lyktehuset. Egentlig en easy fix,men som kunde har jeg ikke lyst å åpne på ting før en eventuell reklamasjon.

Hjem og satte dem på,denne gangen alle 4. Og hva skjer?? Jo,nå blinker pinadø alle 4. Dobbelsjekker om det er overslag i noen,men nei,de er alle iorden. Tenker så på indikatorpæra som Mekkern nevnte,tok den ut og alt er som det skal. :thumleft

Jeg satte ikke på motstandene som skulle hindre rask blinking,for jeg syntes ikke de blinka så fort.Kanskje batteriet ikke er topplada,får sjekke og eventuellt sette på motstand når jeg er ferdig å sette moppen isammen igjen.
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Miniblinkers,problem

Legg inn av MaxTron »

Hvilke blinklys fra biltema er det snakk om??

Virderer sjøl å kjøpe disse: Bilde
http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/MC/Ti ... lys-2-stk/" onclick="window.open(this.href);return false;
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Miniblinkers,problem

Legg inn av Kawasaki »

Sånne: http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/MC/Ti ... lys-2-stk/" onclick="window.open(this.href);return false;
ikkebike.norwegianforum.net

Svar