Bikerdude73 Sesongstart :-)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: bikerdude73 sin logg. Angst og MC for meg..

Legg inn av bikerdude73 »

Dette med blogg er nok litt terapi det også. jeg får jo delt med andre hva jeg føler.
Er ganske så åpen av natur så liker å snakke med mennesker om det meste, selv over nettet i en blogg. ;-)

Jeg har veldig lyst til å reise på mc-tur til neste år, men må nesten se det an i forhold til penger på konto.
Er jo ikke så erfaren med langturene og har ingen sykler som en kan kalle tursykler.
Men vi får se hva tiden bringer.
Jeg har hvertfall lyst til å hilse på masse folk her inne på mcsiden.no :D
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: bikerdude73 sin logg. Angst og MC for meg..

Legg inn av ZZR-Tom »

At det er kontoen som setter begrensninger har eg full forståelse for.
Men sykkelen trenger ikkje å vere en begrensning, det er bere å legge opp turen etter den. Bagasje trenger en strengt tatt ikkje så mykje av.
Provesorisk vask av lette kle som t-shorter o.l kan en gjere i en vask med en eller anna form for såpe. Campingplasser har full vaske muligheter når en må ta litt større vask.
Har for på loffen i Asia i 4 veker med kun nokre få plagg i en ryggsek, funka fint.
På dagen så er en jo i kjøre klena, sokker og undiker tar en med seg dei eldste og sletnaste som en kaster etter kvert og kjøper inn dei billigaste typen. Strengt tatt så kjem en langt med 1stk vanlig bukse,1stk shorts,2-3stk t-shorter og ei shorte/genser for "finare" bruk.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: bikerdude73 sin logg. Angst og MC for meg..

Legg inn av Pollti »

Stå på Bikerdude ! Vi har en jentunge med angst, helt udefinerbart og umulig å forstå for teitinger som meg. Litt fremgang har det vært de siste årene pga en samboer som driver henne litt. Han er gull. Men her ei natt da jeg kamperte i utlandet så ringte HG og sa at nå var a skikkelig ille. Få a til lege fort som f. Og den legen kikket,undersøkte og hørte på sykdomsbildet og da det kom frem at enkelte medlemmer i familien har sent stoffskifte så lyste legen opp :8-[ Sent stoffskifte kan visstnok gi angst. Jeg håper han finner ut av det.
Jentungen har også som deg vært igjennom mage,tarm undersøkelser,pillespising og en helt masse greier hvor intet fysiske feil er funnet. Piller gjorde det værre faktisk. Nå setter vi vår lit til at han klarer å finne "noe" og som det kan medisineres for å rette opp problemet så langt det lar seg gjøre. :[-o< 9 år har hun slitt med dette hittill. Hadde vært flott å se henne som frigjort fra problemet og velintergrert snart.

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: bikerdude73 sin logg. Angst og MC for meg..

Legg inn av bikerdude73 »

ZZR-Tom skrev:At det er kontoen som setter begrensninger har eg full forståelse for.
Men sykkelen trenger ikkje å vere en begrensning, det er bere å legge opp turen etter den. Bagasje trenger en strengt tatt ikkje så mykje av.
Provesorisk vask av lette kle som t-shorter o.l kan en gjere i en vask med en eller anna form for såpe. Campingplasser har full vaske muligheter når en må ta litt større vask.
Har for på loffen i Asia i 4 veker med kun nokre få plagg i en ryggsek, funka fint.
På dagen så er en jo i kjøre klena, sokker og undiker tar en med seg dei eldste og sletnaste som en kaster etter kvert og kjøper inn dei billigaste typen. Strengt tatt så kjem en langt med 1stk vanlig bukse,1stk shorts,2-3stk t-shorter og ei shorte/genser for "finare" bruk.
Ja, det er nok ikke mye annet enn viljen som må overkommes for å dra på tur. ;-)
Jeg har kjøpt telt og diverse annet utstyr. Og jeg klarer å kjøre ca 20 mil i løpet av en dag med pauser på motarden min. Det er jo billigt å dra på mc-tur med tanke på å overnatte i telt på campingplass, eller bare finne en grei slette eller noe. Jeg vil på en liten tur neste sommer. Kommer til å øve med dagsturer først og så utvide til overnatting håper jeg. Men blir i så fall alene pga kamerater og stebrødre ikke har tid.

Men er jo greit å sitte her om vinteren og drømme om tur da. :thumleft
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: bikerdude73 sin logg. Angst og MC for meg..

