Kommune- og fylkestingvalg 2011 - hva ville DU stemt i dag?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar

MCsiden.no's meningsmåling - kommune- og fylkestingsvalg 2011

Avstemmingen ble avsluttet den 05 sep 2011, 00:12

Arbeiderpartiet
7
18%
Høyre
15
39%
Fremskrittspartiet
6
16%
Kristelig Folkeparti
0
Ingen stemmer
Senterpartiet
1
3%
Sosialistisk Venstreparti
2
5%
Venstre
2
5%
Demokratene
1
3%
Rødt
1
3%
Miljøpartiet de Grønne
2
5%
Lokale bygdelister
0
Ingen stemmer
Andre (Norges kommunistiske parti, Kystpartiet osv.)
1
3%
 
Stemmer totalt: 38

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37890
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Kommune- og fylkestingvalg 2011 - hva ville DU stemt i dag?

Legg inn av AJ »

MCsiden.no har slett ikke som mål å være et politisk forum, men en uhøytidelig meningsmåling kan vi alltids koste på oss uten at det nødvendigvis behøver å føre til en 'kranglete' politisk debatt her inne.

Som motorsyklister tror jeg mange av av oss har enkelte særinteresser knyttet til interessen vår og slike interesser kan gjerne være avgjørende for hva vi stemmer.
Selv er jeg lite begeistret for eiendomsskatt og bompengefinansierte veier...

Ok...

Så...! her er spørsmålet:
Hva ville du stemme ved årets lokalvalg om det det hadde vært valg i dag?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Kommune- og fylkestingvalg 2011 - hva ville DU stemt i d

Legg inn av rogg »

Valget i år kan bli spennende. Vi fikk noen politikere som fikk vind i seilene etter terrordagen.
Men valget mitt er vel ikke så vanskelig.. Som fagforeningspamp i 13 år og ansatt i kommunalt foretak, velger jeg vel ikke akkurat FRP som vil privatisere..
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37890
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kommune- og fylkestingvalg 2011 - hva ville DU stemt i d

Legg inn av AJ »

Vi trenger helt klart fagforeningsfolk som ivaretar interessen for det viktige kommunale fellesskapet :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Kommune- og fylkestingvalg 2011 - hva ville DU stemt i d

Legg inn av Tysnes »

rogg skrev:Valget i år kan bli spennende. Vi fikk noen politikere som fikk vind i seilene etter terrordagen.
Men valget mitt er vel ikke så vanskelig.. Som fagforeningspamp i 13 år og ansatt i kommunalt foretak, velger jeg vel ikke akkurat FRP som vil privatisere..
viktig. FRP vil konkuranseutsette deler der kommune/stat har monopol. det er ikkje det samme som privatisering. kommunen kan godt vinne anbudet. Jobber som forskalingsnekker , og har alltid måtte kjempe for jobbene(anbud). vilket gir kunden valgmuligheter, og lavere kostnader. men no er det lokalvalg, så personene er vel så viktig. Godt Valg ;e

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Kommune- og fylkestingvalg 2011 - hva ville DU stemt i d

Legg inn av Duville »

Klart det er viktig å velge inn noen som kan bruke de pengene stat og kommune stikker fingrene ned i min bukselomme og forsyner seg rikelig av mest mulig fornuftig.
Vi må ha inn folkevalgte som ikke kaster pengene bort på saker som kun gavner det offentlige og ikke folk flest.
Vi må velge inn folk som kan styre administrasjonen og som evner det slik at ikke administrasjonen styrer de folkevalgte og er selvgående.
Vi må velge inn folk som heller forsøker å se om det er andre måter å gjøre jobben på før man oppretter flere offentlige stillinger.
Sist redigert av Duville den 26 aug 2011, 11:20, redigert 1 gang totalt.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37890
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kommune- og fylkestingvalg 2011 - hva ville DU stemt i d

Legg inn av AJ »

AJ skrev:MCsiden.no har slett ikke som mål å være et politisk forum, men en uhøytidelig meningsmåling kan vi alltids koste på oss uten at det nødvendigvis behøver å føre til en 'kranglete' politisk debatt her inne.
Kan være at jeg er naiv, men håper og tror likevel at vi kan ha en tråd her inne med en en uhøytidelig meningsmåling uten at det skal bli noen ufin debatt ut av det.

Å skulle det komme politiske ytringer man er uenig i bør vi alle ha "mage" til å tåle det - så lenge folk behersker seg og ikke skriver nedsettende og trakasserende om andre her inne.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

mekkern
Innlegg: 7592
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Kommune- og fylkestingvalg 2011 - hva ville DU stemt i d

Legg inn av mekkern »

Fylkeskommune ser jeg bare på som en utgiftspost for kommunene..
Når det gjelder Kommunestyre,så har jeg vært på noen møter og er ikke direkte imponert over de som sitter der for å si det slik....arbeiderpartiet ville legge ned en skole -venstre høyre og frp ville rasere et kommunaltselskap for å hevne seg på en annen representant-SosialistiskVenstreparti hadde kun et mantra:eiendomsskatt...
Nå skal det sies at økonomien i kommunene er rimlig stram og det ikke er penger til alt-skole og "trøste&bære" blir satt opp mot andre sektorer...
Når det gjelder "fagforeninga" som jeg også har vært en del av i 31år privat og offentlig, så ser jeg at denne har mistet mye av sin opprinnelige funksjon og nå blitt mer direkte politisk med direkte pengegaver og "godkjennelse" av KRF i regjering...
ikke har den noen makt i lokale forhold lenger heller men redusert til en utgift på lønnsseddelen..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Kommune- og fylkestingvalg 2011 - hva ville DU stemt i d

Legg inn av Crinos »

Mamma har lært meg noen fundementale ting...
Aldri begynn å snakke om politikk og religion, og i alle fall ikke sammen i samme samtale emne. :lol
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Mysil
Innlegg: 81
Registrert: 27 feb 2010, 18:04
Motorsykkelen din: Ducati Scrambler Icon 2016

Re: Kommune- og fylkestingvalg 2011 - hva ville DU stemt i d

Legg inn av Mysil »

Ser konkurranseutsetting er nevnt over her.
I utgangspunktet er eg for å konkurranseutsette både det ene og det andre, men da må vedkommende som vurderer innkommende tilbud ha kompetanse til å vurdere kvaliteten på de.

