Reklamasjon på utstyr til MC, fører og passasjer
Lagt inn: 03 okt 2011, 20:36
I juli i år kjøpte jeg en slik kjørebukse:

Jeg har tidligere kjøpt et par av den forrige versjonen (V1...) og vært rimelig godt fornøyd med disse tatt prisen i betraktning.
V2 buksa er på mange måter en god del bedre, bla. når det gjelder glidelåser og nedre fester av innerfórene i buksebeina.
Nå sender jeg den tilbake for å reklamere på den siden sømmen rundt den ene lomma allerede er revnet, etter kun to måneder. Det sklisikre stoffet i buksebaken er det også i ferd med å bli slitt hull i. Utrolig etter bare to måneder!
Sharkspeed hvor jeg kjøpte buksa, har greie rutiner på reklamasjoner, ser det ut til. Men om det er like greit i praksis gjenstår å se.
Nå på tampen av sesongen, har jeg også måttet reklamere på det ene Cardo Teamset'et jeg hadde da førerenheten sluttet å virke. Det gjorde jeg for noen uker siden. Måtte purre på reklamasjonssaken til selger, som er svenske Dustin.
Fikk svar i dag om at produktet var gått ut av vareutvalget og at nytt sett ikke kunne erstattes. Dermed får jeg pengene tilbake og har allerede fått dette bekreftet av Klarna, som Dustin har avtale med.
Saken er dog ikke ute av verden føre pengene er tilbakeført på konto, men ser ut til at begge firmaer er seriøse og anstrenger seg for å gjøre reklamasjonssaken ferdig på en smidig måte.
Er spent på Sharkspeed, men håper det går like greit med dette firmaet.
Vel, dette er mine erfaringer så langt.
Andre her som kan tenke seg å dele sine erfaringer med reklamasjoner på utstyr?

Jeg har tidligere kjøpt et par av den forrige versjonen (V1...) og vært rimelig godt fornøyd med disse tatt prisen i betraktning.
V2 buksa er på mange måter en god del bedre, bla. når det gjelder glidelåser og nedre fester av innerfórene i buksebeina.
Nå sender jeg den tilbake for å reklamere på den siden sømmen rundt den ene lomma allerede er revnet, etter kun to måneder. Det sklisikre stoffet i buksebaken er det også i ferd med å bli slitt hull i. Utrolig etter bare to måneder!

Sharkspeed hvor jeg kjøpte buksa, har greie rutiner på reklamasjoner, ser det ut til. Men om det er like greit i praksis gjenstår å se.
Nå på tampen av sesongen, har jeg også måttet reklamere på det ene Cardo Teamset'et jeg hadde da førerenheten sluttet å virke. Det gjorde jeg for noen uker siden. Måtte purre på reklamasjonssaken til selger, som er svenske Dustin.
Fikk svar i dag om at produktet var gått ut av vareutvalget og at nytt sett ikke kunne erstattes. Dermed får jeg pengene tilbake og har allerede fått dette bekreftet av Klarna, som Dustin har avtale med.
Saken er dog ikke ute av verden føre pengene er tilbakeført på konto, men ser ut til at begge firmaer er seriøse og anstrenger seg for å gjøre reklamasjonssaken ferdig på en smidig måte.
Er spent på Sharkspeed, men håper det går like greit med dette firmaet.
Vel, dette er mine erfaringer så langt.
Andre her som kan tenke seg å dele sine erfaringer med reklamasjoner på utstyr?