Legg inn av bikerdude73 »

Pollti skrev:Stå på Bikerdude ! Vi har en jentunge med angst, helt udefinerbart og umulig å forstå for teitinger som meg. Litt fremgang har det vært de siste årene pga en samboer som driver henne litt. Han er gull. Men her ei natt da jeg kamperte i utlandet så ringte HG og sa at nå var a skikkelig ille. Få a til lege fort som f. Og den legen kikket,undersøkte og hørte på sykdomsbildet og da det kom frem at enkelte medlemmer i familien har sent stoffskifte så lyste legen opp :8-[ Sent stoffskifte kan visstnok gi angst. Jeg håper han finner ut av det.
Jentungen har også som deg vært igjennom mage,tarm undersøkelser,pillespising og en helt masse greier hvor intet fysiske feil er funnet. Piller gjorde det værre faktisk. Nå setter vi vår lit til at han klarer å finne "noe" og som det kan medisineres for å rette opp problemet så langt det lar seg gjøre. :[-o< 9 år har hun slitt med dette hittill. Hadde vært flott å se henne som frigjort fra problemet og velintergrert snart.
Jeg håper virkelig at ting bedrer seg for jentungen deres. Angst er ikke noe som helst moro når ting står på som verst. Hvis dette med stoffskiftet er noe som kan forbedre situasjonen så er jo ingenting bedre. Jeg har og stått på masse medisiner, men gått bort fra mesteparten av dem da de ikke hjalp meg. Er nok ulikt fra person til person når det gjelder ting som hjelper mot angst. Jeg har jo selv fått avsmak for psykologer og psykisk helsevern pga flere dårlige erfaringer. Men nå jobber dem med mer innflytelse fra selve pasientene dette vil nok bedre seg håper jeg.
Uansett så ønsker jeg jentungen deres alt godt! Håper ting bedrer seg så snart som muligt! ;-) :-)
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: bikerdude73 sin logg. Angst og MC for meg..

Legg inn av ZZR-Tom »

bikerdude73 skrev:
ZZR-Tom skrev:At det er kontoen som setter begrensninger har eg full forståelse for.
Men sykkelen trenger ikkje å vere en begrensning, det er bere å legge opp turen etter den. Bagasje trenger en strengt tatt ikkje så mykje av.
Provesorisk vask av lette kle som t-shorter o.l kan en gjere i en vask med en eller anna form for såpe. Campingplasser har full vaske muligheter når en må ta litt større vask.
Har for på loffen i Asia i 4 veker med kun nokre få plagg i en ryggsek, funka fint.
På dagen så er en jo i kjøre klena, sokker og undiker tar en med seg dei eldste og sletnaste som en kaster etter kvert og kjøper inn dei billigaste typen. Strengt tatt så kjem en langt med 1stk vanlig bukse,1stk shorts,2-3stk t-shorter og ei shorte/genser for "finare" bruk.
Ja, det er nok ikke mye annet enn viljen som må overkommes for å dra på tur. ;-)
Jeg har kjøpt telt og diverse annet utstyr. Og jeg klarer å kjøre ca 20 mil i løpet av en dag med pauser på motarden min. Det er jo billigt å dra på mc-tur med tanke på å overnatte i telt på campingplass, eller bare finne en grei slette eller noe. Jeg vil på en liten tur neste sommer. Kommer til å øve med dagsturer først og så utvide til overnatting håper jeg. Men blir i så fall alene pga kamerater og stebrødre ikke har tid.

Men er jo greit å sitte her om vinteren og drømme om tur da. :thumleft
Har ikkje peiling på angst,så slikt skal eg ikkje utale meg om men ser at det kan vere en hindring for en tur. Uansett så all kred til å snakke om det åpenlyst, det krevest mot :thumleft
Om det er 20mil eller 200mil speler ingen rolle sålenge en koser deg. Der er turen som er viktigast, ikkje målet.
Det fine med Norge er at det er fullt lovelig å campe ute i det fri

mekkern
Innlegg: 7596
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: bikerdude73 sin logg. Angst og MC for meg..

Legg inn av mekkern »

Ellers så kan jeg hjelpe med overnatting her på østlandet ved behov,da de andre tohjuls bekjente ikke har skremt vettet av guttungen eller madammen regner jeg med at det går bra.. :knegg
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: bikerdude73 sin logg. Angst og MC for meg..

