Veteranmotorsykkel tråden
- bikerdude73
- Innlegg: 960
- Registrert: 04 jul 2010, 11:13
- Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
- Sted: Karmøy
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Jeg er jo sekretær i den lokale veteranklubben og får sett mange kjekke sykler i løpet av sesongen.
En av mine favoritter er en Panther 100 fra 1932 som blir kjørt av en kar på 70+ år.
Han er alltid på "Oljeskvetten" og vinner masse tomgangskonkuranser. Ikke fremmed for å kjøre veldig lange turer kan du si.
Sykkelen har jo en 600ccm 1 sylindret motor med blandt annet utvendige ventilløftere.
Her er et bilde av den:
Og her er et klipp av den med fantastisk lyd på vår samling i mai hvor det utroligt nok var sol!
[video]http://www.youtube.com/watch?v=LC53_WdNnc8[/video]
En av mine favoritter er en Panther 100 fra 1932 som blir kjørt av en kar på 70+ år.
Han er alltid på "Oljeskvetten" og vinner masse tomgangskonkuranser. Ikke fremmed for å kjøre veldig lange turer kan du si.
Sykkelen har jo en 600ccm 1 sylindret motor med blandt annet utvendige ventilløftere.
Her er et bilde av den:
Og her er et klipp av den med fantastisk lyd på vår samling i mai hvor det utroligt nok var sol!
[video]http://www.youtube.com/watch?v=LC53_WdNnc8[/video]
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38012
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Her saken om NSU 250'en, som jeg har nevnt tidligere i denne tråden - en meget flott sykkel, må jeg virkelig si
Beklageligvis har det sneket seg inn noen faktafeil og skriveleifer i saken, men ikke verre enn at de kan overses...
Side 1:
http://img803.imageshack.us/img803/6147 ... nsu195.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Side 2:
http://img408.imageshack.us/img408/6147 ... nsu195.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Beklageligvis har det sneket seg inn noen faktafeil og skriveleifer i saken, men ikke verre enn at de kan overses...
Side 1:
http://img803.imageshack.us/img803/6147 ... nsu195.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Side 2:
http://img408.imageshack.us/img408/6147 ... nsu195.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Veteranmotorsykkel tråden
1973-modell Tempo Fighter til salgs hos Traktor & MC i Stangeområdet for 75.000......
Har stått lenge på Finn--kjenner ikke folket sin besøkelstid...
Gidder noen legge ut annonsen ?
Har stått lenge på Finn--kjenner ikke folket sin besøkelstid...
Gidder noen legge ut annonsen ?
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Sted: Kongsberg
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Viser bilde av ny veteranen min, 81 Kawasaki KZ 1300 eneste 6 sylindra Kawasakien. Min er en US modell som jeg importerte etter at jeg hadde bodd i USA noen år.
Fikk norske skilter i våres, har blitt en del turer med den i år.
Fikk norske skilter i våres, har blitt en del turer med den i år.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Helt fantastisk at gubben forlanger en slik pris,med et noe mindre forlangende kunne jeg tenkt meg den...Intruder skrev:1973-modell Tempo Fighter til salgs hos Traktor & MC i Stangeområdet for 75.000......
Har stått lenge på Finn--kjenner ikke folket sin besøkelstid...
Gidder noen legge ut annonsen ?
Kjøpte en ny i 1970 og etter datidens status var det en veldig fin skyss...
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38012
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Vanvittig pris! Riktignok en populær sykkel blant mange, men denne prisen er helt hinsides!Intruder skrev:1973-modell Tempo Fighter til salgs hos Traktor & MC i Stangeområdet for 75.000......
Har stått lenge på Finn--kjenner ikke folket sin besøkelstid...
Gidder noen legge ut annonsen ?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Honda CB 350
http://www.flickriver.com/photos/226864 ... ags/racer/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg poster denne linken, for det var mye annet tøfft der og
http://www.flickriver.com/photos/226864 ... ags/racer/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg poster denne linken, for det var mye annet tøfft der og
Sist redigert av AJ den 22 jan 2012, 14:32, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Passer bedre i denne tråden Arctic Tiger, enn i talltråden... Derfor flyttet jeg den.
Begrunnelse: Passer bedre i denne tråden Arctic Tiger, enn i talltråden... Derfor flyttet jeg den.
- bikerdude73
- Innlegg: 960
- Registrert: 04 jul 2010, 11:13
- Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
- Sted: Karmøy
Re:
SNOP!!!ArcticTiger skrev:Honda CB 350
http://www.flickriver.com/photos/226864 ... ags/racer/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg poster denne linken, for det var mye annet tøfft der og
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38012
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Blåser liv i denne tråden igjen siden jeg var ute på en jobb i dag for å lage en sak om en BSA '53 mod. som har den rette patinaen. Dvs. at den bærer preg av alderen med verdig stolthet, tør jeg påstå.
Flott sykkel! Og det er ikke så mange av disse igjen som er i så god original stand som denne:
Flott sykkel! Og det er ikke så mange av disse igjen som er i så god original stand som denne:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineJompa
- Moderator
- Innlegg: 6996
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Her er min veteransykkel, Kawasaki GPz 1100, 83.
