**VIKTIG** TILBAKEMELDING!

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

**VIKTIG** TILBAKEMELDING!

Legg inn av Ronny »

Hei folkens.

Det har kommet forslag om å droppe alt som ikke MC-relatert på forumet vårt.

Jeg er forsåvidt ganske enig egentlig, siden det finnes nok av andre tilbud for de som vil lese svenskevitser osv.

Hadde det vært bedre å fått en ren side med innleggene postet direkte i forumet, uten kategorier, og eventuellt delt opp litt mer etterhvert hvis det virkelig begynte å ta litt av?!?

Kom med ditt innspill!
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

D_Demon
Innlegg: 103
Registrert: 01 aug 2004, 16:59
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Elverum

Legg inn av D_Demon »

Syntes det hørtes bra ut jeg Ronny. Heller dele inn mc innleggene, så vi får de mere oversiktlige. Har ingen forslag til inndeling akkurat nå, men kan legge de til hvis jeg kommer på noen.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

D_Demon skrev:Syntes det hørtes bra ut jeg Ronny. Heller dele inn mc innleggene, så vi får de mere oversiktlige. Har ingen forslag til inndeling akkurat nå, men kan legge de til hvis jeg kommer på noen.
Jeg tenkte egentlig på å ha alt i samme kategori inntil videre, faktisk.

Akkurat nå er det så "lite" (få men GODE, he he) innlegg at alt egentlig kan komme i samme kategorien uten at det blir rotete.
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Men er det ikke fare for at det blir enda mindre innlegg skrevet da? :roll:
Bilde

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Mener du hvis vi fjerner alle ikke MC-relaterte kategorier?

Aner ikke, det er derfor jeg spør ;)
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Tror ikke det blir så mye mindre innlegg, selv om dere fjerner innlegg som ikke er mc relaterte. Men om det blir mer oversiktlig og mer spennende å lese, hvis de fjernes, tviler jeg på. For meg er det akkurat det samme om de er der eller ikke.

Brukeravatar
Delayla
Innlegg: 101
Registrert: 24 jun 2004, 09:54
Motorsykkelen din: 2012 Honda CBR 600F
Sted: Sarpsborg

Legg inn av Delayla »

Jeg går inn på dette forumet for å lese om MC-relaterte ting. Klarer meg uten vitser o.l. (men det gjør meg ikke noe om det er med her heller). Sorterer jo selv hva jeg gidder å lese eller ikke.
Mitt bruk er heller ikke avhengig at innleggene er delt inn i kategorier, men da er det kanskje viktig med gode søkemuligheter for å finne igjen eldre innlegg?

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Det er fullt mulig å søke etter eldre innlegg.

Poenget er vel kanskje om det blir mer brukervennlig å slippe å lete seg gjennom en haug med kategorier?

En annen ting er om det blir litt mer inspirerende å skrive når det er en del aktivitet på ett sted, istedet for sånn som det er i dag: Litt aktivitet noen steder, og helt dødt andre steder...
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..

Er ikke noe i mot å får redusert noen temaer. Det begynner å bli en del, og noen er det vel ikke noe aktivitet på heller. Noen er låst så de har man lest ferdig. Det er sikkert noen av Gåtene/spørsmålene som har gått ut på dato.....nei bare rydd i vei du, blir det for ille får vi stoppe deg...
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

GSXR

Legg inn av GSXR »

Emner som har gått ut på dato er det vel like greit å fjerne fra overflaten, disse bare ligger og opptar plass.
Men hvorfor i all verden skal man fjerne de andre?
Må da være greit å kunne dele andre ting også.
Ja, for all del, -man finner vitser og diverse stoff som ikke er Mc-relatert på andre steder,
men det gjør man med alt annet også. Skal man sile ut alt man kan finne på andre siter
blir det ikke mye igjen.
Men som sagt, dette er min mening.

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Jeg er helt enig med Ronny. Jeg synes at denne siden bør holde seg til MC relatert stoff.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

GSXR skrev:Emner som har gått ut på dato er det vel like greit å fjerne fra overflaten, disse bare ligger og opptar plass.
Men hvorfor i all verden skal man fjerne de andre?
Må da være greit å kunne dele andre ting også.
Ja, for all del, -man finner vitser og diverse stoff som ikke er Mc-relatert på andre steder,
men det gjør man med alt annet også. Skal man sile ut alt man kan finne på andre siter
blir det ikke mye igjen.
Men som sagt, dette er min mening.
For all del, alle meninger tas med i betraktningen. Vær trygg på det.

Jeg tenkte bare som så at det finnes så utrolig mange alternativer (mange av dem gode også), for å finne litt humor osv.

Da var det kanskje like godt at vi holdt diskusjonen til det som holder oss sammen her, nemlig MC. Jeg er bare litt usikker på om alle andre ikke MC-relaterte temaer liksom utvannet forumet, og sporet alt av.

På den annen side så kan det kanskje være sånn at det nesten ikke kommer innlegg i det hele tatt da. Og det hadde jo vært en kjip konsekvens?!?

Snakka med Indian her forleden dag. Han sa mange ganger at det er så kjipt fordi alle bare vil ha alt gratis, og sitte med hendene i fanget. Min oppfatning er at sånn er det faktisk. Om man driver en forening, eller har et forum, så vil det alltid være noen få som gjør mye, og mange som gjøre lite.

Men å skulle "tvinge" alle til å bidra, tror jeg ville få svært negative konsekvenser...
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Jeg tror at det er mange som syntes forumet er interessant, og kanskje derfor registrerer seg som medlem. Men derfra til å aktivt delta med innlegg er det et godt stykke vei.
Av egen erfaring tror jeg det kan være en terskel å gå over, fra å være en aktiv kikker på forumet, til å begynne å bidra med innlegg. Det er liksom å utlevere noe av seg selv, og det er ikke alle som er komfortable med. Man har lett for å tro at alle andre på et slikt forum vet bedre enn man gjør selv, og er derfor kanskje redd for å drite seg helt ut. Men det viser seg, at når man først har begynt å komme med noen kommentarer så blir det somregel flere med tiden. Så lenge forumet er som her, med god takhøyde, og en rolig dialog, selv om vi er helt uenige av og til, tror jeg at de fleste kunne komme med innlegg, uten å bekymre seg for negative reaksjoner fra andre. Det har så langt jeg har sett, ikke forekommet noen form for uthenging av noen. Så til alle som sitter der, og har lyst til å skrive en kommentar, gjør det!!, her er det ingen som biter.

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Veldig enig i mye av det Thor Arne skriver over.
Det er vel ofte slik at man noen ganger har lyst til å prate om andre ting enn mc også? Hvis dere fjerner den muligheten, er jeg redd det blir lite liv her på forumet.

Ser selv på MC-Forumet, der har vi noe som heter Bloggen. Der kan alle brukerne skrive om seg selv. Noen bruker det nesten som en dagbok. Det er veldig mye morro lesning der, og man blir på en måte bedre kjent med de bukerne som skriver der.

Det er ivertfall noe jeg setter pris på. Morro å vite litt om de andre brukerne. Det lærer man når det blir skrevet litt tull og tøys.

Da er det bedre å heller prøve å følge topic'en i hvert innlegg.
Men dette er jo bare min mening.. Bilde

EDIT: Innlegg nr. 300! 8)
Sist redigert av NoName den 26 mai 2005, 00:48, redigert 1 gang totalt.
Bilde

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Aktiv kikker?? det meste jeg har sett pålogget samtidig er 4 personer. De fleste medlemmer har jeg ikke sett pålogget i det hele tatt.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Svar