Legg inn av bikerdude73 »

mekkern skrev:Ellers så kan jeg hjelpe med overnatting her på østlandet ved behov,da de andre tohjuls bekjente ikke har skremt vettet av guttungen eller madammen regner jeg med at det går bra.. :knegg

Takker så mye for tilbudet. :D

Du må ha en veldig forståelsesfull familie :thumleft
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: bikerdude73 sin logg. Endelig Pinnakjøtt!! :-)

Legg inn av bikerdude73 »

Ja, da skal jeg endelig på julemiddag. Har et lite tilbud gjennom kommunen pga min angstlidelse.
Jeg gikk ikke de første årene pga nettopp angst, men nå skal jeg for andre året på rad. ;-)

Det blir vel ca 20-25stk. Pinnakjøtt som jeg har sett frem til siden sist Jul :D
Litt loddtrekning og underholdning i form av trekkspill... Lurte på å ta med hørselsvern.
Men må nok være litt snill gutt ;e

Etterpå så blir det nok handling på veien hjem. Trenger litt mat og snacks.
Mulig jeg rekker noen presanger, men er usikker.

Ohh... ser veldig fram til den pinnakjøtt middagen! :D
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

mekkern
Innlegg: 7596
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: bikerdude73 sin logg. Endelig Pinnakjøtt!! :-)

Legg inn av mekkern »

;-) :thumleft detta blir bra!

Greier ikke dy meg jeg da... :lol Skal du handle mat på vei hjem etter pinnekjøttet? skal dere ikke spise det? :8-[
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: bikerdude73 sin logg. Endelig Pinnakjøtt!! :-)

Legg inn av bikerdude73 »

mekkern skrev:;-) :thumleft detta blir bra!

Greier ikke dy meg jeg da... :lol Skal du handle mat på vei hjem etter pinnekjøttet? skal dere ikke spise det? :8-[
Det ble faktisk veldig bra. 3 porsjoner med pinnakjøtt gjorde godt! :thumleft

Handlet litt sunn småsnacks på vei hjem og noe melk som jeg manglet.
Gav opp å finne Lilla skjerf til mammen og kjøpte heller et gavekort. Så kan hun bestemme selv. ;-)

Men etter å ha sett hvor mye mat jeg kan stappe i meg så bør jeg nok tenke på å bli litt sunnere..
Skulle fått styrketrening på blåresept syns jeg. Hater å gå tur... :P :p
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: bikerdude73 sin logg. Endelig Pinnakjøtt!! :-)

Legg inn av joo »

bikerdude73 skrev: Det blir vel ca 20-25stk. Pinnakjøtt som jeg har sett frem til siden sist Jul :D
Litt loddtrekning og underholdning i form av trekkspill... Lurte på å ta med hørselsvern.
:thumleft Høres bra ut dette. Håper du får en glimrende kveld! Regner med vi får tilbakemelding fra deg.

(Har dessverre alt for god erfaring med angst, har vært borte fra arbeidslivet nesten to år på det verste, gjennom Felleskatalogen med alt av fæl medisin, men har sloss meg tilbake på jobb med tilrettelagt arbeide og gode venner som vet alt om hvordan jeg har det, og de skjønner det når jeg sier at jeg ikke tør å dra på julebord f.eks) (Gode venner og åpenhet hjelper)

PS; der svarte du samtidig som jeg. Ble glad her jeg satt :D
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: bikerdude73 sin logg. Endelig Pinnakjøtt!! :-)

Legg inn av bikerdude73 »

joo skrev:
bikerdude73 skrev: Det blir vel ca 20-25stk. Pinnakjøtt som jeg har sett frem til siden sist Jul :D
Litt loddtrekning og underholdning i form av trekkspill... Lurte på å ta med hørselsvern.
:thumleft Høres bra ut dette. Håper du får en glimrende kveld! Regner med vi får tilbakemelding fra deg.

(Har dessverre alt for god erfaring med angst, har vært borte fra arbeidslivet nesten to år på det verste, gjennom Felleskatalogen med alt av fæl medisin, men har sloss meg tilbake på jobb med tilrettelagt arbeide og gode venner som vet alt om hvordan jeg har det, og de skjønner det når jeg sier at jeg ikke tør å dra på julebord f.eks) (Gode venner og åpenhet hjelper)
Kvelden ble veldig bra for meg. Formen var god og tonen rolig. Trekkspillmusikken var faktisk ganske grei. :scratch
Pinnakjøttet var jo veldig godt. Ble litt dessert også.
Jeg vant faktisk litt smågreier på utlodningen også, ikke akkurat ting som jeg trengte. :lol

Er fint å høre at du har venner som forstår! Og ikke minst skjønner poenget når du ikke liker/tør å gå på for eks julebord.
Moren min er flink på det området og noen utvalgte venner jeg har. Er veldig åpen om angsten min og da går det ofte greit å få folk til å forstå.
Og kjekt å høre at du har kommet deg ut i arbeidslivet igjen. Her er det nok enden på linja for det, med mindre NAV blir bedre på dette området i fremtiden.