Jeg kjøpte sykkelen for tre år siden, for å ha et vinterprosjekt.
Hadde akkurat solgt en H2 som jeg aldri ble å begynne med, og ville ha en 80-talls japse i kjørbar stand.
Etter en del leting ble jeg forelska i denne, som var i "god bruksstand" iflg selger. Nå i ettertid vet jeg hva det betyr....
Men etter tre år begynner den å nærme seg det jeg kaller i god stand. Jeg kjørte f.eks 1600 km tur/retur til Norgestreffet i Lofoten sist sommer.
Prøver å holde sykkelen mest mulig orginal, men måtte bite i det sure eplet å kjøpe 4-1 anlegg ettersom det gamle eksosanlegget
var pillråttent av rust.
Lyset er også forbedret. Har skrevet en god del om mekkinga i min egen blogg, Gyllene Tider.
Dette bildet ble tatt i fjor, før eksosanlegget blei bytta og felgene lakka røde.
Og 2012-utgaven med 4-1 og røde felger som sykkeln hadde originalt.
Det har blitt noen timer i garasjen, jeg regner med å ha brukt over 300 t på restaurering og reparasjoner i etteretid.
og det blir enda flere timer.... her er den siste oljelekkasjen, fra i høst
Jeg kjøpte sykkelen for tre år siden, for å ha et vinterprosjekt.
Hadde akkurat solgt en H2 som jeg aldri ble å begynne med, og ville ha en 80-talls japse i kjørbar stand.
Etter en del leting ble jeg forelska i denne, som var i "god bruksstand" iflg selger. Nå i ettertid vet jeg hva det betyr....
Men etter tre år begynner den å nærme seg det jeg kaller i god stand. Jeg kjørte f.eks 1600 km tur/retur til Norgestreffet i Lofoten sist sommer.
Prøver å holde sykkelen mest mulig orginal, men måtte bite i det sure eplet å kjøpe 4-1 anlegg ettersom det gamle eksosanlegget
var pillråttent av rust.
Lyset er også forbedret. Har skrevet en god del om mekkinga i min egen blogg, Gyllene Tider.
Dette bildet ble tatt i fjor, før eksosanlegget blei bytta og felgene lakka røde.
Og 2012-utgaven med 4-1 og røde felger som sykkeln hadde originalt.
Det har blitt noen timer i garasjen, jeg regner med å ha brukt over 300 t på restaurering og reparasjoner i etteretid.
og det blir enda flere timer.... her er den siste oljelekkasjen, fra i høst
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Grrattlere med nyvunnet Vetteran-status på den flotte Sykkern din Jompa
Vetteran innebærer at nå sparer du noen kr. på forsikring og årsavgift, som du istedet kan kjøpe tetteringer for
Vetteran innebærer at nå sparer du noen kr. på forsikring og årsavgift, som du istedet kan kjøpe tetteringer for
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38012
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Matchless 500 kubikker, 1958 modell:
Like gammal som meg - omtrent på dagen, faktisk
Like gammal som meg - omtrent på dagen, faktisk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Begge disse er blitt veteraner nesten over natten iår
Foran, en 1984 XJ750 Seca, som jeg har forsøkt å holde mest mulig original, kun knappene og bremsene foran er byttet ut med nyere deler.
Bak ligger det en 1984 K100 og lurer. Der har det skjedd ting, for å si det sånn. Har slanket sykkelen med rundt 30 kg, hevet hekken, byttet frontlykt, fabbet en (middelmådig) hekk i glassfiber, og LED-lys.
Foran, en 1984 XJ750 Seca, som jeg har forsøkt å holde mest mulig original, kun knappene og bremsene foran er byttet ut med nyere deler.
Bak ligger det en 1984 K100 og lurer. Der har det skjedd ting, for å si det sånn. Har slanket sykkelen med rundt 30 kg, hevet hekken, byttet frontlykt, fabbet en (middelmådig) hekk i glassfiber, og LED-lys.
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Sted: Helgeland
Re: Veteranmotorsykkel tråden
En far og sønn i klubben har flere veteraner i garasjen, blant annet har sønnen en DKW350 og en Triumph T5 1974. Begge i høyeste grad i live, noe disse videoene viser :)
Triumph T5
https://www.youtube.com/watch?v=xj7wmrL ... jRarQhHzMg
DKW350
https://www.youtube.com/watch?v=BlheQkm ... jRarQhHzMg
Far med en Yamaha XS 1100 S 5K7
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Far og sønn sine cafèracere ved den godt bevarte bensinstasjonen i Mosjøen.
Triumph T5
https://www.youtube.com/watch?v=xj7wmrL ... jRarQhHzMg
DKW350
https://www.youtube.com/watch?v=BlheQkm ... jRarQhHzMg
Far med en Yamaha XS 1100 S 5K7
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Far og sønn sine cafèracere ved den godt bevarte bensinstasjonen i Mosjøen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Må bare berømme slikt folk! Utrolig kult å se.
Note 3
Note 3