Et eksempel på at beste tilbyder ikkje nødvendigvis ble valgt finner man for tida mellom Tromsø og Harstad; hurtigbåtene som trafikkerer Harstad-Tromsø.

Fylkeskommunen har her fått det de bestilte, men ikkje nødvendigvis det som er best for det tilbudet de skal levere til innbyggerne i nord.
Noe sier meg at de som tok de aktuelle avgjørelsene i denne saken ikkje nødvendigvis får fornyet tillit 12. september...

Godtvoksen

Re: Kommune- og fylkestingvalg 2011 - hva ville DU stemt i d

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev: Vi må velge inn folk som heller forsøker å se om det er andre måter å gjøre jobben på før man oppretter flere offentlige stillinger.
Ja, Lyngdal er jo blitt by og da er det vel et privat marked for det aller meste.... :lol

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Kommune- og fylkestingvalg 2011 - hva ville DU stemt i d

Legg inn av Duville »

Godtvoksen skrev:
Duville skrev: Vi må velge inn folk som heller forsøker å se om det er andre måter å gjøre jobben på før man oppretter flere offentlige stillinger.
Ja, Lyngdal er jo blitt by og da er det vel et privat marked for det aller meste.... :lol

Hæ, har det noe å si om det er bygd eller by????

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Kommune- og fylkestingvalg 2011 - hva ville DU stemt i d

Legg inn av Intruder »

Godtvoksen skrev:
Duville skrev: Vi må velge inn folk som heller forsøker å se om det er andre måter å gjøre jobben på før man oppretter flere offentlige stillinger.
Ja, Lyngdal er jo blitt by og da er det vel et privat marked for det aller meste.... :lol
Både Brumunddal og Moelv er det jeg kaller b-byer,dette har ført til en overdrevet handelsoptimisme
som gjør at det står nærmest folketomt i butikker.. =;
Ekspeditørene tror ikke sine egne øyne om noen kommer innom.. :oh :scratch
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Re: Kommune- og fylkestingvalg 2011 - hva ville DU stemt i d

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev:
Godtvoksen skrev:
Duville skrev: Vi må velge inn folk som heller forsøker å se om det er andre måter å gjøre jobben på før man oppretter flere offentlige stillinger.
Ja, Lyngdal er jo blitt by og da er det vel et privat marked for det aller meste.... :lol

Hæ, har det noe å si om det er bygd eller by????
Folketall bør vel kanskje ha noe å si?.. :knegg

Eksempelvis; privat sykehus/helsetjenester i ei bygd er vel trolig en dårlig forretning :-J

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Kommune- og fylkestingvalg 2011 - hva ville DU stemt i d

Legg inn av Duville »

Intruder skrev:
Godtvoksen skrev:
Duville skrev: Vi må velge inn folk som heller forsøker å se om det er andre måter å gjøre jobben på før man oppretter flere offentlige stillinger.
Ja, Lyngdal er jo blitt by og da er det vel et privat marked for det aller meste.... :lol
Både Brumunddal og Moelv er det jeg kaller b-byer,dette har ført til en overdrevet handelsoptimisme
som gjør at det står nærmest folketomt i butikker.. =;
Ekspeditørene tror ikke sine egne øyne om noen kommer innom.. :oh :scratch
Sånn er det absolutt ikke i Lyngdal.
Lyngdal har rema, rimi, Mega, 2x kivi, Bunnpris, Europris, Glapris, og nå kommer storsenter med OBS Strormarked osv. Lyngdal har også VW, Skoda, Mercedes, Peugot, Subaru, Opel, Kia,
Lyngdal er en liten by med nesten 8000 mennesker. Altså så kommer det handlende mennesker fra Farsund, Kvinesdal, Flekkefjord, Søraudnedal, Lindesnes, Mandal og andre steder og handler her i tillegg til alle rogalendingene på sommeren
Lyngdal har desidert mest omsetning (muligens bortsett fra Kristiansand) pr pers i hele agder. Noe må de gjøre riktig i Lyngdal. Kanskje det er med handlelyst enn misunnelse som driver Lyngdølene? Ly. har vært Høyre/Krf dominert i mange årtier...

Godtvoksen

Re: Kommune- og fylkestingvalg 2011 - hva ville DU stemt i d

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev: Lyngdal har rema, rimi, Mega, 2x kivi, Bunnpris, Europris, Glapris, og nå kommer storsenter med OBS Strormarked osv. Lyngdal har også VW, Skoda, Mercedes, Peugot, Subaru, Opel, Kia,
Det er vel ingen av disse næringene som har offentlig ansatte hverken i Lyngdal eller andre kommuner... :-J ... :mk

Skal du redusere/eller ikke ha flere antall off. ansatte så hvis meg hvilke oppgaver Høyre i Lyngdal har sørget for et privat alternativ som gjør det bedre og mer lønnsomt... :-k

Svar