Er jo alltid lov å drømme! Faktisk gratis og det. :thumleft
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: bikerdude73 sin logg. Endelig Pinnakjøtt!! :-)

Legg inn av joo »

bikerdude73 skrev:
Er jo alltid lov å drømme! Faktisk gratis og det. :thumleft
Nemlig! Og så lenge du drømmer skal du se at noen av dem blir realisert også. Og så må man lære seg å ikke ta det som enden på alt om man trekker seg fra enkelte ting. Ser du planlegger å prøve å kjøre noen overnattingsturer, blir digg når du plutselig får gjort det. Det tror jeg nemlig du får til, og så ruller det kanskje på seg med å treffe MC-forumister IRL og så ruller det videre på seg.
Flott at du er så åpen, veldig mange skjønner det faktisk. Ikke sånn som noen gjør; gjemmer bort angsten og er redd ingen andre forstår. Da blir man bare enda mer isolert. Og NAV skal man ikke snakke om. jeg kom meg ut i jobb igjen på tross av dem, ikke takket være dem...

Ble som allerede sagt glad nu. Og så fikk jeg lyst på pinnekjøtt med mors hjemmelaga kålrabistappe med kjøttkraft i :prf
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: bikerdude73 sin logg. Jula er over og sola har snudd!

Legg inn av bikerdude73 »

Ja da er julen unnagjort nok en gang. Ikke noe julestemning i år, men er muligens blitt for gammel.
Det som var kjekt for meg var at jeg fikk ha det sosialt med familie og god mat. Jeg har jo slitt en del år med akkurat det, men de siste årene så har det bedret seg betraktelig! :D
Siste søndag i advent så var jeg hos Pappen og fikk pinnakjøtt. Vi koste oss og småungene.. og for så vidt de store gledet seg over den nye Mops valpen til pappen! Kjempekjekk hund. Snill mot alle og moro å leke med. Men dæven så den snorket! :knegg
Etter middagen så ble det vår versjon av pakke-leken. Mye moro og latter selvfølgeligt. Dette har blitt en fin tradisjon og ser frem til neste år igjen. :D

På selve Julaften så stakk jeg till Mammen og ble igjen servert godt pinnakjøtt, men fikk denne gangen Dronning Maud til dessert! Fantastisk godt! :thumleft
Ble så mette at det vi slappet av lenge etterpå... med kaffe og kake. :-)
Vi delte så ut presangene og lo godt når mamma sin hund åpnet sin tennisball og sin julesnack.
Etterpå så ble det prat og sosialt samvær utover kvelden.

Jeg fikk med meg masse snop hjem. Såpass mye at jeg er blitt lei... :P :p
Er jo allerede en «kraftig kar» og dette hjalp ikke på det faktumet.
Så nå går det i grovt knekkebrød, flere små måltider og vann utroligt nok. Det hele utløst av et bilde som mannen til mamma tok av meg fra en lite flatterende posisjon etter maten. Satt helt utslått i godstolen og kunne nok ha plassert brus og kaker på magen... :-J

Nå er jeg på jakt etter trimsykkel så jeg kan sykle inne pga møkkaværet ute. Kondisen må bli bedre og jeg må stramme litt inn og opp her og der. Synd det er så dyrt å gå på helsestudio nå. Hadde en lang periode der jeg løfta en god del tonn.

Men sola har jo snudd og det går rette veien. Snart er vi i 2012 og kommer bare nærmere og nærmere ny mc-sesong! Ser frem til det med stor glede og håper sommeren ikke blir avlyst her som den ble ifjor. Har litt forskjellige små mål som jeg vil prøve og nå. For eks overnatte på en liten mc-tur. Ikke peiling på rute, men vi får se. Skulle og likt å møtt folk her på forumet, men det får vi se når det nærmer seg. :D
Håper og at streetfighteren er ferdig til sesongen starter. Har handlet litt forskjellig på ebay og andre steder og den jobbes på i det stille. :thumleft
Når våren kommer så blir det kanskje litt mer tid til å dra på pistolstevner i distriktet her. Det er altid sosialt og moro. Jeg er ikke noen dårlig taper så dette gjør jeg kun for å ha det moro. :D

Nei, må nå si at det går rette veien nå folkens! :D :thumleft :prop:
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Svar